קומותיים הבהרה ל"ליילנד"
קומותיים הבהרה ל"ליילנד"
מדובר על שני אוטובוסים שפעלו כאן בשנות השלושים - שבעים של המאה הקודמת. הראשון היה מדגם לילנד טיטן שהיה נפוץ באנגליה. הוא הגיע הנה בשנת 1936 לחברת "המעביר" ונשרף בהפצצה על התחנה המרכזית בת"א במלחמת השחרור. ישנה שמועה, (ואם מישהו מחברי הפורום יכול לאמת אותה, אשמח) שהקומה התחתונה המשיכה לעבוד עוד כמה שנים. האוטובוס היה עם הגה ימני ופתח אופייני לאוטובוסים הלונדונים, גם כן בצד ימין. האוטובוס השני היה מדגם lops2 ששימש באנגליה בתצורה חד קומתית. שתי שלדות בלבד נשלחו למפעל קטן באנגליה על מנת לבנות עליהן גוף דו קומתי בעל הגה שמאלי, כלומר החצי קבינה של הנהג היתה בצד שמאל. אחת נשלחה לכאן והשנייה לקובה. הרכב הגיע הנה בשנת 1949 עם התחלת הרומן של חברות התחבורה וליילנד. האוטובוס הזה עבד בעיקר בקווי פתח תקווה וראש העין ושנים החניון שלו היה מול תחנת רכבת סבידור, איפה שהיום יש גן ציבורי גדול. האוטובוס שירת עד שנות הששים ובמהלך הזמן הוא צוייד בגיר וילסון חצי אוטומטי (כמו ברויאל טייגר). לאחר מכן היו לו מספר נסיעות לפרסומת והנסיעה האחרונה בצורה זאת היתה בשנת 1972 כפרסומת נוסעת ל"דפי זהב". אחר כך "דן" עשו את הטעות ומכרו אותו והיום הוא משמש למגורים בראשון לציון... התמונה המצורפת היא אחת המפורסמות ביותר של האוטובוס השני. היא צולמה בזמן שיטפון ליד נחל איילון בת"א בדצמבר 1951 על ידי רודי ויסנשטיין.
קומותיים הבהרה ל"ליילנד"
מדובר על שני אוטובוסים שפעלו כאן בשנות השלושים - שבעים של המאה הקודמת. הראשון היה מדגם לילנד טיטן שהיה נפוץ באנגליה. הוא הגיע הנה בשנת 1936 לחברת "המעביר" ונשרף בהפצצה על התחנה המרכזית בת"א במלחמת השחרור. ישנה שמועה, (ואם מישהו מחברי הפורום יכול לאמת אותה, אשמח) שהקומה התחתונה המשיכה לעבוד עוד כמה שנים. האוטובוס היה עם הגה ימני ופתח אופייני לאוטובוסים הלונדונים, גם כן בצד ימין. האוטובוס השני היה מדגם lops2 ששימש באנגליה בתצורה חד קומתית. שתי שלדות בלבד נשלחו למפעל קטן באנגליה על מנת לבנות עליהן גוף דו קומתי בעל הגה שמאלי, כלומר החצי קבינה של הנהג היתה בצד שמאל. אחת נשלחה לכאן והשנייה לקובה. הרכב הגיע הנה בשנת 1949 עם התחלת הרומן של חברות התחבורה וליילנד. האוטובוס הזה עבד בעיקר בקווי פתח תקווה וראש העין ושנים החניון שלו היה מול תחנת רכבת סבידור, איפה שהיום יש גן ציבורי גדול. האוטובוס שירת עד שנות הששים ובמהלך הזמן הוא צוייד בגיר וילסון חצי אוטומטי (כמו ברויאל טייגר). לאחר מכן היו לו מספר נסיעות לפרסומת והנסיעה האחרונה בצורה זאת היתה בשנת 1972 כפרסומת נוסעת ל"דפי זהב". אחר כך "דן" עשו את הטעות ומכרו אותו והיום הוא משמש למגורים בראשון לציון... התמונה המצורפת היא אחת המפורסמות ביותר של האוטובוס השני. היא צולמה בזמן שיטפון ליד נחל איילון בת"א בדצמבר 1951 על ידי רודי ויסנשטיין.