קווי המזלג דעה שלי

מצב
הנושא נעול.

droriko

New member
הכובשים ומונטיפיורי זה לא 3 קילומטר

כן נכון...
הנה החישובים:
קו 17 היום הוא כ-9.2 ק"מ לכיוון צפון, 78 נסיעות ליום לכיוון צפון. קו 61 היום (דרך דיזנגוף לאחר השינוי הקרב) הוא כ-5.5 ק"מ מכרמלית עד רכבת מרכז. לא מדדתי את החלק המזרחי של המסלול שלו. מדובר ב-98 נסיעות ליום לכיוון צפון. בתוואי המוצע שלי, השירות ממערב לאלנבי מבוטל, ומדובר ב-11.65 ק"מ מוולפסון לרכבת מרכז, כלומר חסכון של יותר מ-3 ק"מ. קו 17/61 נוסע העליה, אלנבי, המלך ג'ורג', דיזנגוף. התשומות היום: 717.6 ק"מ לקו 17 לכיוון צפון 539 ק"מ לקו 61 לכיוון צפון (עד רכבת מרכז) סה"כ 1,256.6 ק"מ נסועה ליום. התשומות לפי ההצעה שלי: 1,141.7 ק"מ נסועה ליום (גם אם קו 17 מקבל 98 נסיעות במקום 78!). אפילו אם נותנים שירות משופר ותדיר יותר בקו 17 (שאגב זקוק לתגבור) מדובר בחסכון של כ-10%!
הכובשים ומונטיפיורי זה לא 3 קילומטר
 

alantan

New member
אתה שוכח שיש קטע של אלנבי שבו יש היום חפיפה

הכובשים ומונטיפיורי זה לא 3 קילומטר
אתה שוכח שיש קטע של אלנבי שבו יש היום חפיפה
אלה החלקים שיורדים: קו 17 - מהמלך ג'ורג' דרך מוגרבי והרברט סמואל עד לכרמלית זה 1,600 מ'. לראיה: http://g.co/maps/ek27q קו 61 - מהכרמלית עד המלך ג'ורג' זה 1,500 מ': http://g.co/maps/9ut7d הקטע הזה באלנבי יורד, כי הוא מכוסה ע"י מה שנותר מ-17 (מאחד העם עד המלך ג'ורג').
 

droriko

New member
אה סליחה סליחה

אתה שוכח שיש קטע של אלנבי שבו יש היום חפיפה
אלה החלקים שיורדים: קו 17 - מהמלך ג'ורג' דרך מוגרבי והרברט סמואל עד לכרמלית זה 1,600 מ'. לראיה: http://g.co/maps/ek27q קו 61 - מהכרמלית עד המלך ג'ורג' זה 1,500 מ': http://g.co/maps/9ut7d הקטע הזה באלנבי יורד, כי הוא מכוסה ע"י מה שנותר מ-17 (מאחד העם עד המלך ג'ורג').
אה סליחה סליחה
התבלבלתי לשניה בין 61 ל-20 , כן המפגש שלה הוא בקינג ג'ורג' . בכל מקרה אם אתה לוקח את המרחק בין הכרמלית לקינג ג'ורג' כשהוא נוסע דרך הכובשים זה לא מרחק רציני , קצת יותר מאם הם היו נפגשים במוגרבי . לגבי התרשים השני , אתה צריך להוריד את הקטע שהם לא חופפים בו , כלומר הקטע של אחד העם .
 

alantan

New member
נו, וזה יוצא הפרש של 3 ק"מ...

אה סליחה סליחה
התבלבלתי לשניה בין 61 ל-20 , כן המפגש שלה הוא בקינג ג'ורג' . בכל מקרה אם אתה לוקח את המרחק בין הכרמלית לקינג ג'ורג' כשהוא נוסע דרך הכובשים זה לא מרחק רציני , קצת יותר מאם הם היו נפגשים במוגרבי . לגבי התרשים השני , אתה צריך להוריד את הקטע שהם לא חופפים בו , כלומר הקטע של אחד העם .
נו, וזה יוצא הפרש של 3 ק"מ...
איך שאתה לא סופר את זה.
 

droriko

New member
הכובשים+אלנבי עד שינקין זה בסביבות הקילומטר

נו, וזה יוצא הפרש של 3 ק"מ...
איך שאתה לא סופר את זה.
הכובשים+אלנבי עד שינקין זה בסביבות הקילומטר
מונטיפיורי+יעקץ ה בערך קילומטר גם . אןי לך פה 3 קילומטר .
 

alantan

New member
הטעות שלך היא שאתה צריך לספור

הכובשים+אלנבי עד שינקין זה בסביבות הקילומטר
מונטיפיורי+יעקץ ה בערך קילומטר גם . אןי לך פה 3 קילומטר .
הטעות שלך היא שאתה צריך לספור
מהכרמלית, דרך אחד העם כולל גם את אלנבי עד המלך ג'ורג' - זה 1.5 ק"מ. מהכרמלית, דרך הכובשים עד מוגרבי ואלנבי עד המלך ג'ורג' - זה 1.4 ק"מ (1.6 ק"מ בחזור דרך רציף הרברט סמואל). אתה צריך להוריד את כל הקטעים הנ"ל. היום יש חפיפה במסלולים בין 61 ל-17 מאחד העם עד המלך ג'ורג'. הסתכל על המפה שפרסמתי עכשיו ותראה שאתה מוריד 2.9 עד 3.1 ק"מ, תלוי בכיוון.
 

alantan

New member
אפשר תמיד לעשות תור קצר, מה שנקרא באנגלית

אם נאמץ את השיטה שלך דן יפסיד הרבה כסף
תחשוב ש-66 בבוקר לכיוון תל אביב בשביל לעמוד בעומס יוצא כל 8 דקות , עכשיו זה אומר שגם 39 מדיזנגוף יהיה כל 8 דקות כי האוטובוס או אותו אוטובוס . 39 היום נוסע כל רבע שעה ומפסיד כסף , אז אתה רוצה שהוא יסע כל 8 דקות ? אותו דבר לגבי 61 ו-17 .
אפשר תמיד לעשות תור קצר, מה שנקרא באנגלית
short running. זה אומר שחלק מהנסיעות מסיימות לפני סוף המסלול (בלי לשנות את המספר). היום כשיש יעד סופי בחזית (בתנאי שיש על כך הקפדה) וכרטיס מעבר חופשי זה פחות קריטי.
 

orchilit

New member
הבהרה

הצעות סכום אפס לפישוט הרשת
ההצעות הבאות חוסכות משאבים ומבטלות כפילות. כמו כן, הן מפשטות את הרשת ובמקרים מסויימים אף מרחיבות את שעות השירות. בכרמלית ישארו לדן רק הקווים 3, 11, 22, 23, 31, דבר שמאוד יקל בעוד שנתיים עם סיום ההסכם של עת"א וחברת דן. את הקווים שאיחדתי עשיתי בהתחשב במספר הנסיעות היומיות ושעות הפעילות. קווים 10, 70, 82, 142 ראשית כל, סדר ברוטשילד - העברת קו 142 לדרך בגין (שחזור מזלג 42). העברת קו 70 בשדרות רוטשילד בשני הכיוונים (במקום קו 142 כיום). אולי לשנות את מספרו ל-182, אבל לא הכרחי. האחדת קו 10 וקו 82 דרך שדרות רוטשילד (כולל הפעלה במוצ"ש) - קו 82 החדש מראשל"צ עד הכרמלית, משם דרך רוטשילד (במקום 142 כיום) והמשך במסלול הקיים עד פתח תקוה. בכך יש מין מזלג סימטרי עם גזע ממחלף גהה עד רוטשילד פינת אלנבי. החיבור בין רוטשילד לכרמלית בצורה ישירה ככל שניתן (אחד העם לכיוון מזרח/הרצל ויעבץ לכיוון מערב). קווים 18 כדי לפצות על הוצאת קו 10 מבן יהודה, קו 18 יעבור בהירקון והרברט סמואל, אלנבי וקינג ג'ורג' (במקום אחד העם ומונטפיורי). קווים 16, 17, 61, 161 קו 61 יוארך לוולפסון במסלול קו 17 (שיבוטל). קו 161 יוארך למסוף הטייסים במסלול קו 16 (שיבוטל). שני הקווים (61, ו-161) יעברו בדיזנגוף והמלך ג'ורג', ולא יפנו לכיוון הכרמלית. קווים 19, 119, 63 קו 19 ו-119 יוארכו מאלנבי צפונה לבן יהודה ויבלעו את קו 63 שיבוטל. קווים 39, 239, 66, 166 קווים 39 ו-239 (קו 139 מתבטל) לא יגיעו לרדינג. הם יפנו מדיזנגוף לארלוזורוב, וימשיכו במקום 66 ו-166, שיבוטלו. קווים 14, 37 קו 14 יוארך ויבלע את קו 37 מכרמלית ליפו. קווים 24, 88 קו 24 יועבר לאגד וימשיך במסלול קו 88 לחולון (קו 88 יבוטל).
הבהרה
במקום קו 63 , קווים 19 ו119 ימשיכו את מסלולו מבן יהודה עד אלוף שדה?
 

alantan

New member
כן... אגב, אני מכין גרסה כזו של "המפה"

הבהרה
במקום קו 63 , קווים 19 ו119 ימשיכו את מסלולו מבן יהודה עד אלוף שדה?
כן... אגב, אני מכין גרסה כזו של "המפה"
אעלה את זה הערב לביקורת שלכם...
 

oschlick

New member
מה שעשית זה להוציא קווים ממסוף כרמלית.

הצעות סכום אפס לפישוט הרשת
ההצעות הבאות חוסכות משאבים ומבטלות כפילות. כמו כן, הן מפשטות את הרשת ובמקרים מסויימים אף מרחיבות את שעות השירות. בכרמלית ישארו לדן רק הקווים 3, 11, 22, 23, 31, דבר שמאוד יקל בעוד שנתיים עם סיום ההסכם של עת"א וחברת דן. את הקווים שאיחדתי עשיתי בהתחשב במספר הנסיעות היומיות ושעות הפעילות. קווים 10, 70, 82, 142 ראשית כל, סדר ברוטשילד - העברת קו 142 לדרך בגין (שחזור מזלג 42). העברת קו 70 בשדרות רוטשילד בשני הכיוונים (במקום קו 142 כיום). אולי לשנות את מספרו ל-182, אבל לא הכרחי. האחדת קו 10 וקו 82 דרך שדרות רוטשילד (כולל הפעלה במוצ"ש) - קו 82 החדש מראשל"צ עד הכרמלית, משם דרך רוטשילד (במקום 142 כיום) והמשך במסלול הקיים עד פתח תקוה. בכך יש מין מזלג סימטרי עם גזע ממחלף גהה עד רוטשילד פינת אלנבי. החיבור בין רוטשילד לכרמלית בצורה ישירה ככל שניתן (אחד העם לכיוון מזרח/הרצל ויעבץ לכיוון מערב). קווים 18 כדי לפצות על הוצאת קו 10 מבן יהודה, קו 18 יעבור בהירקון והרברט סמואל, אלנבי וקינג ג'ורג' (במקום אחד העם ומונטפיורי). קווים 16, 17, 61, 161 קו 61 יוארך לוולפסון במסלול קו 17 (שיבוטל). קו 161 יוארך למסוף הטייסים במסלול קו 16 (שיבוטל). שני הקווים (61, ו-161) יעברו בדיזנגוף והמלך ג'ורג', ולא יפנו לכיוון הכרמלית. קווים 19, 119, 63 קו 19 ו-119 יוארכו מאלנבי צפונה לבן יהודה ויבלעו את קו 63 שיבוטל. קווים 39, 239, 66, 166 קווים 39 ו-239 (קו 139 מתבטל) לא יגיעו לרדינג. הם יפנו מדיזנגוף לארלוזורוב, וימשיכו במקום 66 ו-166, שיבוטלו. קווים 14, 37 קו 14 יוארך ויבלע את קו 37 מכרמלית ליפו. קווים 24, 88 קו 24 יועבר לאגד וימשיך במסלול קו 88 לחולון (קו 88 יבוטל).
מה שעשית זה להוציא קווים ממסוף כרמלית.
קווים יותר ארוכים צוברים יותר איחורים ופוגעים באמינותם.
 

droriko

New member
לא יהיו איחורים כי יאריכו להם את ההגדרה

מה שעשית זה להוציא קווים ממסוף כרמלית.
קווים יותר ארוכים צוברים יותר איחורים ופוגעים באמינותם.
לא יהיו איחורים כי יאריכו להם את ההגדרה
 

droriko

New member
השינוי ב-82 יפגע בו מאד

הצעות סכום אפס לפישוט הרשת
ההצעות הבאות חוסכות משאבים ומבטלות כפילות. כמו כן, הן מפשטות את הרשת ובמקרים מסויימים אף מרחיבות את שעות השירות. בכרמלית ישארו לדן רק הקווים 3, 11, 22, 23, 31, דבר שמאוד יקל בעוד שנתיים עם סיום ההסכם של עת"א וחברת דן. את הקווים שאיחדתי עשיתי בהתחשב במספר הנסיעות היומיות ושעות הפעילות. קווים 10, 70, 82, 142 ראשית כל, סדר ברוטשילד - העברת קו 142 לדרך בגין (שחזור מזלג 42). העברת קו 70 בשדרות רוטשילד בשני הכיוונים (במקום קו 142 כיום). אולי לשנות את מספרו ל-182, אבל לא הכרחי. האחדת קו 10 וקו 82 דרך שדרות רוטשילד (כולל הפעלה במוצ"ש) - קו 82 החדש מראשל"צ עד הכרמלית, משם דרך רוטשילד (במקום 142 כיום) והמשך במסלול הקיים עד פתח תקוה. בכך יש מין מזלג סימטרי עם גזע ממחלף גהה עד רוטשילד פינת אלנבי. החיבור בין רוטשילד לכרמלית בצורה ישירה ככל שניתן (אחד העם לכיוון מזרח/הרצל ויעבץ לכיוון מערב). קווים 18 כדי לפצות על הוצאת קו 10 מבן יהודה, קו 18 יעבור בהירקון והרברט סמואל, אלנבי וקינג ג'ורג' (במקום אחד העם ומונטפיורי). קווים 16, 17, 61, 161 קו 61 יוארך לוולפסון במסלול קו 17 (שיבוטל). קו 161 יוארך למסוף הטייסים במסלול קו 16 (שיבוטל). שני הקווים (61, ו-161) יעברו בדיזנגוף והמלך ג'ורג', ולא יפנו לכיוון הכרמלית. קווים 19, 119, 63 קו 19 ו-119 יוארכו מאלנבי צפונה לבן יהודה ויבלעו את קו 63 שיבוטל. קווים 39, 239, 66, 166 קווים 39 ו-239 (קו 139 מתבטל) לא יגיעו לרדינג. הם יפנו מדיזנגוף לארלוזורוב, וימשיכו במקום 66 ו-166, שיבוטלו. קווים 14, 37 קו 14 יוארך ויבלע את קו 37 מכרמלית ליפו. קווים 24, 88 קו 24 יועבר לאגד וימשיך במסלול קו 88 לחולון (קו 88 יבוטל).
השינוי ב-82 יפגע בו מאד
אתה בעצם מעביר אותו מקינג ג'ורג' וכיכר רבין לשדרות רוטשילד, זה ירוקן אותו כמעט לגמרי .
 

oschlick

New member
בדיוק, רחוב רוטשילד לא כל כך אטרקטיבי לפחות

השינוי ב-82 יפגע בו מאד
אתה בעצם מעביר אותו מקינג ג'ורג' וכיכר רבין לשדרות רוטשילד, זה ירוקן אותו כמעט לגמרי .
בדיוק, רחוב רוטשילד לא כל כך אטרקטיבי לפחות
בקטע שבין הבימה לבין אלנבי שם אין עליו כמעט שום מוקד עניין. הבינו את זה טוב כשהוציאו ממנו את קו 42 חזרה לדרך בגין הקצת יותר הומה. לעומת זאת במלך ג'ורג' יש את כיכר רבין, דינזגוף סנטר ושוק הכרמל.
 

alantan

New member
אני מסכים שרוטשילד פחות נדרש

בדיוק, רחוב רוטשילד לא כל כך אטרקטיבי לפחות
בקטע שבין הבימה לבין אלנבי שם אין עליו כמעט שום מוקד עניין. הבינו את זה טוב כשהוציאו ממנו את קו 42 חזרה לדרך בגין הקצת יותר הומה. לעומת זאת במלך ג'ורג' יש את כיכר רבין, דינזגוף סנטר ושוק הכרמל.
אני מסכים שרוטשילד פחות נדרש
אבל מצד שני לא מוסיפים לרוטשילד על חשבון המלך ג'ורג'. למעשה מוסיפים לדרך בגין על חשבון המלך ג'ורג', כי את 142 מוציאים ברוטשילד ומחליפים אותו במספר נסיעות דומה (82). כמו כן, קו 82 ימשיך ליפו ובת ים במקום קו 10, כך שקשה לי להאמין שהוא יהיה ריק. למלך ג'ורג' לא חסרים קווים - ומשאול המלך יש את קו 18 התדיר (והריק, שהרי הוא מגיע מרכבת מרכז).
 

droriko

New member
ומה עם אלה שמגיעים לשם מפתח תקווה וז'בוטינסקי

אני מסכים שרוטשילד פחות נדרש
אבל מצד שני לא מוסיפים לרוטשילד על חשבון המלך ג'ורג'. למעשה מוסיפים לדרך בגין על חשבון המלך ג'ורג', כי את 142 מוציאים ברוטשילד ומחליפים אותו במספר נסיעות דומה (82). כמו כן, קו 82 ימשיך ליפו ובת ים במקום קו 10, כך שקשה לי להאמין שהוא יהיה ריק. למלך ג'ורג' לא חסרים קווים - ומשאול המלך יש את קו 18 התדיר (והריק, שהרי הוא מגיע מרכבת מרכז).
ומה עם אלה שמגיעים לשם מפתח תקווה וז'בוטינסקי
 

droriko

New member
61 מגיע רק מהסוף של ז'בוטינסקי

שיחליפו ל-18? שיסעו עם 61 ו-161?
61 מגיע רק מהסוף של ז'בוטינסקי
ולמה שיחליפו ל-18 , התכנית שלך נועדה לחבר 2 קוים לאחד לא? כי אני רואה שהנוסע רק צריך לפצל פה קוים .
 

alantan

New member
בדיוק, שיחליפו באולמי רסיטל/על פרשת דרכים

61 מגיע רק מהסוף של ז'בוטינסקי
ולמה שיחליפו ל-18 , התכנית שלך נועדה לחבר 2 קוים לאחד לא? כי אני רואה שהנוסע רק צריך לפצל פה קוים .
בדיוק, שיחליפו באולמי רסיטל/על פרשת דרכים
התכנית שלי נועדה: - להוציא קווים מהכרמלית - לפשט את המערכת, מה שהארגון מחדש נכשל בו לחלוטין - לחסוך תשומות נוסעים יאלצו להחליף, המטרה אינה למנוע החלפות. לפעמים יאלצו להחליף פחות (למשל מי שרוצה לנסוע מקרית שלום לדיזנגוף סנטר). המפתח כאן הוא שצריכות להיות תחנות החלפה נוחות, שאינן דורשות חציית כבישים סואנים והליכה של 100-200 מ'. שוב, כשלון של הרפורמה. אם קו 18 באמת אינו מסוגל להתמודד עם נוסעי קו 82, אז אפשר שקו 82 ימשיך כמו 18 וקו 70 ישאר עם קו 5 ברוטשילד. זה לא סוף העולם.
 

droriko

New member
זה בדיוק מה שאני אומר

בדיוק, שיחליפו באולמי רסיטל/על פרשת דרכים
התכנית שלי נועדה: - להוציא קווים מהכרמלית - לפשט את המערכת, מה שהארגון מחדש נכשל בו לחלוטין - לחסוך תשומות נוסעים יאלצו להחליף, המטרה אינה למנוע החלפות. לפעמים יאלצו להחליף פחות (למשל מי שרוצה לנסוע מקרית שלום לדיזנגוף סנטר). המפתח כאן הוא שצריכות להיות תחנות החלפה נוחות, שאינן דורשות חציית כבישים סואנים והליכה של 100-200 מ'. שוב, כשלון של הרפורמה. אם קו 18 באמת אינו מסוגל להתמודד עם נוסעי קו 82, אז אפשר שקו 82 ימשיך כמו 18 וקו 70 ישאר עם קו 5 ברוטשילד. זה לא סוף העולם.
זה בדיוק מה שאני אומר
רוטשילד זה מקום כמעט-שומם , 5 ו-70 מספיקים בשבילו .
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה