צריכים עזרה מאוד מאוד!

spelling

New member
צריכים עזרה מאוד מאוד!

שלום לכולם
אז ככה:
אני בשנות העשרים לחיי ובן זוגי כבן 30. אני חילוני והוא דתי.
מערכת היחסים שלנו מאוד יציבה וטובה. בחודש מרץ האחרון הוא "יצא" בפני משפחתו והיה נראה שעל פניו התגובות לא חייוביות אבל גם לא מזיקות..יחסית מתון.
לפני כשבוע העניין התפוצץ חזק מאוד-היו חילופי דברים קשים בינו לבין אימא שלו שאמרה לו דברים איומים (יש לציין שהיא אינה ניתקה קשר עימו עד לנקודה זו) אך ההורים מערימים עליו קשיים בלי סוף.
יש לציין שאני עומד לצידו כל הזמן ומנסה לעזור כמה שיכול..אפילו השגתי לנו פגישת ייעוץ אחרי שרדפתי אחרי כל ארגון אפשרי בארץ. הפגישה תערך בשלישי הקרוב עוד יומיים.
יש לציין גם שבחג האחרון היו ממש "חילופי אש כבדים" בינו לבין הוריו (הוא רוצה לעזוב את היחידת דיור שלו שצמודה אליהם) מה שגרם לו פשוט לנבול.
אני רמגיש שאני לא ממש מכיר...אני יודע שקשה לו ושהוא דואג...אני מפחד עליו ועל הזוגיות שלנו. אנחנו מתכננים לחיות יחד ולהקים משפחה אבל כמו שזה נראה כרגע בן זוגי משתנה לי מול עיניים ואני מאוד פוחד.
האם יש למישהו עצה עד לקבלת הטיפול? חוויה דומה? משהו שיעזור לנו? אני מרגיש שאני נשאב אחריה סיפור הזה וכרגע חי בעצמי במצוקה מכיוון שאני פוחד לאבד אותו. היה ברור לשנינו ששום דבר לא ישבור את מה שיש לנו אבל ביומיים האחרונים אני מתחיל לקבל הרגשה לא טובה.

סליחה על החפירה זה פשוט ממש דחוף!
 

גנימדס

New member
אתה והוא

הי...
צריך לחלק את זה בין שניכם, סך הכל הבעיה היא שלו, המשבר הוא שלו.....והמשפחה היא גם שלו....
זו החלטה שלו אם לעזב את יחידת הדיור ליד הוריו. אם הוא רוצה לעזוב- שיעזוב.
לי זה נשמע ממש "לגור אצל ההורים" וכשאתה לא מסתדר עם ההורים, לא כדאי לגור שם,
למרות שזה חינם....



כבר עדיף לשלם שכר דירה ולהנות משקט .

אולי בן זוגך משתנה, אולי לא, אולי הוא נובל ,אולי לא, כך או כך הוא עובר איזשהוא תהליך עוצמתי


והוא זקוק לתמיכה שלך!!!

אל תתבלבל, הוא המטופל, לא אתה. התפקיד שלך הוא לא להיות מטופל גם, התפקיד שלך הוא לא לריב גם עם הוריו, התפקיד שלך הוא לא להשיג טפול (מפתיע) התפקיד שלך הוא קשה בהרבה מכל אלה: להיות שם בשבילו.
לתמך, להקשיב, להיות כתף תומכת. ואם אפשר-להוות מקום אליו יוכל לברח, להיות מישהו שיוכל לשתף

אבל לא להיות מעורב בתהליך, תן לו לעבור את התהליך הקשה הזה ,תהיה שם בשבילו, תקשיב לכל מלה- וזה הרבה יותר חשוב מכל דבר אחר.
 
אני לא יודע למה זה שהוא מתנהג שונה

גורם לכך שתרגיש שיש איום על הקשר ביניכם..
כנראה בגלל שאתה מכיר אותו, אז אתה מזהה ריחוק מסוים, ומקשר אותו ישירות למה שקרה לו עם הוריו, ואתה מפחד שזה יבהיל אותו והוא יחליט לשנות כיוון.

אבל יתכן גם, שזה איזה דבר חולף, וה"שונות" שלו, נובעת ממה שהוא עובר עכשיו עם המשפחה, שזה בכלל לא קל, והאמת היא, שאין לזה שום קשר לקשר שלכם, אלא רק לכל מה שמסביב? אני חושב שדווקא עכשיו הוא צריך אותך יותר מתמיד.

מה גורם לך לחשוב שזה דווקא האפשרות הראשונה? (אם זה אכן כך).
 
למה היה שינוי? למה היה פיצוץ פתאום?

האם זה היה כעס שהצטבר אצל ההורים? או היה אירוע מיוחד שהיה טריגר?
האם בן זוגך יכול לעבור לגור איתך? להרחיק אותו ממקום הקונפליקט, לסוכך עליו ולתת לו מקום מיפלט - אצלך.
 
למעלה