המצב באשקלון סביר, אבל כמובן יש מקום לשיפורקווי אוטובוס בערי מערב הנגב
השאלה נוגעת לקווים בערים אופקים, נתיבות, קריית מלאכי, קריית גת, שדרות ואשקלון וסביבותיהן - קווים פנימים, אזוריים ובינעירוניים.
מי שמכיר את המצב שם - האם הקווים הנוכחיים הגיוניים ויעילים? אילו שיפורים הייתם מכניסים?
יש קווים שאינם הגיוניים ויעילים.קווי אוטובוס בערי מערב הנגב
השאלה נוגעת לקווים בערים אופקים, נתיבות, קריית מלאכי, קריית גת, שדרות ואשקלון וסביבותיהן - קווים פנימים, אזוריים ובינעירוניים.
מי שמכיר את המצב שם - האם הקווים הנוכחיים הגיוניים ויעילים? אילו שיפורים הייתם מכניסים?
ואוסיף לגבי העירונייםיש קווים שאינם הגיוניים ויעילים.
יש קווים שהינם הגיוניים ויעילים.
הקווים שלא הגיוניים ולא יעילים הם בעיקר קווים היסטוריים כדוגמת 351/353/363. פערי המחירים בינהן והכרטיסיות השונות יוצרים בעיות נוספות. כך למשל בבקרים, בשעות המוקדמות יחסית אין אפילו קו אחד של מטרופולין שעובר משדרות או נתיבות לבאר שבע. והתעריף במטרופולין הינו זול יותר מאגד תעבורה.
אקפוץ לרגע ליעילות כי זה דבר משובח שראוי לציון. במועצה האיזורית אשכול קיימת תחנת מרכזית חביבה עם רציפי שיניים. היא עובדת כבר כמה שנים טובות על פי המודל שמשרד התחבורה מנסה להחיל ברחבי הארץ. השיטה היא קווים מזינים מכל המושבים/קיבוצים בסביבה על המועצה האיזורית ומשם יוצאים: קו לבאר שבע, קו לאשקלון וקו לתל אביב. היופי הוא שהקווים המזינים מסונכרים עם יציאת/הגעת האוטובוסים מבאר שבע, אשקלון, תל אביב.
נחזור לקווים בעייתיים. קיים קו 365 המקשר בין אופקים>נתיבות>שדרות>אשקלון. לעומת כל הקווים הבין עירוניים שנכנסים לנתיבות, זה הקו היחיד שממש חורש את נתיבות. אני לא יודע עד כמה זה נחוץ (אולי בשעות הבוקר ובערב בהתאמה). אבל בכל פעם שנסעתי בו בשעות הצהרים מאופקים לאשקלון או כשחבר שלי שגר באופקים עושה בו שימוש, הוא אומר שאף אחד גם ככה לא עולה עליו בסיבוב הגדול שהוא עושה אלא רק במקומות שמהם עולים גם על שאר הקווים הבין עירוניים שזה בעיקר הכניסה לעיר.
בשדרות הוא עושה סיבוב קצת שונה ויוצא לצומת ניר עם (היכן שמקימים את תחנת הרכבת של שדרות) ואז הוא נוסע דרך יד מרדכי לאשקלון (הדרך המהירה).
שורה תחתונה, הדרך המהירה להגיע מאופקים לאשקלון נשארה כנסיעה לצומת גילת ומשם עם 364 הישיר לאשקלון.
כמו כן 365 אינו פועל בתדירות גבוהה, כך שגם קישור בין אופקים לנתיבות אינו מיטבי בעליל ולאור ההתפתחות הגדולה של נתיבות בשנים האחרונות זה בהחלט נדרש. דר"א, הצים סנטר שמחשיבים אותו לצים סנטר נתיבות, נמצא על אדמותיה של שדות נגב. הקישור התח"צי לשם מתאפשר מהכיכר של ירושלים פינת וייצמן (קישור בין עירוני-פרברי), קישור עירוני לשם קיים וכך גם קישור של קווי לילה.
יש צורך לבחון גם את המושבים והקיבוצים עצמם. כמחצית מהקיבוצים והמושבים באיזור מקבלים אוטובוס פעם-פעמיים ביום לכל כיוון או שעליהם ללכת מרחק לא מבוטל לצמתים שונים על כביש 25 בעיקר.
אם נסתכל על כביש 293 נראה כי במקום עובר קו 43 של אגד תעבורה. הקו פועל פעמיים ביום לכל כיוון ומקשר בין הקיבוץ בית קמה לנתיבות ולהיפך. קיימת חלופה של קו 43 היוצאת מנתיבות (מבצעת סיבוב נרחב בתוך נתיבות) משם דרך כביש 293 עד לבית קמה, משם דרך כביש 264 למשמר הנגב ומשם דרך כביש 25 לבאר שבע (שדרות טוביהו).
בקטע שבין צומת שדה צבי לבית קמה פועל גם קו 366 (באר שבע - אשקלון), קו יוממים. הקו גם מקשר את היישובים שנמצאים על כביש 334.
קיים קו 40 של אגד תעבורה המקשר בין נתיבות לבאר שבע דרך תדהר, ברוש וכו'. חלופה אחת של קו זה יוצאת בשעה 6:30 מהמושב מעגלים ואז לנתיבות (סיבוב גדול) אח"כ לתדהר וברוש ומשם לבאר שבע (הקו נכנס לתדהר וברוש). נסיעת חזור מבאר שבע דרך ברוש ותדהר בלבד וסיום בנתיבות לאחר סיבוב גדול בנתיבות יוצאת מבאר שבע בשעה 16:20
יש את 41 של אגד תעבורה, חד כיווני, חד יומי מנתיבות ליישובי סעד, מסיים בסעד.
באופן כללי, הקווים האלו טובים למספר מאד מצומצם של אנשים. לרוב הם פועלים בשעות ממש מוקדמות או שנסיעת השוב שלהם היא באמצע היום, בצהרים.
הדברים הטובים שיש הם קווים 364/366, קו 378 שהבעיה העיקרית שלי איתו היא שהוא לא מקשר בין אופקים למכללת ספיר או לשדרות וזה חבל. אומנם יש את 365 שעושה את זה, אבל הוא פשוט איטי יותר.
מלבד זאת, אין עוד הרבה טוב. השירות סביר, לאחרונה האריכו את שעות הפעילות של קו 33 ונוספו נסיעות כדי לפתור את בעיית העומסים (הוריד את העומס אך בשעות מסוימות זה לא מספיק). זה יפה מאד שקו 33 האחרון יוצא מבאר שבע בשעה 23:10 למשל.
תחנות הרכבת החדשות יגרמו לשינויים.ואוסיף לגבי העירוניים
קו 1 בשדרות הוא מעגלי (שזה מבאס מבחינת אמינות) אבל סה"כ פועל טוב בזכות זה שמדובר בעיר קטנה. הקו ממשיך עד למכללת שער הנגב רק בשעות מסויימות ומאחר ויש שם פעילות כל היום (מתקני ספורט, מתנ"ס וכו') כדאי שיפעל כך כל היום.
הקו עמוס בשעות הבוקר וצריך להוסיף נסיעות.
בנתיבות פועלים קווים 1 ו-2 שהם מעגליים הופכיים (2 נוסע בכיוון הפוך מ-1 למעט מקומות בודדים עם בעיית סיטריות). גם שם יש צורך לתגבר לתדירות נורמלית.
באופקים פועל קו 1 שהוא מעגלי. ההופכי שלו זה קו 33 שמגיע מבאר שבע, עושה סיבוב באופקים וחוזר לב"ש. ביחד הם נותנים שירות עירוני סביר אך המעגליות ממש מעצבנת.
האם מדובר במצב תקין?קווי אוטובוס בערי מערב הנגב
השאלה נוגעת לקווים בערים אופקים, נתיבות, קריית מלאכי, קריית גת, שדרות ואשקלון וסביבותיהן - קווים פנימים, אזוריים ובינעירוניים.
מי שמכיר את המצב שם - האם הקווים הנוכחיים הגיוניים ויעילים? אילו שיפורים הייתם מכניסים?
כנראה שעל פי החברה מדובר במצב תקין.האם מדובר במצב תקין?
השבוע בקו 4 באשקלון
חשוב להדגיש זו לא הפעם הראשונה ש אני נתקל באוטובוס במצב דומה
לא פניתי לאף אחדכנראה שעל פי החברה מדובר במצב תקין.
יש לך מספר אוטובוס? רישוי או פנימי?
פנית למישהו בנושא? לאגד תעבורה, לנהג עצמו, למשרד התחבורה?
והאם ניתן להפיץ את התמונה ברבים?
הבנתי, תודה.לא פניתי לאף אחד
מספר פנימי של האטובוס 36087 (זה מה שמופיע בכרטיס לפחות)
כן אתה חופשי להפיץ אם בא לך.
קווים כמו 351, 353 ו-363 צריכים להיעלםקווי אוטובוס בערי מערב הנגב
השאלה נוגעת לקווים בערים אופקים, נתיבות, קריית מלאכי, קריית גת, שדרות ואשקלון וסביבותיהן - קווים פנימים, אזוריים ובינעירוניים.
מי שמכיר את המצב שם - האם הקווים הנוכחיים הגיוניים ויעילים? אילו שיפורים הייתם מכניסים?
תודה רבה על התגובות המפורטותקווים כמו 351, 353 ו-363 צריכים להיעלם
מדובר בקווים מאספים עם מסלולים משנות ה-50 שלא השתנו שנים ואין להם שום הגיון כיום!
צריך לפרק אותם לכמה קווים חדשים:
1. קו מאשקלון עד רכבת שדרות דרך כביש 232 והיישובים
2. קו מרכבת שדרות לנתיבות דרך צומת סעד והיישובים.
3. קו מהיר מאשקלון לשדרות ונתיבות (משהו דומה לקו 365 רק שיפעל כל היום ויסתיים בנתיבות)
4. קו מהיר מבאר שבע לנתיבות.
5. קו מהיר מבאר שבע לשדרות דרך מכללת ספיר (שכיום הקישור ממנה לבאר שבע מביש וזוועתי וכמובן שבשל כך מוניות השירות משתלטות).
בנוסף קו 378 צריך להיות מתוגבר ולפעול כקו הראשי שמחבר בין תל אביב למערב הנגב (אם כי בקרוב תהיה רכבת ויהיה הרבה יותר טוב). צריך גם להוסיף לו תחנות בצומת ניר עם וצומת יד מרדכי.
צריכים גם לפתוח קו משדרות לירושלים (בעבר היו דיבורים על קו שיתחיל מאשכול ויעבור בשדרות).
בקרוב עומד לצאת מכרז על כל קווי מערב הנגב. אם קווים 351 ו-353 יישארו במתכונת הנוכחית ולא ישנו אותם במסגרת המכרז, זו פשוט תהיה איוולת.
מצב התח"צ כיום בכל אזור שדרות פשוט זוועתי. המכרז המתקרב ופתיחת קו הרכבת לעיר הם הזדמנות למהפכה בתחבורה הציבורית שם שפשוט נדרשת.
מתואמים גם עם אלו שמגיעים מב"ש ואשקלון.תודה רבה על התגובות המפורטות
אוֹלי, גם אני התרשמתי מהפיזור היעיל של האוטובוסים המקומיים באיזור אשכול, המתואמים עם האוטובוס מת"א.
יש למישהו מה לומר לגבי הקווים הפנימיים?
ואגב שאלתי בגלל המכרז הקרבקווים כמו 351, 353 ו-363 צריכים להיעלם
מדובר בקווים מאספים עם מסלולים משנות ה-50 שלא השתנו שנים ואין להם שום הגיון כיום!
צריך לפרק אותם לכמה קווים חדשים:
1. קו מאשקלון עד רכבת שדרות דרך כביש 232 והיישובים
2. קו מרכבת שדרות לנתיבות דרך צומת סעד והיישובים.
3. קו מהיר מאשקלון לשדרות ונתיבות (משהו דומה לקו 365 רק שיפעל כל היום ויסתיים בנתיבות)
4. קו מהיר מבאר שבע לנתיבות.
5. קו מהיר מבאר שבע לשדרות דרך מכללת ספיר (שכיום הקישור ממנה לבאר שבע מביש וזוועתי וכמובן שבשל כך מוניות השירות משתלטות).
בנוסף קו 378 צריך להיות מתוגבר ולפעול כקו הראשי שמחבר בין תל אביב למערב הנגב (אם כי בקרוב תהיה רכבת ויהיה הרבה יותר טוב). צריך גם להוסיף לו תחנות בצומת ניר עם וצומת יד מרדכי.
צריכים גם לפתוח קו משדרות לירושלים (בעבר היו דיבורים על קו שיתחיל מאשכול ויעבור בשדרות).
בקרוב עומד לצאת מכרז על כל קווי מערב הנגב. אם קווים 351 ו-353 יישארו במתכונת הנוכחית ולא ישנו אותם במסגרת המכרז, זו פשוט תהיה איוולת.
מצב התח"צ כיום בכל אזור שדרות פשוט זוועתי. המכרז המתקרב ופתיחת קו הרכבת לעיר הם הזדמנות למהפכה בתחבורה הציבורית שם שפשוט נדרשת.
קיצור מסלול של 301קווי אוטובוס בערי מערב הנגב
השאלה נוגעת לקווים בערים אופקים, נתיבות, קריית מלאכי, קריית גת, שדרות ואשקלון וסביבותיהן - קווים פנימים, אזוריים ובינעירוניים.
מי שמכיר את המצב שם - האם הקווים הנוכחיים הגיוניים ויעילים? אילו שיפורים הייתם מכניסים?
מלבד 351/371 אין קווים מהירים מקביליםקיצור מסלול של 301
כדאי לקצר את קו 301 עד רחובות או ראשון לציון ושלא ימשיך לתל אביב.
בגלל שיש מספיק קווים מהירים יותר לתל אביב שמקבילים למסלול של 301 כך שלדעתי זה יעזור לשפר את הדיוק בזמני ההגעה לתחנות בדרך ויאפשר את תגבור הלוז של הקו.
ובעייה נוספת בקו הזה הוא מחירים מופקעים לקטעי נסיעה קצרים (וזה מסביר מדוע רק חיילים או מי שאין לו ברירה עולה על הקו הזה) וכמובן שגם השירות שמתחרה בקו הזה גובה מחירים מופקעים כי אין מי שיתלונן.
הורדה של מחירים ולוז משופר יעזור מאוד לתושבי היישובים של כביש 3 בין ק.מלאכי לאשקלון ויעודד אותם להשתמש יותר באוטובוס ולא בטרמפים או ברכב הפרטי.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.