קונפליקט יחודי - במיוחד לאוהד11 לטיפולך !

מצב
הנושא נעול.
קונפליקט יחודי - במיוחד לאוהד11 לטיפולך !


קונפליקט יחודי - במיוחד לאוהד11 לטיפולך !

הבוקר אני מתעורר, פותח מחשב ומגלה תמונה מדהימה במייל שהגיעה הלילה מדני שלנו:
אוטובוס ליילנד דו-קומתי של דן מס' ת1127. ומדוע קונפליקט? כי הדו-קומתי השלישי של דן היה 36-373 ולפני כן ת1874 כידוע.
הבעיה: מבחינה חיצונית הוא לא נראה כמו 36-047 (השני) אבל גם לא כמו 36-373 (השלישי) בעניני שילוטי הקו, אלא אם בוצע שינוי פחחות במשך השנים והמלבן הגדול של השילוט רותך ונסגר. ברור שהוא לא יכול להיות הראשון (M800F) שנהרס בהתקפת אויר על תחנה מרכזית בתל-אביב ב-1948. מה עושים אוהד? מה אתה מציע???
בכל מקרה התמונה מוכיחה אחת ולתמיד את הטענה שלי שהיו שלושה דו-קומתיים כאלה בדן ולא שניים.
נשארתי עם קונפליקט לא קטן ביד ולצערי אין לי עדיין פתרון. אני שונא שזה קורה לי אבל במקרה דנן אני זקוק לפתרון מחברים יקרים שגולשים כאן. אוהד ובני הספל או חברים אחרים: אם אתם יכולים לסייע בפתרון התעלומה אודה לכם מאוד? כלומר האם ת1127 הוא 36-047 או 36-373 והאם יתכן שמס' הרישוי ת1874 לא היה שייך בכל זאת ל- 36-373?? כך זה מופיע אצלי אך אולי תיתכן טעות? בכל מקרה התמונה מצורפת להודעה זו והיא נהדרת ולראשונה מראה במדוייק את מס' הרישוי הירוק של אחד משתי המכונות הללו !
יום טוב. שבוע טוב. אביתר.

 
לפי מס' הרישוי ת1127 הרכב חייב להיות ממודל 1949 ולכן

קונפליקט יחודי - במיוחד לאוהד11 לטיפולך !

הבוקר אני מתעורר, פותח מחשב ומגלה תמונה מדהימה במייל שהגיעה הלילה מדני שלנו:
אוטובוס ליילנד דו-קומתי של דן מס' ת1127. ומדוע קונפליקט? כי הדו-קומתי השלישי של דן היה 36-373 ולפני כן ת1874 כידוע.
הבעיה: מבחינה חיצונית הוא לא נראה כמו 36-047 (השני) אבל גם לא כמו 36-373 (השלישי) בעניני שילוטי הקו, אלא אם בוצע שינוי פחחות במשך השנים והמלבן הגדול של השילוט רותך ונסגר. ברור שהוא לא יכול להיות הראשון (M800F) שנהרס בהתקפת אויר על תחנה מרכזית בתל-אביב ב-1948. מה עושים אוהד? מה אתה מציע???
בכל מקרה התמונה מוכיחה אחת ולתמיד את הטענה שלי שהיו שלושה דו-קומתיים כאלה בדן ולא שניים.
נשארתי עם קונפליקט לא קטן ביד ולצערי אין לי עדיין פתרון. אני שונא שזה קורה לי אבל במקרה דנן אני זקוק לפתרון מחברים יקרים שגולשים כאן. אוהד ובני הספל או חברים אחרים: אם אתם יכולים לסייע בפתרון התעלומה אודה לכם מאוד? כלומר האם ת1127 הוא 36-047 או 36-373 והאם יתכן שמס' הרישוי ת1874 לא היה שייך בכל זאת ל- 36-373?? כך זה מופיע אצלי אך אולי תיתכן טעות? בכל מקרה התמונה מצורפת להודעה זו והיא נהדרת ולראשונה מראה במדוייק את מס' הרישוי הירוק של אחד משתי המכונות הללו !
יום טוב. שבוע טוב. אביתר.
לפי מס' הרישוי ת1127 הרכב חייב להיות ממודל 1949 ולכן
ידוע לנו שהוא הוכנס לשירות בתל-אביב בשנה זו. מכאן שהוא אמור להיות אח"כ 36-047. יחד עם זאת, תיבת השילוט הקדמית לא תואמת לתמונות שאנו מכירים של 36-047 אך גם לא לתמונות שאנו מכירים של 36-373. ההשערה שלי היא שבוצעו שינויי ריתוך וסגירת תיבת מספר גדולה בזמן כלשהוא לפני ההשבתה. ואולם, בעת טביעת 36-047 במי הירקון, כן רואים את תיבת המספר הגדולה מקדימה בין שתי הקומות, ומכאן יתכן גם שהיא הוספה לאוטובוס מתי שהוא לאחר הצילום המופיע בהודעה זו. הבלבול רב אך מה שבטוח הוא שהיו אכן שלושה דו-קומתיים בתל-אביב:
M800F
ת1127
ת1874
כאשר השניים האחרונים אמורים להיות 36-047 ו- 36-373 בהתאמה. אמורים - רק אמורים. אוהד: תציל אותנו !
 

אוהדא11

New member
משום מה היא נראית לי כמו 607, משמע 36-373

לפי מס' הרישוי ת1127 הרכב חייב להיות ממודל 1949 ולכן
ידוע לנו שהוא הוכנס לשירות בתל-אביב בשנה זו. מכאן שהוא אמור להיות אח"כ 36-047. יחד עם זאת, תיבת השילוט הקדמית לא תואמת לתמונות שאנו מכירים של 36-047 אך גם לא לתמונות שאנו מכירים של 36-373. ההשערה שלי היא שבוצעו שינויי ריתוך וסגירת תיבת מספר גדולה בזמן כלשהוא לפני ההשבתה. ואולם, בעת טביעת 36-047 במי הירקון, כן רואים את תיבת המספר הגדולה מקדימה בין שתי הקומות, ומכאן יתכן גם שהיא הוספה לאוטובוס מתי שהוא לאחר הצילום המופיע בהודעה זו. הבלבול רב אך מה שבטוח הוא שהיו אכן שלושה דו-קומתיים בתל-אביב:
M800F
ת1127
ת1874
כאשר השניים האחרונים אמורים להיות 36-047 ו- 36-373 בהתאמה. אמורים - רק אמורים. אוהד: תציל אותנו !
משום מה היא נראית לי כמו 607, משמע 36-373
 
תודה רבה ! היא מאוד דומה ל- 373 אבל כתוב לנו שמס' הרישוי של

משום מה היא נראית לי כמו 607, משמע 36-373
תודה רבה ! היא מאוד דומה ל- 373 אבל כתוב לנו שמס' הרישוי של
36-373 היה ת1874 לפני השינוי, משמע לא ת1127 כנראה בצילום. מאידך, היא בהחלט נראית יותר כמו 36-373 כך שהתעלומה טרם נפתרה.
בוא נראה אם בני הספל יוכל לשפוך אור נוסף.
קיימת בעיה נוספת: 36-047 טבעה בירקון בדצמבר 1951 אך בדצמבר 1951 טרם ניתן לה המס' 36-047 כאשר ידוע שהוא הוקצה לה בשלב מאוחר יותר - משמע היא טבעה כאשר עליה עדיין מס' הרישוי הישן: ת1127 או ת1874 ? המשמעות היא שהיא לא פורקה ואולי היתה מחשבה לתקן אותה ולכן הוקצה לה ב-58' רישוי כתום חדש?! אנו יודעים שיש אוטובוסים נוספים מירושת "המעביר" שנסעו עם מספרים של ת ואשר הוקצה למענם רישוי מהסדרה 36-000 עד 36-099 ואשר ככל הנראה הרישוי החדש רק הוקצה ספציפית אך בפועל הם לא נסעו עם המספר החדש עלייהם כי הושבתו לפני 58' למרות ההקצאה.
 
ומעדכן אותך שכנראה נפתרה לנו סוגיה אחרת ולא פחות מעניינת:

משום מה היא נראית לי כמו 607, משמע 36-373
ומעדכן אותך שכנראה נפתרה לנו סוגיה אחרת ולא פחות מעניינת:
והיא הקפיצה המוזרה של חלק מאוטובוסי ירושת "המעביר" ישירות למספרי רישוי המתחילים ב-36 ללא שקיבלו את מספרי הרישוי בדור הביניים בין 1948 ל- 1958. כלומר ישירות ממספרי רישוי מנדטוריים למספרי רישוי שהחלו רק ב-1958 ללא האות "ת": (למרות שהובטחה לי רשימת תרגום בזמנו ממספרים מנדטוריים למספרי "ת", וממספרי "ת" למספרי 36, התברר שאין רשימה כזו, אלא רק רשימת קפיצה ממספרי מנדט למספרי 36).
ידוע לנו מהדו"ח של משרד הרישוי כי כמעט כל האוטובוסים בין 36-000 ל- 36-099 נעלמו מהרישום. יחד עם זאת ידועה גם ההקצאה לירושת "המעביר" שהוטמעה בתוך סדרת רישוי זו לחלק מהאוטובוסים. הסיבה לכך היתה שעם תום המנדט חלק גדול מאוטובוסי המעביר היו כבר מושבתים אך לא פורקו לגורמים כאשר הם הועמדו בשורות במקום כלשהוא בגוש דן עם מספרי הרישוי המנדטוריים שלהם. כדי שלא תהיה לגיטימציה לפרקם, (שימשו כחלקי חילוף) נוצר הצורך להנפיק להם מספרי רישוי חדשים. זה קרה רק בשנת 1958 ואולי ב-1957 ובדיוק באותה שנה שבה החל פירוק מאסיבי של ציוד רכבתי ישן מתקופת המנדט. הפירוק והמכירה לברזל בשנים 58-59 היה מאוד פופולרי כי היה אז מחסור גדול במטבע קשה לרכישת ציוד חדש. מחיר הברזל היה בשמיים. יחד עם זאת, הצי המושבת היווה גם חלקי חילוף למספר אוטובוסים שהיו אז בתנועה. חלפים חדשים היו מאוד יקרים כזכור וקשים מאוד להשגה. היו לא מעט אילתורים. כך שמה שקרה היה שבין 48 ל- 58 איש לא התייחס ברצינות לאוטובוסים הללו המושבתים ירושת המעביר ולמעשה דילגו עלייהם במספרי "ת" אותם הם לא קיבלו. ב-58' או בסמוך ל-58' מישהו בדן הבין שללא הקצאות רישוי ישראלי, ילכו האוטובוסים הללו לפירוק וניסה למנוע את הדבר. מאוחר מדי היה להקצות מספרי רישוי עם קידומת "ת" ומכאן שאוטובוסים אלו תוכננו להיות בעלי קידומת רישוי חדשה - 36 דאז.
סיפור זה שמעתי (והקלטתי) בשיחת רעים עם שני פנסיונרים של דן לפני חודש. לשניים היה זכור גם שבמוסך ארלוזורוב באחת הפינות עמדה שורה של מושבתי "המעביר" במשך שנים רבות, אל תוך שנות ה-60 וגם שורת מושבתי "המעביר" נוספת בהרצליה. אם תרצה לשמוע את השיחה עימם, אשמח להשמיע אותה בפניך כאשר תבוא אליי ואתה מוזמן בזאת לבוא אליי שוב, כבר בשבוע הבא בכל יום בשעות אחה"צ. אשמח מאוד להיפגש איתך אצלי שוב !
 

אוהדא11

New member
נתאם מפגש אך לא בשבועות הקרובים

ומעדכן אותך שכנראה נפתרה לנו סוגיה אחרת ולא פחות מעניינת:
והיא הקפיצה המוזרה של חלק מאוטובוסי ירושת "המעביר" ישירות למספרי רישוי המתחילים ב-36 ללא שקיבלו את מספרי הרישוי בדור הביניים בין 1948 ל- 1958. כלומר ישירות ממספרי רישוי מנדטוריים למספרי רישוי שהחלו רק ב-1958 ללא האות "ת": (למרות שהובטחה לי רשימת תרגום בזמנו ממספרים מנדטוריים למספרי "ת", וממספרי "ת" למספרי 36, התברר שאין רשימה כזו, אלא רק רשימת קפיצה ממספרי מנדט למספרי 36).
ידוע לנו מהדו"ח של משרד הרישוי כי כמעט כל האוטובוסים בין 36-000 ל- 36-099 נעלמו מהרישום. יחד עם זאת ידועה גם ההקצאה לירושת "המעביר" שהוטמעה בתוך סדרת רישוי זו לחלק מהאוטובוסים. הסיבה לכך היתה שעם תום המנדט חלק גדול מאוטובוסי המעביר היו כבר מושבתים אך לא פורקו לגורמים כאשר הם הועמדו בשורות במקום כלשהוא בגוש דן עם מספרי הרישוי המנדטוריים שלהם. כדי שלא תהיה לגיטימציה לפרקם, (שימשו כחלקי חילוף) נוצר הצורך להנפיק להם מספרי רישוי חדשים. זה קרה רק בשנת 1958 ואולי ב-1957 ובדיוק באותה שנה שבה החל פירוק מאסיבי של ציוד רכבתי ישן מתקופת המנדט. הפירוק והמכירה לברזל בשנים 58-59 היה מאוד פופולרי כי היה אז מחסור גדול במטבע קשה לרכישת ציוד חדש. מחיר הברזל היה בשמיים. יחד עם זאת, הצי המושבת היווה גם חלקי חילוף למספר אוטובוסים שהיו אז בתנועה. חלפים חדשים היו מאוד יקרים כזכור וקשים מאוד להשגה. היו לא מעט אילתורים. כך שמה שקרה היה שבין 48 ל- 58 איש לא התייחס ברצינות לאוטובוסים הללו המושבתים ירושת המעביר ולמעשה דילגו עלייהם במספרי "ת" אותם הם לא קיבלו. ב-58' או בסמוך ל-58' מישהו בדן הבין שללא הקצאות רישוי ישראלי, ילכו האוטובוסים הללו לפירוק וניסה למנוע את הדבר. מאוחר מדי היה להקצות מספרי רישוי עם קידומת "ת" ומכאן שאוטובוסים אלו תוכננו להיות בעלי קידומת רישוי חדשה - 36 דאז.
סיפור זה שמעתי (והקלטתי) בשיחת רעים עם שני פנסיונרים של דן לפני חודש. לשניים היה זכור גם שבמוסך ארלוזורוב באחת הפינות עמדה שורה של מושבתי "המעביר" במשך שנים רבות, אל תוך שנות ה-60 וגם שורת מושבתי "המעביר" נוספת בהרצליה. אם תרצה לשמוע את השיחה עימם, אשמח להשמיע אותה בפניך כאשר תבוא אליי ואתה מוזמן בזאת לבוא אליי שוב, כבר בשבוע הבא בכל יום בשעות אחה"צ. אשמח מאוד להיפגש איתך אצלי שוב !
נתאם מפגש אך לא בשבועות הקרובים
 

yeh11

New member
מתוך אתר הולנדי 36000 בחניון להערכתי חניון צ ד

ומעדכן אותך שכנראה נפתרה לנו סוגיה אחרת ולא פחות מעניינת:
והיא הקפיצה המוזרה של חלק מאוטובוסי ירושת "המעביר" ישירות למספרי רישוי המתחילים ב-36 ללא שקיבלו את מספרי הרישוי בדור הביניים בין 1948 ל- 1958. כלומר ישירות ממספרי רישוי מנדטוריים למספרי רישוי שהחלו רק ב-1958 ללא האות "ת": (למרות שהובטחה לי רשימת תרגום בזמנו ממספרים מנדטוריים למספרי "ת", וממספרי "ת" למספרי 36, התברר שאין רשימה כזו, אלא רק רשימת קפיצה ממספרי מנדט למספרי 36).
ידוע לנו מהדו"ח של משרד הרישוי כי כמעט כל האוטובוסים בין 36-000 ל- 36-099 נעלמו מהרישום. יחד עם זאת ידועה גם ההקצאה לירושת "המעביר" שהוטמעה בתוך סדרת רישוי זו לחלק מהאוטובוסים. הסיבה לכך היתה שעם תום המנדט חלק גדול מאוטובוסי המעביר היו כבר מושבתים אך לא פורקו לגורמים כאשר הם הועמדו בשורות במקום כלשהוא בגוש דן עם מספרי הרישוי המנדטוריים שלהם. כדי שלא תהיה לגיטימציה לפרקם, (שימשו כחלקי חילוף) נוצר הצורך להנפיק להם מספרי רישוי חדשים. זה קרה רק בשנת 1958 ואולי ב-1957 ובדיוק באותה שנה שבה החל פירוק מאסיבי של ציוד רכבתי ישן מתקופת המנדט. הפירוק והמכירה לברזל בשנים 58-59 היה מאוד פופולרי כי היה אז מחסור גדול במטבע קשה לרכישת ציוד חדש. מחיר הברזל היה בשמיים. יחד עם זאת, הצי המושבת היווה גם חלקי חילוף למספר אוטובוסים שהיו אז בתנועה. חלפים חדשים היו מאוד יקרים כזכור וקשים מאוד להשגה. היו לא מעט אילתורים. כך שמה שקרה היה שבין 48 ל- 58 איש לא התייחס ברצינות לאוטובוסים הללו המושבתים ירושת המעביר ולמעשה דילגו עלייהם במספרי "ת" אותם הם לא קיבלו. ב-58' או בסמוך ל-58' מישהו בדן הבין שללא הקצאות רישוי ישראלי, ילכו האוטובוסים הללו לפירוק וניסה למנוע את הדבר. מאוחר מדי היה להקצות מספרי רישוי עם קידומת "ת" ומכאן שאוטובוסים אלו תוכננו להיות בעלי קידומת רישוי חדשה - 36 דאז.
סיפור זה שמעתי (והקלטתי) בשיחת רעים עם שני פנסיונרים של דן לפני חודש. לשניים היה זכור גם שבמוסך ארלוזורוב באחת הפינות עמדה שורה של מושבתי "המעביר" במשך שנים רבות, אל תוך שנות ה-60 וגם שורת מושבתי "המעביר" נוספת בהרצליה. אם תרצה לשמוע את השיחה עימם, אשמח להשמיע אותה בפניך כאשר תבוא אליי ואתה מוזמן בזאת לבוא אליי שוב, כבר בשבוע הבא בכל יום בשעות אחה"צ. אשמח מאוד להיפגש איתך אצלי שוב !
מתוך אתר הולנדי 36000 בחניון להערכתי חניון צ ד

 
יופי של תמונה שצולמה בשנת 1960: הפעם שיחקת אותה !

מתוך אתר הולנדי 36000 בחניון להערכתי חניון צ ד
יופי של תמונה שצולמה בשנת 1960: הפעם שיחקת אותה !
36-717 מימין נראה חדש כמעט לגמרי, כלומר התמונה מסוף שנת 1959 וכנראה 1960 על-פי הנתונים הבאים:
36-717:
36-717, מס' פנימי: 938, עבד בד"כ על קו 12, דגם: ליילנד רויאל-טייגר מרק 2, שנת יצור: 1959, מס' שלדה: 591979, נכנס לשרות: 23.12.1959.
טוב לראות את 36-000 בתצלום ! מדובר באוטובוס של "המעביר" לשעבר ולפי מה שאני רואה אצלי אחרי הצלבה מעמיקה של נתונים, מדובר ב-99% באוטובוס הבא: 36-000, מס' פנימי: 116, מס' מנדטורי: M 636 F
LEYLAND, KP
מס' ביניים ישראלי: ת 162 משנת יצור 1942 כנראה.
כל הנתונים מראים שזה האוטו. אחוז הטעות זניח. ביצעתי הצלבות שונות בתוכנת Excel ורוב הסיכוי שזה האוטו.
תודה רבה רבה על התמונה !!!
האם יש לך תמונות נוספות בסדרה שבין 36-001 ל-36-099 ?
 

yeh11

New member
מצורף האתר ההולנדי שבו תמונות היסטוריות חבל"ז

יופי של תמונה שצולמה בשנת 1960: הפעם שיחקת אותה !
36-717 מימין נראה חדש כמעט לגמרי, כלומר התמונה מסוף שנת 1959 וכנראה 1960 על-פי הנתונים הבאים:
36-717:
36-717, מס' פנימי: 938, עבד בד"כ על קו 12, דגם: ליילנד רויאל-טייגר מרק 2, שנת יצור: 1959, מס' שלדה: 591979, נכנס לשרות: 23.12.1959.
טוב לראות את 36-000 בתצלום ! מדובר באוטובוס של "המעביר" לשעבר ולפי מה שאני רואה אצלי אחרי הצלבה מעמיקה של נתונים, מדובר ב-99% באוטובוס הבא: 36-000, מס' פנימי: 116, מס' מנדטורי: M 636 F
LEYLAND, KP
מס' ביניים ישראלי: ת 162 משנת יצור 1942 כנראה.
כל הנתונים מראים שזה האוטו. אחוז הטעות זניח. ביצעתי הצלבות שונות בתוכנת Excel ורוב הסיכוי שזה האוטו.
תודה רבה רבה על התמונה !!!
האם יש לך תמונות נוספות בסדרה שבין 36-001 ל-36-099 ?
מצורף האתר ההולנדי שבו תמונות היסטוריות חבל"ז
http://www.gahetna.nl/en/webshop/fotocollectie
ואולי מישהו ימצא אוצרות שלא מצאתי
ה760 הוא דגם ראשון מארק 2 מתוצרת מגן צ'טווד ,899 כבר יוצר באותו המפעל שהחליף את שמו למרכבים . ליד 760 רואים דלת אחורית של קופאית מגן צ'טווד אוטובוס זה הוא מאותו דגם של 37246 ,דן במשך השנים השתילו לדגם הזה וגם למארק 1 המקביל לו מתוצרת הארגז מנועים של מארק 2 ותיב"ה ווילסון וזה כנראה מה שקרה עם 37246 ,724 שנמצא ליד ה760 לדעתי הוא מארק 2 קופאית מתוצרת הארגז .





 
תודה. את הקישור לאתר זה ראינו בעבר. תמונות יפיפיות וחשובות !

מצורף האתר ההולנדי שבו תמונות היסטוריות חבל"ז
http://www.gahetna.nl/en/webshop/fotocollectie
ואולי מישהו ימצא אוצרות שלא מצאתי
ה760 הוא דגם ראשון מארק 2 מתוצרת מגן צ'טווד ,899 כבר יוצר באותו המפעל שהחליף את שמו למרכבים . ליד 760 רואים דלת אחורית של קופאית מגן צ'טווד אוטובוס זה הוא מאותו דגם של 37246 ,דן במשך השנים השתילו לדגם הזה וגם למארק 1 המקביל לו מתוצרת הארגז מנועים של מארק 2 ותיב"ה ווילסון וזה כנראה מה שקרה עם 37246 ,724 שנמצא ליד ה760 לדעתי הוא מארק 2 קופאית מתוצרת הארגז .
תודה. את הקישור לאתר זה ראינו בעבר. תמונות יפיפיות וחשובות !
 
נפלא! פעם המספרים הפנימיים היו כתובים בחזית?

מצורף האתר ההולנדי שבו תמונות היסטוריות חבל"ז
http://www.gahetna.nl/en/webshop/fotocollectie
ואולי מישהו ימצא אוצרות שלא מצאתי
ה760 הוא דגם ראשון מארק 2 מתוצרת מגן צ'טווד ,899 כבר יוצר באותו המפעל שהחליף את שמו למרכבים . ליד 760 רואים דלת אחורית של קופאית מגן צ'טווד אוטובוס זה הוא מאותו דגם של 37246 ,דן במשך השנים השתילו לדגם הזה וגם למארק 1 המקביל לו מתוצרת הארגז מנועים של מארק 2 ותיב"ה ווילסון וזה כנראה מה שקרה עם 37246 ,724 שנמצא ליד ה760 לדעתי הוא מארק 2 קופאית מתוצרת הארגז .
נפלא! פעם המספרים הפנימיים היו כתובים בחזית?
 
האם מישהו כאן בפורום יכול

קונפליקט יחודי - במיוחד לאוהד11 לטיפולך !

הבוקר אני מתעורר, פותח מחשב ומגלה תמונה מדהימה במייל שהגיעה הלילה מדני שלנו:
אוטובוס ליילנד דו-קומתי של דן מס' ת1127. ומדוע קונפליקט? כי הדו-קומתי השלישי של דן היה 36-373 ולפני כן ת1874 כידוע.
הבעיה: מבחינה חיצונית הוא לא נראה כמו 36-047 (השני) אבל גם לא כמו 36-373 (השלישי) בעניני שילוטי הקו, אלא אם בוצע שינוי פחחות במשך השנים והמלבן הגדול של השילוט רותך ונסגר. ברור שהוא לא יכול להיות הראשון (M800F) שנהרס בהתקפת אויר על תחנה מרכזית בתל-אביב ב-1948. מה עושים אוהד? מה אתה מציע???
בכל מקרה התמונה מוכיחה אחת ולתמיד את הטענה שלי שהיו שלושה דו-קומתיים כאלה בדן ולא שניים.
נשארתי עם קונפליקט לא קטן ביד ולצערי אין לי עדיין פתרון. אני שונא שזה קורה לי אבל במקרה דנן אני זקוק לפתרון מחברים יקרים שגולשים כאן. אוהד ובני הספל או חברים אחרים: אם אתם יכולים לסייע בפתרון התעלומה אודה לכם מאוד? כלומר האם ת1127 הוא 36-047 או 36-373 והאם יתכן שמס' הרישוי ת1874 לא היה שייך בכל זאת ל- 36-373?? כך זה מופיע אצלי אך אולי תיתכן טעות? בכל מקרה התמונה מצורפת להודעה זו והיא נהדרת ולראשונה מראה במדוייק את מס' הרישוי הירוק של אחד משתי המכונות הללו !
יום טוב. שבוע טוב. אביתר.
האם מישהו כאן בפורום יכול
להגיע לרחוב השומר מס' 50 בראשון-לציון, שם אמורה לעמוד הגרוטאה של 36-373 ולשאול את הבעלים אם יש להם איזה שהם מסמכים על הרכב שקיבלו מחברת דן? כל מסמך יסייע לנו לפתור את התעלומה. על-פי הידוע לי הרכב עומד שם והיווה בעבר מעין בית פרטי שגרים בו. אם יש כאן מישהו שגר בראשון-לציון או מזדמן לשם, אודה לו מאוד. הרכב העומד בראשון-לציון אמור להיות הדו-קומתי השלישי, כלומר לא הרכב שטבע בירקון ביום 21.12.1951. תודה !
 

יואל1024

New member
ת1127 הוא בודאות 36-373 (פנימי בדן 607)

קונפליקט יחודי - במיוחד לאוהד11 לטיפולך !

הבוקר אני מתעורר, פותח מחשב ומגלה תמונה מדהימה במייל שהגיעה הלילה מדני שלנו:
אוטובוס ליילנד דו-קומתי של דן מס' ת1127. ומדוע קונפליקט? כי הדו-קומתי השלישי של דן היה 36-373 ולפני כן ת1874 כידוע.
הבעיה: מבחינה חיצונית הוא לא נראה כמו 36-047 (השני) אבל גם לא כמו 36-373 (השלישי) בעניני שילוטי הקו, אלא אם בוצע שינוי פחחות במשך השנים והמלבן הגדול של השילוט רותך ונסגר. ברור שהוא לא יכול להיות הראשון (M800F) שנהרס בהתקפת אויר על תחנה מרכזית בתל-אביב ב-1948. מה עושים אוהד? מה אתה מציע???
בכל מקרה התמונה מוכיחה אחת ולתמיד את הטענה שלי שהיו שלושה דו-קומתיים כאלה בדן ולא שניים.
נשארתי עם קונפליקט לא קטן ביד ולצערי אין לי עדיין פתרון. אני שונא שזה קורה לי אבל במקרה דנן אני זקוק לפתרון מחברים יקרים שגולשים כאן. אוהד ובני הספל או חברים אחרים: אם אתם יכולים לסייע בפתרון התעלומה אודה לכם מאוד? כלומר האם ת1127 הוא 36-047 או 36-373 והאם יתכן שמס' הרישוי ת1874 לא היה שייך בכל זאת ל- 36-373?? כך זה מופיע אצלי אך אולי תיתכן טעות? בכל מקרה התמונה מצורפת להודעה זו והיא נהדרת ולראשונה מראה במדוייק את מס' הרישוי הירוק של אחד משתי המכונות הללו !
יום טוב. שבוע טוב. אביתר.
ת1127 הוא בודאות 36-373 (פנימי בדן 607)
אני זוכר שנסעתי בו בפתח תקוה לפני החלפת המספר. זה היה אמנם לפני הרבה מאד שנים אבל אני זוכר זאת בבירור.
את ת1874 לא ראיתי מעולם וממילא לא יכולתי לזכור אותו מפאת גילי ה"צעיר".
 
תודה אבל עדיין קיימת בעיה:

ת1127 הוא בודאות 36-373 (פנימי בדן 607)
אני זוכר שנסעתי בו בפתח תקוה לפני החלפת המספר. זה היה אמנם לפני הרבה מאד שנים אבל אני זוכר זאת בבירור.
את ת1874 לא ראיתי מעולם וממילא לא יכולתי לזכור אותו מפאת גילי ה"צעיר".
תודה אבל עדיין קיימת בעיה:
ת1874 הוא הדו-קומתי השלישי בדן !
היו שלושה:
M800F
ת 1127
ת 1874.
רק אחד מהם השלישי - נסע כשעל גביו מס' רישוי כתום, כנראה 36-373.
הרכב השני קיבל רישוי חדש כתום: 36-047, אך מעולם לא נשא אותו עליו. הוא טבע בירקון ביום 21.12.1951 וכידוע הרישוי הכתום החל להיכנס לתוקף רק סביב אוקטובר 1957.
אז מי היה ת 1874? הוא מופיע ברישומים הרשמיים כאוטובוס דו-קומתי מדגם ליילנד טיטאן השייך לקואופרטיב דן.
 
הערכה נוספת שלי בעקבות ראיונות עם פנסיונרים בדן:

ת1127 הוא בודאות 36-373 (פנימי בדן 607)
אני זוכר שנסעתי בו בפתח תקוה לפני החלפת המספר. זה היה אמנם לפני הרבה מאד שנים אבל אני זוכר זאת בבירור.
את ת1874 לא ראיתי מעולם וממילא לא יכולתי לזכור אותו מפאת גילי ה"צעיר".
הערכה נוספת שלי בעקבות ראיונות עם פנסיונרים בדן:
היא שחלק בלתי מבוטל מהאוטובוסים שהוקצו להם מספרי הרישוי בין 36-001 ועד ל- 36-099 לא נסעו בכלל בעת החלפת המספרים ללוחית כתומה וכי היה כורח להנפיק להם מספרי רישוי חדשים כדי שלא יפורקו. חלק מהם היה אפילו עם מספרי רישוי מנדטוריים עדיין. חלק אחר הושאר עם מספרי רישוי "ת" ומספר הרישוי לא הוחלף בהם לכתום עם 36 כי בעת החלפת המספרים, הם כבר היו מושבתים. מחשבה נוספת היא שהיתה כוונה לשפץ ולתקן חלק מהם ולכן הללו קיבלו מספרים כתומים ברשימות אך לא במציאות. ידוע בוודאות שחלק מהם שימש כחלקי חילוף ואפילו חלפים מאולתרים עקב המחסור שהיה. באותה עת היו משקמים אפילו צמיגים עם הדבקה של סוליות גומי חיצוניות חדשות. (גיפור).
לצערי, יש לי מעט מידע באופן יחסי על האוטובוסים בסדרה 36-000 עד 36-100. עם זאת, המידע שברשותי על הסדרות 36-101 עד 36-999 מלא ומבוסס. כנ"ל לגבי סדרת הרישוי הבאה בתור: 336.
 
מרסידס לאביתר

קונפליקט יחודי - במיוחד לאוהד11 לטיפולך !

הבוקר אני מתעורר, פותח מחשב ומגלה תמונה מדהימה במייל שהגיעה הלילה מדני שלנו:
אוטובוס ליילנד דו-קומתי של דן מס' ת1127. ומדוע קונפליקט? כי הדו-קומתי השלישי של דן היה 36-373 ולפני כן ת1874 כידוע.
הבעיה: מבחינה חיצונית הוא לא נראה כמו 36-047 (השני) אבל גם לא כמו 36-373 (השלישי) בעניני שילוטי הקו, אלא אם בוצע שינוי פחחות במשך השנים והמלבן הגדול של השילוט רותך ונסגר. ברור שהוא לא יכול להיות הראשון (M800F) שנהרס בהתקפת אויר על תחנה מרכזית בתל-אביב ב-1948. מה עושים אוהד? מה אתה מציע???
בכל מקרה התמונה מוכיחה אחת ולתמיד את הטענה שלי שהיו שלושה דו-קומתיים כאלה בדן ולא שניים.
נשארתי עם קונפליקט לא קטן ביד ולצערי אין לי עדיין פתרון. אני שונא שזה קורה לי אבל במקרה דנן אני זקוק לפתרון מחברים יקרים שגולשים כאן. אוהד ובני הספל או חברים אחרים: אם אתם יכולים לסייע בפתרון התעלומה אודה לכם מאוד? כלומר האם ת1127 הוא 36-047 או 36-373 והאם יתכן שמס' הרישוי ת1874 לא היה שייך בכל זאת ל- 36-373?? כך זה מופיע אצלי אך אולי תיתכן טעות? בכל מקרה התמונה מצורפת להודעה זו והיא נהדרת ולראשונה מראה במדוייק את מס' הרישוי הירוק של אחד משתי המכונות הללו !
יום טוב. שבוע טוב. אביתר.
מרסידס לאביתר
סתם כי נסעתי בו לפני שעה...

 
מצב
הנושא נעול.
למעלה