קונקשן - מה קורה עם מזוודות אם עוזבים את השדה

MadEquation

New member
קונקשן - מה קורה עם מזוודות אם עוזבים את השדה

שלום לכולם, איכשהו לא יצא לי לעשות קונקשן ובקרוב יוצא לי לעשות קונקשן כמה וכמה פעמים. השאלה שלי נוגעת לוינה - קונקשן בין טיסות של אוסטריאן (אחד באוסטריאן ואחת בטירוליאן שהיא חברת בת לפי מה שהבנתי) זמן פנוי הוא כ 7-8 שעות ברוטו. האם זה מאפשר נסיעה לעיר? מה עושים עם המזוודות? לאן חוזרים אח"כ? מה אמורים להגיד.... אני אשמח לכל מידע, חיפשתי במאמרים אך לא מצאתי. תודה
 

עדירמר

New member
קונקשן

המזודות של הנוסע בטיסת המשך עוברות לטיסה הבאה. הנוסע בטיסת המשך מקבל (או מדפיס) את אישורי העליה למטוס כבר בביתו או בשדה התעופה (תלוי איפה ביצע הנוסע את הצ'ק אין לטיסה.) עם גמר הטיול בעיר חוזרים לשדה התעופה ובודקים בלוח הטיסות היוצאות מאיזה שער יוצאת הטיסה. אם זאת טיסה בתוך אירופה אין צורך לעשות כלום רק לעבור שוב את הבידוק הבטחוני ולגשת לשער המתאים. אם זאת טיסה מחוץ לאירופה אז צריך לעבור גם ביקורת בגבולות וגם בידוק בטחוני. וכמובן שאסור להעלות נוזלים לטיסת ההמשך. כך שאם קונים משהו נוזלי בדיוטי פרי בארץ צריך להשאיר אותו בארץ מכייון שבבידוק הבטחוני לטיסת ההמשך יחרימו אותו. זמן של 7 - 8 שעות מאפשר נסיעה לעיר וטיול קצר, ואולי ארוחת צהריים.
 

nitsansh

New member
בדרך כלל בקונקשן כזה לא רואים את המזוודות עד

שמגיעים ליעד הסופי. רצוי לברר את זה עם מי שקנית אצלו את הכרטיס. צריך באותה הזדמנות לברר כמה זמן לפני טיסת ההמשך אתה צריך להגיע לשער היציאה.אם הטיסה הזו היא ליעד בתוך אזור שנגן, שכולל כיום רוב מכריע של מדינות אירופה, אין ביקורת גבולות ואין מכס, הדבר היחיד שיעכב אותך בדרך למטוס זה בדיקה בטחונית של תיק היד. אני מעריך שהגעה לשדה התעופה שעה לפני ההמראה צריכה להספיק אפילו עם מקדם בטחון. למיטב זכרוני (עשיתי קונקשן בוינה לפני כמה שנים), יש משדה התעופה רכבת מהירה למרכז העיר וגם רכבת יותר איטית, שעולה כמו נסיעה עירונית. ההבדל ביניהן הוא לא יותר מ-10 דקות... התדירות של 2 הרכבות למיטב זכרוני היתה פעם בחצי שעה. אם לא תפספס בדיוק את הרכבת, אפשר לקחת בחשבון שייקח לך לא יותר משעה מהנחיתה עד ההגעה לעיר. בחזרה כדאי שתדע את הלו"ז מראש, ותתכנן לקחת רכבת שמגיעה שעה לפני הטיסה, כך שמתחנת הרכבת בעיר תצטרך לצאת כשעה וחצי לפני ההמראה. עכשו תעשה את החשבון כמה זמן נשאר לך אחרי שמורידים שעה ביציאה ושעה וחצי בחזרה... אם הטיסה עוד ניתנת לשינוי, תבדוק אפשרות לעשות קונקשן יותר ארוך אם אתה רוצה יותר זמן לבקר בעיר (אצלי היו בערך 12 שעות ברוטו מהבוקר עד הערב). רצוי שתכין מראש את התוכנית לביקור החפוז כדי שלא תבזבז את הזמן הקצר שיש לך...
 

MadEquation

New member
תודה לכולם - שאלת המשך

מה דעתכם על קונקשן של 50 דקות בין שתי טיסות כאלה (אוסטריאן וטירוליאן) - מה הסיכוי להספיק?
 

nitsansh

New member
יש סיכון שהמזוודה תגיע רק בטיסה הבאה, ואולי

גם אתה...
 

Daniel1970

New member
ביעד הסופי

לא קראתי את כל התגובות לפני, אז אולי כבר ענו לך. באם פקיד הרישום בצ'ק-אין לא אמר לך אחרת - המזוודה תגיע ליעד הסופי (ויגידו לך את זה) אפילו אם אתה עובר חברת תעופה במדינת הקונקשיין. באם טס לארה"ב, אתה צריך לאסוף את המזוודה ולהעביר עצמאית למסוף המזוודות לטיסת ההמשך. תג המזוודה יהייה היעד הסופי אבל עדין עליך לאסוף את המזוודה ולהעביר אותה עמצאית. בנוסף, אם אתה לא בטוח, תשאל בצ'ק אין מה יעד הסופי של המזוודה ואולי אפילו ישאלו אותך בנידון.
 

nitsansh

New member
למה לחכות לצ'ק אין? תשאל כבר עכשו את מי שמכר

לך את הטיסה (החברה אם קנית ישירות ממנה או סוכנות נסיעות). זו חובתו החוקית ע"פ חוק "גילוי נאות" לגלות לך את כל המידע הרלבנטי לטיסה. בצ'ק אין תוכל גם לברר מהי שעת העליה לטיסת ההמשך. אם הטיסה הזו היא במטוס קטן זה לא צריך להיות יותר מחצי שעה לפני ההמראה. מה היעד שלך??
 
למעלה