קורה לכן שבא לכן להחליף משפחה?

קורה לכן שבא לכן להחליף משפחה?

ואני לא מדברת על הבעל והילדים ... אלא על משפחת המקור? אני מרגישה קצת כמו ילדה מתבגרת, שתוהה למה המשפחה שלי - היא כמו שהיא. למה ... למה ... למה ... מוצאת את עצמי אשכרה מקנאה במשפחות "מושלמות" (למרות שברור לי שאין כאלה, ברור לי ... אבל עדיין). אני אפילו לא מחפשת תשובה .. הרי איזו תשובה תוכל לעזור לי באמת? לא יודעת איך פותרים את זה ... שולחת, אין ברירה.
 

הגר הגר

New member
גם אני חשבתי ככה עד שהכרתי משפחות אחרות

וכמו הקלישאה הנפוצה והידועה- הדשא של השכן ירוק יותר. ולדוגמה... כשהגעתי למשפחה של בעלי חשבתי שהכל מושלם שם..יש ארוחות יום שישי, עושים על האש, נפגשים לאירועים חברתיים, אין ריבים גלויים או ויכוחים בין בני המשפחה, אין סכסוכים או ניתוקי קשר..הכל מאד קורקטי ו"משפחתי"..אבל קור אימים בין כולם.. אין חיבוק אמיתי ! אחרי כמה שנים הבנתי שאני ממש לא רוצה להחליף את המשפחה שלי בשלו.. מוותרת על היתרונות ולוקחת בלב שלם ובשתי ידיים את החסרונות של המשפחה שלי.. על כל ה"תקלות" שההורים שלי עשו..אני לא מוותרת על כלום, מכל דבר למדתי, ניסיתי, תעיתי וטעיתי... בטוחה שאת יכולה להסתכל גם על הדברים הטובים של משפחת המקור שלך..ולנסות להסתדר עם מה שיש..
 

משוש30

New member
לא. ממש לא.

אני אוהבת מאד את המשפחה שלי והיא רשת התמיכה שלי. ברור שהיו כל מיני עניינים כשהייתי מתבגרת וכד'. אבל את זה יש בכל משפחה וממרום גילי אני גם מודעת לעובדה שההורים שלי הם רק אנשים, כלומר הם לא מושלמים ואין מה לצפות לזה מהם.
 

lulyK

New member
יש ימים שבא לי להחליף את עצמי.

את צודקת, אין תשובה שיכולה לעזור בזה באמת. יש ימים כאלה, שקשה להיות מרוצים מהחבילה שקיבלנו. כל עוד יש ממש מעט ימים כאלה, אני מרוצה.
 

Neo Me

New member
משפחה לא בוחרים ?

המשפט הזה "משפחה לא בוחרים" הוא לטוב ולרע. לא תמיד נולדים למשפחה שמתאימה לך, לא תמיד את גדלה להיות אדם שמתאים למשפחה שלו או ההפך. לפעמים המשפחה היא איומה ונוראית (אלימות, התעללות וכן הלאה) ואז זה מאד ברור שרוצים "לברוח ממנה" אבל גם במקרים לגמרי נורמטיבים של אנשים נורמאליים ונחמדים, ואפילו כאלו שכל הסביבה אומרת עליהם "אוי, כמה נחמדה אמא שלך" או "איזה מקסים אח שלך" בהחלט יכול לקרות ש... אין כימיה. אפילו אין חיבה לפעמים. אפילו הרבה יותר מזה... בעיניי זה המקום הנורמאלי דווקא. אני לא מכירה משפחות מושלמות. בהגדרה משפחה היא דבר מורכב... המקום הזה שבו כולם חולקים משאבים ו"באים אחד על חשבון השני" במשך חלק נכבד מהחיים שלהם (בעיקר כשילדים ביחסי האחאות אבל לא חסרות משפחות שגוררות את זה הלאה לבגרות, ע"ע שירשור ה"איך לוקחים כסף מההורים" בעמוד זה) משאיר הרבה רגשות,צלקות, דפוסים מכאיבים וקשים, דפוסי תקשורת לא תקינים ועוד ועוד ועוד. ואת זה כולם לוקחים הלאה לבגרות שלהם ועוד מצופים להיות "משפחה מושלמת" בה גם כשהם מתפתחים בדרכם שלהם, עם השפעות שונות כאלו ואחרות (בן זוג למשל ומשפחתו שלו) מצופים למשיך למרוח חיוך רחב על הפנים ונורא לאהוב את המקום הזה המשפחתי. אני חושבת שהשאלה האמיתית היא למה זה כל כך מכאיב לך עד שאת מקנאה ב"משפחות מושלמות" ? למה המשפחה המקורית שלך היא כל כך מהותית, חשובה, מכאיבה לך ? רוצה לברוח מהם ? תברחי. את אדם מבוגר... כשאתה בן אדם בוגר אתה לא חייב להיות קשור לאותם אנשים שלא בחרת. אתה יכול לבחור לך משפחה אם אתה ממש רוצה (לי יש כמה חברים שהם כמו משפחה ואף יותר ממשפחה לפעמים) . חלק מתהליך ההתבגרות, לדעתי, הוא ללמוד לשים את המשפחה המקורית שלך ב"מקום הנכון" שלה בחיים שלך - כמה קרוב, כמה רחוק, כמה נעים לך או לא נעים לך להיות איתם בקשר וכן הלאה. זה בסדר, זה לגיטימי. יותר מזה - זה עושה את הקשר המשפחתי יותר נקי ויותר נעים לכל המעורבים בו. לדעתי האישית, מנסיוני לפחות - רק מהמקום בו אני מצאתי את עצמי, הבנתי מה הגבולות שלי ובאיזה מקום בחיים אני מעמידה את המשפחה שלי, איפה אני מותחת את הגבול, במה אני משתפת ובמה לא וכן הלאה. רק מהמקום הזה אני נתתי להם חופש ממני וקיבלתי חופש מהם. חופש, אין פרושו נתק. להפך. חופש פירושו אפס ציפיות, אפס האשמות, ניקיון בתקשורת בין חברי המשפחה (מה שאני אומר זה נטו מה שאני מתכון). לעניין המשפחה המושלמת - רוצה לראות משהו משעשע ? תשאלי פה: מה זה משפחה מושלמת. כמספר הגולשות תקבלי מספר שונה של תשובות וכל אחת תכתוב משהו שונה ואחר לגמרי. אני די בטוחה שבחלק מהתשובות תמצאי גם את עצמך ואת משפחתך. כי הגדרת המושלמות הזו, היא באה ממה שכואב לך, ממה שחסר לך, ממה שהיית רוצה. בהתעלם מכל הדברים האחרים שמשובשים מסביב. ותמיד משהו משובש, כי אלו החיים. צאי לחופשי. פשוט ככה. ואל תשמשי במונח משפחות מושלמות, אין כאלו. פשוט אין.
 

פלגיה

New member
החלפתי. כולנו מחליפות.

(ומחליפים). כל מי שמוצאת בן זוג ומקימה איתו משפחה - למעשה מחליפה את משפחת המקור שלה, שאליה נולדה, במשפחה חדשה, שהיא בעצמה בונה.
 

תריגה

New member
לדעתי את טועה

לא שמשפחת המקור נמחקת, אבל עם השנים "המשפחה שלי" היא כבר מושג אחר לגמרי.
 
משפחה מורחבת

זה מה שמתקבל, להבנתי. הרי גם אחרי שהתחתנת, ההורים שלך הם בני משפחה שלך. לא? אז גם הילדים שלך הם המשפחה שלך, וגם ההורים שלך הם משפחה שלך.
 

תריגה

New member
אבל נקודת היחוס שונה לגמרי

יש משפחה נבנית שהיא המוקד, וזה משנה את כל התמונה. (זה גם משנה מאד אילו יחסים משפחתיים יש כמובן. עם המשפחה שלי יש לנו קשר יומיומי, עם המשפחה של בעלי יש לנו קשר מזערי לגמרי ואנחנו לא יוצאי דופן באף צד. במשפחה שלו לכל המשפחות יש קשר הדוק עם משפחת המוצא של הצד השני...)
 
טוב

את זה אני אדע אולי -- אם וכאשר אקים משפחה בעצמי. כרגע זה רק אני והבן שלי. בקשר קרוב (ולא תמיד נעים) עם משפחת המוצא שלי, ובקשר רופף עם משפחת המוצא של האבא. תכלס -- לפותחת השרשור כל זה לא רלבנטי.
 

fossa

New member
הקמת
. את והבן שלך זו גם כן משפחה.

 

fossa

New member
משפחת המקור הופכת להיות המשפחה המורחבת

למעשה. הן בקירבה, הן בתדירות הקשר. אני מדברת בטלפון עם הוריי ואחותי פעמיים בשבוע בערך, ורואה אותם פעם בשבוע-שבועיים (אם הם באים. אם אני צריכה לבוא אז פעם בחודש). זה כבר מעמד של קשר עם משפחה מורחבת, המשפחה הגרעינית איתה חולקים את החיים היא כבר לא משפחת המקור אלא המשפחה שלנו (אני+בעלי+הילדות)
 

פלגיה

New member
זה שינוי מהותי של מרכז הכובד

מה שהיה קודם "המשפחה" הופך להיות "נספחים". מה שהיה קודם "הבית" הופך להיות מקום שמתארחים בו. זה ממש החלפה, וכך גם התורה מתייחסת לכך "על כן יעזוב איש את אביו ואת אמו ודבק באשתו והיו לבשר אחד". בעיני זה תיאור מדויק.
 

עדיקים

Active member
אצלנו זה לא ככה

בעלי עדיין קשור חזק מאוד להוריו וזה מורגש חזק מאוד בהתנהלות שלו מולם.
 

פלגיה

New member
מאוד חבל


אבל לדעתי זה ממחיש את הנקודה שלי. אמורים להיפרד, וזה ממש מגיע לרמת "החלפה" (כשזה עובד טוב)
 

עדיקים

Active member
לא הבנתי איזה נקודה זה ממחיש
?

בכל מקרה ההורים של האיש, חמים מקסימים שאני מאוד מאוד אוהבת, דואגים שהילדים שלהם ישארו מחוברים אליהם מאוד. אני מרגישה שלא רק בעלי לא החליף כל הילדים שלהם לא החליפו. אולי זה יבוא כשהילדים שלנו יגדלו קצת אני באמת לא יודעת. לדעתי ככה זה היה גם אצל חמי במשפחת המקור שלו.
 

משוש30

New member
ומה רע בזה? גם אני קשורה מאד להורים שלי

זה לא מחליף את בעלי ובעלי לא מחליף אותם. לכל אחד יש מקום.
 

עדיקים

Active member
לא אמרתי שזה רע

פשוט לפעמים זה מרגיש לי על חשבוננו, אבל אני אוהבת אותם כל-כך ולכן מקבלת את זה. אני יודעת שזה בא בתמימות ומלא אהבה ולא בהקשר של הורים שלא יודעים לשחרר. נכון, כשהיינו "רווקים" זה הורגש הרבה יותר, היום כשאנחנו משפחה זה מורגש הרבה פחות. כשיש משפחת מקור חזקה ותומכת אני באמת מרגישה ורואה שאין החלפה מלאה. זה פשוט כנראה לא יכול לקרות
.
 

פלגיה

New member
לי יש

משפחת מקור חזקה ותומכת, ויש החלפה מלאה. נכון שזה הצריך בהתחלה התרחקות פיזית, והעמדת גבולות, אבל זה קרה.
 
למעלה