קודמתי

ה אiר

New member
מאמי,

הנק' שלה היתה שלפעמים זה כן מספיק. אז אתה אומר שלא? נכון. לפעמים כך ולפעמים כך. אבל בוא אל תגזור עלינו דין מוות בבקשה. זה לא מנחם
. לרוב הלא מאמין ועושה בעצמו - לא יעזור. לרוב שמאמין ועושה - יעזור ועוד איך. הפסימיות שלך משגעת אותי, אני שוקלת הכאה.
 

too addictive

New member
הו ערן..

שים לב להבדל בין ההודעה הקודמת שלך להודעה הזו: "מה שרואים בבית זה גם מה שנתפס בהמשך. את כבר יודעת איך הוא מתנהג" לעומת "כמובן שכולנו היינו שמחים לא להיות כמו ההורים שלנו אבל אני חושב שלרובנו זה לא יעזור" הכללות זה לא בריא
 
אף פעם לא הבנתי איפה היו הכללות בהודעה ההיא

היו בה בעיקר עובדות שאמרו שרוב בני האדם הסביבה שלהם ובעיקר המשפחה וההורים הקרובים מעצבים את האישיות שלהם. זה לא נתון אפילו לויכוח, זה עובדות מבוססות מחקרים רבים בסיוציולוגיה ובפסיכולוגיה. העובדות הן שרוב בני האדם גדלים ונהיים דומים מאוד להורים שלהם, אפילו שהם לא מוכנים להודות בזה. בטח יש לזה הסבר פסיכולוגי למה אנשים טוענים שהם לא דומים להוריהם, אבל הם בעצם דומים מאוד מאוד רק מתכחשים לעצמם ולאמת. עכשיו, איפה הויכוח? כי אין כזה. לא היו שום הכללות, היתה כאן הכרה ברורה במציאות. מי שרוצה לשקר לעצמו, בהצלחה. אני דומה להורים שלי, בלי קשר אם זה מוצא חן בעיני או לא. אני לא יכול להתחמק מזה וגם לא יכול לשנות את זה. אני לא בן 16 שאפשר לעצב אותי מחדש ורוב המשתתפים בפורום כבר מזמן אינם ילדים ולכן אישיותם מעוצבת היטב ולא הולכת להשתנות הרבה כפי שנדמה, רק חיצונית אולי.
 

La la la 20

New member
פוחד יותר ממתעקש

חרוץ הוא לא למרות שהחרוצים היחידים שנתקלתי בהם בחיי הם סבתא שלי והבוס הקודם שלי אין בהם טיפה של עצלות. עצם זה שהוא מודע לזה ומפחד מזה זו התחלה של משהו, אני לא נתקלתי בעצלנות בוטה מצדו, אלא להפך, וזה מעודד. את אומרת שיש סיכוי שעם הזמן אני אגלה אחרת ?
 

too addictive

New member
טוב נו.........

חבר שלי גדל עם אמא עקרת בית. בבית של ההורים שלו הוא אפילו לא מרים את הצלחת מהשולחן, ואבא שלו יושב לו כמו מלך מחכה שיגישו לו, יפנו לו, ינקו לו. כשעברנו לגור ביחד פתאום קלטתי שאולי הוא מצפה שגם אני אעשה את זה, אבל הוא אמר שדווקא בגלל איך שאמא שלו גידלה אותו הוא לא רוצה מישהי כזאת ולא חושב שזה תפקידה הבלעדי של האישה לבשל\לנקות. הוא רצה את הבת זוג מלכתחילה (גם לפני) יותר עצמאית ופחות מלצרית. אז אני מבשלת ומגישה, הוא מפנה ומנקה. אז לא הכל כזה נוראי, זה שההורים שלו א, לא בהכרח מעיד שהוא יצא כמוהם.
 
זה מתאים לגיל ההתבגרות שילדים בורחים מהבית

כי הם חלילה לא רוצים להיות דומים להוריהם, אבל בגילאים גדולים יותר זה כבר לא רלוונטי. הדפוס של ההורים תבוע בנו היטב, גם אם נרצה בכך וגם אם לא. מי שאומר שאין בו שום דבר מההורים שלו משקר לעצמו בצודה חדה. כמובן שיש יוצאים מהכלל כאשר הורים גרושים וחיים רק עם אחד ההורים או שילד שהוריו שלחו אותו למשפחה אחרת, אז הוא יהיה דומה להוריו המאמצים. עובדתית אנחנו דומים לסביבה שבנתה וגידלה אותנו ואין הרבה לאן לחמוק מזה. אפשר לנסות לברוח ולברוא מציאות אחרת, אך הנסיון הזה נתון לכשלון כי בסופו של דבר חוזרים לבסיס והבסיס הוא מה שיונקים מהבית וכמובן מההורים.
 
הפעם אני דווקא צודק ../images/Emo13.gif

יותר מדי קורסים בסוציו ופסיכו עשו את שלהם
נא להביא מחקרים שמוכיחים ההפך או אחרת, שאנשים לחלוטין אינם דומים להורים, שאין קמצוץ של דבר זהה בין ילד להורה שלו. בהצלחה בחיפושים
 
ואוו, למדת באוניברסיטה הפתוחה?

אני בהלם!!!!! אני למדתי באוניברסיטת תל אביב, צריך שם בגרות ופסיכומטרי כדי ללמוד. כנראה זה מסביר למה את לא מסוגלת להוכיח טענה כשאת רוצה לטעון משהו, אבל את זורקת משפטים ואומרת שהוכחת משהו כשלא הוכחת כלום. קוראים לזה בריחה, חוסר יכולת להתמודד עם טענות ולהוכיח או להפריך אותן. יחי ההבדל הדק שבנינו. אמרת אוניברסיטה פתוחה, לדעתי אמרת את הכל במשפט אחד.
מ.ש.ל
 

ה אiר

New member
ממה אתה בהלם?

שאני מסוגלת ללמוד לבד ולהוציא ציון טוב? שאני מממנת לעצמי את הלימודים ועובדת במקביל? שאני לא מרגישה צורך להפריך טיעונים ברמה של סולייתי? אז תהיה בהלם, בשוק והמום... אני מאד מבסוטית מעצמי ובטוחה שיום אחד אם ממש תתאמץ גם תצליח לגבש את עצמך בלי להכנע לתכתבי הטבע שההורים העבירו לך. שמחה שאונ' ת"א קיימת, אחרת במה היית מנפנף?
סע לשלום
 
סעי לשלום ובהצלחה בכל ../images/Emo13.gif

אני באמת המום מהרמה, הם מודעים לזה שאת עושה להם ממש עוול רציני? העיקר שאת בסדר. אני הנבלה כאן. אין ספק שכנעת אותי לגמרי בטענות שלך.
 

too addictive

New member
ההנחה המוקדמת

היא לא ש"מה שאתה אומר זו האמת" ועכשיו לכו תוכיחו אחרת!
אני טוענ שקופים לימדו את בני האדם לדבר. עכשיו לך תוכיח או תמצא לי מחקר שיפריך
 
מעולם לא טענתי זאת

התבססתי על דברים שלמדתי אותם היטב. מי שרוצה לשלול, מוזמן להביא נספחים ולהוכיח שמה שלמדתי שגוי לחלוטין. יכול להיות שכל המרצים שלי באוניברסיטת ת"א טפשים, אבל אני בספק גדול שהם כאלה. הם דווקא תותחים אחד אחד. ואני מבין שגם את לא מסוגלת לנהל דיון, גם למדת באוניברסיטה פתוחה? או שזה עוד ניק ניים שיש לך בתפוז?
 
למעלה