קווי אוטובוסים לערים מתועשות כגון פתח תקווה

מצב
הנושא נעול.

Eduard Kaufman

New member
קווי אוטובוסים לערים מתועשות כגון פתח תקווה

קווי אוטובוסים לערים מתועשות כגון פתח תקווה
שלום לכולם, אני רוצה להעלות כאן רעיון לפתרון פשוט ומיידי לבעיות הפקקים והתחבורה בארץ. אני לא אכחיש שהרעיון שלי נולד מצורך אישי יומיומי, כאשר אני עושה את דרכי מאשקלון לפתח תקווה וחזרה ברכב פרטי. כל מי שעושה את הדרך מ-אשקלון/אשדוד/יבנה/ראשון-לציון... לכיוון פתח תקווה/כפר-סבא/רעננה... מכיר את החוויה הלא נעימה של עמידה בפקקים ארוכים ומורטי עצבים. אם תסתכלו לצדדים תראו שברוב הרכבים מסביבכם אתם רואים בן אדם אחד בכל רכב - הנהג. תחשבו לרגע שלאזורים אלה מתנקזים אוכלוסיות שלמות של מספר ערים, היות ובארץ התעשייה מרוכזת במוקדים בודדים ועם ישראל הינו מתגורר בפריסה רחבה יותר. עד כאן תיאור הבעיה, מכאן תיאור הפתרון: להוציא קווים ישירים מכל עיר כמו אשקלון/אשדוד/יבנה/ראשון-לציון לערים עם ריכוזי תעשייה כמו פתח תקווה/כפר-סבא/רעננה/ת"א-רמת-החייל/הרצליה-פיתוח... שימו לב כי כיום אין אף אוטובוס ישיר כמעט מאף עיר שהיא ללא תעשיה לעיר שהיא עם תעשייה, והאפשרויות הקיימות הן רק עם החלפת מספר אוטובוסים אשר לוקח בערך פי שניים זמן ממה שזה היה אמור לקחת אם היה אוטובוס ישיר, כמובן שאפשרויות שיש כיום הן הרבה יותר יקרות ממה שהן יוכלו להיות בעזרת אוטבוס ישיר, היות והנוסע משלם על כל המסלול המפותל שהוא עובר בדרך (הוצאה מיותרת). מצב זה גורם לכך שאף אחד פשוט לא משתמש בתחבורה ציבורית על מנת להגיע יום יום לעבודה - כי אין באמת תחבורה ציבורית. שיטות יישום: אפשר להתחיל בפיילוט אשר יחבר בין שתי ערים (עיר ללא תעשיה ועיר עם תעשיה) - דוגמא - אשקלון פתח תקווה וחזרה, אוטובוס אחד הלוך נגיד 08:00 בבוקר, אוטובוס אחד חזור נגיד 19:00, להתחיל עם פרסום מקדים בתכניות הבוקר בתחנות רדיו הפופלריות - 100FM, גלגלץ, שלטים במרכזי העסקים הגדולים, ומשם זה כבר יתפשט מפה לאוזן בין איש לרעהו. לראות את מידת ההצלחה ובהתאם לצורך אפשר להתחיל להוסיף/להוריד קווים, וליישם בעוד ועוד ערים נוספות. יתרונות הפתרון שאני מציג: 1. מיידי ופשוט - אין צורך בבניית פסי רכבת, חפירת מנהרות, בניית גשרים וכו... 2. כמובן מוריד את העומס מהכבישים, הרי אם יהיה פתרון נוח ונגיש וכמובן הרבה יותר זול משימוש ברכב פרטי או רכב חברה המוני נוסעים יעדיפו פתרון זה על תלאות הנהיגה בפקקים כל בוקר וערב. 3. הרבה יותר בטיחותי – סטטיסטית, פחות אנשים מאחורי הגה - פחות גורמי סיכון על הכביש. 4. רווחי לאותה חברת תחבורה ציבורית, הרי אין ספק שאותו קו יהיה מאד פופולרי ורווחי. 5. מטיב עם איכות הסביבה - אוטובוס אחד במקום עשרות כלי רכב אשר כל אחד מהם פולט לסביבה. * אפשר להמשיך את רשימת היתרונות, אבל אני חושב שעצם הרעיון ברור. חסרונות: 1. רק חסרון אחד - לשנות הרגלים, להתחיל להיות צרכנים נבונים יותר, מה שיביא לחברה בריאה יותר - בעצם לא כזה חסרון. כיווני מחשבה נוספים: 1. אם הפיילוטים יתחילו להצליח אז אפשר לייעל עוד יותר את הקווים ע"י הפרדת נתיב אחד מהכבישים הקיימים (בקטעים המאפשרים זאת) לצורך נתיב תחבורה ציבורית. 2. אפשר "לשחק" אם התדירות, מסלולים, והתחנות של הקווים על מנת להעלות את תפוקתם ויעילותם. 3. כאמור רעיון זה הינו מיידי קל ליישום ויכול להיות מעולה לטווח הקצר, אך אינו שולל את פיתוח התשתיות האחרות כגון מסילות רכבת, רכבת קלה/תחתית, ובניית כבישים חדשים לפי צרכי המדינה. הודעה זו הינה ניסיון ויוזמה ראשונה מסוגה (לפחות אני לא מצאתי משהו דומה ברשת) לנסות ולשנות משהו, אנא הוסיפו את תגובותיכם והביעו את דעותיכם. שלב הבא - להגיש מסמך דומה לחברות התחבורה הציבורית (אגד/דן/וואוליה/מטרופולין/קווים/סופרבוס...) וגם למשרד התחבורה. בואו נעזור לעצמנו לחיות טוב יותר. תודה, אדוארד
 

oschlick

New member
מסכים לחלוטין

קווי אוטובוסים לערים מתועשות כגון פתח תקווה
שלום לכולם, אני רוצה להעלות כאן רעיון לפתרון פשוט ומיידי לבעיות הפקקים והתחבורה בארץ. אני לא אכחיש שהרעיון שלי נולד מצורך אישי יומיומי, כאשר אני עושה את דרכי מאשקלון לפתח תקווה וחזרה ברכב פרטי. כל מי שעושה את הדרך מ-אשקלון/אשדוד/יבנה/ראשון-לציון... לכיוון פתח תקווה/כפר-סבא/רעננה... מכיר את החוויה הלא נעימה של עמידה בפקקים ארוכים ומורטי עצבים. אם תסתכלו לצדדים תראו שברוב הרכבים מסביבכם אתם רואים בן אדם אחד בכל רכב - הנהג. תחשבו לרגע שלאזורים אלה מתנקזים אוכלוסיות שלמות של מספר ערים, היות ובארץ התעשייה מרוכזת במוקדים בודדים ועם ישראל הינו מתגורר בפריסה רחבה יותר. עד כאן תיאור הבעיה, מכאן תיאור הפתרון: להוציא קווים ישירים מכל עיר כמו אשקלון/אשדוד/יבנה/ראשון-לציון לערים עם ריכוזי תעשייה כמו פתח תקווה/כפר-סבא/רעננה/ת"א-רמת-החייל/הרצליה-פיתוח... שימו לב כי כיום אין אף אוטובוס ישיר כמעט מאף עיר שהיא ללא תעשיה לעיר שהיא עם תעשייה, והאפשרויות הקיימות הן רק עם החלפת מספר אוטובוסים אשר לוקח בערך פי שניים זמן ממה שזה היה אמור לקחת אם היה אוטובוס ישיר, כמובן שאפשרויות שיש כיום הן הרבה יותר יקרות ממה שהן יוכלו להיות בעזרת אוטבוס ישיר, היות והנוסע משלם על כל המסלול המפותל שהוא עובר בדרך (הוצאה מיותרת). מצב זה גורם לכך שאף אחד פשוט לא משתמש בתחבורה ציבורית על מנת להגיע יום יום לעבודה - כי אין באמת תחבורה ציבורית. שיטות יישום: אפשר להתחיל בפיילוט אשר יחבר בין שתי ערים (עיר ללא תעשיה ועיר עם תעשיה) - דוגמא - אשקלון פתח תקווה וחזרה, אוטובוס אחד הלוך נגיד 08:00 בבוקר, אוטובוס אחד חזור נגיד 19:00, להתחיל עם פרסום מקדים בתכניות הבוקר בתחנות רדיו הפופלריות - 100FM, גלגלץ, שלטים במרכזי העסקים הגדולים, ומשם זה כבר יתפשט מפה לאוזן בין איש לרעהו. לראות את מידת ההצלחה ובהתאם לצורך אפשר להתחיל להוסיף/להוריד קווים, וליישם בעוד ועוד ערים נוספות. יתרונות הפתרון שאני מציג: 1. מיידי ופשוט - אין צורך בבניית פסי רכבת, חפירת מנהרות, בניית גשרים וכו... 2. כמובן מוריד את העומס מהכבישים, הרי אם יהיה פתרון נוח ונגיש וכמובן הרבה יותר זול משימוש ברכב פרטי או רכב חברה המוני נוסעים יעדיפו פתרון זה על תלאות הנהיגה בפקקים כל בוקר וערב. 3. הרבה יותר בטיחותי – סטטיסטית, פחות אנשים מאחורי הגה - פחות גורמי סיכון על הכביש. 4. רווחי לאותה חברת תחבורה ציבורית, הרי אין ספק שאותו קו יהיה מאד פופולרי ורווחי. 5. מטיב עם איכות הסביבה - אוטובוס אחד במקום עשרות כלי רכב אשר כל אחד מהם פולט לסביבה. * אפשר להמשיך את רשימת היתרונות, אבל אני חושב שעצם הרעיון ברור. חסרונות: 1. רק חסרון אחד - לשנות הרגלים, להתחיל להיות צרכנים נבונים יותר, מה שיביא לחברה בריאה יותר - בעצם לא כזה חסרון. כיווני מחשבה נוספים: 1. אם הפיילוטים יתחילו להצליח אז אפשר לייעל עוד יותר את הקווים ע"י הפרדת נתיב אחד מהכבישים הקיימים (בקטעים המאפשרים זאת) לצורך נתיב תחבורה ציבורית. 2. אפשר "לשחק" אם התדירות, מסלולים, והתחנות של הקווים על מנת להעלות את תפוקתם ויעילותם. 3. כאמור רעיון זה הינו מיידי קל ליישום ויכול להיות מעולה לטווח הקצר, אך אינו שולל את פיתוח התשתיות האחרות כגון מסילות רכבת, רכבת קלה/תחתית, ובניית כבישים חדשים לפי צרכי המדינה. הודעה זו הינה ניסיון ויוזמה ראשונה מסוגה (לפחות אני לא מצאתי משהו דומה ברשת) לנסות ולשנות משהו, אנא הוסיפו את תגובותיכם והביעו את דעותיכם. שלב הבא - להגיש מסמך דומה לחברות התחבורה הציבורית (אגד/דן/וואוליה/מטרופולין/קווים/סופרבוס...) וגם למשרד התחבורה. בואו נעזור לעצמנו לחיות טוב יותר. תודה, אדוארד
מסכים לחלוטין
אפשר להנהיג קווים בינעירוניים מערי השפלה ומערי השרון לפ''ת שיכנסו לעיר דרך צומת גהה וכביש ז'בוטינסקי עד המסוף החדש בקניון הגדול, וכך גם יתאפשר סוף סוף להחליף אוטובוסים מהדרום לצפון בלי לעבור בת''א ע''י החלפה בצומת גהה
 

Eduard Kaufman

New member
ל-oschlick

מסכים לחלוטין
אפשר להנהיג קווים בינעירוניים מערי השפלה ומערי השרון לפ''ת שיכנסו לעיר דרך צומת גהה וכביש ז'בוטינסקי עד המסוף החדש בקניון הגדול, וכך גם יתאפשר סוף סוף להחליף אוטובוסים מהדרום לצפון בלי לעבור בת''א ע''י החלפה בצומת גהה
ל-oschlick
התוספת שלך מאד במקום זה יכול לגרום לפנות לקהל יעד הרבה יותר רחב. הקו המוצע יוכל להיכנס לז'בוטינסקי לעצור ליד קרית אריה (לכל עובדי קרית אריה, פארק אזורים) לאחר מכן ליד קרית מטלון (לכל עובדי קרית מטלון), וליד בי"ח ביילינסון (לכל עובדי מרכז רפואי ביילינסון) ומשם להמשיך לתחנה מרכזית פ"ת. הלוואי ונצליח לקדם את הרעיון, ולהביא למימושו. תודה על תגובתך!
 

oschlick

New member
אני חשבתי על דבר כזה -

ל-oschlick
התוספת שלך מאד במקום זה יכול לגרום לפנות לקהל יעד הרבה יותר רחב. הקו המוצע יוכל להיכנס לז'בוטינסקי לעצור ליד קרית אריה (לכל עובדי קרית אריה, פארק אזורים) לאחר מכן ליד קרית מטלון (לכל עובדי קרית מטלון), וליד בי"ח ביילינסון (לכל עובדי מרכז רפואי ביילינסון) ומשם להמשיך לתחנה מרכזית פ"ת. הלוואי ונצליח לקדם את הרעיון, ולהביא למימושו. תודה על תגובתך!
אני חשבתי על דבר כזה -
http://www.scribblemaps.com/#id=nX99pCD2oL שים לב שהקווים מפ''ת לעפולה ולחיפה יעצרו בתחנת רכבת ראש העין צפון עם מגרש החניה הגדול שלה ובמחלף אייל לתושבי כוכב יאיר. אני גם הייתי מציע שבמסגרת הסיפור הזה יסדרו את התחנות בצומת גהה לכיוון צפון ודרום וישימו שם סככות גדולות ונורמליות לחכות בהן, ואולי גם עם מכונות שתיה וחטיפים כמו שיש ברכבת מרכז
 

Eduard Kaufman

New member
שוב רעיון טוב אבל...

אני חשבתי על דבר כזה -
http://www.scribblemaps.com/#id=nX99pCD2oL שים לב שהקווים מפ''ת לעפולה ולחיפה יעצרו בתחנת רכבת ראש העין צפון עם מגרש החניה הגדול שלה ובמחלף אייל לתושבי כוכב יאיר. אני גם הייתי מציע שבמסגרת הסיפור הזה יסדרו את התחנות בצומת גהה לכיוון צפון ודרום וישימו שם סככות גדולות ונורמליות לחכות בהן, ואולי גם עם מכונות שתיה וחטיפים כמו שיש ברכבת מרכז
שוב רעיון טוב אבל...
זה טוב לשלבים מאוחרים יותר, וזה גם מערב פתרונות נוספים שהם בהחלט טובים, ואני חושב שכדאי שנתרכז בקידום של רעיון אחד בכל פעם (מה שנקרא - פרה פרה...) אחרת פשוט נתבדר... אבל אני לגמרי תומך בצעתך. תודה!
 

FDA

New member
רעיון טוב ,אבל אני חושב-

קווי אוטובוסים לערים מתועשות כגון פתח תקווה
שלום לכולם, אני רוצה להעלות כאן רעיון לפתרון פשוט ומיידי לבעיות הפקקים והתחבורה בארץ. אני לא אכחיש שהרעיון שלי נולד מצורך אישי יומיומי, כאשר אני עושה את דרכי מאשקלון לפתח תקווה וחזרה ברכב פרטי. כל מי שעושה את הדרך מ-אשקלון/אשדוד/יבנה/ראשון-לציון... לכיוון פתח תקווה/כפר-סבא/רעננה... מכיר את החוויה הלא נעימה של עמידה בפקקים ארוכים ומורטי עצבים. אם תסתכלו לצדדים תראו שברוב הרכבים מסביבכם אתם רואים בן אדם אחד בכל רכב - הנהג. תחשבו לרגע שלאזורים אלה מתנקזים אוכלוסיות שלמות של מספר ערים, היות ובארץ התעשייה מרוכזת במוקדים בודדים ועם ישראל הינו מתגורר בפריסה רחבה יותר. עד כאן תיאור הבעיה, מכאן תיאור הפתרון: להוציא קווים ישירים מכל עיר כמו אשקלון/אשדוד/יבנה/ראשון-לציון לערים עם ריכוזי תעשייה כמו פתח תקווה/כפר-סבא/רעננה/ת"א-רמת-החייל/הרצליה-פיתוח... שימו לב כי כיום אין אף אוטובוס ישיר כמעט מאף עיר שהיא ללא תעשיה לעיר שהיא עם תעשייה, והאפשרויות הקיימות הן רק עם החלפת מספר אוטובוסים אשר לוקח בערך פי שניים זמן ממה שזה היה אמור לקחת אם היה אוטובוס ישיר, כמובן שאפשרויות שיש כיום הן הרבה יותר יקרות ממה שהן יוכלו להיות בעזרת אוטבוס ישיר, היות והנוסע משלם על כל המסלול המפותל שהוא עובר בדרך (הוצאה מיותרת). מצב זה גורם לכך שאף אחד פשוט לא משתמש בתחבורה ציבורית על מנת להגיע יום יום לעבודה - כי אין באמת תחבורה ציבורית. שיטות יישום: אפשר להתחיל בפיילוט אשר יחבר בין שתי ערים (עיר ללא תעשיה ועיר עם תעשיה) - דוגמא - אשקלון פתח תקווה וחזרה, אוטובוס אחד הלוך נגיד 08:00 בבוקר, אוטובוס אחד חזור נגיד 19:00, להתחיל עם פרסום מקדים בתכניות הבוקר בתחנות רדיו הפופלריות - 100FM, גלגלץ, שלטים במרכזי העסקים הגדולים, ומשם זה כבר יתפשט מפה לאוזן בין איש לרעהו. לראות את מידת ההצלחה ובהתאם לצורך אפשר להתחיל להוסיף/להוריד קווים, וליישם בעוד ועוד ערים נוספות. יתרונות הפתרון שאני מציג: 1. מיידי ופשוט - אין צורך בבניית פסי רכבת, חפירת מנהרות, בניית גשרים וכו... 2. כמובן מוריד את העומס מהכבישים, הרי אם יהיה פתרון נוח ונגיש וכמובן הרבה יותר זול משימוש ברכב פרטי או רכב חברה המוני נוסעים יעדיפו פתרון זה על תלאות הנהיגה בפקקים כל בוקר וערב. 3. הרבה יותר בטיחותי – סטטיסטית, פחות אנשים מאחורי הגה - פחות גורמי סיכון על הכביש. 4. רווחי לאותה חברת תחבורה ציבורית, הרי אין ספק שאותו קו יהיה מאד פופולרי ורווחי. 5. מטיב עם איכות הסביבה - אוטובוס אחד במקום עשרות כלי רכב אשר כל אחד מהם פולט לסביבה. * אפשר להמשיך את רשימת היתרונות, אבל אני חושב שעצם הרעיון ברור. חסרונות: 1. רק חסרון אחד - לשנות הרגלים, להתחיל להיות צרכנים נבונים יותר, מה שיביא לחברה בריאה יותר - בעצם לא כזה חסרון. כיווני מחשבה נוספים: 1. אם הפיילוטים יתחילו להצליח אז אפשר לייעל עוד יותר את הקווים ע"י הפרדת נתיב אחד מהכבישים הקיימים (בקטעים המאפשרים זאת) לצורך נתיב תחבורה ציבורית. 2. אפשר "לשחק" אם התדירות, מסלולים, והתחנות של הקווים על מנת להעלות את תפוקתם ויעילותם. 3. כאמור רעיון זה הינו מיידי קל ליישום ויכול להיות מעולה לטווח הקצר, אך אינו שולל את פיתוח התשתיות האחרות כגון מסילות רכבת, רכבת קלה/תחתית, ובניית כבישים חדשים לפי צרכי המדינה. הודעה זו הינה ניסיון ויוזמה ראשונה מסוגה (לפחות אני לא מצאתי משהו דומה ברשת) לנסות ולשנות משהו, אנא הוסיפו את תגובותיכם והביעו את דעותיכם. שלב הבא - להגיש מסמך דומה לחברות התחבורה הציבורית (אגד/דן/וואוליה/מטרופולין/קווים/סופרבוס...) וגם למשרד התחבורה. בואו נעזור לעצמנו לחיות טוב יותר. תודה, אדוארד
רעיון טוב ,אבל אני חושב-
אני גם נסעתי הרבה מאשדוד לבני ברק,או לפעמים לבית שמש, רכבת יש לכל המקומות האלו שאמרת, רק- לא פשוט לנסוע מתחנות אשדוד /אשקלון ועוד,לפתח תקוה וכדומה לדעתי-שיסדרו בכל הערים האלו תחבורה פנימית טובה לרכבת ,בשילוב עם הכרטיס ברכבת,שיצא מחיר סביר והגיוני, ואפשר להסתדר עם הרכבת הקיימת עם להוסיף שיפורים מסויימים , וגם בשילוב ההצעה שלך מה דעתך?
 

Eduard Kaufman

New member
ל-FDA

רעיון טוב ,אבל אני חושב-
אני גם נסעתי הרבה מאשדוד לבני ברק,או לפעמים לבית שמש, רכבת יש לכל המקומות האלו שאמרת, רק- לא פשוט לנסוע מתחנות אשדוד /אשקלון ועוד,לפתח תקוה וכדומה לדעתי-שיסדרו בכל הערים האלו תחבורה פנימית טובה לרכבת ,בשילוב עם הכרטיס ברכבת,שיצא מחיר סביר והגיוני, ואפשר להסתדר עם הרכבת הקיימת עם להוסיף שיפורים מסויימים , וגם בשילוב ההצעה שלך מה דעתך?
ל-FDA
תודה על התגובה והדעה שלך, אבל - כידוע לכולנו רכבת ישראל רחוקה מלהיות נוחה ויעילה שלא לדבר על כל התקלות שלהם ויש להם עוד הרבה במה להשתפר. בפוסט שלי אני מציע פתרון פשוט ומיידי, אבל כל הפתרונות הנוספים של רכבת וכו...(הזכרתי אותם גם בפוסט) הינם גם טובים וחייבים להיות מפותחים במקביל, אבל עד אז כולנו צריכים להגיע לעבודה וחזרה בצורה נוחה וסבירה. תודה!
 

nitsansh

New member
בשעות השיא רכבת יותר יעילה מאוטובוס

ל-FDA
תודה על התגובה והדעה שלך, אבל - כידוע לכולנו רכבת ישראל רחוקה מלהיות נוחה ויעילה שלא לדבר על כל התקלות שלהם ויש להם עוד הרבה במה להשתפר. בפוסט שלי אני מציע פתרון פשוט ומיידי, אבל כל הפתרונות הנוספים של רכבת וכו...(הזכרתי אותם גם בפוסט) הינם גם טובים וחייבים להיות מפותחים במקביל, אבל עד אז כולנו צריכים להגיע לעבודה וחזרה בצורה נוחה וסבירה. תודה!
בשעות השיא רכבת יותר יעילה מאוטובוס
אפילו כיום עם כל הבעיות שלה...
 

Eduard Kaufman

New member
לא מדויק

בשעות השיא רכבת יותר יעילה מאוטובוס
אפילו כיום עם כל הבעיות שלה...
לא מדויק
הטיעון שלך נכון למצב הקיים וגם לא תמיד. אם תבדוק את הדרך מאשקלון לפתח תקווה בעזרת רכבת - דרך שלוקחת כשעה וחצי נטו (רק הנסיעה ברכבת) ועולה יותר מ-30 ש"ח לנסיעה, ולא נראה שבעתיד הקרוב יהיה קוו יותר נוח מאשקלון לפתח תקווה שיוכל לתת מענה לצורך תחבורתי יומימי. הרעיון שאני מציע של אוטובוס ישיר מאשקלון לפתח תקווה אמור לקחת כשעה להערכתי אמור לעלות באיזור ה-20 ש"ח (ואפשר גם פחות). אז אין ספק שהפתרון של האוטובוס יותר יעיל בטווח הקצר, ברגע שתהיה מסילה ישירה המחברת את הקוו אשקלון - פתח תקווה (חייבים לקדם את זה גם במקביל) אז אולי הרכבת תהיה יותר יעילה. מה דעתך? תודה!
 

nitsansh

New member
מסילת החוף בין ראשל"צ ואשדוד תיפתח עוד שנה

לא מדויק
הטיעון שלך נכון למצב הקיים וגם לא תמיד. אם תבדוק את הדרך מאשקלון לפתח תקווה בעזרת רכבת - דרך שלוקחת כשעה וחצי נטו (רק הנסיעה ברכבת) ועולה יותר מ-30 ש"ח לנסיעה, ולא נראה שבעתיד הקרוב יהיה קוו יותר נוח מאשקלון לפתח תקווה שיוכל לתת מענה לצורך תחבורתי יומימי. הרעיון שאני מציע של אוטובוס ישיר מאשקלון לפתח תקווה אמור לקחת כשעה להערכתי אמור לעלות באיזור ה-20 ש"ח (ואפשר גם פחות). אז אין ספק שהפתרון של האוטובוס יותר יעיל בטווח הקצר, ברגע שתהיה מסילה ישירה המחברת את הקוו אשקלון - פתח תקווה (חייבים לקדם את זה גם במקביל) אז אולי הרכבת תהיה יותר יעילה. מה דעתך? תודה!
מסילת החוף בין ראשל"צ ואשדוד תיפתח עוד שנה
אמורה לקצר את הנסיעה בערך ברבע שעה.
 

Eduard Kaufman

New member
עד אז יש עוד שנה

מסילת החוף בין ראשל"צ ואשדוד תיפתח עוד שנה
אמורה לקצר את הנסיעה בערך ברבע שעה.
עד אז יש עוד שנה
ושנה זה הרבה זמן, אבל גם כשזה יהיה קיים מה רע בכך שיהיו שני פתרונות ושהציבור יבחר מה הכי נוח לו?
 

nitsansh

New member
דיברנו על יעילות...רכבת אחת מסיעה כמות נוסעים

עד אז יש עוד שנה
ושנה זה הרבה זמן, אבל גם כשזה יהיה קיים מה רע בכך שיהיו שני פתרונות ושהציבור יבחר מה הכי נוח לו?
דיברנו על יעילות...רכבת אחת מסיעה כמות נוסעים
כמו יותר מ-10 אוטובוסים...
 

easylivin

New member
נכון, וזה אומר שגם רכבת ישראל זקוקה לשינוי

ושובתת/מושבתת כמה פעמים בחודש
נכון, וזה אומר שגם רכבת ישראל זקוקה לשינוי
עמוק ואמיתי. בוא נקווה, ואולי גם נעשה את כל מה שביכולתנו כאזרחים, כדי שיום אחד כבר לא יישארו שם עובדים שמפחדים מייעול, מפיתוח ומהשינויים המתאימים בארגון, בניהול, באכיפת נהלי עבודה תקינים, וגם בגיוס כח האדם וכמובן שגם בתשתיות ובצי הנייד. השינויים האלה אמנם מתרחשים, אבל לאט מדי ובהססנות גדולה, במיוחד כשזה מגיע להתעסקות מול ועד העובדים החזק, אך לא ממש מקצועי במיוחד. הנקודה היא שצריכים לחשוב על מה שצריך להיות, ולא רק להיתקע במצב הקיים והמעוות. ולדעתי האישית, מה שצריך להיות הוא שתהיה לנו מערכת תחבורה ציבורית כלל-ארצית משולבת, יעילה ונוחה לשימוש, מבלי שהנוסע ירגיש לאיזו חברת תח"צ שייך האוטובוס/הרכבת שהוא עולה עליה בכל רגע נתון. מערכת יעילה ומודרנית כזו יצא לי לראות ולחוות בשוויץ (מדינה שיש בה מעט יותר מ-7 מיליון תושבים, כמו בישראל). כמובן וכמובן שכל התעבורה הבינעירונית והפרברית שם מתבססת על רכבות. והן באמת מהירות, מדוייקות ונוחות. שום אוטובוס לא היה ולא יהיה לסוגל לעשות את הדרך בין לוצרן לבאזל בזמן שרכבת משיגה; וגם בישראל נכון להיום, שום אוטובוס לא יהיה מסוגל לעשות את הדרך מחיפה לת"א ב-35 דקות. והזמן הזה עשוי גם להתקצר בעתיד, כשיהיו גם אצלנו רכבות חשמליות כמו בשוויץ וברוב המדינות המפותחות האחרות. כמובן שכדי שניתן יהיה להפעיל את כל התחבורה הציבורית במדינה כמערכת אחת משולבת, צריכים גופים מקצועיים מתאימים ויעודיים למשימה. כאלה שכל תפקידם יהיה תכנון לוחות זמנים, שילוב בין אוטובוסים ורכבות, תעריפים כלל-ארציים אחידים (חלוקה הגיונית ואחידה לאזורים, ורצוי גם ללא הבדלי עלות בין מפעילים שונים!) וכירטוס משותף. וזה מה שנקרא רשות תחבורה ארצית, ורשויות אזוריות שתהיינה כפופות לה. נכון להיום, ]שוט אין לנו גופים כאלה. יש לנו משרד תחבורה שביצועיו עלובים בכל קנה מידה. אז גם בתחום הזה, בוא נקווה לטוב וגם נקדם את השינויים הנדרשים ככל שמתאפשר לנו בתור אזרחים. והפורום הזה הוא פלטפורמה לא רעה בכלל, כפי שמוכיח הניסיון.
 

Eduard Kaufman

New member
השאלה היא מתי נזכה לשינוי הזה

נכון, וזה אומר שגם רכבת ישראל זקוקה לשינוי
עמוק ואמיתי. בוא נקווה, ואולי גם נעשה את כל מה שביכולתנו כאזרחים, כדי שיום אחד כבר לא יישארו שם עובדים שמפחדים מייעול, מפיתוח ומהשינויים המתאימים בארגון, בניהול, באכיפת נהלי עבודה תקינים, וגם בגיוס כח האדם וכמובן שגם בתשתיות ובצי הנייד. השינויים האלה אמנם מתרחשים, אבל לאט מדי ובהססנות גדולה, במיוחד כשזה מגיע להתעסקות מול ועד העובדים החזק, אך לא ממש מקצועי במיוחד. הנקודה היא שצריכים לחשוב על מה שצריך להיות, ולא רק להיתקע במצב הקיים והמעוות. ולדעתי האישית, מה שצריך להיות הוא שתהיה לנו מערכת תחבורה ציבורית כלל-ארצית משולבת, יעילה ונוחה לשימוש, מבלי שהנוסע ירגיש לאיזו חברת תח"צ שייך האוטובוס/הרכבת שהוא עולה עליה בכל רגע נתון. מערכת יעילה ומודרנית כזו יצא לי לראות ולחוות בשוויץ (מדינה שיש בה מעט יותר מ-7 מיליון תושבים, כמו בישראל). כמובן וכמובן שכל התעבורה הבינעירונית והפרברית שם מתבססת על רכבות. והן באמת מהירות, מדוייקות ונוחות. שום אוטובוס לא היה ולא יהיה לסוגל לעשות את הדרך בין לוצרן לבאזל בזמן שרכבת משיגה; וגם בישראל נכון להיום, שום אוטובוס לא יהיה מסוגל לעשות את הדרך מחיפה לת"א ב-35 דקות. והזמן הזה עשוי גם להתקצר בעתיד, כשיהיו גם אצלנו רכבות חשמליות כמו בשוויץ וברוב המדינות המפותחות האחרות. כמובן שכדי שניתן יהיה להפעיל את כל התחבורה הציבורית במדינה כמערכת אחת משולבת, צריכים גופים מקצועיים מתאימים ויעודיים למשימה. כאלה שכל תפקידם יהיה תכנון לוחות זמנים, שילוב בין אוטובוסים ורכבות, תעריפים כלל-ארציים אחידים (חלוקה הגיונית ואחידה לאזורים, ורצוי גם ללא הבדלי עלות בין מפעילים שונים!) וכירטוס משותף. וזה מה שנקרא רשות תחבורה ארצית, ורשויות אזוריות שתהיינה כפופות לה. נכון להיום, ]שוט אין לנו גופים כאלה. יש לנו משרד תחבורה שביצועיו עלובים בכל קנה מידה. אז גם בתחום הזה, בוא נקווה לטוב וגם נקדם את השינויים הנדרשים ככל שמתאפשר לנו בתור אזרחים. והפורום הזה הוא פלטפורמה לא רעה בכלל, כפי שמוכיח הניסיון.
השאלה היא מתי נזכה לשינוי הזה
כמה זמן זה יקח? שנה, חמש שנים, עשר, עשרים... אין לדעת. אין ספק שרכבת יעילה ומתוכננת היטב תהיה יותר יעילה מכל אוטובוס, דוכמאות לא חסר בכל העולם - פריס, לונדון, ברלין, מדריד, בייג'ין, מוסקווה, ניו יורק... אבל אנחנו כאן באשקלון, אשדוד, יבנה, גדרה, חדרה, פתח-תקווה, רעננה... ואנחנו לא רוצים לחכות שמישהו שם יתעורר ויתחיל לתקתק את העיניינים, אנחנו רוצים פתרונות מיידיים כמו קוו אוטובוס ישירים בין רוב הערים בארץ, וכמובן במקביל לדחוף גם את הפתרונות היותר יסודיים וארוכי הטווח כמו הרכבות. תודה!
 

easylivin

New member
כמה זמן? תלוי איפה בדיוק...

השאלה היא מתי נזכה לשינוי הזה
כמה זמן זה יקח? שנה, חמש שנים, עשר, עשרים... אין לדעת. אין ספק שרכבת יעילה ומתוכננת היטב תהיה יותר יעילה מכל אוטובוס, דוכמאות לא חסר בכל העולם - פריס, לונדון, ברלין, מדריד, בייג'ין, מוסקווה, ניו יורק... אבל אנחנו כאן באשקלון, אשדוד, יבנה, גדרה, חדרה, פתח-תקווה, רעננה... ואנחנו לא רוצים לחכות שמישהו שם יתעורר ויתחיל לתקתק את העיניינים, אנחנו רוצים פתרונות מיידיים כמו קוו אוטובוס ישירים בין רוב הערים בארץ, וכמובן במקביל לדחוף גם את הפתרונות היותר יסודיים וארוכי הטווח כמו הרכבות. תודה!
כמה זמן? תלוי איפה בדיוק...
בת"א לא תהיה רכבת קלה/תחתית לפני 2017 כנראה.
אבל עד אז, צפוי להשתפר מאוד השירות הרכבתי הפרברי/הבינעירוני בהרבה מקומות במדינה. אשדוד ואשקלון כבר הוזכרו כאן; אוסיף את באר שבע שתזכה לרכבת מהירה (וגם בלילה, כשאין אוטובוסים!) כבר בשנה הבאה. בקיצור, הנקודה שלי היא שבלא מעט מקומות כבר כיום ניתן להשיג שיפורים משמעותיים באמצעות שיפור הקישוריות מ/אל תחנות הרכבת. כמובן שצריכים גם כרטיסים תקופתיים משולבים לאוטובוס+רכבת, וגם תעריפים שפויים (אין שום סיבה שנסיעה ברכבת רגילה ולא מהירה דה-לוקס תעלה כפול מנסיעה באוטובוס, גם למרות כל היתרונות האפשריים לנוסע). אז צריכים לבחון איפה עדיף פתרון כשה או אחר. לדעתי, בהרבה מאוד מקומות נוסעים יעדיפו לעשות את רוב הדרך ברכבת ולא באוטובוס. במסלולים אחרים בהחלט ייתכן שכדאי היה להקים שירות אוטובוסים משופר, למרות שיש גם רכבת. אבל העיקרון המנחה הוא שרכבת עדיפה ככלל לנסיעה בינעירונית/פרברית מכל הבחינות (מבלי להיכנס לשיקולי טעם וריח, והעדפות אישיות של נוסעים בודדים שאוהבים להתפרץ לדיונים כאלה.) רק שצריכים לבדוק ולשפר איפה שהשירות המשלים לרכבת לוקה בחסר. זה כבר היה פותר חלק מהבעיות שהזכרת, אם כי לא את כולן כמובן. במקומות שבהם זה לא עוזר - אני בהחלט בעד הצעות כמו שלך.
 

Eduard Kaufman

New member
מצד שני

דיברנו על יעילות...רכבת אחת מסיעה כמות נוסעים
כמו יותר מ-10 אוטובוסים...
מצד שני
תכנון המסלול של האוטובוס הרבה יותר גמיש, והקמה/הורדה של קווים כמעט אינה דורשת פיתוח של שום תשתיות. חוץ מזה אתה כנראה פספסת את הנקודה המרכזית של הרעיון שלי. אני בעד כל פתרון של תחבורה ציבורית. הפתרון שלי הוא אינו במקום פתרון כזה או אחר של רכבת. הפתרון שלי נועד לצמצם את כמות הרכבים על הכביש. אז אני ואתה לא בתחרות אנחנו באותו צד, רק שהפתרון שלי יכול להיות מיושם כנראה יותר בקלות אבל אינו שולל אף רעיון אחר של תחבורה ציבורית. שוב - אין שום בעיה שיהיו מספר פתרונות ושהציבור יבחר מה מתאים לו ביותר.
 

easylivin

New member
כדאי לא לשכוח לרגע שישראל איננה המדינה היחידה

מצד שני
תכנון המסלול של האוטובוס הרבה יותר גמיש, והקמה/הורדה של קווים כמעט אינה דורשת פיתוח של שום תשתיות. חוץ מזה אתה כנראה פספסת את הנקודה המרכזית של הרעיון שלי. אני בעד כל פתרון של תחבורה ציבורית. הפתרון שלי הוא אינו במקום פתרון כזה או אחר של רכבת. הפתרון שלי נועד לצמצם את כמות הרכבים על הכביש. אז אני ואתה לא בתחרות אנחנו באותו צד, רק שהפתרון שלי יכול להיות מיושם כנראה יותר בקלות אבל אינו שולל אף רעיון אחר של תחבורה ציבורית. שוב - אין שום בעיה שיהיו מספר פתרונות ושהציבור יבחר מה מתאים לו ביותר.
כדאי לא לשכוח לרגע שישראל איננה המדינה היחידה
בעולם שבה פועלות רכבות. צריכים להסתכל על דוגמאות מהעולם, ולא רק על המצב המעוות שנוצר בארץ כתוצאה מהזנחה בת עשרות שנים... ואם מסתכלים על המדינות המפותחות במערב אירופה, יפן וכדומה, מגלים שיש שם מערכות מסילתיות להסעת המונים, והן מסופעות ביותר. וזה מהסיבה הפשוטה שאותה כבר ציינו כאן: תחבורה מסילתית מתאימה הרבה יותר למשימה שאתה בעצם רוצה להשיג, שהיא הסעת המוני יוממים מדי בוקר וערב במהירות במסלולים מרכזיים. גם טיעון הגמישות לכאורה מאבד את כוחו, ברגע שיש לך מעכרת מסילות מסועפת ומפותחת באמת. ואני לא מדבר רק על רכבות בינעירוניות ופרבריות, אלא גם על רכבות עירוניות עיליות ותחתיות, שקיימות וגם מתפתחות היום בכל העולם כמערכות להסעת המונים. שום מערכת אוטובוסים רבי-קיבולת לא מסוגלת לענות לבדה על צרכי המטרופולין המערבי המודרני הגדול - הגדרה שגם גוש דן עונה לה בהחלט. מה שמדינה מודרנית ובמיוחד העיר הגדולה שבה צריכה, זה שילוב של מערכות מסילתיות כעוקרי תחבורה ראשיים, אוטובוסים רבי-קיבולת (BRT) וקווי אוטובוסים משלימים רגילים שמגיעים "לקצוות". כמובן שדרוש גם מעבר חלק ומהיר בין קווים ומערכות שונות. אם ייצא לך לבקר בערים הטובות באירופה, בוודאי תרגיש ותסכים איתי עד כמה שהשילוב המנצח הזה הוא נוח ויעיל. עבורך כעובד אני מניח שהיית רוצה לזכות גם לאפשרות לרכוש כרטיס נסיעה תקופתי משולב, שהיה מאפשר לך לגור במקום כמו אשדוד, ולנסוע ברכבת ובאוטובוס לעיר אחרת בנוחות ובמהירות מירבית. זכור ששום אוטובוס אינו מסוגל וגם לא יהיה מסוגל להגיע שלמהירות של 160 קמ"ש, אבל רכבת מודרנית (רגילה, לא מהירה!) כן - נקווה שרכבת ישראל תתפתח כראוי ומהר, ותתקרב ככל שניתן לרמה אירופאית (קשה, אבל אם רוצים - אפשרי. ושום ועד עובדים בריוני לא יעצור את הקידמה, אם יהיה גם רצון פוליטי בהתאם.) והשורה התחתונה היא: אין ספק שצריכים לשפר את מערך האוטובוסים הבינעירוניים והעירוניים ולא היום, אלא כבר אתמול. ויש הרבה מאוד מה לעשות בתחום. אבל באמת שאין צורך להמציא את הגלגל בתחום המערכות להסעת המונים! צריכים להסתכל וללמוד איך עושים את זה נכון וטוב בעולם המפותח, שאנחנו כל-כך רוצים להידמות לו.
 

easylivin

New member
"עוקרי" = צ"ל: עורקי

כדאי לא לשכוח לרגע שישראל איננה המדינה היחידה
בעולם שבה פועלות רכבות. צריכים להסתכל על דוגמאות מהעולם, ולא רק על המצב המעוות שנוצר בארץ כתוצאה מהזנחה בת עשרות שנים... ואם מסתכלים על המדינות המפותחות במערב אירופה, יפן וכדומה, מגלים שיש שם מערכות מסילתיות להסעת המונים, והן מסופעות ביותר. וזה מהסיבה הפשוטה שאותה כבר ציינו כאן: תחבורה מסילתית מתאימה הרבה יותר למשימה שאתה בעצם רוצה להשיג, שהיא הסעת המוני יוממים מדי בוקר וערב במהירות במסלולים מרכזיים. גם טיעון הגמישות לכאורה מאבד את כוחו, ברגע שיש לך מעכרת מסילות מסועפת ומפותחת באמת. ואני לא מדבר רק על רכבות בינעירוניות ופרבריות, אלא גם על רכבות עירוניות עיליות ותחתיות, שקיימות וגם מתפתחות היום בכל העולם כמערכות להסעת המונים. שום מערכת אוטובוסים רבי-קיבולת לא מסוגלת לענות לבדה על צרכי המטרופולין המערבי המודרני הגדול - הגדרה שגם גוש דן עונה לה בהחלט. מה שמדינה מודרנית ובמיוחד העיר הגדולה שבה צריכה, זה שילוב של מערכות מסילתיות כעוקרי תחבורה ראשיים, אוטובוסים רבי-קיבולת (BRT) וקווי אוטובוסים משלימים רגילים שמגיעים "לקצוות". כמובן שדרוש גם מעבר חלק ומהיר בין קווים ומערכות שונות. אם ייצא לך לבקר בערים הטובות באירופה, בוודאי תרגיש ותסכים איתי עד כמה שהשילוב המנצח הזה הוא נוח ויעיל. עבורך כעובד אני מניח שהיית רוצה לזכות גם לאפשרות לרכוש כרטיס נסיעה תקופתי משולב, שהיה מאפשר לך לגור במקום כמו אשדוד, ולנסוע ברכבת ובאוטובוס לעיר אחרת בנוחות ובמהירות מירבית. זכור ששום אוטובוס אינו מסוגל וגם לא יהיה מסוגל להגיע שלמהירות של 160 קמ"ש, אבל רכבת מודרנית (רגילה, לא מהירה!) כן - נקווה שרכבת ישראל תתפתח כראוי ומהר, ותתקרב ככל שניתן לרמה אירופאית (קשה, אבל אם רוצים - אפשרי. ושום ועד עובדים בריוני לא יעצור את הקידמה, אם יהיה גם רצון פוליטי בהתאם.) והשורה התחתונה היא: אין ספק שצריכים לשפר את מערך האוטובוסים הבינעירוניים והעירוניים ולא היום, אלא כבר אתמול. ויש הרבה מאוד מה לעשות בתחום. אבל באמת שאין צורך להמציא את הגלגל בתחום המערכות להסעת המונים! צריכים להסתכל וללמוד איך עושים את זה נכון וטוב בעולם המפותח, שאנחנו כל-כך רוצים להידמות לו.
"עוקרי" = צ"ל: עורקי
 

Eduard Kaufman

New member
מסכים איתך

כדאי לא לשכוח לרגע שישראל איננה המדינה היחידה
בעולם שבה פועלות רכבות. צריכים להסתכל על דוגמאות מהעולם, ולא רק על המצב המעוות שנוצר בארץ כתוצאה מהזנחה בת עשרות שנים... ואם מסתכלים על המדינות המפותחות במערב אירופה, יפן וכדומה, מגלים שיש שם מערכות מסילתיות להסעת המונים, והן מסופעות ביותר. וזה מהסיבה הפשוטה שאותה כבר ציינו כאן: תחבורה מסילתית מתאימה הרבה יותר למשימה שאתה בעצם רוצה להשיג, שהיא הסעת המוני יוממים מדי בוקר וערב במהירות במסלולים מרכזיים. גם טיעון הגמישות לכאורה מאבד את כוחו, ברגע שיש לך מעכרת מסילות מסועפת ומפותחת באמת. ואני לא מדבר רק על רכבות בינעירוניות ופרבריות, אלא גם על רכבות עירוניות עיליות ותחתיות, שקיימות וגם מתפתחות היום בכל העולם כמערכות להסעת המונים. שום מערכת אוטובוסים רבי-קיבולת לא מסוגלת לענות לבדה על צרכי המטרופולין המערבי המודרני הגדול - הגדרה שגם גוש דן עונה לה בהחלט. מה שמדינה מודרנית ובמיוחד העיר הגדולה שבה צריכה, זה שילוב של מערכות מסילתיות כעוקרי תחבורה ראשיים, אוטובוסים רבי-קיבולת (BRT) וקווי אוטובוסים משלימים רגילים שמגיעים "לקצוות". כמובן שדרוש גם מעבר חלק ומהיר בין קווים ומערכות שונות. אם ייצא לך לבקר בערים הטובות באירופה, בוודאי תרגיש ותסכים איתי עד כמה שהשילוב המנצח הזה הוא נוח ויעיל. עבורך כעובד אני מניח שהיית רוצה לזכות גם לאפשרות לרכוש כרטיס נסיעה תקופתי משולב, שהיה מאפשר לך לגור במקום כמו אשדוד, ולנסוע ברכבת ובאוטובוס לעיר אחרת בנוחות ובמהירות מירבית. זכור ששום אוטובוס אינו מסוגל וגם לא יהיה מסוגל להגיע שלמהירות של 160 קמ"ש, אבל רכבת מודרנית (רגילה, לא מהירה!) כן - נקווה שרכבת ישראל תתפתח כראוי ומהר, ותתקרב ככל שניתן לרמה אירופאית (קשה, אבל אם רוצים - אפשרי. ושום ועד עובדים בריוני לא יעצור את הקידמה, אם יהיה גם רצון פוליטי בהתאם.) והשורה התחתונה היא: אין ספק שצריכים לשפר את מערך האוטובוסים הבינעירוניים והעירוניים ולא היום, אלא כבר אתמול. ויש הרבה מאוד מה לעשות בתחום. אבל באמת שאין צורך להמציא את הגלגל בתחום המערכות להסעת המונים! צריכים להסתכל וללמוד איך עושים את זה נכון וטוב בעולם המפותח, שאנחנו כל-כך רוצים להידמות לו.
מסכים איתך
אבל שוב אין שום סיבה שהפתרונות לא יהיו חופפים, ומביקוריי הרבים בערים הגדולות במערב אירופה אין ספק שמערכת מסילתית שמרשתת היטב את העיר ופרבריה יכול לתת מענה מושלם להסעה המונית. אבל למה לנו לחכות לנס שתהיה לנו פה מערכת רכבת יעילה, מהירה ומפותחת (הלוואי שתהיה אני בעד בכל לבי), כאשר תוך זמן קצר מאד אפשר להקים קווי אוטובוסים שיתנו פתרון ולו חלקי (שכיום פשוט אינו קיים), ובמקביל כמובן להמשיך ולשאוף להגיע לרמתן של מדינות מפותחות עם תחבורה ציבורית תקינה - רכבות קלות/תחתיות/עילאיות... אבל עד אז כולנו צריכים להגיע לעבודה. שוב תודה על הדעות שלכם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה