קול קורא לסולנום זיתני

קול קורא לסולנום זיתני

סולנום זיתני הוא מין אמריקאי שפלש לארצות רבות, ובהן ישראל. להוואי הגיע הסולנום הזיתני בטעות עם זרעים שיועדו כמזון לחיות משק או לחקלאות. שם הוא הפך למין פולש. מחקר שמתנהל באוניברסיטת הוואי שבמנואה בודק את התהליכים האבולוציוניים שעברו צמחי הסולנום הזיתני במהלך הפלישה, בהשוואה למין סולנום אחר מאותה סקציה שגם הוא פלש להואי. החוקרת, מרתה קולמן, מבקשת סיוע באיסוף עלים של סולנום זיתני לצורך בדיקות גנטיות שמשוות בין אוכלוסיות סולנום זיתני בל העולם - פולשות וטבעיות. האיסוף צריך להיות של עלה צעיר אחד מכל צמח, עד שלושים צמחים מכל אוכלוסיה, עם הקפדה על מרחקים גדולים מספיק בין הצמחים (סולנום זיתני הוא צמח קלונאלי עם רביה וגטטיבית). את העלים צריך לייבש כמו לעשביה, ולשלוח אליה ישירות או אלי, ואני אעביר אליה. מצורף קובץ עם פרוטוקול האיסוף המבוקש. תודה מראש.
 

איתי נ

New member
../images/Emo207.gif לבקנות בסולנום זיתני

התמונה ממשמר העמק 27/8/2005. אוכלוסיה מעורבת של פרטים רגילים עם לבקנים. פרטים לבקנים נצפו באותו מקום גם בשנים מאוחרות יותר (השנה לא ביקרתי שם). עוד אוכלוסיה לבקנית פגשתי באזור של קיבוץ שער העמקים. האם המחקר רק משווה פרטים מאוכלוסיות שונות ברמת ה DNA, או שמענינות גם תכונות נראות (צבע הפרחים, מורפולוגיה).
 

ihtiyar

New member
../images/Emo35.gif - יובל,

יש בסביבתי כמה אוכלוסיות של הסולנום הנ"ל, ואשמח לסייע. היא מבקשת ליבש ולשלוח ב-blue hardcover lab book מה זה בדיוק, והאם ייבוש ומשלוח בצורה אחרת אפשרי?
 
כתבתי לה שייתכנו שינויים בפרוטוקול בשטח

למיטב הבנתי הרעיון העיקרי הוא שאפשר יהיה להפריד בקלות בין עלים מצמחים שונים. לא נראה לי שיהיו תלונות אם תייבש רגיל (כמו לעשביה) ותשלח עם דפי מחברת אדומה. אפשר גם לשלוח אלי ואני ארכז כמה אוכלוסיות במחברת אחת ואשלח אליה.
 
למעלה