קבלו מקבץ שאלות

קבלו מקבץ שאלות

מה נחשב לתנאים מתאימים לגלישה? מה אתם עושים כשממריאים בתנאים טובים ופתאום משתנה לכלום רוח או רוח שגורמת להזדקרות(אם יש דבר כזה,אני לא ממש מבין בנושא) -קרה פעם שהחוט שמחבר את הריתמה שבה שוכבים התנתק מהגלשן?יש חוטים נוספים שמאבטחים? -יש בינכם גולשים עם משקפיים?איך מסתדרים? עד כאן פינת הסקרן... המשך שבוע לכולכם.
 

David Gerby

New member
חיכיתי וחיכיתי...

אבל אף אחד לא עונה אז הנה: תנאים מתאימים - כל יום שאינו גשום ואינו רוחני מדי. רוח משתנה - אין בעיה כל עוד כבר הספקת להמריא. הזדקרות לא מתרחשת בגלל רוח משתנה (אלא אם אתה בהמראה). החוט - רצועת תלייה, בארץ לא ידוע לי שקרה (טפו טפו). בעולם קרה. בארץ כבר המריאו בלי להירתם, ברוב המקרים זה נגמר בשלום. אין חוטים נוספים שמאבטחים, כל רצועה היא כפולה ועמידה ביותר מ 10G. משקפיים - לא מבין מה הבעיה עם משקפיים, כמו שלאופנוען אין בעיה.
 

חגי

New member
חזרתי מהשיעור השבועי בספרדית

ואני נאלץ לתקן את DOD שענה באופן לא מקצועי תנאים מתאימים לגלישה - צריך רוח במגבלות מסויימות בהתאם לרמת הגולש (בדכ רצוי 5-30 קמש) וכמובן שהרוח תהיה במגבלת זוית של עד 30-45 מעלות (שוב בהתאם לרמת הגולש) ממצב של רוח אף. תנאים טובים הכוונה בדרכ לפעילות טרמלית - חוסר יציבות באויר או מפל טמפרטורות שמאפשר התפתחות טרמלית. ניתן לטוס גם ללא טרמיקות מעל רכס כאשר הרוח מעל עוצמה מסויימת. כמובן שגם ניתן להמריא כשאין תנאים ואז פשוט הנחיתה מגיע מהר מאד. לגבי השתנות הרוח - הרוח משמעותית מבחינת ההזדקרות רק בהמראה. כאשר הגלשן באויר הוא לא "רואה" רוח אלא הוא נע בתוך גוש אוויר שיכול לזוז לכל הכיוונים ובכל העוצמות. תופעה של מפל רוח עלולה לגרום להזדקרות והיא אופיינית לטיסה באויר בו נוצרים הפרשים חדים במהירות הרוח בשל מכשול קרקעי או התקרבות לקרקע (בה החיכוך מאט את זרימת הרוח) רצועת התלייה לא נקרעת כמעט בשום מקרה אלא במצב של הזנחה פושעת , חבלה זדונית . יש אפשרות להתנתקות מהגלשן בשל חיבור רצועת התלייה באמצעות טבעות מתכת לא סטנדרטיות המתאימות לגלישה או בשל חיבור בעזרת חבלים למטרת שינוי אורך הרצועה. חיבורים כאלו מועדים לפורענות בשל טעויות אנוש. יש גולשים עם משקפים כמו שיש נהגי רכב עם משקפים.
 
למעלה