קוסטה בראווה

The Walrus

New member
קוסטה בראווה

היי, אתם אולי זוכרים אותי, כתבתי פה כמה פעמים. אנחנו ארבעה חברים בני 23 ומתכננים יורוטריפ במאי-יוני שכולל 2 פסטיבלי מוזיקה, ברצלונה, אמסטרדם ויעד נוסף רגוע יותר. לאחר ששקלנו כמה אופציות (לנגדוק, פירנאים, פריז, קלן וכו') כנראה שהיעד הנבחר הוא קוסטה בראווה.
היעד הזה נבחר כי הוא נראה יפה, מגוון (מצד אחד אפשר לעשות sight seeing ולטייל, יש חיי לילה ומסיבות ואפשר גם סתם להשתזף בים), וכי הוא הכי פרקטי (קרוב מאוד לברצלונה - לא דורש טיסה נוספת או נסיעה ארוכה).
מצורפת בתמונה תוכנית הטיול הזמנית כרגע.

ולכן יש לי כמה שאלות לגבי היעד הזה, וגם שאלות כלליות:

1. כמה ימים אתם ממליצים לנו להקדיש לו? הבנתי שיש מלא עיירות וכו', אבל מבחינתנו זה בעיקר יעד ביניים רגוע יותר, קצת לטייל, קצת ים וקצת מסיבות, לא חייבים לחרוש את כל העיירות. כמה זמן להקדיש לו?

2. מהם העיירות היותר מומלצות מהבחינה הזו? מהם הבודדות שאסור לפספס?

3. ברוב המקומות קראתי שמומלץ לשכור אוטו, עד כמה זה הכרחי? כרגע אנחנו לא מתכננים לשכור אוטו כי זה כנראה יוסיף עלויות מיותרות. אפשר להסתדר עם תחבורה ציבורית?

4. בברצלונה ואמסטרדם אנחנו מתכוונים לישון באכסניות ולשמור על עלויות זולות יחסית. האם זה אפשרי גם בקוסטה בראווה? גם שם יש אכסניות סבירות או שהמלונות שם יקרים יותר בהגדרה?

5. באיזה עיירה מומלץ 'להשתקע' ולשכור מלון? או לעבור כל יום עיירה? או להישאר בברצלונה ולסוע כל יום? אני אבוד חח

6. מבחינת סופ"ש, כרגע אנחנו בסופ"ש בקוסטה בראווה (ככה יצא), האם מבחינת חיי לילה וכו', עדיף להחליף בין הערים כדי לבלות את הסופ"ש בברצלונה עצמה? או שזה לא קריטי?

7. שאלה אחרונה על הטיסה לאמסטרדם, עד כמה טיסה בסופ"ש עצמו מייקרת עלויות ומסבכת דברים? כרגע אנחנו טסים ביום שני כדי להימנע מזה, אבל אם אפשר אולי היינו שמחים להקדים את הטיסה לסופ"ש אם זה לא יקר מדי.

סליחה על המוני השאלות, כמו שאתם רואים אני צריך קצת עזרה חח
כל תשובה והפניה תתקבל בברכה.
תודה רבה :)

 
אני מאוד אוהבת את הסגנון הרציני שלך

משקיע, חושב, מתכנן, אלה דברים נדירים במקומותינו היום. אני חפה ממידע לצעירים כמוכם עד כדי כך שאפילו לא חשבתי על האפשרות של קוסטה בראבה.

רק משהו אחד: לעניין הטיסה, אני לא יודעת אם יש הבדל מבחינת מחיר בין סוף שבוע לבין תחילתו. אבל קל מאוד לבדוק זאת, כבר עכשיו, ולפתור את הקושיה.

מי טסים לאמסטרדם? Easyjet? Vueling? אני אוהבת את אופודו. מבקשים ממנו יעדים, תאריכים, הוא נותן מידע על מי טס, האם טיסה ישירה או עם קונקשן, באיזה יום, באילו שעות, מהם המחירים. המידע שבו אמין. אני רואה, למשל, שלסוף מאי הוא נותן את טרנסאוויה, וואלינג, איבריה, קלמ, ואלה רק הטסים ישיר. ואולי זה משתנה מיום ליום, בדיוק בשביל זה הוא קיים. אחר כך הולכים לאתר הפרטי של כל חברה וחברה לפי המידע שקיבלתם, ומזמינים. כמה שיותר מוקדם, כדי להשיג מחיר זול.
www.opodo.com
 
תכנון מסודר אבל מפוזר.

תפסת מרובה, לא תפסת.

מצד אחד אתם מחפשים טיול זול, ומצד שני רוצים לדלג בין שתי ערים בשתי ארצות שהמרחק בינייהן 1534 ק"מ שמשמעו בעיקר בזבוז זמן בשדות תעופה ובטיסות או בתנועה בדרך אחרת, כאשר אתם מדברים על שבועיים וקצת.
מאידך אתם רוצים לוותר על רכב כי זה מייקר את העלויות. זה לא כל כך מסתדר גם לא הטיסה הלוך ליעד מסויים והטיסה חזרה מיעד אחר (לעיתי טיסה לכיוון אחד עולה כמו טיסה הלוך ושוב).
כדאי לחשוב על הנקודה הזו, כל החיים עוד לפניכם.

התכנון שלכם הוא 11 ימים בברצלונה והיתר באמסטרדם.
לא אוכל להביע דיעה על אמסטרדם כיוון שאינני מכיר אותה, רק שמעתי שחיי הלילה שם מאוד פעילים.

אתם יכולים לטייל בתחבורה ציבורית בברצלונה יש המון מה לראות בעיר (בקשר לבילויי לילה, אני לא הכתובת), ובהמשך לעבור לסופשבוע בקוסטה בראווה.
ממליץ על העיירה טוסה דה מאר שהיא באוירה יותר צעירה, ולהזמין באמצעות הקבלה במלון מקומות למועדון הלילה "גראן פלאס" הנמצא בלורט דה מאר, שהוא מועדון ברמה פריזאית כמו למשל המולין רוז'. לשם תגיעו או בהסעה מהמועדון אם יסכימו (בסך הכל אתם לא קבוצה) או במונית שתבטיחו את החזרתכם.

הדרך הנכונה לעשות זאת היא כמובן ברכב שכור.
אז נכון שיש לכם חופים ארוכים ופעילויות חוף וים וגם העיירה תוססת (אם זו העונה. אני לא זוכר מתי מתחילה העונה, מאי כנראה שכן).

יש המון מה לראות באיזור הקוסטה בראווה, ויש מי שנוסע לאתרים באוטובוס ו/או רכבת, אלא שאלו הרבה היטלטלויות בדרכים וההספק קטן מאוד, בין אם זה ביקור במונסראט או במוזיאון המיוחד של דאלי בפירס או ביתו בקדאקס, הקתדראלה הענקית והמוזיאון היהודי בביתו של הרמב"ן בחירונה, העיירה בזאלו הקיימת מימי הביניים, קסטלו-פוליט-דה-לה-רוקה הכפר התלוי על מצוק וכו.
חוץ מזה שרכב שכור הרי מתחלק בין ארבעתכם.
 

The Walrus

New member
תודה על הפידבק -

זו תוכנית הטיול שהסכמנו עליה, לקחנו בחשבון את הנ"ל והיא כנראה לא תשתנה. אגב במקור הייתה שם עיר שלישית - ברלין - וטיסה נוספת, וויתרנו עליה מטיעון ה'תפסת מרובה לא תפסת'...
&nbsp
בקשר לכל השאר, תודה על ההערות, אני חושב באמת שבימים של קוסטה בראווה ספציפית נלך על השכרת רכב.
 

urilei

New member
אנסה לענות חלקית

קוסטה: בחופים עצמם דווקא לא יצא לי להיות, אבל שתי עיירות מומלצות הן פיגראס ששם נמצא מוזיאון סלבדור דאלי (מעבר לכך, אין הרבה מה לעשות בעיירה) וג'ירונה, שלצערי ביקרנו בה ביום ראשון וכמעט הכל היה סגור, אך העיירה נחמדה לשיטוט של כמה שעות.
לגבי מוזיאון דאלי - אם זה מזדמן לכם בדרך אז זה מוזיאון מגניב להקדיש לו כמה שעות ולהמשיך הלאה, אבל הוא בפירוש לא שווה נסיעה הלוך ושוב במיוחד מברצלונה (לדעתי האישית). אנחנו שילבנו את זה עם ג'ירונה באותו יום והספקנו די טוב. בשתי הערים האלה ביקרנו בלי רכב, בסוף שבוע, והסתדרנו מצוין. אבל לגבי נקודות אחרות אני לא יודע להגיד.

לעבור כל יום או להשתקע במקום אחד: כדי להמחיש את שני הקצוות - אם אתם חבר'ה צעירים עם מעט ציוד ורכב צמוד - אפשר בכיף לישון כל לילה במקום אחר. אם אתם משפחה עם 5 ילדים ו-6 מזוודות גדולות ונוסעים בתחבורה ציבורית - רצוי למצוא מקום לינה מרכזי ולבצע פחות מעברים. זה "כלל האצבע" הכללי מאוד. מעבר לכך, מקומות לינה מסוימים דורשים מינימום לילות (נכון יותר לדירות ופחות למלונות ואכסניות). באופן מאוד מאוד כללי המינימום הנפוץ שנתקלתי בו הוא 3, אבל יש גם הרבה מקומות שלא דורשים בכלל ויש אזורים מסוימים שבעונת השיא נהוג מינימום של 7 לילות.

וההמלצה הכי חשובה שיש לי לתת לך (אבל גם זו רק דעה) - דווקא מומלץ מאוד לנצל את סוף השבוע לטיסה (או לנסיעות בכלל). ככל הידוע לי, תחבורה ציבורית וטיסות פועלות כמעט בכל מקום גם בסופי שבוע (למעט במדינת העם הנבחר, כידוע). סיור בעיר לעומת זאת, עלול להיות לעתים קצת מבאס. אני משתדל לנצל את סופי השבוע לצורך מעברים, ומעדיף (עד כמה שניתן) לא לנצל אותם לביקור בעיירות שאני מתכוון להיות בהן רק יום אחד. לגבי מחירי הטיסות: בעיקרון, הטיול שלכם תחום בזמן ואין לכם אין-סוף אפשרויות למועדי טיסות. אתה יכול לשחק יום קדימה או אחורה. אז פשוט פתח חיפוש ותראה אם בסוף השבוע הספציפי הרלוונטי המחירים באמת יקרים יותר. מה זה משנה אם בתאוריה טיסה בסוף השבוע היא יקרה יותר? מה שמשנה זה רק לגבי הימים שבהם אתם מתכוונים לטוס, ואם כן - מה הפרש המחירים והאם הוא שווה את זה.
 

אודרי11

New member
בחירה מצויינת..

במיוחד שאתם ממילא בברצלונה....

מכיון שאתם ארבעה, והשכרת רכב היא זולה שם, יעלה לכם משהו כמו 35 יורו ליום, הכי משתלם זה לשכור רכב, גם יהיה לכם יותר נוח, ולדעתי יצא לכם יותר זול מתחבורה ציבורית.
העונה מצויינת, אנחנו היינו ביוני, היה חם מספיק להתרחץ בים, העיירות היו שוקקות חיים, היו חיי לילה, בתי קפה, בארים, מסיבות, וכל מה שרוצים בערב, לכל גיל ולכל כיס.
לטעמי העיירות היותר יפות נמצאות באיזור הצפוני, ..במיוחד טוסה דל מאר, בליורט דל מאר יש המון פעילות בערב, למרות שלכל האורך חופי הים היו מעולים ..לעיירות הצפוניות כדאי ורצוי להגיע ברכב שכור.
ממליצה לכם לבלות כמה ימים בברצלונה בלי רכב שיהווה רק מעמסה בתוך העיר, ואז לצאת לכיוון העיירות של קוסטה בראווה להתמקם באחת מהן, יש בתי מלון מכל הסוגים, גם ממש פשוטים שהיו מלאים בצעירים.
מהעיירה לצאת לטיולים בסביבה, אין צורך להחליף בתי מלון, המרחקים לא ממש גדולים.

תהנו
 

The Walrus

New member
תודה לכולם על התגובות!

דבר ראשון אשמח לשמוע עוד מכל מי שיודע, התגובות פה מאוד עוזרות לי.

אני מבין שלדעתכם הפתרון האידיאלי הוא:
לטוס לברצלונה, לשכור שם חדר, לבלות שם מספר ימים בתחבורה ציבורית.
לסוע בתחבורה ציבורית לקוסטה בראווה, למצוא מלון בעיירה אחת (יורט דה מאר?) ולשכור שם את הרכב. (או שעדיף לשכור את הרכב כבר בברצלונה?)
לבלות מספר ימים שם תוך כדי נסיעה לעיירות קרובות ביום ובילוי ביורט דה מאר בלילה.
לחזור בסופו של דבר לברצלונה על מנת להגיע לטיסה לאמסטרדם.
אני צודק?

זווית פרקטית יותר, מישהו יודע:
1. מהי העלות המשוערת של השכרת רכב באיזור קוסטה בראווה?
2. האם יש הגבלה כלשהי על גיל\ניסיון נדרש\רישיון 'מיוחד' (בינלאומי) על מנת להשכיר רכב בספרד?

לגבי עלויות הטיסה, בדקתי כמו שהצעתם ולא נראה שיש הבדלים דרסטיים בין טיסה בסופ"ש לאמצע שבוע. הטיסה די זולה בכל מקרה חח
 

תותח9

New member
רשיון ועוד

עשה רשיון בינלאומי בארץ, יעלה לך 15 ש"ח ויחסוך לך הרבה בעיות במקרה שיקרה משהו
יורט (Llorett) מלאה בילויים ומקומות מתאימים, אך אין בה רכבת (למקרה שחשבתם להגיע מברצלונה לשם ברכבת).
אם תשכרו רכב, סעו משם צפונה לטוסה, ועוד צפונה עד סן פליו - דרך מ-ד-ה-י-מ-ה.
אם אתם ארבעה, שכרו רכב בינוני ומעלה (יותר נוח ובטוח). אם אתם מעוניינים גם ביום סתם על החוף ללא לטייל, שכרו רכב לפחות ימים.
 
שם העיירה "לורט-דה-מאר"

השם נכתב LLORET אבל בכתב באותיות קטנות אל דומה לאי, כנ"ל חירונה שנכתבת אמנם באות ג'י אבל מבוטאת ב-ח.

1. לשכור רכב רק בעיירה ולא בברצלונה.
2. אני מניח שהתכוונתם לשכור רכב ולא להשכיר, כן צריך רשיון נהיגה בינלאומי (בממסי עולה הון עתק של 16 שקלים), אליו מצורף הרשיון הלאומי לצורך הוכחת העובדה שאתה לא נהג חדש.
3. תבדקו מראש במלון שבו תלונו בלורט-דה-מאר אם יש שירות שאטל לנמל התעופה, כי אז מחזירים את הרכב בערב, ולמחרת מתניידים מהעיירה ישירות לשדה.
לא לבנות עם מונית שהיא יקרה מאוד (לפני שנים רבות בררתי והדרישה היתה 80 יורו), אבל תבדקו בתחנת הרכבת לגבי שעות תנועת הרכבות ויעדייהן, המחיר ברכבת לא צריך לעלות על 10 יורו לאדם והשכרת רכב מישהו הזכיר כאן 35 יורו ליום.
קחו בחשבון שרכבת הפרברים לא מגיעה עד העיירה אלא רק עד בלאנס, ומשם במונית (כ-5 ק"מ).
 
יתכן שכאן ההגיה משותפת כאן

אבל בגדול, יש לפחות שתי הגיות שונות, של הקסטיליאנים ושל הקטלנים. גירונה מול חירונה, קזאלס מול קסאלס, ושאר ירקות.
 

YHS

New member
בויקיפדיה חושבים אחרת.

Lloret de Mar (Catalan: [ʎuˈɾɛd də ˈmar], Spanish: [ʎoˈɾe(ð) ðe ˈmar])
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
אני חושבת שבפורום אנשים מקיימים דיונים
זו מטרת הפורום. מישהו שואל על מקום מסוים, ואכן יש אחד שממליץ על המקום, אחר חושב שהמקום ממש לא מוצלח,
שלישי יש לו מה לספר על ביקור שם ורביעי מביע דעה שאין לה שום אחיזה במציאות. כלומר
הוא לא היה שם אבל הוא קרא ולכן מביע דעה. אפשר לקרוא לזה ויכוח ואפשר לקרוא לזה דיון.
&nbsp
אני לא חוסמת שום דיון ו/או ויכוח כל עוד הוא מתנהל בצורה תרבותית, מבלי שאף אחד מעליב
אישית את השני או כותב בשפה לא ראויה וכו'.
&nbsp
זו רק הבהרה לגבי ההערה שלך "שיש מי שאוהב להתווכח". אכן כן, יש בהחלט בפורום אנשים
שאוהבים להתדיין ולהתווכח וזה גורם לפורום להיות ער ותוסס ולפעמים לגלוש כמו חלב רותח
ושם זה נעצר.

&nbsp
 

אודרי11

New member
ומה זה משנה אם אומרים חירונה או ג'ירונה

מי שרוצה להגיע לשם...אגב, מומלץ מאד להגיע לשם, יגיע ויהנה גם אם הוא לא יבטא את זה בדיוק נמלץ...או נמרץ, תלוי איך שרוצים.

הויכוחים האלה מזכירים לי תמיד את האישה המבוגרת שהגיעה לקורפו בדיל עם קבוצה, וכשישבנו וחיכינו לטיסה בחזרה לארץ, היא נורא רצתה לקנות משהו בדיוטי פרי..אז היא כל הזמן צרחה: נשאר לי כסף תורכי אני רוצה לקנות, אין מה לקנות, אני לא רוצה שישאר לי כסף תורכי...טוב, אז היא היתה בקורפו, ואז עוד היו דרכמות, אבל היתה בטוחה שבעצם היא היתה בתורכיה...מה זה משנה, לקחו אותה, שמו אותה במטוס, החזירו אותה במטוס, יוון..תורכיה, בשבילה הכל אותו דבר.
 
יש הבדל בין דיונים מחכימים וויכוחים ענייניים

לבין ההתנצחויות האינסופיות שיש בפורום הזה.
הרי גם את מכירה בהבדל הזה, ולכן למשל אסרת על תיקון איות לפני כמה חודשים. לידיעתך, מאז הנוהל הזה התיקונים הקטנוניים הנ"ל מתקבלים במסרים.
אני לא חושבת שהדברים הללו הם מה שהופך את הפורום לתוסס, אני חושבת שהם הופכים את הפורום לבלתי נעים ומרחיקים גולשים. אני יודעת שאני באופן אישי חושבת שלושים פעם לפני שאני מפרסמת כאן שאלה.
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
תודה ששיתפת אותי בענין המסרים
לא ידעתי שהבעיה ממשיכה במסתרים. את יודעת שניתן לחסום את אלו שכותבים לך?
את צודקת שויכוחים אינסופיים מעכירים את האווירה אבל מאחר ואני לא מנהלת כאן גן ילדים,
או כיתה של חנה בבלי ז"ל, אלא פורום שרוב הכותבים פה, אני מניחה, הם למעלה מבני 18, אני ממעטת להתערב.
אני גם יוצאת מתוך הנחה שמי שלא רוצה להיות מעורב בוויכוח לא יעשה זאת אלא יתעלם כפי שאני מתעלמת,
ומי שממשיך בויכוח, אם אף אחד לא יגיב, הרוח תצא מהמפרשים שלו כך או אחרת.
מאד מצער אותי לדעת שהתנהלות כזו מרחיקה גולשים אבל זה טבעו של האדם ותפקידי הוא לנהל ולא לחנך. אני מקוה
שמי שבכל זאת מוצא בפורום תועלת ימשיך להשתתף גם אם לפעמים נושבות פה רוחות רעות.
&nbsp
 
למעלה