קופת חולים- אנחנו שייכים לקופות

פי3פיץ

New member
קופת חולים- אנחנו שייכים לקופות

חולים שונות (אני במכבי והוא בכללית) תמיד דיברנו שמתישהו כדאי שנהיה שנינו באותה קופה, כי בטח זה טוב יותר מלהיות בקופות נפרדות. אבל האם באמת זה משנה? אני אשמח לשמוע את דעתכן. ובמיוחד- (אמנם לא רלוונטי כרגע, אבל בהחלט חלק ממערך השיקולים)- מבחינת בדיקות לפני ובמהלך הריון האם משמעותי להיות שייכים לאותה קופה או שרק הקופה של האישה היא משמעותית בקביעת עלות בדיקות, השתתפות בעלויות, בדיקות גנטיות וכ"ו. תודה.
 

vivoosh

New member
מנהל הקופה שלי אמר שזה חשוב

אבל, כמובן, יש לו אינטרס
 
רפי היה בלאומית ובלי הרבה שכנועים

עבר למכבי (אני שם ממזמן). פשוט הייתי מזועזעת מהמערכת של הלאומית. הוא קיבל תור לרופאה מומחית אבל ברמת השרון ולשבועיים מיום ההתקשרות. אני מעולם לא חיכיתי יותר מיומיים לתור!
 

פי3פיץ

New member
ברור לנו שאם מישהו צריך לעבור

זה הוא למכבי ולא אני לכללית. אבל שנינו די מרוצים מהשירות בקופה שלנו, ואני לא יודעת אם שווה להכנס לבלגן במעבר.
 

פי3פיץ

New member
מבדיקה שערכנו (גם בהתייעצות

עם רופאים שעובדים מטעם שתי הקופות) סל התרופות של מכבי טוב יותר משל הכללית (אני לא יכולה להצביע על תרופות ספציפיות, אבל למשל תרופה שאבא של האיש היה צריך היתה מסובסדת במכבי ובכללית לא ועלתה לא מעט) ובדרך כלל זמן ההמתנה לתור אצל מומחה קצר יותר מאשר בכללית (לפחות לגבי הרופאים שנזקקנו להם)
 
זה ממש אבל ממש לא היה בלגן.

הקופה המקבלת מטפלת בכל המעבר מהקופה הנעזבת... פשוט באים למלא פרטים ולקחת כרטיס. זה הכל.
 

פי3פיץ

New member
אני די בורה בנושא בדיקות הריון

בעיקר כי זה עדיין לא רלוונטי- אבל בטח יש כאן מומחיות: מה ההבדלים בכיסוי בדיקות? האם יש באמת הבדל משמעותי בין קופה לקופה? אין איזשהו תשלום סטנדרטי? (אני נאיבית?)
 

דפי26

New member
נכון ללפני שנה וחצי-בנושא הריון

בכללית ההחזרים הכי טובים. אבל אם בדקתם ובתחומים שרלוונטים להיסטוריה המשפחתית שלכם מכבי יותר טובים אז לכו על זה
 

maz

New member
ההבדלים הם בגובה ההחזר

חלק מהבדיקות עושים במכונים פרטיים. לחלק מהמכונים יש הסדר עם קופות החולים. אם את עושה בדיקה במכון עם הסדר - השאלה היא כמה כסף הקופה תחזיר לך. את יכולה לעשות סקר שוק ולבדוק את העניין הזה. לפי מה ששמעתי מחברה שעשתה את ההשוואה - בכללית ההחזרים הם הגבוהים ביותר אם את תעשי בדיקות במכון שאינו תחת הסדר - אין הבדל באיזו קופה את חברה.
 

ettt

New member
לפחות לגבי ההריון זה לא כזה ברור

במכבי הבנתי מחברות שנמצאות שם- יש הרבה פחות החזרים. עדיף לעבור לכללית מספיק זמן מראש כדי לכסות את כל תקופת ההמתנה. אגב חברה שלי הלכה לייעוץ גנטי בכללית (מה שמפרסמים בטלויזיה) והאחות שם אמרה להם שאם הבעל לא חבר בקופת חולים כללית- היעוץ יינתן רק לאישה והגבר לא יכול להכנס לשיחה...
 

maz

New member
אני לא יכולה לקרוא לזה ייעוץ

מקבלים רשימה מפחידה שמסבירה על כל המחלות שניתן לבדוק מוטציות להן ומה השכיחות של המוטציות האלה בכלל האוכלוסיה או באוכלוסיות מסוימות (לפי מוצא). מסמנים על הטופס אילו בדיקות רוצים לעשות אח"כ נכנסים ליועץ שלוקח דם לפי מה שסימנת. משלמים ומחכים לתוצאה שמגיעה בדואר אחרי כמה שבועות. אם חלילה יש בעיה באחת הבדיקות אז מגיעים לייעוץ אמיתי ובן הזוג גם נבדק למוטציות האלה. קופות החולים מחזירות חלק מהתשלום על הבדיקות למי שיש לו ביטוח משלים. ביטוחים פרטיים גם יכולים להחזיר חלק או את כל העלות ושווה לבדוק. אל תשכחו חוץ מזה לעשות בדיקה לטיי זקס. זו בדיקה ללא תשלום שמבוצעת במרכזים של משרד הבריאות.
 

ettt

New member
ביקשתי מחברה שלי רשמים ואני מביאה

אותם כציטוט כפי שהיא כתבה לי במייל: "האחות לא רק הסבירה על הבדיקות הגנטיות (כי את זה יש גם באינטרנט ורובנו יודעים על מה מדובר) אלא גם ייעצה איזה בדיקות לעשות לפני ההריון (ספירות דם ועוד כמה בדיקות לפי העבר שסיפרתי לה). בנוסף היא ענתה על שאלות ספציפיות ומפגרות שלי. את הבדיקות עצמן עושים דרך קופ"ח והיא הסבירה לנו גם על העלויות (בכללית- 114 ש"ח לבדיקה עד 10 בדיקות בבדיקה ה-11 זה עולה למשהו כמו 300 ש"ח). לטיי זקס עושים במשרד הבריאות- יש טבלה עם התאירכים שעושים את זה. זה רק פעמיים בחודש ככה שצריך לוודא את התאריך. היא המליצה שהגבר יעשה כי "חבל לדקוור אותך שוב". אה כן וזה בחינם. אצלנו יש איזשהו עבר משפחתי שהיא הבטיחה להתייעץ עם הפרופסור לגנטיקה שיושב אצלם ולחזור אלינו טלפונית כדי לבדוק אם בכלל ניתן לעשות משהו לפניה הריון" עד פה מה שהיא אמרה- והיא התייחסה ליעוץ הגנטי של אחות בקופ"ח כללית
 

maz

New member
אני התייחסתי למכון של הבדיקות

לא היו לי שאלות לשאול (מבינה קצת מה זה בדיקה גנטית ואפילו איך עושים אותה בשלב שמעבר לדקירה שלי) ולכן אולי גם לא קיבלתי הסברים מיוחדים.
 
למעלה