קובי אריאלי - אנוס?

קובי אריאלי - אנוס?

"האינדיקציה הברורה ביותר לזה שאני אאוט היא שהיום אני ממש אוהב חרדים. אני חרדי שמתקשה לזנוח את השבט החרדי, כי להחליף שבט בארץ זה כמו ניתוח לשינוי מין". אם היית יכול לבחור, לאיזה שבט היית עובר? "אני מסתכל על יוצאים בשאלה ונפשי יוצאת, כי את כל התהליכים האמוניים שלהם אני מבין מצוין. ואז אני מתחיל לחשוב על המעבר השבטי שלהם, ומרחם עליהם מאוד". מה זאת אומרת מבין מאוד? אתה מאמין באלוהים? "כן, בטח, אני דתי. לא הכי דתי בעולם אבל דתי". אם היית חוזר בשאלה לא היתה לך עבודה. "ברור, ברור". אם מישהו מילדיך יחזור בשאלה זה יהרוס לך את הבריאות? "במידה מסוימת, אבל לא כמו שזה היה הורס לאבא שלי. התגובה החרדית ליוצאים בשאלה היא לא פרופורציונלית, וזה הפוך ממה שזה היה צריך להיות, כי האדם עזב מיעוט והצטרף לרוב. זה חייב להשתנות, כי הרי בכל בית חרדי יש גם יוצא בשאלה. אני נוהג לומר להורים של היוצאים בשאלה שאברהם אבינו היה ילד ערבי". היית מסוגל לגור בשכונה חרדית? "לא, אני לא מקיים את כל הקודים. אני לא יודע לאיפה אני שייך. לא שחייבים להיות שייכים. התשובה האמיתית שלי לשאלה איפה אתה גר זה 'עם נעמי'. אני אגור בישראל תמיד, אבל המקום הקבוע שלי יהיה כנראה בהר תמיר, כנראה בקומות".
 
הוא ממש לא מצהיר על חילוניותו,

אבל מבין השורות, הדברים מוכיחים שהוא אכן לא מאמין. אם כן יש לנו חבר מוצלח מאוד בקהילתנו. הידד....
 

משתוקק10

New member
אני לא מצליח להבין כיצד הבנתם את זה?!

לדעתי הוא סתם דתי לאומי לייט במסווה חרדי לייט, והוא מבין את זה שאנשים לא מאמינים, יש גם מחב"תים שמבינים את זה כמו הרב אבינר שמשתמע מדבריו שהדברים לא ניתנים להוכחה, זה או שאתה מאמין או שלא.
 
משאיר מקום לספק

כי די ברור שהוא לא יענה בפומבי שהוא לא מאמין באלוהים, זה יהרוס לו את הפרנסה :), אז או שכן או שלא.
 
ותודה על הפונקציה החדשה של יוטיוב שגילית לי

כאשר מוסיפים לסוף שורת הכתובת את הטקסט הזה ניתן להצביע על שניה מדוייקת בוידאו. #t=00m33s
 
לא הבנתי מה הוא אומר

הוא מבין את התהליכים האמוניים של חוזרים בשאלה, אבל אם הבן שלו יחזור בשאלה זה יכאב לו (במידה מופחתת מאביו)? בעצם כן הבנתי, בסופו של דבר הוא צריך להגיע לביכ"נ ולתרום זמן הריתוק השבועי שלו לאל חי, בהיותו חרדי במסווה, ולא נעים לבוא לשם אחרי שפגעת בכל הקדוש של האנשים שאתה מתפלל איתם. ובכלל כל הקדוש להם, כמובן הגרת דמעות כשצאצאך חוזר בשאלה.
 

עץ שתול

New member
הוא סתם שבבניק שוה בין שוים

הוא לא הצהיר על שינוי אמוני כלשהו, להבדיל מהאנוס שהפסיק להאמין ולהזדהות עם הסביבה ממנה צמח. קובי אריאלי סתם רוקד מה יפית כדי למצוא מקום בעולם החילוני, מבלי שזה יפרק לו את רשתות אהבה שיש לו לפחות עם חלק מהציבור החרדי. יתרה מזו, אני לא יודע אם מותר לי לספר על כך, אבל קובי אריאלי כבר עבר על בשרו את כל מה שמרתיע ומפחיד את האנוס מהשורה לצאת, ולמרות כל היסורים הוא לרגע לא התלבט בשאלת מיקומו בחברה. וכאחד שמכיר את הבן אדם, קובי אריאלי הוא עוד אחד שמתמרד נגד הממסד החרדי שחנק אותו במשך שנות ציעורו מלהתפתח, כיום הוא כזה כפי שמכונה 'בעל החולצות הכחולות', מודרני או אם תרצו שבבניק. וכמובן שאני מזמין בזאת את קובי היקר להגיב, כי מן הסתם הוא גם קורא כאן בפורום, או קרוב לודאי לפחות שמע מהדיון המתפתח כאן.
 
ממש לא נשמע כך מתוך הראיון

נשמע שהבן אדם מתחמק ונמצא כמונו, מכורח הנסיבות איפשהו על הגדר מבלי היכרות מעמיקה של האיש, למה סתם להשמיץ?
 

רגל שם

New member
לא רוצה לחטוא באאוטינג

למיטב ידיעתי, ויש לה על מה להתבסס, הוא כופר אינטלגנטי ותיק מאד, רק נהנתן דיו, כדי לא לצאת בשאלה בתופים ובמחולות, למרות שהנזק בשבילו לא יהיה לא גדול מידי.
 
אני חושב שמעמדו כדתי מחמד

הוא מעמד מאוד נוח ואפקטיבי, ויש לו המון מה להפסיד משינוי מעמד וסטטוס.
 
למעלה