קומותיים הבהרה ל"ליילנד"

מצב
הנושא נעול.
קומותיים הבהרה ל"ליילנד"

קומותיים הבהרה ל"ליילנד"
מדובר על שני אוטובוסים שפעלו כאן בשנות השלושים - שבעים של המאה הקודמת. הראשון היה מדגם לילנד טיטן שהיה נפוץ באנגליה. הוא הגיע הנה בשנת 1936 לחברת "המעביר" ונשרף בהפצצה על התחנה המרכזית בת"א במלחמת השחרור. ישנה שמועה, (ואם מישהו מחברי הפורום יכול לאמת אותה, אשמח) שהקומה התחתונה המשיכה לעבוד עוד כמה שנים. האוטובוס היה עם הגה ימני ופתח אופייני לאוטובוסים הלונדונים, גם כן בצד ימין. האוטובוס השני היה מדגם lops2 ששימש באנגליה בתצורה חד קומתית. שתי שלדות בלבד נשלחו למפעל קטן באנגליה על מנת לבנות עליהן גוף דו קומתי בעל הגה שמאלי, כלומר החצי קבינה של הנהג היתה בצד שמאל. אחת נשלחה לכאן והשנייה לקובה. הרכב הגיע הנה בשנת 1949 עם התחלת הרומן של חברות התחבורה וליילנד. האוטובוס הזה עבד בעיקר בקווי פתח תקווה וראש העין ושנים החניון שלו היה מול תחנת רכבת סבידור, איפה שהיום יש גן ציבורי גדול. האוטובוס שירת עד שנות הששים ובמהלך הזמן הוא צוייד בגיר וילסון חצי אוטומטי (כמו ברויאל טייגר). לאחר מכן היו לו מספר נסיעות לפרסומת והנסיעה האחרונה בצורה זאת היתה בשנת 1972 כפרסומת נוסעת ל"דפי זהב". אחר כך "דן" עשו את הטעות ומכרו אותו והיום הוא משמש למגורים בראשון לציון... התמונה המצורפת היא אחת המפורסמות ביותר של האוטובוס השני. היא צולמה בזמן שיטפון ליד נחל איילון בת"א בדצמבר 1951 על ידי רודי ויסנשטיין.
 

צחקן

New member
תודה בני.

קומותיים הבהרה ל"ליילנד"
מדובר על שני אוטובוסים שפעלו כאן בשנות השלושים - שבעים של המאה הקודמת. הראשון היה מדגם לילנד טיטן שהיה נפוץ באנגליה. הוא הגיע הנה בשנת 1936 לחברת "המעביר" ונשרף בהפצצה על התחנה המרכזית בת"א במלחמת השחרור. ישנה שמועה, (ואם מישהו מחברי הפורום יכול לאמת אותה, אשמח) שהקומה התחתונה המשיכה לעבוד עוד כמה שנים. האוטובוס היה עם הגה ימני ופתח אופייני לאוטובוסים הלונדונים, גם כן בצד ימין. האוטובוס השני היה מדגם lops2 ששימש באנגליה בתצורה חד קומתית. שתי שלדות בלבד נשלחו למפעל קטן באנגליה על מנת לבנות עליהן גוף דו קומתי בעל הגה שמאלי, כלומר החצי קבינה של הנהג היתה בצד שמאל. אחת נשלחה לכאן והשנייה לקובה. הרכב הגיע הנה בשנת 1949 עם התחלת הרומן של חברות התחבורה וליילנד. האוטובוס הזה עבד בעיקר בקווי פתח תקווה וראש העין ושנים החניון שלו היה מול תחנת רכבת סבידור, איפה שהיום יש גן ציבורי גדול. האוטובוס שירת עד שנות הששים ובמהלך הזמן הוא צוייד בגיר וילסון חצי אוטומטי (כמו ברויאל טייגר). לאחר מכן היו לו מספר נסיעות לפרסומת והנסיעה האחרונה בצורה זאת היתה בשנת 1972 כפרסומת נוסעת ל"דפי זהב". אחר כך "דן" עשו את הטעות ומכרו אותו והיום הוא משמש למגורים בראשון לציון... התמונה המצורפת היא אחת המפורסמות ביותר של האוטובוס השני. היא צולמה בזמן שיטפון ליד נחל איילון בת"א בדצמבר 1951 על ידי רודי ויסנשטיין.
תודה בני.
 
הקומותיים במוזיאון ההעפלה וחיל הים

קומותיים הבהרה ל"ליילנד"
מדובר על שני אוטובוסים שפעלו כאן בשנות השלושים - שבעים של המאה הקודמת. הראשון היה מדגם לילנד טיטן שהיה נפוץ באנגליה. הוא הגיע הנה בשנת 1936 לחברת "המעביר" ונשרף בהפצצה על התחנה המרכזית בת"א במלחמת השחרור. ישנה שמועה, (ואם מישהו מחברי הפורום יכול לאמת אותה, אשמח) שהקומה התחתונה המשיכה לעבוד עוד כמה שנים. האוטובוס היה עם הגה ימני ופתח אופייני לאוטובוסים הלונדונים, גם כן בצד ימין. האוטובוס השני היה מדגם lops2 ששימש באנגליה בתצורה חד קומתית. שתי שלדות בלבד נשלחו למפעל קטן באנגליה על מנת לבנות עליהן גוף דו קומתי בעל הגה שמאלי, כלומר החצי קבינה של הנהג היתה בצד שמאל. אחת נשלחה לכאן והשנייה לקובה. הרכב הגיע הנה בשנת 1949 עם התחלת הרומן של חברות התחבורה וליילנד. האוטובוס הזה עבד בעיקר בקווי פתח תקווה וראש העין ושנים החניון שלו היה מול תחנת רכבת סבידור, איפה שהיום יש גן ציבורי גדול. האוטובוס שירת עד שנות הששים ובמהלך הזמן הוא צוייד בגיר וילסון חצי אוטומטי (כמו ברויאל טייגר). לאחר מכן היו לו מספר נסיעות לפרסומת והנסיעה האחרונה בצורה זאת היתה בשנת 1972 כפרסומת נוסעת ל"דפי זהב". אחר כך "דן" עשו את הטעות ומכרו אותו והיום הוא משמש למגורים בראשון לציון... התמונה המצורפת היא אחת המפורסמות ביותר של האוטובוס השני. היא צולמה בזמן שיטפון ליד נחל איילון בת"א בדצמבר 1951 על ידי רודי ויסנשטיין.
הקומותיים במוזיאון ההעפלה וחיל הים
האוטובוס הנמצא במוזיאון ההעפלה וחיל הים הוא מדגם AEC משנות השלושים. במקורו הוא היה אוטובוס עירוני באנגליה ובמלחמת העולם השנייה הוא גוייס לחיל הים הבריטי והוסב למתקן אימון לאנשי צוות של צוללות. עם רכישת שתי הצוללות הראשונות של חיל הים, "תנין" ו"רהב", שתיהן מדגם S מימי מלחמת העולם השניה, הגיע עימהן גם ציוד נלווה ובתוכו האוטובוס הזה. בתמונה שצולמה על ידי נמצא האוטובוס במוזיאון (המיקום המדוייק הוא מזרחית לספינה שמהווה את עיקר המוזיאון).
 

צחקן

New member
היתי מציע לשחזר אחדכזה למוזאון.....

הקומותיים במוזיאון ההעפלה וחיל הים
האוטובוס הנמצא במוזיאון ההעפלה וחיל הים הוא מדגם AEC משנות השלושים. במקורו הוא היה אוטובוס עירוני באנגליה ובמלחמת העולם השנייה הוא גוייס לחיל הים הבריטי והוסב למתקן אימון לאנשי צוות של צוללות. עם רכישת שתי הצוללות הראשונות של חיל הים, "תנין" ו"רהב", שתיהן מדגם S מימי מלחמת העולם השניה, הגיע עימהן גם ציוד נלווה ובתוכו האוטובוס הזה. בתמונה שצולמה על ידי נמצא האוטובוס במוזיאון (המיקום המדוייק הוא מזרחית לספינה שמהווה את עיקר המוזיאון).
היתי מציע לשחזר אחדכזה למוזאון.....
ב"ה אגד. זה יהיה מרשים ביותר לראות עוד קומתיים במוזאון אגד !
 

צחקן

New member
תודה.

הקומותיים במוזיאון ההעפלה וחיל הים
האוטובוס הנמצא במוזיאון ההעפלה וחיל הים הוא מדגם AEC משנות השלושים. במקורו הוא היה אוטובוס עירוני באנגליה ובמלחמת העולם השנייה הוא גוייס לחיל הים הבריטי והוסב למתקן אימון לאנשי צוות של צוללות. עם רכישת שתי הצוללות הראשונות של חיל הים, "תנין" ו"רהב", שתיהן מדגם S מימי מלחמת העולם השניה, הגיע עימהן גם ציוד נלווה ובתוכו האוטובוס הזה. בתמונה שצולמה על ידי נמצא האוטובוס במוזיאון (המיקום המדוייק הוא מזרחית לספינה שמהווה את עיקר המוזיאון).
תודה.
ב"ה בני, תגיד, יש לך מושגה צבע הוא נצבע ב"דן" ?
 

ליילנד

New member
צבע הקומותיים../images/Emo54.gif../images/Emo54.gif

תודה.
ב"ה בני, תגיד, יש לך מושגה צבע הוא נצבע ב"דן" ?
צבע הקומותיים

הוא היה צבוע במין אפור בהיר והפסים היו בכחול די כהה כפי שהיו צבועים כל האוטובוסים של דן אז. חוץ מזה רעיון השחזור למוזיאון הדליק אותי, מי מרים את הכפפה?
 

נוסע99

New member
אוטובוס קומותיים

קומותיים הבהרה ל"ליילנד"
מדובר על שני אוטובוסים שפעלו כאן בשנות השלושים - שבעים של המאה הקודמת. הראשון היה מדגם לילנד טיטן שהיה נפוץ באנגליה. הוא הגיע הנה בשנת 1936 לחברת "המעביר" ונשרף בהפצצה על התחנה המרכזית בת"א במלחמת השחרור. ישנה שמועה, (ואם מישהו מחברי הפורום יכול לאמת אותה, אשמח) שהקומה התחתונה המשיכה לעבוד עוד כמה שנים. האוטובוס היה עם הגה ימני ופתח אופייני לאוטובוסים הלונדונים, גם כן בצד ימין. האוטובוס השני היה מדגם lops2 ששימש באנגליה בתצורה חד קומתית. שתי שלדות בלבד נשלחו למפעל קטן באנגליה על מנת לבנות עליהן גוף דו קומתי בעל הגה שמאלי, כלומר החצי קבינה של הנהג היתה בצד שמאל. אחת נשלחה לכאן והשנייה לקובה. הרכב הגיע הנה בשנת 1949 עם התחלת הרומן של חברות התחבורה וליילנד. האוטובוס הזה עבד בעיקר בקווי פתח תקווה וראש העין ושנים החניון שלו היה מול תחנת רכבת סבידור, איפה שהיום יש גן ציבורי גדול. האוטובוס שירת עד שנות הששים ובמהלך הזמן הוא צוייד בגיר וילסון חצי אוטומטי (כמו ברויאל טייגר). לאחר מכן היו לו מספר נסיעות לפרסומת והנסיעה האחרונה בצורה זאת היתה בשנת 1972 כפרסומת נוסעת ל"דפי זהב". אחר כך "דן" עשו את הטעות ומכרו אותו והיום הוא משמש למגורים בראשון לציון... התמונה המצורפת היא אחת המפורסמות ביותר של האוטובוס השני. היא צולמה בזמן שיטפון ליד נחל איילון בת"א בדצמבר 1951 על ידי רודי ויסנשטיין.
אוטובוס קומותיים
תודה על המידע המרתק! נדמה לי שהוא עבד בקו 77 (לראש העין).
 

ליילנד

New member
קומותיים ../images/Emo54.gif../images/Emo54.gif

קומותיים הבהרה ל"ליילנד"
מדובר על שני אוטובוסים שפעלו כאן בשנות השלושים - שבעים של המאה הקודמת. הראשון היה מדגם לילנד טיטן שהיה נפוץ באנגליה. הוא הגיע הנה בשנת 1936 לחברת "המעביר" ונשרף בהפצצה על התחנה המרכזית בת"א במלחמת השחרור. ישנה שמועה, (ואם מישהו מחברי הפורום יכול לאמת אותה, אשמח) שהקומה התחתונה המשיכה לעבוד עוד כמה שנים. האוטובוס היה עם הגה ימני ופתח אופייני לאוטובוסים הלונדונים, גם כן בצד ימין. האוטובוס השני היה מדגם lops2 ששימש באנגליה בתצורה חד קומתית. שתי שלדות בלבד נשלחו למפעל קטן באנגליה על מנת לבנות עליהן גוף דו קומתי בעל הגה שמאלי, כלומר החצי קבינה של הנהג היתה בצד שמאל. אחת נשלחה לכאן והשנייה לקובה. הרכב הגיע הנה בשנת 1949 עם התחלת הרומן של חברות התחבורה וליילנד. האוטובוס הזה עבד בעיקר בקווי פתח תקווה וראש העין ושנים החניון שלו היה מול תחנת רכבת סבידור, איפה שהיום יש גן ציבורי גדול. האוטובוס שירת עד שנות הששים ובמהלך הזמן הוא צוייד בגיר וילסון חצי אוטומטי (כמו ברויאל טייגר). לאחר מכן היו לו מספר נסיעות לפרסומת והנסיעה האחרונה בצורה זאת היתה בשנת 1972 כפרסומת נוסעת ל"דפי זהב". אחר כך "דן" עשו את הטעות ומכרו אותו והיום הוא משמש למגורים בראשון לציון... התמונה המצורפת היא אחת המפורסמות ביותר של האוטובוס השני. היא צולמה בזמן שיטפון ליד נחל איילון בת"א בדצמבר 1951 על ידי רודי ויסנשטיין.
קומותיים

קודם כל
, ככה אני זוכרת אותו ומסתבר שגם במספר כנראה לא טעיתי זה נראה 51, מה שלא מסתדר לי זה שנת צילו התמונה, אני אגלה את הסוד שאני מודל 50 לכן אינני יכולה לזכור דברים משנת 51, לדעתי ראיתי אותו בשנת 54 או 55,ואז או שתקנו אותו אחרי הטבילה הזו והוא המשיך לעבוד, או שהיה עוד אחד, או שתאריך הצילום לא מעודכן, אני על כל פנים ראיתי אותו.
 
1951 היתה שנה גשומה מאד...

קומותיים

קודם כל
, ככה אני זוכרת אותו ומסתבר שגם במספר כנראה לא טעיתי זה נראה 51, מה שלא מסתדר לי זה שנת צילו התמונה, אני אגלה את הסוד שאני מודל 50 לכן אינני יכולה לזכור דברים משנת 51, לדעתי ראיתי אותו בשנת 54 או 55,ואז או שתקנו אותו אחרי הטבילה הזו והוא המשיך לעבוד, או שהיה עוד אחד, או שתאריך הצילום לא מעודכן, אני על כל פנים ראיתי אותו.
1951 היתה שנה גשומה מאד...
ומה לעשות, האוטובוס טבע אז... הוא כמובן המשיך לעבוד אחר כך. אני מודל 1948 ואני משער שגם את היית מהילדים שעשו סיבוב חובה באוטובוס הזה. אימי היתה לוקחת אותי לת"א, ועל מנת להשתיק אותי היא לקחה אותי לסיבוב לפ"ת וחזרה. אני זוכר את הנסיעה הזאת (אי שם בסוף שנות החמישים) עד היום בצורה מאד ברורה. בכלל היו לי אחלה הורים, הם סדרו לי באותה תקופה ביקור במפעל ההרכבה לאוטובוסים של "הארגז"...
 

ליילנד

New member
קומתיים בשטפון

1951 היתה שנה גשומה מאד...
ומה לעשות, האוטובוס טבע אז... הוא כמובן המשיך לעבוד אחר כך. אני מודל 1948 ואני משער שגם את היית מהילדים שעשו סיבוב חובה באוטובוס הזה. אימי היתה לוקחת אותי לת"א, ועל מנת להשתיק אותי היא לקחה אותי לסיבוב לפ"ת וחזרה. אני זוכר את הנסיעה הזאת (אי שם בסוף שנות החמישים) עד היום בצורה מאד ברורה. בכלל היו לי אחלה הורים, הם סדרו לי באותה תקופה ביקור במפעל ההרכבה לאוטובוסים של "הארגז"...
קומתיים בשטפון
אכן אני זוכרת את הסיפורים על שנת 51 שהיתה מאוד גשומה ועל העולים החדשים המסכנים שגרו בבדונים והיו ממש ממש מסכנים. באותה תקופה, גרנו בצפון הארץ ולתל-אביב הייתי מגיעה רק בתור "תיירת" כך שלנסוע בקומותיים לצערי לא יצא לי וזה בעצם היה מזל שגם ראיתי אותו. אגב גם לי היו אחלה הורים שפרגנו בנושא, ואבי אפילו בנה לי דם של אוטו בחצר. אחרי הרבה שנים נסעתי עם הילדים בדגם ישן אחר ואדום שהסתובב בתל אביב בתור פרסומת של בשר פלקון, ובאור יהודה היה גם איזה מבצע לפני כמה שבועות שלווה במסע של אוטובוס אנגלי אדום בעיר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה