קוד 919

מצב
הנושא נעול.

tberger

New member
קוד 919

קוד 919
האם בעקבות השינויים שבוצעו במטרופולינים והוספת ה"אזורים" קוד 919 מאפשר נסיעה למשל מיקנעם לתל אביב?
הבנתי שקוד 507 במטרופולין חיפה בוטל וכעת הכל תחת 499, שכולל גם את חדרה ומצד שני 150 של תל אביב גם כולל את חדרה. כך שלמעשה 919 כולל כיום את 499 ואת 150.
תודה
 
היה על כך דיון בפורום לפני מספר ימים

קוד 919
האם בעקבות השינויים שבוצעו במטרופולינים והוספת ה"אזורים" קוד 919 מאפשר נסיעה למשל מיקנעם לתל אביב?
הבנתי שקוד 507 במטרופולין חיפה בוטל וכעת הכל תחת 499, שכולל גם את חדרה ומצד שני 150 של תל אביב גם כולל את חדרה. כך שלמעשה 919 כולל כיום את 499 ואת 150.
תודה
היה על כך דיון בפורום לפני מספר ימים
חוזה 919 לא כולל נסיעות באוטובוס מיקנעם לתל אביב כי הוא לא תקף בקטע שבין צומת פרדיס למחלף אור עקיבא.
בשביל נסיעות באוטובוס בין יקנעם לתל אביב יש צורך גם בחוזה 499 וגם בחוזה 150.
שני החוזים הללו כוללים את אזור חדרה כך שהם מאפשרים לנסוע באוטובוס בין מטרופולין חיפה לאזור חדרה (499) ובין מטרופולין גוש דן לאזור חדרה (150). 919 לעומת זאת כולל עבור נסיעות באוטובוסים את אזור חדרה רק עם מטרופולין גוש דן ולא מאפשר לנסוע באוטובוס בין מטרופולין חיפה לאזור חדרה וממילא גם לא למטרופולין גוש דן.
 

tberger

New member
האם יש מסמך שמראה שחדרה שייכת רק ל 150?

היה על כך דיון בפורום לפני מספר ימים
חוזה 919 לא כולל נסיעות באוטובוס מיקנעם לתל אביב כי הוא לא תקף בקטע שבין צומת פרדיס למחלף אור עקיבא.
בשביל נסיעות באוטובוס בין יקנעם לתל אביב יש צורך גם בחוזה 499 וגם בחוזה 150.
שני החוזים הללו כוללים את אזור חדרה כך שהם מאפשרים לנסוע באוטובוס בין מטרופולין חיפה לאזור חדרה (499) ובין מטרופולין גוש דן לאזור חדרה (150). 919 לעומת זאת כולל עבור נסיעות באוטובוסים את אזור חדרה רק עם מטרופולין גוש דן ולא מאפשר לנסוע באוטובוס בין מטרופולין חיפה לאזור חדרה וממילא גם לא למטרופולין גוש דן.
האם יש מסמך שמראה שחדרה שייכת רק ל 150?
באתר הרכבת אכן היה לפני השינוי בנושא האזורים והרחבת הרפורמה מסמך שבו חדרה היתה שייכת לתל אביב, אולם עם השינוי הם הורידו מסמך זה וכאשר מסתכלים על היישובים שתכולת הקוד הכל מופיע יחד ללא חלוקה למטרופולינים.
 
בקובץ התקנות המצורף בעמוד 913, בסעיף 2ו סעיף קטן (א)

האם יש מסמך שמראה שחדרה שייכת רק ל 150?
באתר הרכבת אכן היה לפני השינוי בנושא האזורים והרחבת הרפורמה מסמך שבו חדרה היתה שייכת לתל אביב, אולם עם השינוי הם הורידו מסמך זה וכאשר מסתכלים על היישובים שתכולת הקוד הכל מופיע יחד ללא חלוקה למטרופולינים.
בקובץ התקנות המצורף בעמוד 913, בסעיף 2ו סעיף קטן (א)
הכרטיס המופיע כ 1 בטבלה:
(1) (א) נסיעה משולבת בתוך מטרופולין חיפה ובתוך מטרופולין גוש דן, אשר יכלול לעניין זה את אזורים ארציים 701 ו– 702 ;
(ב) נסיעה ברכבת בין מטרופולין חיפה לבין מטרופולין גוש דן אשר יכלול לעניין זה את אזורים ארציים 701 ו– 702

אזור ארצי 701 זה אזור ארצי חריש - ואדי ערה ואזור ארצי 702 זה אזור חדרה.
שני האזורים הללו נכללים בכרטיס של הרכבת שמשלב את שני המטרופולינים רק במטרופולין גוש דן.
כלומר כרטיס זה מאפשר לנסוע בין מטרופולין חיפה לאזור חדרה רק ברכבת.

חדרה לא שייכת רק ל-150. היא כלולה גם ב-499. אבל ב-919 (הכרטיס של הרכבת שמשלב את שני המטרופולינים), חדרה נכללת יחד עם מטרופולין גוש דן.
ולכן 919 מאפשר לנסוע באוטובוס רק בין אזור חדרה למטרופולין גוש דן ולא בין אזור חדרה למטרופולין חיפה.
השילוב של 150 ו 499 כן מאפשר לנסוע באוטובוס בין אזור חדרה לשני המטרופולינים.
 

tberger

New member
מדוע בכלל צריך להיות הבדל

בקובץ התקנות המצורף בעמוד 913, בסעיף 2ו סעיף קטן (א)
הכרטיס המופיע כ 1 בטבלה:
(1) (א) נסיעה משולבת בתוך מטרופולין חיפה ובתוך מטרופולין גוש דן, אשר יכלול לעניין זה את אזורים ארציים 701 ו– 702 ;
(ב) נסיעה ברכבת בין מטרופולין חיפה לבין מטרופולין גוש דן אשר יכלול לעניין זה את אזורים ארציים 701 ו– 702

אזור ארצי 701 זה אזור ארצי חריש - ואדי ערה ואזור ארצי 702 זה אזור חדרה.
שני האזורים הללו נכללים בכרטיס של הרכבת שמשלב את שני המטרופולינים רק במטרופולין גוש דן.
כלומר כרטיס זה מאפשר לנסוע בין מטרופולין חיפה לאזור חדרה רק ברכבת.

חדרה לא שייכת רק ל-150. היא כלולה גם ב-499. אבל ב-919 (הכרטיס של הרכבת שמשלב את שני המטרופולינים), חדרה נכללת יחד עם מטרופולין גוש דן.
ולכן 919 מאפשר לנסוע באוטובוס רק בין אזור חדרה למטרופולין גוש דן ולא בין אזור חדרה למטרופולין חיפה.
השילוב של 150 ו 499 כן מאפשר לנסוע באוטובוס בין אזור חדרה לשני המטרופולינים.
מדוע בכלל צריך להיות הבדל
בדרך כלל הרכבת דוקא עמוסה והאוטובוסים ריקים.
בכלל היום כאשר מי שמקבל את התשלום ומשלם לחברות לפי ק"מ הוא משרד התחבורה, למה בכלל משנה להם איך אני נוסע בין המטרופולינים באוטובוס או ברכבת?
אולי מישהו כאן יכול להפנות שאלה זו לגורמים הרלוונטיים ואולי לגרום לשינוי המצב.
 
הסיבה שזה המצב נכון להיום היא שהרפורמה שבוצעה בתחילת 2016

מדוע בכלל צריך להיות הבדל
בדרך כלל הרכבת דוקא עמוסה והאוטובוסים ריקים.
בכלל היום כאשר מי שמקבל את התשלום ומשלם לחברות לפי ק"מ הוא משרד התחבורה, למה בכלל משנה להם איך אני נוסע בין המטרופולינים באוטובוס או ברכבת?
אולי מישהו כאן יכול להפנות שאלה זו לגורמים הרלוונטיים ואולי לגרום לשינוי המצב.
הסיבה שזה המצב נכון להיום היא שהרפורמה שבוצעה בתחילת 2016
לא כללה נסיעות בינעירוניות ארוכות באוטובוסים.
השלב הזה ברפורמה נדחה למועד מאוחר יותר.

לרכבת היו חוזי גמיש 30 גם לנסיעות בינעירוניות ארוכות עוד לפני הרפורמה וחוזה 919 הוא אחד מהחוזים שמחליפים את החוזים הללו של הרכבת.

שינוי המצב תלוי בתקציב. כפי ששינוי תעריפי הבסיס בשימוש בערך צבור או בכרטיסים בודדים, כך שלא יהיה מצב אבסורדי שבו חופשי יומי יותר זול מנסיעה בודדת או משתי נסיעות, תלוי בתקציב.

משרד התחבורה חילק את הרפורמה לשלבים ולחצים פוליטיים שונים גם גרמו לו לשנות את סדר השלבים. כך למשל הרחבה חלקית של הרפורמה לכל האזורים הגיאוגרפים במדינה בוצעה באפריל במקום הרחבת הרפורמה לערך צבור ונסיעות בודדות שתוכננה לרבעון השני של 2016. גם התביעה האולטימטיבית של השר דרעי להוזיל את המחירים בשיעור המע"מ עשתה את שלה.

הכל פוליטיקה. אם ינדנדו לשר התחבורה להרחיב את הרפורמה בכיוונים של נסיעות בינעירוניות באוטובוסים והחלת תעריפי הבסיס החדשים גם לנסיעות בודדות וערך צבור (כפי שנדנדו לו ליצור כרטיסים תקופתיים משתיקי "מחאת פריפריה" גם לקרית שמונה, בית שאן, עפולה, אילת, קרית גת וכד' ולכלול את לוד ורמלה בטבעת הראשונה בגוש דן), אז הפוליטיקאי והפופוליסט שבשר התחבורה ייכנע, ילחץ על שר האוצר להסכים ויורה למשרד התחבורה לבצע גם את שלבי הרפורמה הללו.
כך זה עובד במדינת ישראל.
 

tberger

New member
אם הבנתי נכון אז

הסיבה שזה המצב נכון להיום היא שהרפורמה שבוצעה בתחילת 2016
לא כללה נסיעות בינעירוניות ארוכות באוטובוסים.
השלב הזה ברפורמה נדחה למועד מאוחר יותר.

לרכבת היו חוזי גמיש 30 גם לנסיעות בינעירוניות ארוכות עוד לפני הרפורמה וחוזה 919 הוא אחד מהחוזים שמחליפים את החוזים הללו של הרכבת.

שינוי המצב תלוי בתקציב. כפי ששינוי תעריפי הבסיס בשימוש בערך צבור או בכרטיסים בודדים, כך שלא יהיה מצב אבסורדי שבו חופשי יומי יותר זול מנסיעה בודדת או משתי נסיעות, תלוי בתקציב.

משרד התחבורה חילק את הרפורמה לשלבים ולחצים פוליטיים שונים גם גרמו לו לשנות את סדר השלבים. כך למשל הרחבה חלקית של הרפורמה לכל האזורים הגיאוגרפים במדינה בוצעה באפריל במקום הרחבת הרפורמה לערך צבור ונסיעות בודדות שתוכננה לרבעון השני של 2016. גם התביעה האולטימטיבית של השר דרעי להוזיל את המחירים בשיעור המע"מ עשתה את שלה.

הכל פוליטיקה. אם ינדנדו לשר התחבורה להרחיב את הרפורמה בכיוונים של נסיעות בינעירוניות באוטובוסים והחלת תעריפי הבסיס החדשים גם לנסיעות בודדות וערך צבור (כפי שנדנדו לו ליצור כרטיסים תקופתיים משתיקי "מחאת פריפריה" גם לקרית שמונה, בית שאן, עפולה, אילת, קרית גת וכד' ולכלול את לוד ורמלה בטבעת הראשונה בגוש דן), אז הפוליטיקאי והפופוליסט שבשר התחבורה ייכנע, ילחץ על שר האוצר להסכים ויורה למשרד התחבורה לבצע גם את שלבי הרפורמה הללו.
כך זה עובד במדינת ישראל.
אם הבנתי נכון אז
הבעיה העיקרית היא שאם יאשרו לחלק מהאוכלוסיה להשתמש בכרטיסים של הרכבת גם באוטובוס לנסיעות בין מטרופולינים אז מי שלא יקבל יתלונן, כי הרי אין הבדל תקציבי אם אני נוסע לחיפה ומשם ברכבת או באוטובוס.
 
לא. המצב הוא כפי שהוא מכיוון שהרפורמה שבוצעה לא כללה

אם הבנתי נכון אז
הבעיה העיקרית היא שאם יאשרו לחלק מהאוכלוסיה להשתמש בכרטיסים של הרכבת גם באוטובוס לנסיעות בין מטרופולינים אז מי שלא יקבל יתלונן, כי הרי אין הבדל תקציבי אם אני נוסע לחיפה ומשם ברכבת או באוטובוס.
לא. המצב הוא כפי שהוא מכיוון שהרפורמה שבוצעה לא כללה
נסיעות בינעירוניות ארוכות באוטובוסים.
לרכבת, כפי שכבר כתבתי, היו עוד לפני הרפורמה כרטיסים תקופתיים לנסיעות כאלה.

כרטיס 919 למשל מתומחר כך שהוא כן כולל נסיעות ברכבת בין חיפה לתל אביב, אבל לא כולל נסיעות בין חיפה לתל אביב, או בין יקנעם לתל אביב באוטובוס.
זה לא סתם לקבוע שמרגע זה הכרטיס הזה יהיה תקף לנסיעות כאלה גם באוטובוס, זה מצריך תמחור שונה של הכרטיס וחלוקה שונה של ההכנסות ממנו בין הרכבת למפעילות האוטובוסים.
או ברמת המאקרו: הכללת נסיעות בינעירוניות ארוכות באוטובוסים במסגרת הרפורמה החדשה.

זה רלוונטי לא רק לנסיעות בין יקנעם לתל אביב, אלא גם לנסיעות בין ירושלים לתל אביב, בין באר שבע לתל אביב, בין באר שבע לירושלים וכד'.
 

ronatd

New member
אז מה למשל אם קוד 924 תל אביב ירושלים?

לא. המצב הוא כפי שהוא מכיוון שהרפורמה שבוצעה לא כללה
נסיעות בינעירוניות ארוכות באוטובוסים.
לרכבת, כפי שכבר כתבתי, היו עוד לפני הרפורמה כרטיסים תקופתיים לנסיעות כאלה.

כרטיס 919 למשל מתומחר כך שהוא כן כולל נסיעות ברכבת בין חיפה לתל אביב, אבל לא כולל נסיעות בין חיפה לתל אביב, או בין יקנעם לתל אביב באוטובוס.
זה לא סתם לקבוע שמרגע זה הכרטיס הזה יהיה תקף לנסיעות כאלה גם באוטובוס, זה מצריך תמחור שונה של הכרטיס וחלוקה שונה של ההכנסות ממנו בין הרכבת למפעילות האוטובוסים.
או ברמת המאקרו: הכללת נסיעות בינעירוניות ארוכות באוטובוסים במסגרת הרפורמה החדשה.

זה רלוונטי לא רק לנסיעות בין יקנעם לתל אביב, אלא גם לנסיעות בין ירושלים לתל אביב, בין באר שבע לתל אביב, בין באר שבע לירושלים וכד'.
אז מה למשל אם קוד 924 תל אביב ירושלים?
האם הוא כן תקף באוטובוס? האם ניתן לנסוע איתו בקו 405 למשל?
 
אותו עקרון:

אז מה למשל אם קוד 924 תל אביב ירושלים?
האם הוא כן תקף באוטובוס? האם ניתן לנסוע איתו בקו 405 למשל?
אותו עקרון:
(3) (א) נסיעה משולבת בתוך מטרופולין ירושלים באזורי הנסיעה שלהלן וביניהם: 110 ,121 ,131 ,232 ,135 ,ובתוך מטרופולין גוש דן באזורי הנסיעה שלהלן וביניהם: 210 , 221 ,222 ,223 ,232 ,233 ,234;
(ב) נסיעה ברכבת בין אזורי הנסיעה שלהלן שבמטרופולין ירושלים לבין אזורי הנסיעה שלהלן שבמטרופולין גוש דן: 110 ,121 ,131 ,232 ,135 ,210 ,221 , 222 ,223 ,232 ,233 ,

בין המטרופולינים אפשר עם חוזה 924 רק ברכבת. אבל מכיוון שאזור 232 (אזור מודיעין) נכלל בשני המטרופולינים, כן אפשר להשתמש בחוזה 924 בנסיעות בין ירושלים לת"א דרך מודיעין, עם החלפת אוטובוס במודיעין, ואין צורך בשני חוזים נפרדים כפי שיש בנסיעה באוטובוס בין מטרופולין חיפה למטרופולין גוש דן.
בקווים בין ירושלים לגוש דן (מלבד מודיעין) אי אפשר להשתמש בחוזה 924 לצורך מעבר בין המטרופולינים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה