קו האליזבת' נפתח היום

Ccyclist

Well-known member
רבים מערוצי היוטיוב העוסקים בתח"צ הלונדוני העלו סרטונים מיום הפתיחה. הקו מתנהל כמירוץ שליחים ומה שנפתח היום למעשה זה הקטע המרכזי וענף אבי ווד, הפועלים כתת קו אחד מתוך 3. הקטעים המזרחי והמערבי של הקו עדיין מסתיימים בתחנות הטרמינל הקרקעיות אך עברו למיתוג קו האליזבת'.

מה שמפתיע אותי לרעה זה הייצוג הכמעט שקוף של הקו במפת התחתית. זה יצוג שדי מעלים אותו וחבל. הסיבה היא שמדובר בקו רכבת ארצית ולא תחתית ולכן הצבע הסגול הבהיר שניתן לו אינו מיוצג כקו מלא אלא כקו חלול. לקווים חלולים על מפת התחתית מורשת ארוכת שנים. בעבר זו היתה השיטה שבה יוצגו מספר קווי רכבת ארצית עיקריים שאינם מסתיימים בתחנות הטרמינל הגדולות: טמזלינק החוצה, הגרייט נורת'רן שהיה בעבר קו תחתית, קו צפון לונדון ונספחיו שנתנו שירות היקפי באזור 2. הם יוצגו כקווים לבנים עם מסגרת שחורה דקה. בשנות התשעים ה DLR קיבלה ייצוג טורקיז חלול שייחד אותה כאמצעי עירוני בהשוואה לקווים של הרכבת הארצית. הקווים שלה היו עבים יותר מקווי המסגרת הדקה של הארצית. אחרי סגירת קו מזרח לונדון כקו תחתית והעברתו לאוברגראונד רשת זו קיבלה את הצבע הכתום של קו מזרח לונדון בגירסה חלולה שהדגישה שמדובר בקווי רכבת ארצית. הכתום מאד חזק והקטע החלול דווקא מאזן אותו במפות. המסלולים של האוברגראונד מאד בולטים. מאז שהרק"ל של קרוידן כלולה במפה כדי להראות שיש חיים מדרום לנהר (בעשור הראשון להפעלתה היא לא נכללה) גם היא קיימת בייצוג חלול והירוק הבהיר שלה ברור אף הוא.

לעומת כל זה הסגול - כחלחל - אפור של קו האליזבת' , שכל המיתוג והקידום של הקו נעשה עם ייצוגו כצבע מלא - פשוט לא עובר את מבחן החלל הלבן.

כשפתחתי את מפת התחתית הבוקר לראות איך היא נראית עם הקו החדש חשבתי בטעות שלא עידכנו אותה. רק בזום פנימה שמים לב שהקו נוסף.

אני מקווה שתהיה ביקורת ציבורית על טעות העיצוב הזו ושהקו יקבל ייצוג מלא, כי הצבע שלו פשוט לא מחזיק את הפס הלבן של הייצוג החלול.

Screenshot_20220524-144317_Adobe Acrobat.jpg
 

Ccyclist

Well-known member
רבים מערוצי היוטיוב העוסקים בתח"צ הלונדוני העלו סרטונים מיום הפתיחה. הקו מתנהל כמירוץ שליחים ומה שנפתח היום למעשה זה הקטע המרכזי וענף אבי ווד, הפועלים כתת קו אחד מתוך 3. הקטעים המזרחי והמערבי של הקו עדיין מסתיימים בתחנות הטרמינל הקרקעיות אך עברו למיתוג קו האליזבת'.

מה שמפתיע אותי לרעה זה הייצוג הכמעט שקוף של הקו במפת התחתית. זה יצוג שדי מעלים אותו וחבל. הסיבה היא שמדובר בקו רכבת ארצית ולא תחתית ולכן הצבע הסגול הבהיר שניתן לו אינו מיוצג כקו מלא אלא כקו חלול. לקווים חלולים על מפת התחתית מורשת ארוכת שנים. בעבר זו היתה השיטה שבה יוצגו מספר קווי רכבת ארצית עיקריים שאינם מסתיימים בתחנות הטרמינל הגדולות: טמזלינק החוצה, הגרייט נורת'רן שהיה בעבר קו תחתית, קו צפון לונדון ונספחיו שנתנו שירות היקפי באזור 2. הם יוצגו כקווים לבנים עם מסגרת שחורה דקה. בשנות התשעים ה DLR קיבלה ייצוג טורקיז חלול שייחד אותה כאמצעי עירוני בהשוואה לקווים של הרכבת הארצית. הקווים שלה היו עבים יותר מקווי המסגרת הדקה של הארצית. אחרי סגירת קו מזרח לונדון כקו תחתית והעברתו לאוברגראונד רשת זו קיבלה את הצבע הכתום של קו מזרח לונדון בגירסה חלולה שהדגישה שמדובר בקווי רכבת ארצית. הכתום מאד חזק והקטע החלול דווקא מאזן אותו במפות. המסלולים של האוברגראונד מאד בולטים. מאז שהרק"ל של קרוידן כלולה במפה כדי להראות שיש חיים מדרום לנהר (בעשור הראשון להפעלתה היא לא נכללה) גם היא קיימת בייצוג חלול והירוק הבהיר שלה ברור אף הוא.

לעומת כל זה הסגול - כחלחל - אפור של קו האליזבת' , שכל המיתוג והקידום של הקו נעשה עם ייצוגו כצבע מלא - פשוט לא עובר את מבחן החלל הלבן.

כשפתחתי את מפת התחתית הבוקר לראות איך היא נראית עם הקו החדש חשבתי בטעות שלא עידכנו אותה. רק בזום פנימה שמים לב שהקו נוסף.

אני מקווה שתהיה ביקורת ציבורית על טעות העיצוב הזו ושהקו יקבל ייצוג מלא, כי הצבע שלו פשוט לא מחזיק את הפס הלבן של הייצוג החלול.

צפה בקובץ המצורף 48266

והנה המפה החדשה בגירסאת מפת הרכבת הארצית בתחומי לונדון רבתי, ייצוג בצבע סגול רציף כמו קווי התחתית ושאר קווי TFL שיוצר קו כפול חזק במרכז הרשת.
Screenshot_20220602-121849_Adobe Acrobat.jpg
בצפייה בערוץ של ג'ף מארשל הוא הראה את המפה הארצית. הוא סיקר את הפתיחה כארוע ועכשיו הוא עושה סקירה פרטנית של כל תחנה חדשה בסרטון משלה, כולל מעברים וחיבורים בין הקו החדש לקווים הוותיקים בתחנות. הערוץ שווה צפייה.

 
רבים מערוצי היוטיוב העוסקים בתח"צ הלונדוני העלו סרטונים מיום הפתיחה. הקו מתנהל כמירוץ שליחים ומה שנפתח היום למעשה זה הקטע המרכזי וענף אבי ווד, הפועלים כתת קו אחד מתוך 3. הקטעים המזרחי והמערבי של הקו עדיין מסתיימים בתחנות הטרמינל הקרקעיות אך עברו למיתוג קו האליזבת'.

מה שמפתיע אותי לרעה זה הייצוג הכמעט שקוף של הקו במפת התחתית. זה יצוג שדי מעלים אותו וחבל. הסיבה היא שמדובר בקו רכבת ארצית ולא תחתית ולכן הצבע הסגול הבהיר שניתן לו אינו מיוצג כקו מלא אלא כקו חלול. לקווים חלולים על מפת התחתית מורשת ארוכת שנים. בעבר זו היתה השיטה שבה יוצגו מספר קווי רכבת ארצית עיקריים שאינם מסתיימים בתחנות הטרמינל הגדולות: טמזלינק החוצה, הגרייט נורת'רן שהיה בעבר קו תחתית, קו צפון לונדון ונספחיו שנתנו שירות היקפי באזור 2. הם יוצגו כקווים לבנים עם מסגרת שחורה דקה. בשנות התשעים ה DLR קיבלה ייצוג טורקיז חלול שייחד אותה כאמצעי עירוני בהשוואה לקווים של הרכבת הארצית. הקווים שלה היו עבים יותר מקווי המסגרת הדקה של הארצית. אחרי סגירת קו מזרח לונדון כקו תחתית והעברתו לאוברגראונד רשת זו קיבלה את הצבע הכתום של קו מזרח לונדון בגירסה חלולה שהדגישה שמדובר בקווי רכבת ארצית. הכתום מאד חזק והקטע החלול דווקא מאזן אותו במפות. המסלולים של האוברגראונד מאד בולטים. מאז שהרק"ל של קרוידן כלולה במפה כדי להראות שיש חיים מדרום לנהר (בעשור הראשון להפעלתה היא לא נכללה) גם היא קיימת בייצוג חלול והירוק הבהיר שלה ברור אף הוא.

לעומת כל זה הסגול - כחלחל - אפור של קו האליזבת' , שכל המיתוג והקידום של הקו נעשה עם ייצוגו כצבע מלא - פשוט לא עובר את מבחן החלל הלבן.

כשפתחתי את מפת התחתית הבוקר לראות איך היא נראית עם הקו החדש חשבתי בטעות שלא עידכנו אותה. רק בזום פנימה שמים לב שהקו נוסף.

אני מקווה שתהיה ביקורת ציבורית על טעות העיצוב הזו ושהקו יקבל ייצוג מלא, כי הצבע שלו פשוט לא מחזיק את הפס הלבן של הייצוג החלול.

צפה בקובץ המצורף 48266
אני רואה שקו אליזבט (הרכבת הסגולה) מוזן במתח עילי של 25KV, כמו רכבת ישראל...
 

Ccyclist

Well-known member
אני רואה שקו אליזבט (הרכבת הסגולה) מוזן במתח עילי של 25KV, כמו רכבת ישראל...

זה בגלל אזורי החישמול של הקווים ממזרח וממערב לעיר. קווי ליברפול סטריט (וענף שנפילד) היו מחושמלים כך עשרות שנים. קווי פאדינגטון (וענפי הית'רו ורדינג) חושמלו כך בשעור האחרון. כתוצאה גם הקטע המרכזי חושמל בשיטת חישמול עילי - דבר שדי נדיר במסילות תת קרקעיות בלונדון שרובן מחושמלות בחישמול תחתי.
 

Sephiroth

Member
רבים מערוצי היוטיוב העוסקים בתח"צ הלונדוני העלו סרטונים מיום הפתיחה. הקו מתנהל כמירוץ שליחים ומה שנפתח היום למעשה זה הקטע המרכזי וענף אבי ווד, הפועלים כתת קו אחד מתוך 3. הקטעים המזרחי והמערבי של הקו עדיין מסתיימים בתחנות הטרמינל הקרקעיות אך עברו למיתוג קו האליזבת'.

מה שמפתיע אותי לרעה זה הייצוג הכמעט שקוף של הקו במפת התחתית. זה יצוג שדי מעלים אותו וחבל. הסיבה היא שמדובר בקו רכבת ארצית ולא תחתית ולכן הצבע הסגול הבהיר שניתן לו אינו מיוצג כקו מלא אלא כקו חלול. לקווים חלולים על מפת התחתית מורשת ארוכת שנים. בעבר זו היתה השיטה שבה יוצגו מספר קווי רכבת ארצית עיקריים שאינם מסתיימים בתחנות הטרמינל הגדולות: טמזלינק החוצה, הגרייט נורת'רן שהיה בעבר קו תחתית, קו צפון לונדון ונספחיו שנתנו שירות היקפי באזור 2. הם יוצגו כקווים לבנים עם מסגרת שחורה דקה. בשנות התשעים ה DLR קיבלה ייצוג טורקיז חלול שייחד אותה כאמצעי עירוני בהשוואה לקווים של הרכבת הארצית. הקווים שלה היו עבים יותר מקווי המסגרת הדקה של הארצית. אחרי סגירת קו מזרח לונדון כקו תחתית והעברתו לאוברגראונד רשת זו קיבלה את הצבע הכתום של קו מזרח לונדון בגירסה חלולה שהדגישה שמדובר בקווי רכבת ארצית. הכתום מאד חזק והקטע החלול דווקא מאזן אותו במפות. המסלולים של האוברגראונד מאד בולטים. מאז שהרק"ל של קרוידן כלולה במפה כדי להראות שיש חיים מדרום לנהר (בעשור הראשון להפעלתה היא לא נכללה) גם היא קיימת בייצוג חלול והירוק הבהיר שלה ברור אף הוא.

לעומת כל זה הסגול - כחלחל - אפור של קו האליזבת' , שכל המיתוג והקידום של הקו נעשה עם ייצוגו כצבע מלא - פשוט לא עובר את מבחן החלל הלבן.

כשפתחתי את מפת התחתית הבוקר לראות איך היא נראית עם הקו החדש חשבתי בטעות שלא עידכנו אותה. רק בזום פנימה שמים לב שהקו נוסף.

אני מקווה שתהיה ביקורת ציבורית על טעות העיצוב הזו ושהקו יקבל ייצוג מלא, כי הצבע שלו פשוט לא מחזיק את הפס הלבן של הייצוג החלול.

צפה בקובץ המצורף 48266
מה שאותי הכי משעשע הוא שם הקו, שבאופן רשמי נרשם כ-"Elizabeth Line" ולא סתם "Elizabeth" כמו "Victoria" ושאר הקווים האחרים. כך שאם רוצים לדבר עליו, בעצם צריכים לקרוא לו: Elizabeth Line line
 

Ccyclist

Well-known member
מה שאותי הכי משעשע הוא שם הקו, שבאופן רשמי נרשם כ-"Elizabeth Line" ולא סתם "Elizabeth" כמו "Victoria" ושאר הקווים האחרים. כך שאם רוצים לדבר עליו, בעצם צריכים לקרוא לו: Elizabeth Line line

הסיבה שהקו רשום כך הוא שמדובר במערכת שונה מהתחתית. הקווים החלולים שייכים למערכות אחרות מהתחתית עצמה.
 
למעלה