צרכניה-כלבו-מרכול-מכולת........

עוזי ק

New member
צרכניה-כלבו-מרכול-מכולת........

שאלה של דותן מה בין כל השמות הרבים שיש לנו למקום שבו קונים, נניח קניות לשבת. רשימה חלקית מכולת חנות צרכניה כלבו מרכול מרכולית (בקיבוצים) שוק וכמובן גם הלועזיים סופרמרקט מינימרקט יש בטח עוד מה ההבדלים, מי גדול יותר, קטן יותר, מכיל יותר אוכל או בגדים?? ?? ??
 

גנגי

New member
דבר אליי בשירים, אהובי...

"אני זוכר אותה מהמכולת" - מכאן אפשר ללמוד בוודאות שהמכולת היא המקום שבו פוגשים אנשים. אם כן, מכולת - מקום לאירועים חברתיים. כפי הנראה גם משפרת את הזיכרון. "אם הלך אל השוק - תראה אותה בוכה" - מכאן ניתן להבין שבשוק בוכים. ואמא שלי אומרת - אם בוכים כנראה יש סיבה. נסכם: שוק - צער לך וצער לי, על כך מעידות העיניים. "אז בשבילך פתחתי בשכונה חנות שקדים ופיסטוקים" - מטאפורה נאה. כולנו יודעים שמאחורי החנות הסגורה נמצא רק את ציפור מכנסי השבת. רוצה לקרוא לזה "שקדים ופיסטוקים"? שיבושם לו. "חי בעגלה של סופרמרקט מלאה סודות" - אהה. ברור ש"בלי סודות" זה לא בסופרמרקט. מכאן שאין חשש לפגוש את גשש-בלש, ואפשר לבוא בלי חשש. "היא חושבת שהחיים זה כלבו" - וכלבו זה החיים. אם נכנסתם, היזהרו לא לצאת בטרם עת. צר לי, אבל מינימרקט, מכרול ומרכולית אין בשירים, מכאן שאין דברים כאלה, בחינת "אני לא מוּשר משמע אני לא קיים".
 

mucool2

New member
אין מרכול? את בטוחה?

מכירה יוני רכטר? אז הנה שורה מתוך "הדרך אליה": "כל מילה שלא המרכול סיפור שלא סופר.." (ואם כבר שירים, איך אפשר בלי להזכיר את דני שעוד יושב על הספסל ליד הסופרסל.)
 

גנגי

New member
אפילו לא נתווכח, מה יש כבר להגיד.

 

גנגי

New member
לא, ר.כ.ל.

במכולת יש מרכולת, רוכל מוכר את מרכולתו. אה, וגם מרכלים שם. אבל זה קשור באמת לשיר המכולת.
 

uriozmor

New member
רי"ש עשויה להידמות לשאחריה

רק לפני ימים אחדים דובר פה על "כיכר", שאולי היא משורש כרכ"ר.
 
../images/Emo140.gif תודה.

פשוט, במכולת ליד הבית כל כך יקר, שמאוד התאים לי השורש נ.כ.ל...
 
לפי רב מילים,אין כאן ענייני ר' בכלל

המילה שהוקלדה: מכולת הערך המילוני: מַכֹּלֶת נטיות: מַכּוֹלוֹת הניתוחים הדקדוקיים: מַכֹּלֶת = (עֵרֶךְ מִלּוֹנִי) כתיב מלא תקני: מכולת חלק דיבר: שם עצם מין: נקבה מספר: יחיד אותיות שימוש: שורש: א כ ל <<<<<<<<<<<<<<<<----------- סמיכות: נסמך/נפרד
 
למעלה