קווי אוטובוס בערי מערב הנגב

מצב
הנושא נעול.

טשאפק 2

New member
קווי אוטובוס בערי מערב הנגב

קווי אוטובוס בערי מערב הנגב
השאלה נוגעת לקווים בערים אופקים, נתיבות, קריית מלאכי, קריית גת, שדרות ואשקלון וסביבותיהן - קווים פנימים, אזוריים ובינעירוניים.

מי שמכיר את המצב שם - האם הקווים הנוכחיים הגיוניים ויעילים? אילו שיפורים הייתם מכניסים?
 
המצב באשקלון סביר, אבל כמובן יש מקום לשיפור

קווי אוטובוס בערי מערב הנגב
השאלה נוגעת לקווים בערים אופקים, נתיבות, קריית מלאכי, קריית גת, שדרות ואשקלון וסביבותיהן - קווים פנימים, אזוריים ובינעירוניים.

מי שמכיר את המצב שם - האם הקווים הנוכחיים הגיוניים ויעילים? אילו שיפורים הייתם מכניסים?
המצב באשקלון סביר, אבל כמובן יש מקום לשיפור
מבחינת הקווים עצמם, עקרונית סידור הקווים סביר, אבל יש מקומות כמו גבעת הפרחים שאני לא מבין, נכנס לשם רק קו בודד, קו 2 שבכלל נועד לשרת את הקישור לברנע. לדעתי בעתיד כשיתחילו לאכלס את שכונת אגמים, צריכים להוציא את קו 2 מגבעת הפרחים, וליצור קו חדש ממסוף שמשון דרך אגמים וגבעת הפרחים למגדל.

מבחינת תדירות, קו 4 וקו 5 חייבים תגבור במיידי.
בקו 4 לדעתי יש צורך במפרקיות. אבל זה יחייב עבודות תשתית. יש במסלול מספר מעגלי תנועה שאני לא בטוח אם אפשרית בהם תנועת מפרקית בפניה שמאלה. וגם התאמה של מסוף רמז למפרקית.

קוים נוספים שצריכים להוסיף זה קווים לרכבת.
קו שאוסף בשכונת ברנע ונווה דקלים וממשכיך לרכבת.
קו שאוסף בעתיקות דרך גבעת ציון ממשיך בבן גוריון לאיזור התעשיה הצפוני וממשיך לרכבת (עובר דרך מגה)
והקו הנוכחי לשנות אותו שיאסוף באפרידר, תחנה מרכזית, נאות אשקלון ומסוף רמז.

קווים איזוריים ובין עירוניים סבירים. למרות שאולי כדאי לתגבר חלק מהם.
 

olli3

New member
מנהל
יש קווים שאינם הגיוניים ויעילים.

קווי אוטובוס בערי מערב הנגב
השאלה נוגעת לקווים בערים אופקים, נתיבות, קריית מלאכי, קריית גת, שדרות ואשקלון וסביבותיהן - קווים פנימים, אזוריים ובינעירוניים.

מי שמכיר את המצב שם - האם הקווים הנוכחיים הגיוניים ויעילים? אילו שיפורים הייתם מכניסים?
יש קווים שאינם הגיוניים ויעילים.
יש קווים שהינם הגיוניים ויעילים.

הקווים שלא הגיוניים ולא יעילים הם בעיקר קווים היסטוריים כדוגמת 351/353/363. פערי המחירים בינהן והכרטיסיות השונות יוצרים בעיות נוספות. כך למשל בבקרים, בשעות המוקדמות יחסית אין אפילו קו אחד של מטרופולין שעובר משדרות או נתיבות לבאר שבע. והתעריף במטרופולין הינו זול יותר מאגד תעבורה.

אקפוץ לרגע ליעילות כי זה דבר משובח שראוי לציון. במועצה האיזורית אשכול קיימת תחנת מרכזית חביבה עם רציפי שיניים. היא עובדת כבר כמה שנים טובות על פי המודל שמשרד התחבורה מנסה להחיל ברחבי הארץ. השיטה היא קווים מזינים מכל המושבים/קיבוצים בסביבה על המועצה האיזורית ומשם יוצאים: קו לבאר שבע, קו לאשקלון וקו לתל אביב. היופי הוא שהקווים המזינים מסונכרים עם יציאת/הגעת האוטובוסים מבאר שבע, אשקלון, תל אביב.

נחזור לקווים בעייתיים. קיים קו 365 המקשר בין אופקים>נתיבות>שדרות>אשקלון. לעומת כל הקווים הבין עירוניים שנכנסים לנתיבות, זה הקו היחיד שממש חורש את נתיבות. אני לא יודע עד כמה זה נחוץ (אולי בשעות הבוקר ובערב בהתאמה). אבל בכל פעם שנסעתי בו בשעות הצהרים מאופקים לאשקלון או כשחבר שלי שגר באופקים עושה בו שימוש, הוא אומר שאף אחד גם ככה לא עולה עליו בסיבוב הגדול שהוא עושה אלא רק במקומות שמהם עולים גם על שאר הקווים הבין עירוניים שזה בעיקר הכניסה לעיר.

בשדרות הוא עושה סיבוב קצת שונה ויוצא לצומת ניר עם (היכן שמקימים את תחנת הרכבת של שדרות) ואז הוא נוסע דרך יד מרדכי לאשקלון (הדרך המהירה).

שורה תחתונה, הדרך המהירה להגיע מאופקים לאשקלון נשארה כנסיעה לצומת גילת ומשם עם 364 הישיר לאשקלון.

כמו כן 365 אינו פועל בתדירות גבוהה, כך שגם קישור בין אופקים לנתיבות אינו מיטבי בעליל ולאור ההתפתחות הגדולה של נתיבות בשנים האחרונות זה בהחלט נדרש. דר"א, הצים סנטר שמחשיבים אותו לצים סנטר נתיבות, נמצא על אדמותיה של שדות נגב. הקישור התח"צי לשם מתאפשר מהכיכר של ירושלים פינת וייצמן (קישור בין עירוני-פרברי), קישור עירוני לשם קיים וכך גם קישור של קווי לילה.

יש צורך לבחון גם את המושבים והקיבוצים עצמם. כמחצית מהקיבוצים והמושבים באיזור מקבלים אוטובוס פעם-פעמיים ביום לכל כיוון או שעליהם ללכת מרחק לא מבוטל לצמתים שונים על כביש 25 בעיקר.

אם נסתכל על כביש 293 נראה כי במקום עובר קו 43 של אגד תעבורה. הקו פועל פעמיים ביום לכל כיוון ומקשר בין הקיבוץ בית קמה לנתיבות ולהיפך. קיימת חלופה של קו 43 היוצאת מנתיבות (מבצעת סיבוב נרחב בתוך נתיבות) משם דרך כביש 293 עד לבית קמה, משם דרך כביש 264 למשמר הנגב ומשם דרך כביש 25 לבאר שבע (שדרות טוביהו).

בקטע שבין צומת שדה צבי לבית קמה פועל גם קו 366 (באר שבע - אשקלון), קו יוממים. הקו גם מקשר את היישובים שנמצאים על כביש 334.

קיים קו 40 של אגד תעבורה המקשר בין נתיבות לבאר שבע דרך תדהר, ברוש וכו'. חלופה אחת של קו זה יוצאת בשעה 6:30 מהמושב מעגלים ואז לנתיבות (סיבוב גדול) אח"כ לתדהר וברוש ומשם לבאר שבע (הקו נכנס לתדהר וברוש). נסיעת חזור מבאר שבע דרך ברוש ותדהר בלבד וסיום בנתיבות לאחר סיבוב גדול בנתיבות יוצאת מבאר שבע בשעה 16:20

יש את 41 של אגד תעבורה, חד כיווני, חד יומי מנתיבות ליישובי סעד, מסיים בסעד.

באופן כללי, הקווים האלו טובים למספר מאד מצומצם של אנשים. לרוב הם פועלים בשעות ממש מוקדמות או שנסיעת השוב שלהם היא באמצע היום, בצהרים.

הדברים הטובים שיש הם קווים 364/366, קו 378 שהבעיה העיקרית שלי איתו היא שהוא לא מקשר בין אופקים למכללת ספיר או לשדרות וזה חבל. אומנם יש את 365 שעושה את זה, אבל הוא פשוט איטי יותר.

מלבד זאת, אין עוד הרבה טוב. השירות סביר, לאחרונה האריכו את שעות הפעילות של קו 33 ונוספו נסיעות כדי לפתור את בעיית העומסים (הוריד את העומס אך בשעות מסוימות זה לא מספיק). זה יפה מאד שקו 33 האחרון יוצא מבאר שבע בשעה 23:10 למשל.
 

amirv

New member
ואוסיף לגבי העירוניים

יש קווים שאינם הגיוניים ויעילים.
יש קווים שהינם הגיוניים ויעילים.

הקווים שלא הגיוניים ולא יעילים הם בעיקר קווים היסטוריים כדוגמת 351/353/363. פערי המחירים בינהן והכרטיסיות השונות יוצרים בעיות נוספות. כך למשל בבקרים, בשעות המוקדמות יחסית אין אפילו קו אחד של מטרופולין שעובר משדרות או נתיבות לבאר שבע. והתעריף במטרופולין הינו זול יותר מאגד תעבורה.

אקפוץ לרגע ליעילות כי זה דבר משובח שראוי לציון. במועצה האיזורית אשכול קיימת תחנת מרכזית חביבה עם רציפי שיניים. היא עובדת כבר כמה שנים טובות על פי המודל שמשרד התחבורה מנסה להחיל ברחבי הארץ. השיטה היא קווים מזינים מכל המושבים/קיבוצים בסביבה על המועצה האיזורית ומשם יוצאים: קו לבאר שבע, קו לאשקלון וקו לתל אביב. היופי הוא שהקווים המזינים מסונכרים עם יציאת/הגעת האוטובוסים מבאר שבע, אשקלון, תל אביב.

נחזור לקווים בעייתיים. קיים קו 365 המקשר בין אופקים>נתיבות>שדרות>אשקלון. לעומת כל הקווים הבין עירוניים שנכנסים לנתיבות, זה הקו היחיד שממש חורש את נתיבות. אני לא יודע עד כמה זה נחוץ (אולי בשעות הבוקר ובערב בהתאמה). אבל בכל פעם שנסעתי בו בשעות הצהרים מאופקים לאשקלון או כשחבר שלי שגר באופקים עושה בו שימוש, הוא אומר שאף אחד גם ככה לא עולה עליו בסיבוב הגדול שהוא עושה אלא רק במקומות שמהם עולים גם על שאר הקווים הבין עירוניים שזה בעיקר הכניסה לעיר.

בשדרות הוא עושה סיבוב קצת שונה ויוצא לצומת ניר עם (היכן שמקימים את תחנת הרכבת של שדרות) ואז הוא נוסע דרך יד מרדכי לאשקלון (הדרך המהירה).

שורה תחתונה, הדרך המהירה להגיע מאופקים לאשקלון נשארה כנסיעה לצומת גילת ומשם עם 364 הישיר לאשקלון.

כמו כן 365 אינו פועל בתדירות גבוהה, כך שגם קישור בין אופקים לנתיבות אינו מיטבי בעליל ולאור ההתפתחות הגדולה של נתיבות בשנים האחרונות זה בהחלט נדרש. דר"א, הצים סנטר שמחשיבים אותו לצים סנטר נתיבות, נמצא על אדמותיה של שדות נגב. הקישור התח"צי לשם מתאפשר מהכיכר של ירושלים פינת וייצמן (קישור בין עירוני-פרברי), קישור עירוני לשם קיים וכך גם קישור של קווי לילה.

יש צורך לבחון גם את המושבים והקיבוצים עצמם. כמחצית מהקיבוצים והמושבים באיזור מקבלים אוטובוס פעם-פעמיים ביום לכל כיוון או שעליהם ללכת מרחק לא מבוטל לצמתים שונים על כביש 25 בעיקר.

אם נסתכל על כביש 293 נראה כי במקום עובר קו 43 של אגד תעבורה. הקו פועל פעמיים ביום לכל כיוון ומקשר בין הקיבוץ בית קמה לנתיבות ולהיפך. קיימת חלופה של קו 43 היוצאת מנתיבות (מבצעת סיבוב נרחב בתוך נתיבות) משם דרך כביש 293 עד לבית קמה, משם דרך כביש 264 למשמר הנגב ומשם דרך כביש 25 לבאר שבע (שדרות טוביהו).

בקטע שבין צומת שדה צבי לבית קמה פועל גם קו 366 (באר שבע - אשקלון), קו יוממים. הקו גם מקשר את היישובים שנמצאים על כביש 334.

קיים קו 40 של אגד תעבורה המקשר בין נתיבות לבאר שבע דרך תדהר, ברוש וכו'. חלופה אחת של קו זה יוצאת בשעה 6:30 מהמושב מעגלים ואז לנתיבות (סיבוב גדול) אח"כ לתדהר וברוש ומשם לבאר שבע (הקו נכנס לתדהר וברוש). נסיעת חזור מבאר שבע דרך ברוש ותדהר בלבד וסיום בנתיבות לאחר סיבוב גדול בנתיבות יוצאת מבאר שבע בשעה 16:20

יש את 41 של אגד תעבורה, חד כיווני, חד יומי מנתיבות ליישובי סעד, מסיים בסעד.

באופן כללי, הקווים האלו טובים למספר מאד מצומצם של אנשים. לרוב הם פועלים בשעות ממש מוקדמות או שנסיעת השוב שלהם היא באמצע היום, בצהרים.

הדברים הטובים שיש הם קווים 364/366, קו 378 שהבעיה העיקרית שלי איתו היא שהוא לא מקשר בין אופקים למכללת ספיר או לשדרות וזה חבל. אומנם יש את 365 שעושה את זה, אבל הוא פשוט איטי יותר.

מלבד זאת, אין עוד הרבה טוב. השירות סביר, לאחרונה האריכו את שעות הפעילות של קו 33 ונוספו נסיעות כדי לפתור את בעיית העומסים (הוריד את העומס אך בשעות מסוימות זה לא מספיק). זה יפה מאד שקו 33 האחרון יוצא מבאר שבע בשעה 23:10 למשל.
ואוסיף לגבי העירוניים
קו 1 בשדרות הוא מעגלי (שזה מבאס מבחינת אמינות) אבל סה"כ פועל טוב בזכות זה שמדובר בעיר קטנה. הקו ממשיך עד למכללת שער הנגב רק בשעות מסויימות ומאחר ויש שם פעילות כל היום (מתקני ספורט, מתנ"ס וכו') כדאי שיפעל כך כל היום.
הקו עמוס בשעות הבוקר וצריך להוסיף נסיעות.

בנתיבות פועלים קווים 1 ו-2 שהם מעגליים הופכיים (2 נוסע בכיוון הפוך מ-1 למעט מקומות בודדים עם בעיית סיטריות). גם שם יש צורך לתגבר לתדירות נורמלית.

באופקים פועל קו 1 שהוא מעגלי. ההופכי שלו זה קו 33 שמגיע מבאר שבע, עושה סיבוב באופקים וחוזר לב"ש. ביחד הם נותנים שירות עירוני סביר אך המעגליות ממש מעצבנת.
 

olli3

New member
מנהל
תחנות הרכבת החדשות יגרמו לשינויים.

ואוסיף לגבי העירוניים
קו 1 בשדרות הוא מעגלי (שזה מבאס מבחינת אמינות) אבל סה"כ פועל טוב בזכות זה שמדובר בעיר קטנה. הקו ממשיך עד למכללת שער הנגב רק בשעות מסויימות ומאחר ויש שם פעילות כל היום (מתקני ספורט, מתנ"ס וכו') כדאי שיפעל כך כל היום.
הקו עמוס בשעות הבוקר וצריך להוסיף נסיעות.

בנתיבות פועלים קווים 1 ו-2 שהם מעגליים הופכיים (2 נוסע בכיוון הפוך מ-1 למעט מקומות בודדים עם בעיית סיטריות). גם שם יש צורך לתגבר לתדירות נורמלית.

באופקים פועל קו 1 שהוא מעגלי. ההופכי שלו זה קו 33 שמגיע מבאר שבע, עושה סיבוב באופקים וחוזר לב"ש. ביחד הם נותנים שירות עירוני סביר אך המעגליות ממש מעצבנת.
תחנות הרכבת החדשות יגרמו לשינויים.
השאלה היא מה יקרה? הארכת קווים קיימים? פתיחת קווים חדשים?

באופקים זה טוב שקו 33 מבצע את המסלול בכיוון ההופכי, כי התדירות שלו גבוהה יותר משל קו 1. החסרון שלו הוא שמדובר באוטובוס לא נגיש.

אי הנגישות למכללת ספיר, אולי על ידי קו 1 היא מורגשת, אבל אין כל בעיה לנסוע עם קווי אגד תעבורה הבין עירוניים האחרים לשם. הסיבוב שהם עושים בשדרות דיי מספק את רוב העיר. אפשר כמובן גם עם קווי מטרופולין אך הדבר מצריך כרטיסיה נפרדת.

בנתיבות קווים 1 ו2 דיי חורשים את העיר, אבל הנסיעה בהם לא איטית ביחס למסלול שהם עושים כי מדובר עדיין בעיר קטנה יחסית (שמתפתחת אומנם בקצב מסחרר).

לקווים סיבוביים יש יתרונות ויש חסרונות. כקישור בין שכונות הם הקווים הכי טובים שיש, אחרת יהיו קווים משכונות שונות לנקודה מרכזית ומשם החלפת קו לשכונה אחרת. בערים קטנות, המתכונת המעגלית מבורכת לטעמי. אולי לצד קווים מעגליים יש צורך בהפעלת קווים ישירים יותר, אולי בשעות יוממים. לא רוצה להגיד סתם כי אני לא חי בערים האלו, רק מגיע אליהן פה ושם.
 

kostya24

New member
האם מדובר במצב תקין?

קווי אוטובוס בערי מערב הנגב
השאלה נוגעת לקווים בערים אופקים, נתיבות, קריית מלאכי, קריית גת, שדרות ואשקלון וסביבותיהן - קווים פנימים, אזוריים ובינעירוניים.

מי שמכיר את המצב שם - האם הקווים הנוכחיים הגיוניים ויעילים? אילו שיפורים הייתם מכניסים?
האם מדובר במצב תקין?
השבוע בקו 4 באשקלון
חשוב להדגיש זו לא הפעם הראשונה ש אני נתקל באוטובוס במצב דומה
 

olli3

New member
מנהל
כנראה שעל פי החברה מדובר במצב תקין.

האם מדובר במצב תקין?
השבוע בקו 4 באשקלון
חשוב להדגיש זו לא הפעם הראשונה ש אני נתקל באוטובוס במצב דומה
כנראה שעל פי החברה מדובר במצב תקין.
יש לך מספר אוטובוס? רישוי או פנימי?

פנית למישהו בנושא? לאגד תעבורה, לנהג עצמו, למשרד התחבורה?

והאם ניתן להפיץ את התמונה ברבים?
 

kostya24

New member
לא פניתי לאף אחד

כנראה שעל פי החברה מדובר במצב תקין.
יש לך מספר אוטובוס? רישוי או פנימי?

פנית למישהו בנושא? לאגד תעבורה, לנהג עצמו, למשרד התחבורה?

והאם ניתן להפיץ את התמונה ברבים?
לא פניתי לאף אחד
מספר פנימי של האטובוס 36087 (זה מה שמופיע בכרטיס לפחות)
כן אתה חופשי להפיץ אם בא לך.
 

mister K

New member
קווים כמו 351, 353 ו-363 צריכים להיעלם

קווי אוטובוס בערי מערב הנגב
השאלה נוגעת לקווים בערים אופקים, נתיבות, קריית מלאכי, קריית גת, שדרות ואשקלון וסביבותיהן - קווים פנימים, אזוריים ובינעירוניים.

מי שמכיר את המצב שם - האם הקווים הנוכחיים הגיוניים ויעילים? אילו שיפורים הייתם מכניסים?
קווים כמו 351, 353 ו-363 צריכים להיעלם
מדובר בקווים מאספים עם מסלולים משנות ה-50 שלא השתנו שנים ואין להם שום הגיון כיום!
צריך לפרק אותם לכמה קווים חדשים:
1. קו מאשקלון עד רכבת שדרות דרך כביש 232 והיישובים
2. קו מרכבת שדרות לנתיבות דרך צומת סעד והיישובים.
3. קו מהיר מאשקלון לשדרות ונתיבות (משהו דומה לקו 365 רק שיפעל כל היום ויסתיים בנתיבות)
4. קו מהיר מבאר שבע לנתיבות.
5. קו מהיר מבאר שבע לשדרות דרך מכללת ספיר (שכיום הקישור ממנה לבאר שבע מביש וזוועתי וכמובן שבשל כך מוניות השירות משתלטות).

בנוסף קו 378 צריך להיות מתוגבר ולפעול כקו הראשי שמחבר בין תל אביב למערב הנגב (אם כי בקרוב תהיה רכבת ויהיה הרבה יותר טוב). צריך גם להוסיף לו תחנות בצומת ניר עם וצומת יד מרדכי.
צריכים גם לפתוח קו משדרות לירושלים (בעבר היו דיבורים על קו שיתחיל מאשכול ויעבור בשדרות).

בקרוב עומד לצאת מכרז על כל קווי מערב הנגב. אם קווים 351 ו-353 יישארו במתכונת הנוכחית ולא ישנו אותם במסגרת המכרז, זו פשוט תהיה איוולת.
מצב התח"צ כיום בכל אזור שדרות פשוט זוועתי. המכרז המתקרב ופתיחת קו הרכבת לעיר הם הזדמנות למהפכה בתחבורה הציבורית שם שפשוט נדרשת.
 

טשאפק 2

New member
תודה רבה על התגובות המפורטות

קווים כמו 351, 353 ו-363 צריכים להיעלם
מדובר בקווים מאספים עם מסלולים משנות ה-50 שלא השתנו שנים ואין להם שום הגיון כיום!
צריך לפרק אותם לכמה קווים חדשים:
1. קו מאשקלון עד רכבת שדרות דרך כביש 232 והיישובים
2. קו מרכבת שדרות לנתיבות דרך צומת סעד והיישובים.
3. קו מהיר מאשקלון לשדרות ונתיבות (משהו דומה לקו 365 רק שיפעל כל היום ויסתיים בנתיבות)
4. קו מהיר מבאר שבע לנתיבות.
5. קו מהיר מבאר שבע לשדרות דרך מכללת ספיר (שכיום הקישור ממנה לבאר שבע מביש וזוועתי וכמובן שבשל כך מוניות השירות משתלטות).

בנוסף קו 378 צריך להיות מתוגבר ולפעול כקו הראשי שמחבר בין תל אביב למערב הנגב (אם כי בקרוב תהיה רכבת ויהיה הרבה יותר טוב). צריך גם להוסיף לו תחנות בצומת ניר עם וצומת יד מרדכי.
צריכים גם לפתוח קו משדרות לירושלים (בעבר היו דיבורים על קו שיתחיל מאשכול ויעבור בשדרות).

בקרוב עומד לצאת מכרז על כל קווי מערב הנגב. אם קווים 351 ו-353 יישארו במתכונת הנוכחית ולא ישנו אותם במסגרת המכרז, זו פשוט תהיה איוולת.
מצב התח"צ כיום בכל אזור שדרות פשוט זוועתי. המכרז המתקרב ופתיחת קו הרכבת לעיר הם הזדמנות למהפכה בתחבורה הציבורית שם שפשוט נדרשת.
תודה רבה על התגובות המפורטות
אוֹלי, גם אני התרשמתי מהפיזור היעיל של האוטובוסים המקומיים באיזור אשכול, המתואמים עם האוטובוס מת"א.

יש למישהו מה לומר לגבי הקווים הפנימיים?
 

olli3

New member
מנהל
מתואמים גם עם אלו שמגיעים מב"ש ואשקלון.

תודה רבה על התגובות המפורטות
אוֹלי, גם אני התרשמתי מהפיזור היעיל של האוטובוסים המקומיים באיזור אשכול, המתואמים עם האוטובוס מת"א.

יש למישהו מה לומר לגבי הקווים הפנימיים?
מתואמים גם עם אלו שמגיעים מב"ש ואשקלון.
אני יודע שהקווים הפנימיים מספקים את הסחורה. בכל זאת מדובר בהמון יישובים קטנים שמפוזרים על שטח דיי נרחב. והם זוכים לקישור טוב גם למועצה עצמה וגם כנקודת המשך לבאר שבע ות"א בעיקר ומספר נסיעות מצומצם לאשקלון ולרכבת אשקלון באמצעות קו 36.
 

טשאפק 2

New member
ואגב שאלתי בגלל המכרז הקרב

קווים כמו 351, 353 ו-363 צריכים להיעלם
מדובר בקווים מאספים עם מסלולים משנות ה-50 שלא השתנו שנים ואין להם שום הגיון כיום!
צריך לפרק אותם לכמה קווים חדשים:
1. קו מאשקלון עד רכבת שדרות דרך כביש 232 והיישובים
2. קו מרכבת שדרות לנתיבות דרך צומת סעד והיישובים.
3. קו מהיר מאשקלון לשדרות ונתיבות (משהו דומה לקו 365 רק שיפעל כל היום ויסתיים בנתיבות)
4. קו מהיר מבאר שבע לנתיבות.
5. קו מהיר מבאר שבע לשדרות דרך מכללת ספיר (שכיום הקישור ממנה לבאר שבע מביש וזוועתי וכמובן שבשל כך מוניות השירות משתלטות).

בנוסף קו 378 צריך להיות מתוגבר ולפעול כקו הראשי שמחבר בין תל אביב למערב הנגב (אם כי בקרוב תהיה רכבת ויהיה הרבה יותר טוב). צריך גם להוסיף לו תחנות בצומת ניר עם וצומת יד מרדכי.
צריכים גם לפתוח קו משדרות לירושלים (בעבר היו דיבורים על קו שיתחיל מאשכול ויעבור בשדרות).

בקרוב עומד לצאת מכרז על כל קווי מערב הנגב. אם קווים 351 ו-353 יישארו במתכונת הנוכחית ולא ישנו אותם במסגרת המכרז, זו פשוט תהיה איוולת.
מצב התח"צ כיום בכל אזור שדרות פשוט זוועתי. המכרז המתקרב ופתיחת קו הרכבת לעיר הם הזדמנות למהפכה בתחבורה הציבורית שם שפשוט נדרשת.
ואגב שאלתי בגלל המכרז הקרב
לך תדע מי קורא פה.
 

קו 415

Member
קיצור מסלול של 301

קווי אוטובוס בערי מערב הנגב
השאלה נוגעת לקווים בערים אופקים, נתיבות, קריית מלאכי, קריית גת, שדרות ואשקלון וסביבותיהן - קווים פנימים, אזוריים ובינעירוניים.

מי שמכיר את המצב שם - האם הקווים הנוכחיים הגיוניים ויעילים? אילו שיפורים הייתם מכניסים?
קיצור מסלול של 301
כדאי לקצר את קו 301 עד רחובות או ראשון לציון ושלא ימשיך לתל אביב.
בגלל שיש מספיק קווים מהירים יותר לתל אביב שמקבילים למסלול של 301 כך שלדעתי זה יעזור לשפר את הדיוק בזמני ההגעה לתחנות בדרך ויאפשר את תגבור הלוז של הקו.

ובעייה נוספת בקו הזה הוא מחירים מופקעים לקטעי נסיעה קצרים (וזה מסביר מדוע רק חיילים או מי שאין לו ברירה עולה על הקו הזה) וכמובן שגם השירות שמתחרה בקו הזה גובה מחירים מופקעים כי אין מי שיתלונן.
הורדה של מחירים ולוז משופר יעזור מאוד לתושבי היישובים של כביש 3 בין ק.מלאכי לאשקלון ויעודד אותם להשתמש יותר באוטובוס ולא בטרמפים או ברכב הפרטי.
 

olli3

New member
מנהל
מלבד 351/371 אין קווים מהירים מקבילים

קיצור מסלול של 301
כדאי לקצר את קו 301 עד רחובות או ראשון לציון ושלא ימשיך לתל אביב.
בגלל שיש מספיק קווים מהירים יותר לתל אביב שמקבילים למסלול של 301 כך שלדעתי זה יעזור לשפר את הדיוק בזמני ההגעה לתחנות בדרך ויאפשר את תגבור הלוז של הקו.

ובעייה נוספת בקו הזה הוא מחירים מופקעים לקטעי נסיעה קצרים (וזה מסביר מדוע רק חיילים או מי שאין לו ברירה עולה על הקו הזה) וכמובן שגם השירות שמתחרה בקו הזה גובה מחירים מופקעים כי אין מי שיתלונן.
הורדה של מחירים ולוז משופר יעזור מאוד לתושבי היישובים של כביש 3 בין ק.מלאכי לאשקלון ויעודד אותם להשתמש יותר באוטובוס ולא בטרמפים או ברכב הפרטי.
מלבד 351/371 אין קווים מהירים מקבילים
שנוסעים בקטע הנסיעה שבין ראשל"צ למרכזית ת"א מלבד 174.

ראוי שיהיה קו מהיר מראשל"צ לכביש 44, כזה שמבצע שם הורדה בלבד.

כמו כן, כאשר השירות של 300 מסתיים, בכל מצב יש צורך בהמשך 301 בשעות האלו למרות שלטעמי עדיף להפעיל גם את 310.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה