קורווין ודיירדרה

Random23

New member
קורווין ודיירדרה

דצמבר עתה והלילות כה קרים דיירדרה מספרת על זמנים אחרים מבטה כחול תם, מתאר גופה מבוטא ברישול מכוון בעד לובן-גלימתה. שוב ברק אקראי את האופק מערטל, זכוכית לימיני בכחול מבהקת; מאירה אך לרגע את השנון מתפתל כעורק כחול במאפליית אי הברקת. כן, הסער יהום ובבית פנימה דממה אח מבוערת, יללת חתול ונשימה רק קולה החמים ממתיק סוד ידוע על אלים, מכשפים ופיות-התעתוע; "עיני איזמרגד, ושער כה לוהב תמימות תוים מסתירה רוע לב נוטפי זהב אך מטילי חלומות שווא.. הישמר נערי התם, גור לך מעתיקי הדם" גופה כה גמיש, נשמתה עתיקה ואני שוב נשבה בקסמה המוכר ברה היא, זכה, נשימתה מתוקה מפתה להכעיס במבט מהורהר "דרקוני ארגמן, נסיכות ושדים מפלצות תהום-ים, נסיכים צעירים" מציירת בדמיוני אגדות ילדים שופכת דם בתולות וערגת אבירים; ואמת עתיקה שוב נותנת הדים נטווית לאיטה מרסיסי השירים אהבתנו סרה היא, נגזרה לא להיות זה נגזר מלידה, הן יודע אני ועתה אין מנוס אלא שוב להודות מר כיסופיי אך יכלה את אוני. שכן הדם הקושר אותנו בעבותות בסמיכותו חותם את אובדני.
 

ח אור

New member
ראדו יקר - איך שראיתי את הכותרת

נצצו עיניי - אוהד שרוף של רוגר זילאזני :) - מעבר לזה דרושה לי עוד התעמקות בשיר - להבין את הערך המוסף - אחזור -
 

Random23

New member
הבלדה על קורווין ודיירדרה../images/Emo36.gif

דצמבר עתה והלילות כה קרים דיירדרה מספרת על זמנים אחרים מבטה כחול תם, מתאר גופה מבוטא ברישול מכוון בעד שחור-גלימתה. שוב ברק אקראי את האופק מערטל, זכוכית לימיני בכחול מבהקת; מאירה אך לרגע את השנון מתפתל כעורק כחול במאפליית אי הברקת . כן, הסער יהום ובבית פנימה דממה אח מבוערת, יללת חתול ונשימה רק קולה החמים ממתיק סוד ידוע על אלים, מכשפים ופיות-התעתוע; גופה כה גמיש, נשמתה עתיקה ואני שוב נשבה בקסמה המוכר ברה היא, זכה, נשימתה מתוקה מפתה להכעיס במבט מהורהר "דרקוני ארגמן, נסיכות ושדים מפלצות תהום-ים, נסיכים צעירים" מציירת בדמיוני כמו אגדות ילדים שופכת דם בתולות וערגת אבירים; ואמת עתיקה שוב נותנת הדים נטווית לאיטה מרסיסי השירים אהבתנו סרה היא, נועדה לא להיות זה נגזר מלידה, הן יודע אני ועתה אין מנוס אלא שוב להודות עוז כיסופיי אך יכלה כל אוני. שכן הדם הקושר אותנו בעבותות בסמיכותו, חותם את אובדני. זהו עיבוד חופשי לגמרי של משהו מהספר כמובן.. שמח שזיהית את ההשראה חיים, גם אני אוהד שרוף שלו :)
 

milim

New member
בלדה-קריאה ראשונית

מעניינת החזרה למסורת הסקוטים דרך מסורת הפנטזיה. תבדוק את -מציירת בדמיוני- כי מעביר גוף. אולי כדאי להוסיף היא. אחזור.
 

milim

New member
חזרתי אבל לצערי

אין לי כלים לנתח את היצירה. למרות שהתאורים בהחלט קסומים.
 
לצערי, כמוני למשל../images/Emo39.gif

ראנדום יקר, אני חוששת שמי שלא מכיר את מקור ההשראה (כמוני למשל, לבושתי) מתקשה להגיב (כמוני למשל מספר שתיים) תגובה עניינית ואינטליגנטית.
 
רוג'ר

ז'ילאזני, הוא טרח משעמם. מי שלא קרא עדיין שלא יתאמץ. לא הפסדתם הרבה. אם הייתי יכולה, הייתי תובעת את הרוג'ר הזה על הזמן שבזבז לי על קריאת השרבוטים שלו. לגבי השיר, לא רע בכלל, ביחוד העושר הציורי של התיאורים. טיפה מרושל מבחינת קצב בחלק המקומות וגם מסורבל. לסיכום, מעניין אבל לא אלגנטי. אנא תמשיך לכתוב, אני מרותקת לגמרי משירים כאלה.
 

Random23

New member
תודה!

אני בשוק שלא אהבת את זילאזני, אמבר? החמישה הראשונים? באנגלית? הכתיבה אכן מרושלת לצערי, נכתב בהנף יד ושונה בהינף יד נוסף.. אני מרגיש ש'מרושל', 'לא אלגנטי' קולעים בדיוק, ולכן בלב שלם יכול להודות לך על המחמאה המובלעת :)
 

קסנדרה*

New member
מצטרפת לתגובתה של פרח ../images/Emo13.gif

איני מצויה בבלדה אודות קרווין ודיירדרה, ובכלל לא בתחום הפנטזיה. אז הפעם תסתפק בתגובותיהם של אלה הקוראים את הספרות בתחום זה. קסנדרה
 

ח אור

New member
ראנדום יקר - ובחזרה :)

יפה בעיניי הבלדה - אבל חזרתי בעיקר לספר לכולם שהם יכולים להגיב בדיוק כמוני - אין ממש ערך מוסף בידיעת הסיפור (סאגה המשתרעת על 10 כרכים) בו דיירדרה וקורווין אחים הכרוכים (כמו גם שאר אחיהם) במערכת יחסים של תלות שינאה אהבה וקינאה. אז כאמור אהבתי את הניחוח העולה מאופן הכתיבה והאיזכור כאמור. לא מצאתי הרבה מעבר - ואולי כי הייתי שבוי בניסיון למצוא את הסיפור בפנים או את עקבותיו :) ולכל השאר - רוגר זילאזני אומנם כותב פאנטזיה - אבל חכמה ונפלאה - מומלץ!!!
 

Random23

New member
תודה!

אין קשר לסיפור בעצם, ומיקמתי את הקטע הנ"ל דווקא באירלנד מכל המקומות.. הדבר היחיד שלקוח מהספר של זילאזני הוא השמות, והעובדה שהם אח ואחות כמובן והספר של זילאזני אכן משובח. אחד מהאהובים עליי למעשה - מומלץ בכל פה!
 
למעלה