קבלת דרכון אירופאי - צריכה עזרה

efratbomrind

New member
קבלת דרכון אירופאי - צריכה עזרה

אמא שלי בתהליכים לקבל דרכון אירופאי... מה המקסימום שזה לוקח? הדרכון סלובקי. ואין לה תעודת לידה (היא נולדה שם) בגלל שהכל נעלם לפני שהם עלו לארץ. אני רוצה בעצמי להתחיל בהתהליכי הגירה לאירופה ואני מתלבטת אם להתחיל או לחכות שהיא תקבל את הדרכון? ועוד שאלה : כמה זמן יקח לי לקבל דרכון אחרי שהיא תקבל ? האם זה מיידי? תודה רבה רבה .
 

Woking

New member
how long is a piece of string

רק בקונסוליה יוכלו לעזור לך. בכל מקרה אין שום ערובה שאמך או את תקבלו דרכון, ככה שאני אופתע אם מישהו יתחייב למסגרת זמן.
 
באותו עניין

אמא שלי נולדה בצרפת, אבל אין לה תעודת לידה. האם יש סיכוי שהיא תוכל להוציא דרכון. למי צריך לפנות?
 

Woking

New member
זה נשמע כמו בעיה

בלי להוכיח שהיא נולדה בצרפת, אין שום סיבה לצרפתים לתת לה אזרחות. בכל מקרה אני גם לא יודע אם תעודה כזאת מספיקה. כדאי ליצור קשר עם הקונסוליה, או עם עו"ד שמבין בנושא. אולי אפשר לעשות חיפוש ולמצוא רישום של הלידה, או איזשהי תעודה אחרת. האם היא יודעת איפה היא נולדה, תאריך וכו'? בדר"כ כל הלידות רשומות, ולא צריכה להיות בעיה להוציא העתק של תעודת הלידה.
 

efratbomrind

New member
כן זה הסיפור שלנו

אמא שלי נולדה בסלובקיה ובשואה נעלמו כל המסמכים. הדרכים הן: תחילה יש לפנות לשגרירות לרשום את כל הפרטים החל מאיפה נולדה ואיפה הם גרו בצרפת, מתי הם עלו ועוד ועוד כמה שיותר פרטים ולשלוח לאן שיאמרו לכם. אם אתם רואים שזה מתעכב מדי, היא צריכה לנסוע לשם ולראות אם יש סיכוי להוציא שוב את תעודת הלידה שלה אולי יש רישומים איפשהו ... צרפת אמור להיות יותר קל ואם היא מכירה שם מקומיים עוד יותר טוב. וזהו , לקוות לטוב. פנו תחילה לשגרירות צרפת ותקבלו את כל המידע.
 

een ogenblik

New member
מה כתוב בתעודות שמספק משרד הפנים

הישראלי? סבתי, בעודה בחיים, הייתה זקוקה לתעודת הלידה שלה למשהו שאיני זוכרת מה היה. אמי, בשם סבתי, בקשה העתק תעודת לידה ממשרד הפנים בארץ, והתקבלה תעודה רישמית, בה מודפס שסבתי נולדה בלינץ, אוסטריה. אמנם העתק תעודת הלידה הזו לא תחייב את צרפת, אך היא מהווה התחלה לחיפוש נתונים.
 

Taliy

New member
יש טופס שמקבלים בשגרירות

למילוי פרטים. הטופס הזה עובר לנוט , שם מחפשים פרטים. אם נמצאו מה טוב, אם לא זו קצת בעיה. השאלה היא האם יש מי שיעיד על היותה צרפתית מלידה (בן משפחה מדרגה ראשונה, בעל אזרחות צרפתית)?
 

airdene

New member
האם סבך ו/או סבתך היו אזרחי צרפת?

אם כן אז מהלך העניינים יהיה פשוט עד מאוד, כל שעליך יהיה לעשות הוא לכתוב לארכיון הצרפתי בעיר פארפיניון (שם מאוכסנים ארכיבי הממשלה הצרפתית וארכיוני הקולוניות) ולבקש את העתקי תעודות הלידה שלהם ו/או את תעודת המשפחה 'ליבר דה פאמי' שלהם ומשם להמשיך ולבקש תעודות עבור אימך ואח"כ עבורך. בעבר עובדי הקונסוליה הצרפתית בארץ לא ששו לעזור בתהליך חיפוש המסמכים אך מדיווחי חברים ומכרים מן השנים האחרונות עולה שהמדיניות שם השתנתה מעט וכיום קיימת מוכנות רבה יותר מבחינתם לעזור ולחפש את המסמכים המתאימים.
 
למעלה