קבין. לעיריית ירושלים ולופו.

ixmix

New member
קבין. לעיריית ירושלים ולופו.

עשרה קבין של יופי ירדו לעולם קבין של לכלוך, עשרה ירדו גם, ירושלים לקחה תשעה של יופי ועשרה וחצי של לכלוך. אני מלמד מתמטיקה, מה יוצא? שאין לך כיעור כזה של עיר הקודש. גם קב או שניים של נבזות ירדו וחלק גדול מהם נחת בבניין העיריה במחלקה המרתקת של אישורי בניה שם מייצרים אפרטהייד בכל שניה פייגה-לאה בנתה קומה ללא פניה ואחמד לא יכול לשים גדר בגינה. ומה עם כל האוהדים (כמה וכמה קבין) המוקדשים לאלימות, והשבוע ליצחק רבין? סיסמאות לא נשכח, לא נסלח, לא נברח ובינתיים עיר הבירה הולכת לפח בין קבין של זוהמה וקבינות של זימה איפה ההוא שהלכה לו המדינה? ובעיריה? מדושנים, שבעים, שמנים אוכלים שומן, מתלקקים כמו חתולים נוזל להם על הסנטר, ואף אחד לא מדבר על הרס עיר ואם ואב ובירה די נורא? קצת נורא.
 
צודק - מִיֶה בִּל מִיֶה

וכאשר עיר יפה מבפנים מתכערת לא עם 9 קבין של יופי היא נותרת. תהילתה מן העולם חיש עוברת. יופיה מתכסה בשכבה קוברת של זוהמה פיסית גוברת ומי אחראי לה - אם לא טינופת אנושית מצטברת? הפתרון - לעבור לעיר היפה ביותר בישראל תל אביב!
 

קסנדרה*

New member
יופי של ביקורת ומענה, אבל הייי, העיר הכי יפה

היא חיפה ואין בילתה
 

ixmix

New member
לנשום, לנשום

אוויר ערים עכור מחומץ נישא בצ'ק פוסט בצפון נדרש הרבה רצון אומץ לחיות בתוך השיטפון של מי אפסיים וביוב וצחנת תעשייה לחיות על חוף, כמו בכלוב מה שיהיה הוא שהיה. חיפה - יפה אך ריחנית כמו אגזוז של מכונית.
 

קסנדרה*

New member
להירגע, לא כל מה שכתבת נכון

לעתים וזה קורה בתקופות חמסין, מלווה המפרץ בריח לא נעים של כימיקל, וזה לא מגיע לשכונות המגורים. אז בבקשה לא להגזים, זיהום האויר במרכז הארץ נמדד יותר מאשר באזור חיפה. מה שנכון, אנחנו יושבים באזור מסוכן, בעתות מלחמה וגם בעתות רגיעה. אבל עסקנו ביופי, חיפה היא העיר היפה ביותר בארץ אני חושבת שהיא גם הנקייה ביותר והיא מאד ירוקה, יש לזה חשיבות גם מבחינת זיהום האויר.
 

GALI02

New member
מסכימה עם כל מילה

אין כמו הנוף החיפאי יש בו מהכל: ים, מישור, נוף הררי, ירוק, שקיעות מהממות, מקדש הבאהיים המרהיב ועוד ועוד (ממש מסע פרסום לחיפה
)
 
כמעט מסכים אבל

איך מודדים יופי? רק בצורה החיצונית? בנוף היפה? מה עם הנשמה. אני מוצא יופי גם בחורבות עתיקות ובבתים מטים ליפול וצפופים. עכו העתיקה שאותה אני אוהב מאוד! - פעם הגדרתי את חיפה כמקום ההוא בדרך אל עכו. כך גם יפו. כרם התימנים. נווה צדק. ומאידך ארכיטקטורה מודרנית. שמת לב איך בונים לגובה בתל אביב? (מטר משם ברמת גן לעומת זאת מתנשאים מגדלים פוסט מודרניים מכוערים למדי). תענוג. א-פרופו יפו - המשך יבוא
 
עַ-יָפָה יָפוֹ

עַיְפָה יָפוֹ זקנה ועייפה, קמטיה - שברים בניה זנחוה בעבור ערים עלמות ובעליה – לטובת פלגשי פרברים. פעם נהנתה מתריסרי עולמות כעת רק מיעוטם - בלים - נותרים. טוותה תקוותה בערפילי חלומות - באבק-רחובותיה הם מתפוררים. ועוד באזני מהדהדים מהלומות מצעדיה, המנוניה ושיריה – כתרים שקישטוה פעם, ועתה דממות תוגה תעטה על לחייה החיורים. וברחובות הצרים ובכיכרות ההומות מוצגים עוד חמוקיה - שרידים מפוארים. אך בלילותיה תאסוף גלימותיה - כלימות, בתיה - סחבות' ובלואי קבצניה - שׂרים לשעבר, ימתינו עד בוש, עד שממות יכבשוה, והם נסים מפניה ונגמרים.
 

ixmix

New member
סיבוב בצ'ק פוסט. מורטם.

חמותי שתחיה גרה בפתון הרחוק. ממש רחוק. רחוק יותר מחיפה, יותר מקריות, אפילו יותר מנהריה. מעבר להרי האופל, כמעט. מדי פעם בפעם כששורה עלי הרוח אני יוצא לדרכי בבוקרו של יום, ועובר דרך הצ'ק פוסט. בכל פעם אני חושב שיש להוסיך את המילה מורטם, לאור צחנת השפכים והזוהמה התעשייתית. זו בוודאי לא כל חיפה, אבל זה מספיק כדי לרצות למות. ואז להתחרט ולברוח החוצה.
 
למעלה