קודם כל יהודי

נאפו פה

New member
קודם כל יהודי

73 אחוז מבני הנוער מגדירים עצמם קודם כל כיהודים, ורק לאחר מכן כישראלים. הגדרה מחדש זו של הזהות העצמית, והשינוי בסדר העדיפויות הפנימי מאפיינת תופעה של חזרה לערכי היהדות וניסיון לחיבור מחודש עם מורשת ישראל. בתקופה בה אפילו ראש ממשלת ישראל, אהוד אולמרט, מגדיר עצמו "קודם כל כיהודי , לפני היותי ישראלי", קשה להתעלם ממשב הרוח היהודי שמתפרץ אל התרבות הישראלית הפופולרית.... החזרה לעיסוק בשורשים וההכרות המחודשת איתם ללא מתווכים וללא מבוכה ממלאת חלקים מהחסך התרבותי. ללא מורא ובטבעיות מוזמנת היהדות הוותיקה והמסורתית להיכנס כחלופה שווה ומוערכת.
 

רפפם

New member
מצוין

זה בדיוק מה שהיהדות הרפורמית מטיפה אליו שאנשים יחדשו את הזהות היהודית שלהם גם בלי לדקדק בהלכות ולהיות כפופים לצווי הרבנות האורתודוקסית "היהדות המתקדמת משקפת את התפישה שליהדות ערך ומשמעות בישראל שעל סף המאה העשרים ואחת, וכי המסורת היהודית, המוסר היהודי וערכי המורשת היהודית, הינם חלק מן הזהות היהודית-ישראלית של ימינו. היהדות המתקדמת שמה דגש על המצוות המוסריות שבין אדם לחברו, ופועלת לחידוש דרכי הפולחן כך שיהלמו את זמננו. היהדות המתקדמת שואפת למדינה בה יהיה חופש דת ומצפון; בה תתקיים חברה הפתוחה לגיוון רעיוני; בה יתקיים עקרון השוויון וכיבוד ערך האדם; בה "איש באמונתו יחיה".
 
בוא תאמץ את היהדות שלהם

30% מהנוער דתיים וחרדים, יוצא שכ-50% מהנוער החילוני מגדיר את עצמו כישראלי ורק אח"כ יהודי. נתון זה מפתיע במיוחד, לאור העובדה שאנחנו גדלים על הגאוה היהודית. יחי הסקר ומי שמנתח את תוצאותיו..........................
 

נאפו פה

New member
איך שלא תהפוך את זה, אין מה לעשות, יותר אנשים

מתקרבים ליהדות בכל שנה ושנה.
 
בדיוק להפך

רובם הגדול עוברים תהליך הפוך, בדיוק כמוני. זאת הסיבה היחידה שעל אף אחוז הילודה הגבוה האחוז הכללי לא משתנה. הוא גם לא ישתנה בחיים. אפשר לעבוד על חלק מהאנשים חלק מהזמן אבל אי אפשר לעבוד על כל האנשים כל הזמן. תהיה בריא ולך לעבוד את אלוהיך למען לא ירצח עוד כמה יהודים תמימים. תתפלל הכי חזק שאתה יכול למען כולם כולל הגויים שנולדו בצלם.
 

Lucy Wiggin

New member
יש שם טוקבק מוצלח בנושא

מס' 30: ה"מימצא" חסר משמעות כל עוד לא ידוע מה היתה השאלה ולפיה, מה היו התשובות. לא כל מי שבתעודת הזהות שלו כתוב יהודי חושב שזה עושה אותה מזוהה דתית עם המושג. לא כל מי שעונה על שאלה בשאלון שתשובותיה "א. יהודי ב. ישראלי" שהוא יהודי, חושב שזה עושה אותו מזוהה דתית עם מושג זה. יש הרבה אנשים שעונים לפי ההגדרה הלאומית שלהם. לכן אין כאן שום מימצא או ניתוח מעניין, רק ניפוח פופוליסטי. אגב, מי שמזדרז להכריז על שינוי מגמה, טוב יעשה אם יציין מה היה קודם ומה נשתנה. לא ראיתי שום ביטוי לזה. בקיצור, גורנישט מיט גורנישט.
 
גם פה יש טוקבקים מוצלחים

אפשר לישלוח לינק משם לפה זה יגרום לטוקבקים עוד יותר מוצלחים.
 

Lucy Wiggin

New member
אתה יודע שלחברות הטבק

יש מחקרים שמראים שעישון פסיבי לא מזיק, נכון? הכל תלוי באיך מפרשים את הנתונים.
 
../images/Emo9.gifאני קודם כל אדם

לפני שאני יהודיה ולפני הכל,אני קודם כל אדם. ואני מכבדת כל אדם לא בגלל שאני יהודיה,אלא בגלל שאני אדם. וכן,אני ישראלית ורק אחר כך יהודיה.
 
לולא היינו יהודים, לא היינו ישראלים הרי.לא?

אם לא היינו יהודים היינו מקבלים את ארץ ישראל?לא חושב...
 

Wolverchenus

New member
אני לא יודע מה איתך

אבל אני לא הקמתי את המדינה, אני נולדתי לשני הורים ישראלים וזה מספיק בשביל שאני אהיה ישראלי.
 
אז ככה

אני ישראלית מפני שאני נולדתי וחיה בישראל. לעומת זאת צרפתי הוא כזה בגלל שחי בצרפת. ואיטלקי כזה בגלל שחי באיטליה וכו'. אין שום קשר בין לאום לבין מקום מגורים. אדם יכול להיות יהודי ולגור באירופה. או להיות נוצרי ולגור בישראל.
 

הרזבם

New member
אפשר לפתוח דיון על מיהו יהודי...

ישראלי בגלל יהדותו? מה הכוונה ב"יהודי"? מה הכוונה ישראלי? אילו היינו באוגנדה, זה היה שונה?
 

Wolverchenus

New member
זה לא נכון

אני ישראלי מתוקף החוק הישראלי של הורשת אזרחות. אבא שלי גם הוא יליד הארץ ובן לאבא ישראלי. אימא שלי עלתה לארץ וקיבלה אזרחות מתוקף החוק שנותן ישראליות לאזרחים זה נכון. אבל אני ישראלי בגלל יהדותם של אחרים, לא שלי.
 
למעלה