קווים 970, 972 של אגד

מצב
הנושא נעול.

novarex

New member
החיים הם כמו רולטה רוסית../images/Emo42.gif../images/Emo188.gif

נסיעה באוטובוס בארץ
היא כמו רולטה רוסית, זה כל העניין. האנשים פשוט פוחדים לנסוע באוטובוס ומתרצים את זה בענייני יוקרה וכו'.
החיים הם כמו רולטה רוסית

והדרך היחידה למנוע את המוות היא להחליט לא להיוולד! הסכוי למות בפיגוע הוא דומה לסיכוי למות בתאונה; ההבדל נעוץ רק בכוונות הזדוניות (וגם זה לא בטוח). אם נחליט לנטוש כל מטרת מחבלים, סופינו לנטוש את מקומות הבלוי, את העסקים, את ארץ ישראל, את היהדות, את הערכים, את העולם, את החיים... כלומר, אולי נציל את גופינו אך נאבד את עצמינו לדעת נפשית. עכשיו מישהו בטח יעיר לי שאני נוקט עמדה פוליטית, ואין זה המקום... אבל הוא יטעה כי אני נוקט עמדה של המשך החיים למרות הכל, ואין לזה קשר עם אותה מילה נדושה "פוליטיקה". אם למישהו יש בעיה עם זה, זבש"ו ולא שלי. דוד
 

novarex

New member
ועוד משהו...

החיים הם כמו רולטה רוסית

והדרך היחידה למנוע את המוות היא להחליט לא להיוולד! הסכוי למות בפיגוע הוא דומה לסיכוי למות בתאונה; ההבדל נעוץ רק בכוונות הזדוניות (וגם זה לא בטוח). אם נחליט לנטוש כל מטרת מחבלים, סופינו לנטוש את מקומות הבלוי, את העסקים, את ארץ ישראל, את היהדות, את הערכים, את העולם, את החיים... כלומר, אולי נציל את גופינו אך נאבד את עצמינו לדעת נפשית. עכשיו מישהו בטח יעיר לי שאני נוקט עמדה פוליטית, ואין זה המקום... אבל הוא יטעה כי אני נוקט עמדה של המשך החיים למרות הכל, ואין לזה קשר עם אותה מילה נדושה "פוליטיקה". אם למישהו יש בעיה עם זה, זבש"ו ולא שלי. דוד
ועוד משהו...
ישראלים אינם אוהבים תחבורה ציבורית מאז שאני מכיר את הארץ הזאת. ולא תמיד היו פיגועים בקצב הנוכחי. לכן, אני ממשיך להחזיק בדעות שכבר הבעתי. כמובן שיש גם סיבה אובייקטיבית שהתחבורה הציבורית היתה ובמקרים רבים מאד עודנה איטית, מבלבלת ולא ידידותית למשתמש. אבל, זה לא מסביר את הכל. אלכס, בסוף מכתבך השארת כתובת של אתרך באינטרנט שבו מוצגות דוגמאות של עבודותיך הגרפיות. אני מאד נהניתי להסתכל על תיק העבודות ומאחל לך הצלחה רבה בהמשך דרכך. אני מסיק ממספרי הטלפון הבריטיים שהינך לומד בקמפוס של אוניברסיטת דרבי שבאנגליה ולא בשלוחה ישראלית. אם כן, כולי תקווה שתשוב לארץ מתישהו ושנמשיך לזכות להנות מפרי עמלך אצלינו. ברכות חמות ממני
דוד
 

ס מ י ש

New member
באמת מעניין...

מעניין כמה עולה נסיעה בקו 970
צריך לפנות לאיזה עיתון, שישלחו כתב לברר. אם אגד נותן הנחה כלשהי לנוסעים החרדים, על פני שאר הנוסעים, הרי זהו מעשה פלילי, ועבירה על החוק.
באמת מעניין...
למה מדבריך נוטפת שנאה לציבור שלם. האם ידוע לך שכל מחיר בכל קו נקבע לפי הוראות משרד התחבורה?
 

novarex

New member
פלילי?

מעניין כמה עולה נסיעה בקו 970
צריך לפנות לאיזה עיתון, שישלחו כתב לברר. אם אגד נותן הנחה כלשהי לנוסעים החרדים, על פני שאר הנוסעים, הרי זהו מעשה פלילי, ועבירה על החוק.
פלילי?
פלילי זאת מילה חזקה! נדמה לי שגורמים רבים במדינה זאת כמו במדינות אחרות מסבסדים חלק מהשירותים ע"י שירותים אחרים. הייתי נמנע מלהשתמש במילה פלילי בהקשר זה למרות שעורך דין היה יכול לענות בצורה יותר מוסמכת. אם היו מסרבים להתיר לי כישראלי סתמי שאינו משתייך לקבוצה אתנית מיוחדת לעלות על אחד מהקוים האמורים, ואכן מדובר על שירות ממוספר קבוע, נראה לי שיכולתי לפנות בתביעות כלשהן. זה שנסיעה מסויימת היא זולה או יקרה ביחס לנסיעות אחרות עצל אותה חברת אוטובוסים אינו בהכרח מצביע על נוהל פלילי. כמובן שרק בשביל השקט הנפשי, אני מסכים שכדאי לוודא שאכן קיימת אפלייה בתעריפים. דוד
 

ארזS

New member
יש לי שאלה

פלילי?
פלילי זאת מילה חזקה! נדמה לי שגורמים רבים במדינה זאת כמו במדינות אחרות מסבסדים חלק מהשירותים ע"י שירותים אחרים. הייתי נמנע מלהשתמש במילה פלילי בהקשר זה למרות שעורך דין היה יכול לענות בצורה יותר מוסמכת. אם היו מסרבים להתיר לי כישראלי סתמי שאינו משתייך לקבוצה אתנית מיוחדת לעלות על אחד מהקוים האמורים, ואכן מדובר על שירות ממוספר קבוע, נראה לי שיכולתי לפנות בתביעות כלשהן. זה שנסיעה מסויימת היא זולה או יקרה ביחס לנסיעות אחרות עצל אותה חברת אוטובוסים אינו בהכרח מצביע על נוהל פלילי. כמובן שרק בשביל השקט הנפשי, אני מסכים שכדאי לוודא שאכן קיימת אפלייה בתעריפים. דוד
יש לי שאלה
האם יש קו מקביל לקו הנ"ל? כלומר קו בעל מספר אחר שנוסע במסלול זהה לחלוטין? או קו אחר שאינו נוסע במסלול זהה לחלוטין אך שתי תחנות הקצה זהות ?
 

איליה.

New member
לא, אין קו כזה.

יש לי שאלה
האם יש קו מקביל לקו הנ"ל? כלומר קו בעל מספר אחר שנוסע במסלול זהה לחלוטין? או קו אחר שאינו נוסע במסלול זהה לחלוטין אך שתי תחנות הקצה זהות ?
לא, אין קו כזה.
כדי להגיע ממרכז חורב לבני ברק, יש לנסוע בשלושה אוטובוסים: ממרכז חורב למרכזית חוף הכרמל, ממרכזית חוף הכרמל לתל אביב, ומתל אביב לבני ברק. אותו דבר לגבי הקו ממרכז חורב (או נוה שאנן) לצפון ירושלים.
 

ארזS

New member
אם כך נפתרה הבעייה !

לא, אין קו כזה.
כדי להגיע ממרכז חורב לבני ברק, יש לנסוע בשלושה אוטובוסים: ממרכז חורב למרכזית חוף הכרמל, ממרכזית חוף הכרמל לתל אביב, ומתל אביב לבני ברק. אותו דבר לגבי הקו ממרכז חורב (או נוה שאנן) לצפון ירושלים.
אם כך נפתרה הבעייה !
אם אין קו מקביל אז אין קו אחר שאפשר להשוות את המחיר ולטעון על אפליה או מעשה פלילי.
 

איליה.

New member
טוב, בעצם כן אפשר להשוות

אם כך נפתרה הבעייה !
אם אין קו מקביל אז אין קו אחר שאפשר להשוות את המחיר ולטעון על אפליה או מעשה פלילי.
טוב, בעצם כן אפשר להשוות
לקו 921. אפשר להגיע מבני ברק למרכז חורב באמצעות כרטיס אחד, אם עולים בבני ברק על קו 921 וקונים כרטיס המשך לכרמל. אבל בכל אופן, הטענות על אפלייה נשמעות לי די מגוחכות, כי אין שום פסול בכך שבשני קווים המחיר יהיה שונה. למשל, רכבת מראשונים לתל אביב עולה יותר מאוטובוס. או למשל, נסיעה באגד בתוך ת"א עולה יותר מנסיעה בדן (אני לא טועה, נכון?). אז אין שום אפלייה, בהחלט ייתכן שבקווים שונים יהיו מחירים שונים.
 

אורי404

New member
ההבדל גם בזמן.

טוב, בעצם כן אפשר להשוות
לקו 921. אפשר להגיע מבני ברק למרכז חורב באמצעות כרטיס אחד, אם עולים בבני ברק על קו 921 וקונים כרטיס המשך לכרמל. אבל בכל אופן, הטענות על אפלייה נשמעות לי די מגוחכות, כי אין שום פסול בכך שבשני קווים המחיר יהיה שונה. למשל, רכבת מראשונים לתל אביב עולה יותר מאוטובוס. או למשל, נסיעה באגד בתוך ת"א עולה יותר מנסיעה בדן (אני לא טועה, נכון?). אז אין שום אפלייה, בהחלט ייתכן שבקווים שונים יהיו מחירים שונים.
ההבדל גם בזמן.
בעוד שקו 970 הוא קו מהיר. קו 921 הוא קו מאסף עם הרבה תחנות. דרך אגב, כתבו פה שיש קו 980 מבני ברק לצפת. לפני כמה שנים היה את קו 980 שהיה קו ישיר ממסוף 2000 בתל אביב לחיפה.
 
אותו קו 980 בוטל...

ההבדל גם בזמן.
בעוד שקו 970 הוא קו מהיר. קו 921 הוא קו מאסף עם הרבה תחנות. דרך אגב, כתבו פה שיש קו 980 מבני ברק לצפת. לפני כמה שנים היה את קו 980 שהיה קו ישיר ממסוף 2000 בתל אביב לחיפה.
אותו קו 980 בוטל...
הוא בוטל לפני כמה שנים בגלל מעבר של נוסעים רבים לרכבת
 

alantan

New member
לא לגמרי נכון

אם כך נפתרה הבעייה !
אם אין קו מקביל אז אין קו אחר שאפשר להשוות את המחיר ולטעון על אפליה או מעשה פלילי.
לא לגמרי נכון
משרד התחבורה קובע תעריפים לפי מספר פרמטרים, כגון מרחק הנסיעה, הרצון לעודד שימוש בקו (למשל סבסוד עמוק יותר בקווי יש"ע או בקווים לפריפריה) וכדומה. לפי הידוע לי, אגד מקבלת סובסידיה על בסיס ממוצע הכנסות פחות עלות תחזוקה של אוטובוסים ומשכורות לנהגים וחברים. במצב היפותטי, אם אגד הייתה מעניקה הנחה בקו מסויים על דעת עצמה (ללא אישור של משרד התחבורה), אזי יתכן שהיה נוצר מצב של הונאה, שהרי הכנסותיה היו נמוכות יותר ממה שמשרד התחבורה מאשר, והיא הייתה מקבלת עבור כך תשלומי סובסידיה. למרות זאת, יתכן שמשרד התחבורה מעוניין להעניק הנחה למגזר נוסעים זה או אחר. במקרה כזה, אין מדובר בהונאה של אגד, אלא אולי בשיקול דעת לקוי של משרד התחבורה (אם באמת מקבלים את עקרון האוניברסליות, שקובע שאין הצדקה למתן הטבות למגזרים מסויימים הנקבעים על פי אמונה, דת, וכדומה).
 
משרד התחבורה קובע תעריפי מקסימום

לא לגמרי נכון
משרד התחבורה קובע תעריפים לפי מספר פרמטרים, כגון מרחק הנסיעה, הרצון לעודד שימוש בקו (למשל סבסוד עמוק יותר בקווי יש"ע או בקווים לפריפריה) וכדומה. לפי הידוע לי, אגד מקבלת סובסידיה על בסיס ממוצע הכנסות פחות עלות תחזוקה של אוטובוסים ומשכורות לנהגים וחברים. במצב היפותטי, אם אגד הייתה מעניקה הנחה בקו מסויים על דעת עצמה (ללא אישור של משרד התחבורה), אזי יתכן שהיה נוצר מצב של הונאה, שהרי הכנסותיה היו נמוכות יותר ממה שמשרד התחבורה מאשר, והיא הייתה מקבלת עבור כך תשלומי סובסידיה. למרות זאת, יתכן שמשרד התחבורה מעוניין להעניק הנחה למגזר נוסעים זה או אחר. במקרה כזה, אין מדובר בהונאה של אגד, אלא אולי בשיקול דעת לקוי של משרד התחבורה (אם באמת מקבלים את עקרון האוניברסליות, שקובע שאין הצדקה למתן הטבות למגזרים מסויימים הנקבעים על פי אמונה, דת, וכדומה).
משרד התחבורה קובע תעריפי מקסימום
בעוד שכל חברה רשאית להוריד מחירים כראות עיניה. וכאן אני רוצה לומר שכל התירוצים שיש לאגד שמשרד התחבורה קובע את המחירים באופן מוחלט הם שטויות במיץ עגבניות כי איפה שאגד רוצים להוריד הם מורידים ואיפה שנח להם מחירים גבוהים הם טוענים שמשרד התחבורה קובע את המחירים וההבדל במחירים בין קו 972 ל 940 הם ההוכחה לכך ויש עוד המון דוגמאות של הורדות מחירים בקוים מסוימים שהתבצעו לפני כשנתיים משום מה על כל הקוים האלה היתה תחרות בילתי חוקית אז מי אמר שתחרות זה דבר רע??? אני לא בעד תחרות בלתי חוקית רק רציתי להוכיח שתחרות עושה רק טוב ואני מקוה שהשוק יפתח לתחרות אמיתית וחוקית
 

alantan

New member
יתכן שאתה צודק,

משרד התחבורה קובע תעריפי מקסימום
בעוד שכל חברה רשאית להוריד מחירים כראות עיניה. וכאן אני רוצה לומר שכל התירוצים שיש לאגד שמשרד התחבורה קובע את המחירים באופן מוחלט הם שטויות במיץ עגבניות כי איפה שאגד רוצים להוריד הם מורידים ואיפה שנח להם מחירים גבוהים הם טוענים שמשרד התחבורה קובע את המחירים וההבדל במחירים בין קו 972 ל 940 הם ההוכחה לכך ויש עוד המון דוגמאות של הורדות מחירים בקוים מסוימים שהתבצעו לפני כשנתיים משום מה על כל הקוים האלה היתה תחרות בילתי חוקית אז מי אמר שתחרות זה דבר רע??? אני לא בעד תחרות בלתי חוקית רק רציתי להוכיח שתחרות עושה רק טוב ואני מקוה שהשוק יפתח לתחרות אמיתית וחוקית
יתכן שאתה צודק,
אבל גם אם לאגד מותר להוריד מחירים בקווים מסוימים, אזי שהדבר צריך להיעשות באופן שקוף. כלומר, ללא אפשרות לסבסד הוזלות אלו באופן צולב על ידי דרישה לקבלת סובסידיה בגלל הכנסות ממוצעות נמוכות יותר. וגם במקרה כזה, אני רואה טעם לפגם אם אגד, או כל חברה אחרת ציבורית או פרטית, נותנת הטבות לקבוצות בהתבסס על דת, עדה, או השתייכות לכל מגזר אחר. למרות שיש בציבור התבטאויות אומללות כלפי קבוצה זו או אחרת, לא צריך תמיד לפרש דעות נגד אפליה לטובה כשנאה או חוסר אהדה כלפי המגזר החרדי, אלא כרצון להשתתת עקרון האוניברסליות בארץ. לטעמי, ככל שנקדים לתת יחס שווה לכלל הציבור באופן בלתי מתפשר, כך נגיע מהר יותר לשוויון בפועל בין כל המגזרים.
 
אני לא מסכים איתך

יתכן שאתה צודק,
אבל גם אם לאגד מותר להוריד מחירים בקווים מסוימים, אזי שהדבר צריך להיעשות באופן שקוף. כלומר, ללא אפשרות לסבסד הוזלות אלו באופן צולב על ידי דרישה לקבלת סובסידיה בגלל הכנסות ממוצעות נמוכות יותר. וגם במקרה כזה, אני רואה טעם לפגם אם אגד, או כל חברה אחרת ציבורית או פרטית, נותנת הטבות לקבוצות בהתבסס על דת, עדה, או השתייכות לכל מגזר אחר. למרות שיש בציבור התבטאויות אומללות כלפי קבוצה זו או אחרת, לא צריך תמיד לפרש דעות נגד אפליה לטובה כשנאה או חוסר אהדה כלפי המגזר החרדי, אלא כרצון להשתתת עקרון האוניברסליות בארץ. לטעמי, ככל שנקדים לתת יחס שווה לכלל הציבור באופן בלתי מתפשר, כך נגיע מהר יותר לשוויון בפועל בין כל המגזרים.
אני לא מסכים איתך
אם תתיחס למגזר החרדי כמגזר עסקי עם דרישות מיוחדות ולא כמגזר דתי אזי תמצא שנכון להיום הם הלקוח הכי גדול של אגד ולכן אגד מספקת להם שירותים מיוחדים במחירים מיוחדים. אין שום מניעה מכל אדם לנסוע בקוים האלה ללא קשר להשקפתו דתו וכו' וכו' בתנאי שיעמוד בתנאים של השירות היחודי הזה (גברים מקדימה נשים מאחורה). להזכירך החרדים הם המגזר היחיד שמתפקד גם כמגזר עסקי ולא רק כמגזר דתי אם הרבנים מודיעים על חרם צרכנים על חברה כלשהיא אז כולם מחרימים אותה ואם הרבנים מכריזים שיש להעדיף חברה מסוימת בשל סיבות מסוימות אז כולם ישתדלו לרכוש מוצרים של אותה חברה ולכן כדאי לעבוד איתם כמגזר. אם אתה תצליח ליצור מיגזר עסקי עם כח כמו של החרדים אני מבטיח לך שגם אתה תקבל שירותים יחודיים לפי דרישתך. חוץ מזה אגד התחיל לרצות את הציבור החרדי רק בשנתיים האחרונות אחרי שהבינו שהאופציות האחרות הם תחרות בלתי חוקית עם שירות כמו שהחרדים רוצים או שהחרדים יפנו למשרד התחבורה ויבקשו שחברה אחרת תספק להם שירותי תחבורה כהלכה וכחוק (וככל הידוע לי סופרבוס מתמקדים במגזר החרדי ראה את השירות המעולה למודיעין עלית לעומת רמלה וגם הם לקחו הרבה הסעות שהיו של אגד) כלומר אגד חיבים לרצות אותם כי אחרת הם יפסידו אותם. לפני כחצי שנה עוד היו ברחובות י-ם פשקוילים נגד יוסי צ'צ'קס (מנהל אגד י-ם) מסתבר שהפשקוילים פעלו את פעולתם ואגד הבינו שהחרדים הוא מגזר עסקי לכל דבר עם דרישות מיוחדות.
 

alantan

New member
אפשר גם להתיחס

אני לא מסכים איתך
אם תתיחס למגזר החרדי כמגזר עסקי עם דרישות מיוחדות ולא כמגזר דתי אזי תמצא שנכון להיום הם הלקוח הכי גדול של אגד ולכן אגד מספקת להם שירותים מיוחדים במחירים מיוחדים. אין שום מניעה מכל אדם לנסוע בקוים האלה ללא קשר להשקפתו דתו וכו' וכו' בתנאי שיעמוד בתנאים של השירות היחודי הזה (גברים מקדימה נשים מאחורה). להזכירך החרדים הם המגזר היחיד שמתפקד גם כמגזר עסקי ולא רק כמגזר דתי אם הרבנים מודיעים על חרם צרכנים על חברה כלשהיא אז כולם מחרימים אותה ואם הרבנים מכריזים שיש להעדיף חברה מסוימת בשל סיבות מסוימות אז כולם ישתדלו לרכוש מוצרים של אותה חברה ולכן כדאי לעבוד איתם כמגזר. אם אתה תצליח ליצור מיגזר עסקי עם כח כמו של החרדים אני מבטיח לך שגם אתה תקבל שירותים יחודיים לפי דרישתך. חוץ מזה אגד התחיל לרצות את הציבור החרדי רק בשנתיים האחרונות אחרי שהבינו שהאופציות האחרות הם תחרות בלתי חוקית עם שירות כמו שהחרדים רוצים או שהחרדים יפנו למשרד התחבורה ויבקשו שחברה אחרת תספק להם שירותי תחבורה כהלכה וכחוק (וככל הידוע לי סופרבוס מתמקדים במגזר החרדי ראה את השירות המעולה למודיעין עלית לעומת רמלה וגם הם לקחו הרבה הסעות שהיו של אגד) כלומר אגד חיבים לרצות אותם כי אחרת הם יפסידו אותם. לפני כחצי שנה עוד היו ברחובות י-ם פשקוילים נגד יוסי צ'צ'קס (מנהל אגד י-ם) מסתבר שהפשקוילים פעלו את פעולתם ואגד הבינו שהחרדים הוא מגזר עסקי לכל דבר עם דרישות מיוחדות.
אפשר גם להתיחס
לעולים מרוסיה, אנגליה וצרפת, לערבים וצ'רקסים, לדרוזים ואולי אפילו לאשכנזיים וספרדיים כמגזרים עסקיים, אבל אני לא חייב לאהוב את זה. כולנו ישראלים, וכשמתחילים להתיחס למגזר כזה או אחר באופן מיוחד (לחיוב או לשלילה), דעתי היא שמחזקים את השיסוע והאפרטהייד דה-פקטו שמתקיים בארץ בין מגזרים שונים. עובדה היא שעולים חדשים ממדינות המערב (כמו משפחתי שהגיעה בשנת 1978)בדרך כלל מנסים להטמע בחברה הישראלית. אף פעם לא הזדהינו כשייכים למגזר העולים מאנגליה, ואף פעם לא היו לנו דרישות מיוחדות. אני חושב שאני מכבד את רגשות החרדים מבחינת צניעות, גם אם אני לא תמיד מבין את הרציונל מאחוריהם. אבל ברגע שיש שירות מיוחד למגזר החרדי, ובפרט בשירות ציבורי כמו קו אוטובוס, הרי שמשלימים עם כך שהחרדים אינם חלק מהחברה הישראלית האינטגרטיבית. אני חושב שזהו מחיר כבד מדי מול התועלת במתן שירות עסקי תפור לצרכים. הייתי שמח מאוד אם לא הייתה בכלל הפרדה למגזרים כמו שנהוג בארץ, אבל כנראה שזה בלתי אפשרי.
 

ליילנד

New member
חושבת בדיוק כמוך alantan

אפשר גם להתיחס
לעולים מרוסיה, אנגליה וצרפת, לערבים וצ'רקסים, לדרוזים ואולי אפילו לאשכנזיים וספרדיים כמגזרים עסקיים, אבל אני לא חייב לאהוב את זה. כולנו ישראלים, וכשמתחילים להתיחס למגזר כזה או אחר באופן מיוחד (לחיוב או לשלילה), דעתי היא שמחזקים את השיסוע והאפרטהייד דה-פקטו שמתקיים בארץ בין מגזרים שונים. עובדה היא שעולים חדשים ממדינות המערב (כמו משפחתי שהגיעה בשנת 1978)בדרך כלל מנסים להטמע בחברה הישראלית. אף פעם לא הזדהינו כשייכים למגזר העולים מאנגליה, ואף פעם לא היו לנו דרישות מיוחדות. אני חושב שאני מכבד את רגשות החרדים מבחינת צניעות, גם אם אני לא תמיד מבין את הרציונל מאחוריהם. אבל ברגע שיש שירות מיוחד למגזר החרדי, ובפרט בשירות ציבורי כמו קו אוטובוס, הרי שמשלימים עם כך שהחרדים אינם חלק מהחברה הישראלית האינטגרטיבית. אני חושב שזהו מחיר כבד מדי מול התועלת במתן שירות עסקי תפור לצרכים. הייתי שמח מאוד אם לא הייתה בכלל הפרדה למגזרים כמו שנהוג בארץ, אבל כנראה שזה בלתי אפשרי.
חושבת בדיוק כמוך alantan
החרדים טוענים לאפליות ולקיפוח אבל לא מבינים שהם עושים זאת לעצמם ע"י התבדלותם והסתגרותם.
 

novarex

New member
כולם? אין יוצא מן הכלל אחד???

חושבת בדיוק כמוך alantan
החרדים טוענים לאפליות ולקיפוח אבל לא מבינים שהם עושים זאת לעצמם ע"י התבדלותם והסתגרותם.
כולם? אין יוצא מן הכלל אחד???
אלונה, אני מסמיק כשאני קורא את מילותיך וחושב איך חרדי שקורא את מילותיך יתייחס אליהן. את אולי סבורה שאף חרדי אינו מתעניין בתחבורה ציבורית ואינו מבקר בפורום, ואני אומר לך שיש... וגם משתתף פעיל. אז, אנא ממך, תשתדלי להימנע מהכללות. אנחנו כיהודים סבלנו מספיק מהכללות ומגזענות. בואו ניזהר מזה כמו מאש! דוד
 

ליילנד

New member
../images/Emo92.gif יש לי ניק

חושבת בדיוק כמוך alantan
החרדים טוענים לאפליות ולקיפוח אבל לא מבינים שהם עושים זאת לעצמם ע"י התבדלותם והסתגרותם.
יש לי ניק
אז תפסיק לקרוא לי בשמי הפרטי, חוץ מזה יש לי איזו מן תחושה שאתה נהנה לתקוף אותי. זו דעתי ומותר לי להגיד אותה, אני אומרת אותה פנים אל פנים לאנשים חרדים ולא מתוך שנאה או התגרות אלא מתוך צער שהם מתבדלים במקום שיהיה איחוד וכן, זה מצער אותי. אקווה שכעת זה מובן לך.
 

novarex

New member
ליילנד, אני מבין אותך

יש לי ניק
אז תפסיק לקרוא לי בשמי הפרטי, חוץ מזה יש לי איזו מן תחושה שאתה נהנה לתקוף אותי. זו דעתי ומותר לי להגיד אותה, אני אומרת אותה פנים אל פנים לאנשים חרדים ולא מתוך שנאה או התגרות אלא מתוך צער שהם מתבדלים במקום שיהיה איחוד וכן, זה מצער אותי. אקווה שכעת זה מובן לך.
ליילנד, אני מבין אותך
אני רק חושב, ומותר לי להביע דעה שונה, שאפשר להתנגד להתנהגות מסויימת של אדם או אפילו קבוצה, אבל לא נח לי כשמדברים על ציבור שלם. גם אני עושה זאת לפעמים אבל באמת אסור (אני חושב). ואני מאד לא נהנה לתקוף אותך! זה בוודאי לא אישי כי את נראית אדם מאד חברמנית. אני תוקף דעה מסויימת שלא נראית לי והייתי תוקף דעה זו ללא התחשבות מי מביע אותה - בין אם זה הבן שלי, האח שלי, את ליילנד, או האוייבים ומקטרגים שלנו. כמו שאמרתי, גם אני נופל לתוך מלכודת ההכללות והגזענות ואז אני מאד מצטער ותוקף גם את עצמי לאחר מכן. באמת לא התכוונתי לפגוע בך ויש לי דעה מאד נחמדה עליך. תסלחי לי? דוד
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה