קווי אוטובוס במודיעין

מצב
הנושא נעול.

כברימן

New member
קווי אוטובוס במודיעין

קווי אוטובוס במודיעין
(כולל מודיעין עלית, קרית ספר וכו') לפי האתר של מרגלית, ישנם הקווים הבאים: בינעירוני: 10 לירושלים, 100 + 101 לת"א, 200 לפ"ת, 150 ללוד ולרמלה ו-15 לראשון. עירוני/אזורי: 1-2-3 בתוך מודיעין וגם קו למכבים-רעות וקו לחשמונאים דרך לפיד וגבעת אהוד. האם אלה כל הקווים למודיעין, או שגם דן ואגד (או חברה אחרת) מפעילים קווים נוספים? לי זכור שאי פעם היו קווים בתווך של 300-310-320-330 מירושלים לאזור מודיעין. מה קרה לקווים הללו, אם אכן היו קיימים? כל מידע שיש לכם יתקבל בשמחה! חג שמח לכולם!
 
תשובה

קווי אוטובוס במודיעין
(כולל מודיעין עלית, קרית ספר וכו') לפי האתר של מרגלית, ישנם הקווים הבאים: בינעירוני: 10 לירושלים, 100 + 101 לת"א, 200 לפ"ת, 150 ללוד ולרמלה ו-15 לראשון. עירוני/אזורי: 1-2-3 בתוך מודיעין וגם קו למכבים-רעות וקו לחשמונאים דרך לפיד וגבעת אהוד. האם אלה כל הקווים למודיעין, או שגם דן ואגד (או חברה אחרת) מפעילים קווים נוספים? לי זכור שאי פעם היו קווים בתווך של 300-310-320-330 מירושלים לאזור מודיעין. מה קרה לקווים הללו, אם אכן היו קיימים? כל מידע שיש לכם יתקבל בשמחה! חג שמח לכולם!
תשובה
קווים 310, 320, 330 הם קווים של חברת "סופרבוס" מירושלים ליישובי החרדים שמעל מודיעין (מודיעין עילית). המסלול התקין הוא דרך כביש 443. כיום, בגלל המצב הבטחוני, הם נוסעים דרך צומת לטרון בשעות החשכה, ואז הם עוברים דרך מרכז מודיעין. יש באיזור גם קווים 210, 220, 230 של "סופרבוס" מבני ברק דרך צומת שילת למודיעין עילית. כמו כן כמה פעמים ביום קו 471 של "אגד" מת"א לירושלים מאסף דרך כביש 443. כל אלו לא נכנסים לתוך מודיעין.
 
גם קוים 465 ו181 של אגד מי-ם מגיעים

תשובה
קווים 310, 320, 330 הם קווים של חברת "סופרבוס" מירושלים ליישובי החרדים שמעל מודיעין (מודיעין עילית). המסלול התקין הוא דרך כביש 443. כיום, בגלל המצב הבטחוני, הם נוסעים דרך צומת לטרון בשעות החשכה, ואז הם עוברים דרך מרכז מודיעין. יש באיזור גם קווים 210, 220, 230 של "סופרבוס" מבני ברק דרך צומת שילת למודיעין עילית. כמו כן כמה פעמים ביום קו 471 של "אגד" מת"א לירושלים מאסף דרך כביש 443. כל אלו לא נכנסים לתוך מודיעין.
גם קוים 465 ו181 של אגד מי-ם מגיעים
לצומת שילת
 

Neta558

New member
מה זה קו 181?

גם קוים 465 ו181 של אגד מי-ם מגיעים
לצומת שילת
מה זה קו 181?
הוא לא מופיע על התחנה בצומת. וקו 465 פעם היה מת"א למכבים-רעות, אך כעת הוא נוסע לעמנואל. אמנם התחנה עדיין בצומת שילת, אך מאז שינוי הקו לא ראיתי אותו עובר שם כלל.
 
קוי אגד בצומת שילת

מה זה קו 181?
הוא לא מופיע על התחנה בצומת. וקו 465 פעם היה מת"א למכבים-רעות, אך כעת הוא נוסע לעמנואל. אמנם התחנה עדיין בצומת שילת, אך מאז שינוי הקו לא ראיתי אותו עובר שם כלל.
קוי אגד בצומת שילת
קו 181 י-ם - נחליאל דרך צ.ג.זאב בית חורון צ.שילת נילי נעלה דלב טלמון נריה נחליאל קו 465 י-ם - עמנואל דרך צ.ג.זאב בית חורון צ.שילת צ.גמזו צ.אלעד ראש העין צ.קאסם מחסום הפירות אלפי מנשה קרנ"ש עמנואל קו 471 י-ם - ת"א דרך גבעת זאב (מאסף בתוך הישוב) בית חורון מכבים רעות מחלף בן שמן תל אביב
 

alantan

New member
מספור ממש לקוי

קווי אוטובוס במודיעין
(כולל מודיעין עלית, קרית ספר וכו') לפי האתר של מרגלית, ישנם הקווים הבאים: בינעירוני: 10 לירושלים, 100 + 101 לת"א, 200 לפ"ת, 150 ללוד ולרמלה ו-15 לראשון. עירוני/אזורי: 1-2-3 בתוך מודיעין וגם קו למכבים-רעות וקו לחשמונאים דרך לפיד וגבעת אהוד. האם אלה כל הקווים למודיעין, או שגם דן ואגד (או חברה אחרת) מפעילים קווים נוספים? לי זכור שאי פעם היו קווים בתווך של 300-310-320-330 מירושלים לאזור מודיעין. מה קרה לקווים הללו, אם אכן היו קיימים? כל מידע שיש לכם יתקבל בשמחה! חג שמח לכולם!
מספור ממש לקוי
אומנם אוף-טופיק לנושא שהעלית, אבל כבר כמה זמן מנדנדת לי בראש השאלה: "מי קבע את המספור הזה?!". המספור של מרגלית מזעזע - ממש אין קשר בין המספרים לשיטות המספור הקיימות בשאר הארץ בפרט (שיטת אגד/מפעילים חדשים או שיטת דן) או גיאוגרפיה בכלל. למה 10 לירושלים ו-15 לראשון שהם לכל הדיעות קווים בינעירוניים? האם מישהו במשרד התחבורה קבע את זה?
 
גם אני חיפשתי הגיון

מספור ממש לקוי
אומנם אוף-טופיק לנושא שהעלית, אבל כבר כמה זמן מנדנדת לי בראש השאלה: "מי קבע את המספור הזה?!". המספור של מרגלית מזעזע - ממש אין קשר בין המספרים לשיטות המספור הקיימות בשאר הארץ בפרט (שיטת אגד/מפעילים חדשים או שיטת דן) או גיאוגרפיה בכלל. למה 10 לירושלים ו-15 לראשון שהם לכל הדיעות קווים בינעירוניים? האם מישהו במשרד התחבורה קבע את זה?
גם אני חיפשתי הגיון
יכול להיות שהוא כזה, בהנחה שהוא קיים: לערים הגדולות ניתן התחלה 10 , לערי השפלה 15, ולפ"ת 20.
 

mister K

New member
גם לדעתי

מספור ממש לקוי
אומנם אוף-טופיק לנושא שהעלית, אבל כבר כמה זמן מנדנדת לי בראש השאלה: "מי קבע את המספור הזה?!". המספור של מרגלית מזעזע - ממש אין קשר בין המספרים לשיטות המספור הקיימות בשאר הארץ בפרט (שיטת אגד/מפעילים חדשים או שיטת דן) או גיאוגרפיה בכלל. למה 10 לירושלים ו-15 לראשון שהם לכל הדיעות קווים בינעירוניים? האם מישהו במשרד התחבורה קבע את זה?
גם לדעתי
המספור של מרגלית פשוט מזעזע. אני מקווה שעם הוצאת קווים אלה ממרגלית, דבר שיקרה בקרוב לפי מה ששמעתי, ישנה המפעיל החדש את המספרים לנורמליים. מישהו יודע האם במכרז זה יורשה גם אגד להשתתף? אגב, חברת סופרבוס שינתה את מספרי הקווים למודיעין עילית וקרית ספר שאותם היא מפעילה. כשקווים אלה הופעלו בעבר ע"י אגד, הם מוספרו: 466, 467 ו-469 מבני ברק, ו-472, 478 ו-479 מירושלים. כיום מספרי הקווים הם: 210, 220 ו-230 מבני ברק, ו-310, 320 ו-330 מירושלים. פחות הגיוני לדעתי מהמספור הקודם של אגד אך הרבה יותר טוב מהמספרים הסתמיים וחסרי ההגיון של מרגלית.
 

mister K

New member
מספור קווי ת"א-לוד/רמלה

גם לדעתי
המספור של מרגלית פשוט מזעזע. אני מקווה שעם הוצאת קווים אלה ממרגלית, דבר שיקרה בקרוב לפי מה ששמעתי, ישנה המפעיל החדש את המספרים לנורמליים. מישהו יודע האם במכרז זה יורשה גם אגד להשתתף? אגב, חברת סופרבוס שינתה את מספרי הקווים למודיעין עילית וקרית ספר שאותם היא מפעילה. כשקווים אלה הופעלו בעבר ע"י אגד, הם מוספרו: 466, 467 ו-469 מבני ברק, ו-472, 478 ו-479 מירושלים. כיום מספרי הקווים הם: 210, 220 ו-230 מבני ברק, ו-310, 320 ו-330 מירושלים. פחות הגיוני לדעתי מהמספור הקודם של אגד אך הרבה יותר טוב מהמספרים הסתמיים וחסרי ההגיון של מרגלית.
מספור קווי ת"א-לוד/רמלה
יש מספר קווים שבהם המספור של אגד נראה לי לא הגיוני במיוחד והם קווי ת"א-לוד ות"א-רמלה (שנלקחו מאגד ועברו לסופרבוס זה מכבר). מספרי הקווים האלה לא הגיוניים מכיוון שהם מתחילים בספרה 4, שכל יתר הקווים שמספריהם מתחילים בה מגיעים לירושלים מאיזור גוש דן, השפלה, יו"ש והדרום. לדעתי היה הרבה יותר הגיוני אם באגד היו ממספרים את קווי ת"א-לוד/רמלה במספרים (בני שלוש ספרות כמובן) שמתחילים ב-1 או 2, כמו הקווים לראשל"צ ורחובות. פשוט נראה לי די מוזר שקו 464 נוסע מאוניברסיטת ת"א ללוד ואילו קו 465 נוסע בכלל מעמנואל לירושלים. או למשל שקו 475 נוסע מת"א ללוד דרך נתב"ג ואילו קו 474 נוסע מכפר סבא לירושלים דרך אריאל ויו"ש, לא נשמע הגיוני במיוחד. חוץ מהקווים האלה, אני לא מוצא קווים נוספים בארץ שבהם שיטת המספור הטובה של אגד איננה הגיונית וברורה ביותר.
 

mister K

New member
מספרי קווים בארץ

גם לדעתי
המספור של מרגלית פשוט מזעזע. אני מקווה שעם הוצאת קווים אלה ממרגלית, דבר שיקרה בקרוב לפי מה ששמעתי, ישנה המפעיל החדש את המספרים לנורמליים. מישהו יודע האם במכרז זה יורשה גם אגד להשתתף? אגב, חברת סופרבוס שינתה את מספרי הקווים למודיעין עילית וקרית ספר שאותם היא מפעילה. כשקווים אלה הופעלו בעבר ע"י אגד, הם מוספרו: 466, 467 ו-469 מבני ברק, ו-472, 478 ו-479 מירושלים. כיום מספרי הקווים הם: 210, 220 ו-230 מבני ברק, ו-310, 320 ו-330 מירושלים. פחות הגיוני לדעתי מהמספור הקודם של אגד אך הרבה יותר טוב מהמספרים הסתמיים וחסרי ההגיון של מרגלית.
מספרי קווים בארץ
ובאותו הקשר, תמיד עניין אותי לדעת מתי הוחלפו מספרי הקווים הבינעירוניים בארץ למספרים בני שלוש הספרות שקיימים היום? הרי לפני קום המדינה היו מספרי הקווים הבינעירוניים בני ספרה אחת או שתיים בלבד. מעניין אותי מתי בדיוק הוחלפו המספרים (ע"י אגד אני משער).
 

Neta558

New member
אין הגיון...

מספור ממש לקוי
אומנם אוף-טופיק לנושא שהעלית, אבל כבר כמה זמן מנדנדת לי בראש השאלה: "מי קבע את המספור הזה?!". המספור של מרגלית מזעזע - ממש אין קשר בין המספרים לשיטות המספור הקיימות בשאר הארץ בפרט (שיטת אגד/מפעילים חדשים או שיטת דן) או גיאוגרפיה בכלל. למה 10 לירושלים ו-15 לראשון שהם לכל הדיעות קווים בינעירוניים? האם מישהו במשרד התחבורה קבע את זה?
אין הגיון...
אני חושבת שהם סתם זרקו מספרים שונים כדי שיהיה קל להבדיל, מתוך הנחה שהם במילא לא ימלאו הרבה מספרים, אז זה לא משנה...
 

Neta558

New member
בתוך מודיעין יש רק מרגלית

קווי אוטובוס במודיעין
(כולל מודיעין עלית, קרית ספר וכו') לפי האתר של מרגלית, ישנם הקווים הבאים: בינעירוני: 10 לירושלים, 100 + 101 לת"א, 200 לפ"ת, 150 ללוד ולרמלה ו-15 לראשון. עירוני/אזורי: 1-2-3 בתוך מודיעין וגם קו למכבים-רעות וקו לחשמונאים דרך לפיד וגבעת אהוד. האם אלה כל הקווים למודיעין, או שגם דן ואגד (או חברה אחרת) מפעילים קווים נוספים? לי זכור שאי פעם היו קווים בתווך של 300-310-320-330 מירושלים לאזור מודיעין. מה קרה לקווים הללו, אם אכן היו קיימים? כל מידע שיש לכם יתקבל בשמחה! חג שמח לכולם!
בתוך מודיעין יש רק מרגלית
לצומת שילת (אחת הכניסות לעיר) יש גם את הקווים של סופרבוס שפורטו, אך לא כולם עוצרים שם לדעתי. למכבים-רעות יש את 471 של אגד שפעיל פעמים בודדות ביום (ויקר בהרבה
) ואת קו 16 של סופרבוס-מלוד. שניהם עוצרים בצומת שילת. לאיזור ישובי מודיעין אמור להגיע גם קו אחד של דן, 80 נדמה לי (אולי זה קו ישן שכבר לא פעיל?). אגב, נוסף לקויןם הפנימים שציינת, ישנו גם קו 8 לאיזור התעסוקה בעיר.
 
למה?

בתוך מודיעין יש רק מרגלית
לצומת שילת (אחת הכניסות לעיר) יש גם את הקווים של סופרבוס שפורטו, אך לא כולם עוצרים שם לדעתי. למכבים-רעות יש את 471 של אגד שפעיל פעמים בודדות ביום (ויקר בהרבה
) ואת קו 16 של סופרבוס-מלוד. שניהם עוצרים בצומת שילת. לאיזור ישובי מודיעין אמור להגיע גם קו אחד של דן, 80 נדמה לי (אולי זה קו ישן שכבר לא פעיל?). אגב, נוסף לקויןם הפנימים שציינת, ישנו גם קו 8 לאיזור התעסוקה בעיר.
למה?
למה משרד התחבורה לא קובע נהלים לקביעת מספרים ע"פ היגיון כמו באגד (המספר מראה על איזור בארץ ואופי הקו) ולמה סופרבוס היו חיבים לשנות את המספרים ולא להשאיר אותם כמו נתיב אקספרס ומטרופולין
 

Neta558

New member
אני לא יודעת, אבל..

למה?
למה משרד התחבורה לא קובע נהלים לקביעת מספרים ע"פ היגיון כמו באגד (המספר מראה על איזור בארץ ואופי הקו) ולמה סופרבוס היו חיבים לשנות את המספרים ולא להשאיר אותם כמו נתיב אקספרס ומטרופולין
אני לא יודעת, אבל..
מרגלית משום מה לא ממש דומים לשאר החברות הציבוריות, לא רק במספרי הקוים. האוטובוסים שלהם הם היחידים שלא משתמשים בתחנות המרכזיות בשום מקום והתחנות ממוקמות בחוץ יחד עם קוי הפנים באותו מקום. (בתחנה המרכזית בת"א, כל קוי החוץ יוצאים מקומות 6-7 והמרגלית מרחוב לוינסקי). אגב, שאר החברות לקחו קוים קיימים של אגד והחליפו את המפעיל, לכן היה מאד הגיוני להשאיר את המספרים כדי לא לבלבל את ציבור הנוסעים. מרגלית הקימו קוים שלא היו קיימים לפני כן, מאחר שנכנסו לעיר חדשה לגמרי, לכן לא היו מספרים קיימים להשתמש בהם. באמת נראה לי שפשוט לא חשבו על הענין מראש. כל פעם הוסיפו איזה קו ונתנו לו מספר, לא בטוח שבכלל תכננו מראש את כל הקוים והיעדים...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה