קורס מ"כים במגל

הוא לא קל

אבל בתכלס הכל זה עניין של גישה.. יש מלא שבועות שטח שהם הקשים ביותר.. אם תהיו בצריפין יהיה לכם תנאים ממש טובים, תנצלו את זה.. את רוצה לדעת עוד משהו?
 

BAZUKA22

New member
שאלללה

שובצי כמ"כית בחיל האויר...מה ההבדל בין הקורס של מגל לח"א?
 
קודם כל המקום של הקורס..

של מגל זה בצריפין נכון לעכשיו אבל יש שמועות שזה עובר לעובדה.. אני לא זוכרת איפה הקו"מ של ח"א אבל הם גרים באוהלים.. דבר שני הקו"מ של ח"א הרבה הרבה יותר קשה.. המסעות יותר ארוכים, המשמעת יותר גבוהה, התנאים יותר קשים.. וגם יש טרום טירונות ובמגל אין את זה.. עוד הבדל הוא שבמגל כולם יוצאים מ"כים ובח"א לא - יהיו גם מש"קי אבטחה.. אם אני יזכר בעוד משהו אני יכתוב. אם יש עוד שאלות תשאלי..
 

BAZUKA22

New member
אממ..

בצריפין ישנתם בחדרים? ולא אמרו לי שום דבר על טרום טירונות...מה זה אומר? ולמה מסעות, משמעת ודרגת הקושי יותר גבוהה בח"א?הרי בתכלס הם עושים את אותו דבר רק שלח"א יש כומתה בצבע עכבר מת ולכם ירוקה\שחורה.
 

Erunaamo

New member
בזוקה יקרה, עוד תשובות על הקו"מ

אין טרום-טירונות. בזמני (לפני שנה) זה עבד ככה: הבנות עשו מיונים, הבנים לא (בגלל הראיון) -> גיוס -> ביסל"ח 314 -> טירונות 11 שבועות ברמת-הכשרה 03-מוגבר -> קורס 11 שבועות ברמת הכשרה 07-פיקודי -> חלוקה למ"כים ולמש"קי הגנ"ק. למה הכל ברמה יותר גבוהה? כי מ"כים במג"ל הולכים להיות מ"כים של טירונות ככל-צה"לית (02), ומ"כים בביסל"ח הולכים להיות מכים של טירונות טיס / הכנה לקצונה / מ"כים / נהגים / מאבטחים. אז השניים האחרונים זה לא משהו אבל גם לא כזה נורא, וכל השאר דורשים רמת הכשרה יותר גבוהה וכל מה שבא עם זה. זה קורס נפלא למורעלים, אנשים עם ראש גדול וכו'. קורס לא טוב למי שרצה להעביר את הזמן בלהסתכל על התקרה ולספור חורים. א-ב-ל הוא לא יתאים למי שיש לו בעיות גופניות, וכדאי להזהר. בכל מקרה, הסגל נפלא ומתחשב. והאנשים בקו"מ עצמו - איכותיים אחד-אחד. קחי את הכל בעירבון מוגבל - וזה משתי סיבות: 1. לא השלמתי את המסלול (יצאתי באמצע בגלל בעיה רפואית), ככה שלא את הכל אני יודע. 2. אני משוחד קשות לטובת הקו"מ בביסל"ח. קו"מ כ"ח כ-ב-ו-ד!
 

BAZUKA22

New member
יאווו אתה לא יודע איך שימחת אותיייי

זה אומררר שאני יוצאת עם רובאי יותר גבוה מ-03 בטוחחח(במידה ולא יהיו בעיות רפואיות-חמסהה חמסהההה חחח)???
 

Erunaamo

New member
אבל זה מה שאת רוצה?

תחשבי טוב-טוב אם את צריכה את זה. את רוצה לחזור הביתה פעם בשבועיים במקרה הטוב, כל השירות שלך? (ואם תהיי מ"כית של טירונות טיס גם פעם בחודש) את רוצה להיות המפקדת שרוב החיילים שונאים? (כי מה לעשות, את חייבת להיות קצת רעה) את רוצה לישון מעט בלילה? לרוץ עם החיילים שלך? את רוצה להתמודד עם המון סוגים של אנשים ועם כל הבעיות הנפשיות שלהם? את רוצה להיות קרבית רק בכאילו? את רוצה לעשות מילואים? מצד שני את רוצה להרגיש סיפוק עצום בלהפוך ילדים לגברים? את רוצה להיות האמא והאבא של עשרות חיילים? את רוצה לתת מענה ואוזן קשבת? את רוצה להרגיש שעשית משהו שווה בשירות שלך? תשקלי את זה, כי זה העתיד שלך.
 

BAZUKA22

New member
אמממ..

לא אכפת לי כמה זמן לבלות בבסיס חשוב לי רק שהאנשים שישרתו איתי יהיו אנשים טובים...ומה הקטע של להיות קרבית בכאילו???אני יודעת שזה תפקיד לא קרבי אבל אני מעדיפה את זה ממה שחברה שלי (לוחמת)עושה...עשתה טירונות כמו שאני יעשה וכל השירות שלה היא שומרת על חולות בערבה!!!אם זה להיות לוחמת אז לא תודה! עכשיו עוד כמה שאלות חחח מצטערת על החפירה אם אני הולכת להיות מ"כית בטכני או בעובדה הרי כולם(או לפחות הרוב) עושים טירונות 02...עדיין הרובאי הפיקודי שלי 07? ו..מילואים??לא אמרו לי שאני עושה מילואים...!!!
 

BAZUKA22

New member
אהה ו..

חחח אין לי כך כך גם ברירה...זה התפקיד שאליו שובצתי והם לא מוכנים בכלל לשמוע על להעביר אותי למשהו אחר כי בהתחלה הייתי ממש מבואסת ורציתי להחליף ככה שגם אין לי ברירה חח..
 

Erunaamo

New member
הגישה שלך טובה, תשמרי עליה

לצאת מתפקיד תמיד אפשר, תלוי כמה מתעקשים - אבל אני לא ארחיב על זה כדי לא לקלקל אותך
. מילואים? בזמנו המ"כיות אמרו שגם הבנות עושות, אולי זאת סתם הנפצה, אולי אי-הבנה, ואולי הכל ישתנה עד שתתגייסי/תשתחררי. 07/06 או 0-מיליון? מה כל-כך חשובה לך רמת ההכשרה? בשביל הכבוד? בשביל להשוויץ? רמת הכשרה לא תרד ותעלה לפי בסיס/תפקיד, היא תלויה בחומר שלימדו אותך. תכיני רמת ציפיות. תתכונני לעבודה פיזית קשה, תתכונני ללחצים נפשיים שלא הכרת, תדעי שצריך לעבור את זה. חוץ מזה, לא כולם נהיים מ"כים של טיס או מ"כים בכלל. הרוב הגדול הופכים למש"קי-הגנ"ק - שזה אומר להיות אחראי על מערך האבטחה של בסיס, כולל השומרים והכלבים והכל. לא קל, אבל גם לא כבוד גדול, אם זה מה שחשוב לך. מצד שני, שם יש מבחר גדול יותר של בסיס ויציאות יותר טובות.
 

BAZUKA22

New member
אהה ו..

אנחנו עוברים את הטירונות+קורס בביסל"ח 314 חח שזה לא אומר לי הרבה..(חוץ מהעובדה שיש שם פרחי טיס שבטח לא נראה אותם כל החצי שנה שלנו שם חחח)
 
בזוקההה.. אנחנו הולכות לסבוללללל..צ

צריך לבוא עם הרבה אנרגיות וכחח... ואני כולי פדלעה לא יכולה לזוז
 

Lady A16

New member
היי...

אוקיי אז כמה שאלות.. 1. באיזה כושר גופני צריך להיות? ממש ממש טוב או שאפשר להסתדר גם עם בסדר עד בסדר גמור? 2. איך התפקיד? מעניין? את נהנת? 3.איפה את משרתת ואיך התנאים שם? יוו הייתה לי עוד שאלה אבל שכחתי.. לא נורא נקווה שאני אזכר:) תודה רבה
 
למעלה