מידי פעם אני רואה שני ליסטים של אותו מוצר מאותו מוכר בפער מחיר של בערך 10 אחוז. את הפריט היקר קנו 18 ואת הזול רק אחד. מדובר בפרסום באותו עמוד עם אותה תמונה בדיוק, ממש תופעה לא מובנית. יש למישהו הסבר לעניין הזה.
אני למד מזה שכדאי לנקוב במחיר גבוה ולא במחיר נמוך. מחיר נמוך משדר חוסר בטחון במוצר, אולי סוג של תמרור אזהרה- מוצר זול הוא פחות טוב ממוצר יקר. נדמה לי שזה גם עניין של זהות המוצר ואולי יש מצב שיעדי המשלוח מכריעים באשר לזהות המזמינים כי משלוח מקומי בתחומי אותה מדינה יעלה הרבה יורת בזול מאשר מחוץ לאותה מדינה.
מדובר על אותו מוצר בדיוק, אותו מוכר ושני ליסטים זהים פרט למטבע, אחד בדולר והשני בשטרלינג. הזול עולה 38 דולר והיקר 43 דולר. נו טוב, לא לכל תופעה יש הסבר בשלוף.
מכירה אחת הוא העלה בזירת קום ואחרת בזירת UK, עם מטבעות בהתאם. עקב חשיפה מסויימת היו לו כנראה הזמנות מקומיות יותר מאשר כאלו זרות, זו כנראה הסיבה לריבוי מכירות במוצר אחד ולא בשני.
הקונים בUK לא מסתכלים על מכירות בCOM ולפעמים מפרסמים את אותו המוצר בפער יותר משמעותי מ10% אם אתה בודק ויודע שיש לו דרישה גבוהה באחת מהזירות. צריך להיות עם אצבע על הדופק ולנצל את הגלים.
יכול להיות שהליסט היקר הוא וותיק ויושב באיביי הרבה זמן לעומת הליסט הזול שהחל לאחרונה. באופן כללי יש הרבה סוגים של קונים ולא כולם (רק הישראלים?) עושים מיון מהזול ליקר. מנסיוני אם תעלה לאיביי שני ליסטים זהים (תשנה קצת את התוכן וכל שאר הירקות שלא תיפול על כפילויות) אבל האחד יקר והשני זול תופתע לגלות שקונים משניהם....
אותו מוכר מעלה את אותו המוצר כמה פעמים בכל מיני מחירים שונים כדי לגרום ללקוח להבין שכדאי לו לקנות את הזול מביניהם. לדוגמא מוצר שהמחיר האמיתי שלו 100$ עולה למכירה במחירים גבוהים יותר אבל מופיע גם במחיר המקורי שלו שזה 100$ ואז אחרי שהקונה סרק את המחירים הוא מבין שכדאי לו לקנות את המחיר הנמוך יותר. ככה המוכר מזרז את ההחלטה של הקונה לרכישה. מקובל לעשות את זה במוצרים של מעל 100$ בד"כ בגלל שבמוצרים זולים תשלום העמלות (על כל מוצר שמעלים)כבר לא משתלם. עוד סיבה להעלות את אותו המוצר מספר פעמים זה בחירה של הקטגוריה ככה המוצר מקבל יותר חשיפות כי הוא מופיע ביותר מקטגוריה אחת