תראה, תקשיב, תשמע....חחח
לא כיוונתי לכך שאתה מציג ענישה כדבר מפלצתי. אני יודעת לקרוא, ומבינה במרבית המקרים את רוח דברייך. בנוסף לכך המפגש עימך בהחלט מסייע בידי להבין את התפיסה שלך, ואני מסכימה עם חלקה, ועם קוים מסוימים בה איני מסכימה. בנוגע לסיטואציה שתיארת....כמובן שאני אציין שבכדי לדעת כיצד הייתי מגיבה הייתי צריכה להיות שם. אני חושבת שהייתי מצטרפת למשחק שלהן, וטופחת קלות על ראשה של הילדה הגדולה, היא ודאי הייתה מגיבה והייתי שואלת אותה המון שאלות. אני סבורה שגבולות אמיתיים מגיעים אך ורק מתוך הבנה, זה קורה לי עם התלמידים שלי לא פעם. אופציה נוספת היא פשוט להניח להן להיות אחיות, גם אני ואחיי הלכנו מכות (ואתה לא מתאר אלימות חריפה) , זוהי התפתחות וגדילה. ישנן עוד שלל אופציות, אבל הדוגמה שנתת אינה ממוקדת מספיק בעיניי לנושא האלימות החריף עליו דיברנו קודם. ענישה מבהירה בצורה חד משמעית סמכות, ולא יותר מזה. אני לא תופסת בגישה זו, אני מאמינה שאין כל צורך להתנשא ולומר לילד בפניו שאתה יודע טוב יותר, משום שאין לכך כל משמעות. כמובן שקוגניטיבית בתכנים מסוימים, אנו המבוגרים מבינים טוב יותר. העניין עליו ניסיתי לשים את הדגש בשאלתי הוא שאנחנו לא יכולים להביט בהתנהגויות השונות של הילדים ולהאשים אותם, או את הוריהם... וזאת משום שאף אחד לא נותן בידיהם את הכלים הנכונים, חלקם פשוט מצליחים להפיקם אינטואיטיבית. ובינינו, גם מורים לא מקבלים את הכלים המתאימים בהכשרה, אני מנסה כמורה לאסוף טיפים על הדרך..... והרבה מהם עובדים