צריכת אנרגיה לאחר פעילות גופני

yam12

New member
צריכת אנרגיה לאחר פעילות גופני

שלום לכולם ברור שבעת הפעילות הגופנית מתרחשים שלשה תהליכים עיקריים 1. שימוש במקורות האנרגיה 2. שימוש במנגנוני הגוף הסימפטטים על מנת לאזן את צרכי הגוף 3. הרס רקמות. לאחר סיום הפעילות הגוף שואף לחזור למצב הומהוסטאזיס כולל פיצוי יסף. תהליך זה דורש אנרגיה שאלתי היא, מהי כמות האנרגיה הנדרשת להתאוששות לאחר מאמצים גופנים אשמח לקבל מידע בנושא או קישורים למאמרים רלוונטים המשך יום נעים
 

LIN TEAM

New member
תלוי

הדבר תלוי בעצימות האימון ובנפח האימון. מאימון אירובי קל יכולה להיות התאוששות מלאה תוך 5-6 שעות, ואילו ישנם אימונים בלוקח לגוף להתאושש מהם יותר מ-2 יממות (התאוששות מלאה, לא התאוששות חלקית המאפשרת המשך גל ההעמסה).
 

yam12

New member
אך מה לגבי צריכת האנרגיה?

תודה על תגובתך אך הייתי מעונין להתמקד בצריכת הקלוריות בעת תהליך ההתאוששות לאחר אימונים שונים אירוביים או אן אירוביים
 

LIN TEAM

New member
צריכת קלוריות

את צריכת הקלוריות כדאי לעשות בהתאם להוצאת הקלוריות היומית הרגילה של אדם ללא פעילות + כמות הקלוריות שהוציא בפעילות. משך הזמן בו נשאר המטבוליזם גבוה אחרי הפעילות הספורטיבית ומידת העלייה במטבוליזם (באחוזים) לא בהכרח מצדיקים התייחסות משמעותית לנושא זה. לרוב לא מקובל, אך אפשר להוסיף עוד אחוז קטן של קלוריות לתפריט (וזאת בהנחה שרוצים לשמור על משקל קיים ושהמטרה אינה ירידה).
 

LIN TEAM

New member
עוד

באימונים שנפחם זהה (דק'), סביר להניח שבאימון האירובי ההוצאה האנרגטית היתה גדולה מזו של האימון האנ-אירובי (אתה מתכוון, מן הסתם לאימון כוח ולא לאימון שייסודו אנ-אירובי מסוג אחר, נכון?). בשל הקושי לספוג ולנצל כמות קלוריות גדולה מאוד בארוחה נתונה, ההתייחסות היא לרוב לשבוע אימונים מלא, וקביעת הצריכה הקלורית תהיה ע"פ אותם פרמטרים שהזכרתי קודם. אם אמצא ניתוח נקודתי לגבי צריכת קלוריות לאחר אימון זה או אחר, שלא ע"פ ההוצאה הקלורית היומית/השבועית- אשים הודעה.
 

yam12

New member
חוב חמצן

שלום lim האם ידוע לך המונח "חוב חמצן" זוהיא צריכת החמצן מיד לאחר סיום הפעילות ועד למצב של חזרת צריכת החמצן במצב מנוחה. לאחר פעילות משך "חוב החמצן" הוא די מומושך ולא ניתן להתעלם ממנו. חוב זה מצביע על צריכת אנרגיה נוספת ממצב מנוחה ולאו דוקא על קירור או פירוק חומצת חלב. כדאי לקרוא את המאמר של עמוס גלעד http://www.wingate.org.il/site/HE/wingate.asp?PI=112&doc_id=11103
 
אנרגיה בהתאוששות

איננו יכולים להגיד לך בדיוק כמה קלוריות צריך לאחר אימון שהרי אין בידינו את הפרטים (נפח ,עצימות וכדומה) וגם זה אינדיוידואלי לכל אחד, אני יכול להגיד לך שיש הוצאה אנרגטית משמעותית לאחר פעילות גופנית שנובעת ממספר גורמים: -עלייה באפינפרין (הורמון לחץ המוגבר בזמן אימון ולאחריו) :מגביר את פעילות המטבוליזם הבסיסי -בנייה מחודשת של גליקוגן (תהליך זה דורש אנרגיה,למעשה כ-27 אחוז מהכמות הקלורית של הפחמימות שנאכלו "מתבזבזים על הפיכתם לקליקוגן) -סינטזת חלבון,בזמן אימון ישנו תהליך קטבולי והרס רקמות (תלוי בעצימות) לכן תידרש אנרגיה נוספת לכך. -עלייה בהורמני בלוטת התריס,אשר גורמים להאצה בחילוף החומרים. -וכמו שהאדם הקודם אמר,ישנה צריכת חמצן עודפת לאחר האימון בזמן מנוחה,אשר מעידה על הוצאה קלורית גבוהה יותר ישנם עוד גורמים אך אלה העיקריים.
 
אגב לגבי המספרים:

עברתי על כמה מחקרים,יש הטוענים שאחרי פעילות קלה,מדובר על הוצאה קלורית של 30-40 קלוריות אחרי האימון ביונית-50-70 קלוריות עצימה- 100-150 קלוריות הוכיחו זאת ע"י מדידת excess post-exercise oxygen consumption (צריכת חמצן עודפת לאחר מאמץ) כמובן המספרים משתנים מאדם לאדם. מדובר על הוצאה אנרגטית ישירה הנצרכת לאחר הפעילות הגופנית,זה לא כולל את היתרונות הנוספים של הורדה מהערך הקלורי של הפחמימות בהפיכתם לגליקוגן וכדומה.
 
למעלה