קורקינטים הם המכה ה-11 של המדינה

dory30

Well-known member
היום ניגשתי לקניות בשוק הכרמל, במסגרת יום חופשי שעשיתי לעצמי לפני פורום הספרים בירושלים. איך שנכנסתי, נתקלתי בקורקינט חונה שהוסווה וכמעט מעדתי.
 
היום ניגשתי לקניות בשוק הכרמל, במסגרת יום חופשי שעשיתי לעצמי לפני פורום הספרים בירושלים. איך שנכנסתי, נתקלתי בקורקינט חונה שהוסווה וכמעט מעדתי.
מה אתה מדבר?
הקורקינטים הם הפתרון הכי אידיאלי לבעיות התחבורה העירונית.
אתה נוסע ומגיע בקלילות לכל פינה בעיר ומבלי לשלם אגורה שחוקה לחברות הביטוח הגזלניות
4500 ₪ לשנה של ביטוח צד ג' לקטנוע
איפה נשמע דבר כזה?
אז קורקינט סידר לכולנו את הבעיה.
 

PrivateBaldrick

Active member
אין בעיה, רק בבקשה שלקורקינטים יהיה גיל מינימלי, ואכיפת חוקי תנועה כמו למכוניות.
 
אין בעיה, רק בבקשה שלקורקינטים יהיה גיל מינימלי, ואכיפת חוקי תנועה כמו למכוניות.
איזו אכיפה ואיזה נעליים.
אני רואה פה שלוש ילדות בנות 12 רוכבות בפראות על הקורקינט כשהן דבוקות אחת לשניה ומצחקקות כאן בפארק השכן ואף אחד לא מצייץ.
מדברים כבר שנים על אכיפה, מי יאכוף.
את המשטרה זה לא מעניין.
המשטרה לא מגיעה גם כשפורעים יורים על יהודים בלוד
אז קורקינט? |חיוךרחב|
 

דיברגנט חדש

Well-known member
איזו אכיפה ואיזה נעליים.
אני רואה פה שלוש ילדות בנות 12 רוכבות בפראות על הקורקינט כשהן דבוקות אחת לשניה ומצחקקות כאן בפארק השכן ואף אחד לא מצייץ.
מדברים כבר שנים על אכיפה, מי יאכוף.
את המשטרה זה לא מעניין.
המשטרה לא מגיעה גם כשפורעים יורים על יהודים בלוד
אז קורקינט? |חיוךרחב|
המשטרע חכמה על חלשים, לכן בהחלט קורקינט יכול להיות מטרה עבורם.
 

nothing but the truth

Well-known member
המשטרע חכמה על חלשים, לכן בהחלט קורקינט יכול להיות מטרה עבורם.

עד שלא יסדירו בחוק רישוי לקורקינטים - האכיפה תהיה בעייתית. ואני לא מבין מדוע זה לא כך. מה ההבדל בין הקורקינטים/אופניים חשמליים, ל"טוסטוסים" שהיו כאן בשנות ה 80. רק כי זה חשמלי? אז מה. יש גם מכוניות המונעות על חשמל.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
מה אתה מדבר?
הקורקינטים הם הפתרון הכי אידיאלי לבעיות התחבורה העירונית.
אתה נוסע ומגיע בקלילות לכל פינה בעיר ומבלי לשלם אגורה שחוקה לחברות הביטוח הגזלניות
4500 ₪ לשנה של ביטוח צד ג' לקטנוע
איפה נשמע דבר כזה?
אז קורקינט סידר לכולנו את הבעיה.
ואם תדרוס מישהו, מי ישלם על הנזק?
 

דיברגנט חדש

Well-known member
למה שאני אדרוס מישהו?
מגיל 16 רכבתי על אופנועים וקטנועים, שהם כלים הרבה יותר כבדים ומהירים מקורקינטים,
ועד היום ברוך ה' לא זכור לי שדרסתי מישהו.
לא התייחסתי רק אליך, ישנם המון תאונות עם קורקינטים שמשתוללים על המדרכות וכמובן גם דורסים.
חוץ מזה, גם במכונית, אתם משלם ביטוח ללא קשר אם דרסת או לא וכל זאת בשל ההסתברות העתידית שאולי כן תהיה מעורב בתאונה.
 
לא התייחסתי רק אליך, ישנם המון תאונות עם קורקינטים שמשתוללים על המדרכות וכמובן גם דורסים.
חוץ מזה, גם במכונית, אתם משלם ביטוח ללא קשר אם דרסת או לא וכל זאת בשל ההסתברות העתידית שאולי כן תהיה מעורב בתאונה.
תשמע, מחירי הביטוח לכלי רכב דו גלגלי במדינה שלנו הוא גבוה בעשרות מונים לעומת ארצות אחרות
לא כי הנהגים כאן פרועים יותר אלא חברות הביטוח כמו כל סקטור במדינה מעוניינות לסחוט עוד ועוד את הלימון.
עכשיו נגיד שיחוקקו חוק שכל רוכב קורקינט ו/או אופניים חשמליים מחוייב בביטוח, נראה לך ש20 אלף הכושים מהתחנה המרכזית
בתל אביב יעשו ביטוח? או הילדים האלה משכונת התקווה שנוסעים כמו חולי נפש?
 
נערך לאחרונה ב:

דיברגנט חדש

Well-known member
תשמע, מחירי הביטוח לכלי רכב דו גלגלי במדינה שלנו היא גבוה בעשרות מונים לעומת ארצות אחרות
לא כי הנהגים כאן פרועים יותר אלא חברות הביטוח כמו כל סקטור במדינה מעוניינות לסחוט עוד ועוד את הלימון.
עכשיו נגיד שיחוקקו חוק שכל רוכב קורקינט ו/או אופניים חשמליים מחוייב בביטוח, נראה לך ש20 אלף הכושים מהתחנה המרכזית
בתל אביב יעשו ביטוח? או הילדים האלה משכונת התקווה שנוסעים כמו חולי נפש?
ואז למשטרע יהיה יותר קל לאכוף את זה.
נסיעה בלי ביטוח היא עבירה פלילית כמו נסיעה בלי רישיון.
 
ואז למשטרע יהיה יותר קל לאכוף את זה.
נסיעה בלי ביטוח היא עבירה פלילית כמו נסיעה בלי רישיון.
פעם באמת השוטרים היו בודקים אם יש לנהג ביטוח.
במידה ולא היה לו ביטוח, זה היגיע עד לשלילת רשיון
היום השוטרים לא בודקים ביטוח
רק טסט ורשיון נהיגה.
כי לא ניתן לעשות טסט ללא ת. ביטוח
אבל הישראלי הטכמן מצא שיטה
הוא עושה ביטוח לחודש אחד בלבד, רק כדי לעבור את הטסט.
לדעתי 70 אחוז מרוכבי הקטנועים שנוסעים בכבישים היום אין ביטוח, אפילו לא ביטוח חובה.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
פעם באמת השוטרים היו בודקים אם יש לנהג ביטוח.
במידה ולא היה לו ביטוח, זה היגיע עד לשלילת רשיון
היום השוטרים לא בודקים ביטוח
רק טסט ורשיון נהיגה.
כי לא ניתן לעשות טסט ללא ת. ביטוח
לא מדויק, בכדי לעשות טסט, אתה מציג את הביטוח הישן ולא החדש.
אני באתי עם הביטוח החדש ולא רצו לעשות לי, כי זרקתי את הישן כשעשיתי את החדש.
למזלי, היה לי העתק בדוא"ל שלי וכך ביקשתי מאישתי לפקסס אותו לשם, כי אין להם דוא"ל, רק פקס.
אבל הישראלי הטכמן מצא שיטה
הוא עושה ביטוח לחודש אחד בלבד, רק כדי לעבור את הטסט.
כאמור, אין צורך בכך, כי לא מבקשים את החדש.
לדעתי 70 אחוז מרוכבי הקטנועים שנוסעים בכבישים היום אין ביטוח, אפילו לא ביטוח חובה.
מאוד מקווה שאתה טועה.
 
לא מדויק, בכדי לעשות טסט, אתה מציג את הביטוח הישן ולא החדש.
אני באתי עם הביטוח החדש ולא רצו לעשות לי, כי זרקתי את הישן כשעשיתי את החדש.
למזלי, היה לי העתק בדוא"ל שלי וכך ביקשתי מאישתי לפקסס אותו לשם, כי אין להם דוא"ל, רק פקס.

כאמור, אין צורך בכך, כי לא מבקשים את החדש.

מאוד מקווה שאתה טועה.
אתה טועה, מה שצריך לעבור טסט זה לא ביטוח ישן ולא חדש, אלא ביטוח בתוקף.

סמכים הנדרשים לרישוי רכב בזמן מבחן רישוי (טסט)
1. רישיון רכב – אגרה משולמת (המוחתמת בחותמת בנק) ו/או באמצעות האינטרנט ומצוין ששולמה האגרה.
2. תעודה מזהה של הבעל הרשום ברישיון רכב.
3. תעודה מזהה גם של נהג הרכב + יפויי כוח.
4. כאשר הבעל הרשום ברישיון הרכב הוא חברה יש לקבל ייפוי כוח וחותמת חברה.
5. תעודת ביטוח בתוקף חתומה בחותמת הבנק (לא חייבת להיות על שם בעל הרכב) (הבנת?)
6. במידה וקיימים בבעלות הרכב בעלים נוספים חובה גם ייפוי כוח מהבעלים הנוספים הרשומים ברישיון הרכב.
7. רכב חדש שהגדרתו פרטי / ופרטי דו שימושי פטור ממבחן רישוי בשנה הראשונה, חייב לשלם את אגרת הרישוי בלבד.
8. במקרה ואבדה או הושחתה תווית הכשירות ניתן לקבל תווית חדשה באחד ממכוני הרישוי בארץ לאחר ביצוע זיהוי הרכב ע"י בוחן רכב תמורת תשלום.
9. אישורי תיקון ממוסך מורשה בצירוף חשבונית מס ו/ או קבלה ו/ או צילום כרטיס תיקון חובה להמציא למבחן חוזר לאחר שנכשל הרכב על אחד מהליקויים הבאים: כוון גלגלים, בלמים, סרן קדמי, מערכת היגוי, או/ וכפי שיידרש ע"י בוחן הרכב בתום מבחן הרישוי הראשון.
באם הרכב חוזר למבחן חוזר והתיקון אינו מושלם חייב בעל הרכב להמציא אישור תיקון נוסף + חשבונית/ קבלה/ ו – או צילום כרטיס עבודה.
10. קבלת אישורים בפקס אסורה.
11. תוקף כל אישור 30 יום מיום הוצאתו.
12. רכב שהתחיל במכון רישוי טסט אינו יכול לעבור למכון אחר רק לאחר 30 יום.
13. תוקף אישורים:
1.13 אישור רכב מיושן בתוקף 90 יום מתאריך הוצאתו.
2.13 אישור בלמים בתוקף 90 יום מתאריך הוצאתו.
3.13 אישור פנאומטי בתוקף 90 יום מיום הוצאתו.
4.13 אישור בוחן מורשה למפגעי זיהום אוויר בתוקף 30 יום מיום הוצאתו.
5.13 טופס תיקונים 11 חודש.
14. כל רכב המותקן עליו מנוף או כל מתקן הרמה חייב באישור מהנדס בודק של משרד העבודה. האישור ניתן ל-14 חודש.
15. אישור הפעלה לרכב בבית ספר נהיגה מטעם המפקח על בתי ספר לנהיגה במשרד הרישוי בתוקף עד 31/12
16. אישור מוסך למונית בתום 10 שנים משנת ייצורה, סה"כ ניתן להפעיל מונית 12 שנים.
17. אישור הפעלה לרכב גרירה וחילוץ – מטעם המפקח על המוסכים ושירותי גרירה במשרד התחבורה עד 31/12.
18. אישור הפעלה מטעם המפקח על התעבורה בתוקף עד 31/12 למונית/ אוטובוסים לסוגיהם.
19. רכב מדברי – אישור הפעלה מטעם המפקח על התעבורה בתוקף 31/12.
20. רכב גרירה וחילוץ שמלאו לו 19 שנים מלאות ומשקלו הכולל מעל 16000 ק"ג חייב להמציא בהגיעו למבחן רישוי אישור ממעבדה מוסמכת בנוסף לאישור רכב מיושן + אישור פנאומטי + אישור מהנדס בודק של משרד העבודה על מתקני ההרמה.
21.הודעה על אי שימוש ברכב (הורדה מהכביש) עקב בדיקה יזומה: חייב להמציא אישור תיקון ממוסך מורשה על הליקויים הבאים: הגה, בלמים, סרן קדמי וכיוון גלגלים כתנאי לבדיקה במכון רישוי.
22.הודעה על אי שימוש ברכב עקב תאונת דרכים: חייב להמציא אישור תיקון ממוסך מורשה על הליקויים הבאים: הגה, בלמים, סרן קדמי וכיוון גלגלים כתנאי לבדיקה במכון רישוי, וכן אישור שמאי רכב + תמונות + אישור תיקון מפחח רכב מורשה, ואישור ממעבדה מוסמכת.
23.רכב שנכשל על ליקוי מסוכן לא יקבל אורכה לצורך תיקונים ויפונה למוסך בגרירה בלבד.
בהצלחה,
באדיבות - עדי כספי - רב בוחן ומרצה בתחומי רכב ורישוי.
 

nothing but the truth

Well-known member
אתה טועה, מה שצריך לעבור טסט זה לא ביטוח ישן ולא חדש, אלא ביטוח בתוקף.

סמכים הנדרשים לרישוי רכב בזמן מבחן רישוי (טסט)
1.
5. תעודת ביטוח בתוקף חתומה בחותמת הבנק (לא חייבת להיות על שם בעל הרכב) (הבנת?)
6..

כיוון שהדגשת את זה, אז סתם לידיעה - חברות ביטוח רבות לא מוכנות שבעל הפוליסה לא יהיה בעל הרכב
 

דיברגנט חדש

Well-known member
5. תעודת ביטוח בתוקף חתומה בחותמת הבנק (לא חייבת להיות על שם בעל הרכב) (הבנת?)
מן הסתם, אם יש לי ביטוח חדש שמתחיל ב-1.6, זה אומר שיש לי גם ביטוח ישן שמסתיים ב-31.5, אז למה מתעקשים לראות את הישן?
חוץ מזה, נדמה לי שהמקרה שספרתי עליו קרה בתקופת הקורונה ועל כן, ניגשתי לאחר שהביטוח החדש כבר התחיל ובכל זאת, רצו לראות את הישן.
 
מן הסתם, אם יש לי ביטוח חדש שמתחיל ב-1.6, זה אומר שיש לי גם ביטוח ישן שמסתיים ב-31.5, אז למה מתעקשים לראות את הישן?
חוץ מזה, נדמה לי שהמקרה שספרתי עליו קרה בתקופת הקורונה ועל כן, ניגשתי לאחר שהביטוח החדש כבר התחיל ובכל זאת, רצו לראות את הישן.
אני לא מבין מדוע אתה מתעקש כל הזמן לדבר על הביטוח הישן?
שום ישן ידידי
כשאתה מגיע נגיד לדינמומטר או מכון הדרום למשל
אז מבקשים ממך תעודת זהות ופוליסת ביטוח חובה שמכסה את הרכב שנכנס לטסט
בודקים שהפוליסה בתוקף ומעולם לא ביקשו ממני את הפוליסה הישנה.
5. תעודת ביטוח בתוקף חתומה בחותמת הבנק
 

Harrington

Well-known member
היום ניגשתי לקניות בשוק הכרמל, במסגרת יום חופשי שעשיתי לעצמי לפני פורום הספרים בירושלים. איך שנכנסתי, נתקלתי בקורקינט חונה שהוסווה וכמעט מעדתי.
קורקינטים הם כלל לא בעיה. דרך השימוש בהם היא הבעיה. כלומר האנשים המשתמשים.
במקרה שאתה מתאר עם זאת, הבעיה היא דווקא אצלך. מצופה מכל ההולך ברחוב לפקוח את עיניו כך שלא ייתקל ו/או ייפול בכל מכשולים פוטנציאליים. מכשול כזה יכול להיות קורקינט שלא הוחנה כראוי, בדיוק כמו שהוא יכול להיות 1001 דברים אחרים.
 
למעלה