תגובה
ישנן שתי דרכים להכרה:
ידיעה שבהיכרות וידיעה שבתיאור.
ידיעה שבהיכרות מדברת על דברים ישירים שאני חווה- צבע, רגש, מחשבה.
ידיעה שבתיאור מדברת על הגדרות תאורטיות שמתייחסות למצבים או לאובייקטים מסויימים.
מאחר והאלוהים שלך הוא לא מוגדר הוא לא שייך לידיעה שבתיאור.
אני גם לא חווה אלוהים, אני אולי יכול לחוות רגש דתי אבל אני לא חווה את העצם ששמו אלוהים.
לכן, לאלוהים טרנסצדנטלי שכזה לא יכול להיות קריטריון לבדיקה.
עוד פעם, אתה מסיט את הדיון למחוזות אליהם אני לא רוצה להגיע, לא טענתי שאלוהים עובד אצלי, אבל לפני שאני מדבר אל מישהו (אפילו אם אני עובד אצלו) המינימום זה לדעת שהוא מקשיב. (אם "הוא" אכן קיים) ולכן פה אני אבקש קריטריון.
אם אלוהים איננו משהו ספציפי אז אין לו רפרנס ולכן המשפט אלוהים איננו מוגדר הוא נונסנס, פיטפוט.
כשאתה קורא "יוסי" אתה מצביע על אובייקט מסויים, שיש לו מאפיינים מסויימים, ומובחן מדברים אחרים.
נכון, אני תופס רק את ה"איברין דיוסי" אבל הם נותנים לי אינדיקציה על עולמו הפנימי של יוסי שאומנם אני לא יכול לתפוס או להגדיר אך הוא בהחלט משהו ספציפי ומובחן בעולם, משהו שאני מכיר בהיכרות ישירה עם עולמי הפנימי שלי.
מצד שני, לא כך אתה תופס את האלוהים, לפי התפיסה שלך הוא אינו משהו ספציפי, לכן, כשאתה אומר "אלוהים" למה אתה מתכוון?