צריכה תמיכה בנושא אחר

blumm1

New member
צריכה תמיכה בנושא אחר ../images/Emo101.gif

גם לכן קורה שאתן מרגישות לא מספיק טובות??? הכוונה עבור הילדים. בזמן האחרון אני מרגישה כאילו שאני לא טובה כ"כ. למשל, שחר צריך לישון קצת במהלך הבוקר ובמקום זה אני קמה איתו מאוחר (11 או לפעמים 10 או 9) ואז יש לי כל מיני סידורים נוסעת לפה נוסעת לשם ושחר לא ישן יותר, נרדם קצת בעגלה ומתעורר, נרדם, מתעורר וכך הלאה ואני מגיעה אחר הצהריים הביתה ומרגישה אשמה ששחר לא ישן מספיק בבוקר ואולי כדאי שאני אפסיק להסתובב כל היום. דבר נוסף עם כל ההתפתחות המוטורית, אני מרגישה שאני לא נותנת אולי מספיק שמה אותו קצת בטרמפולינה (יותר מדברים אחרים), קצת על משטח כזה מסול (כמו פאזל) כדי שירים את הראש וקצת במיטה בשכיבה מתחת לקשת של פעילות כזו שיושיט ידיים. משום מה זה אף פעם לא נראה לי מספיק, כל פעם אני חושבת שצריך יותר.... עוד דבר שלגביו אני מרגישה קצת אשמה זה המקלחת- בעלי משום מה לא חושב שצריך לקלח אותו כל יום ואני עשיתי פה סקר וכולכן עניתן לי שאתן מקלחות כל יום, אני עכשיו מנסה לעשות את זה אבל לא תמיד הולך לי כי לפעמים אני עובדת (התחלתי לעבוד קצת בסקרים בערבים עד 21:30) ואני חוזרת מאוחר וזה כבר לא מתאים ובפעמים אחרות סתם מתוך שהתרגלתי לכל יומיים.... דבר אחרון זה כמות הבקבוקים ששחר מקבל אם אני הולכת לעבוד אז נותנים לו בקבוק אחד בהתחלה (אני עובדת מ- 15:30 עד 21:30) ואחד לקראת שאני חוזרת ואני ממש מרגישה עם זה רע. איך זה שאני לא שם בשביל להניק אותו וכו'.... מה אתן אומרות? אני מצטערת שזה היה ארוך מדי אבל אני מסתובבת עם זה כבר הרבה זמן והייתי חייבת לפרוק..... תודה על ההקשבה..... מאיה
 

אלינקה

New member
את בסדר גמור ואל תרגישי רע

אצלי הבעל הוא זה שאחראי על המקלחת וןאולי אני אזעזע כמה אמהות בפורום אבל אני לא מקלחת אותו כל יום במיוחד בחורף מחליפים בגדים לעיתים קרובות כאשר הוא היה תינוק בחורף הלוגיסטיקה לחמם את האמבטיה או את החדר שלו בשביל אמבטיה היתה קשה מאוד הוא גדל טוב מאוד. גם אני מנסה לקלח יום יום אבל כאשר אני אני מגיעה ב2000 בערב אין לי תמיד כוח למאבקים .
 

Rשף

New member
גם אני מההורים הרעים האלה

מדלגים על מקלחת מדי פעם, סוחבים את הילדה לימים ארוכים של סידורים ללא שינה מסודרת ועוד... גידלנו ילדה מאד מוצלחת לדעתי על אף, ואולי בזכות, הכל.
 
../images/Emo24.gifאת אמא נהדרת../images/Emo24.gif

בואי נתחיל מזה. לילד לא קורה כלום כשאת לוקחת אותו איתך לסידורים. הוא לא נפגע ובעצמך אמרת שהוא נרדם בעגלה. אז לא רואה כאן בעיה. לגבי השקעה בילד נשמע שאת נותנת לו יופי של תעסוקה בין אם זה במיטה או על הרצפה. יופי. נפלא. תמשיכי ככה. לגבי הבקבוקים - ממש לא נורא שהוא מקבל 2 כשאת לא בבית. באמת שאת לא צריכה להרגיש אשמה בזה. אמרו פעם וזה חשוב מאד אמא מאושרת היא אמא רגועה ולאמא רגועה יש ילד רגוע. ולגבי מקלחת בואי אני אספר לך משהו - גם אני הייתי מקלחת פעם כל יום ועכשיו לא רואה בזה צורך בחורף אז מתקלחים אחת ליומיים. בקיץ אני באמת יותר מקפידה על לפחות פעם אחת ביום אבל בחורף בקור הזה וכשיש ימים שזה יוצא מאוחר באמת שזה לא נורא לפספס פה ושם.
 
תוספת קטנה למקלחת

מה שכן חשוב אצלי שלא יכנסו עם רגלים מלוכלכות למיטה והן כאן רוחצות פנים לפני השינה. את זה אנחנו עושים כל יום.
 

ר של דן

New member
לי נראה שאת אמא מקסימה

חושבת כל היום על הילד שלך ומה שטוב לו. לגבי המקלחות, זה שאת משתדלת כל יום זה כבר טוב. אנחנו מקלחים כל יום גם בחורף, אם פעם הכמה שבועות מתפספס זה לא רציני.
 

יעל11כהן

New member
רגשות אשמה

נראה לי שהרבה אמהות מרגישות שהן לא מספיק טובות. רגשי אשמה נולדים ברגע שנהיית אמא... הילד בוכה ולא הצלחת להרגיע אותו בשניה? רגשי אשמה. הילד מקורר ולכן לא אכל מספיק? רגשי אשמה. לגבי טילטולי הילד : כן הייתי ממליצה לרכז את הסדורים ביומיים ולא כל יום. אלא אם כן הוא ישן בנחת כל הזמן. אבל אם הילד נרדם בנסיעה ומתעורר כשעוברים לעגלה ושוב נרדם ושוב מתעורר כשחוזרים לרכב - אז עדיף שישן בשלווה בבית. אבל אם הוא ישן בזמן ההעברות או לחילופין הוא ער במשך כל ה"טיול" - אני לא רואה בזה כל רע. לגבי התפתחות מוטורית : נשמע לי דווקא בסדר. תרגישי אולי יותר טוב אם תדברי איתו ותשירי לו בזמן שהוא על המשטח/מיטה/טרמפולינה ואת בעסוקייך (ואם את כבר עושה את זה - אז זה בסדר לדעתי). לגבי מקלחות : גם אני לא מצאתי איפה כתוב בתורה שצריך לקלח ילד כל יום (בעיקר אם הילד לא נהנה מזה). בקיץ - כשמזיעים ומתלכלכים - אני מקלחת כל יום. אבל בחורף לא. יש ימים קרים שלדעתי זה עינוי לילד לקלח אותו (עם כל החימום). מספיק להחליף בגדים נקיים וזהו. לגבי האוכל : גם לי היו רגשות אשמה כשהייתי מגיעה הבייתה וכבר האכילו את הקטנה 10 דקות לפני שהגעתי. הרגשץי "פספוס". אבל מנסיון - עם הזמן זה עובר... המשך גידול קל ונעים.
 

תהלים

New member
את פשוט אמא מקסימה

כולנו מרגישות רגשי אשמה ורוצות לתת את המירב לילדים שלנו ולהתפתחות שלהם. אני חושבת שבנך אוהב לטייל כי את אוהבת. הוא מקבל גם גירויים בזמן שאת מטיילת איתו. לגבי מקלחות, זהו התחביב הכי גדול של הבת שלי לכן אני מעניקה לה כל יום מקלחת ובזה אני מרגיש שעשיתי את המיטב בשבילה. בידקי מה בנך הכי אוהב ובזה תשקיעי. אבל את אמא מדהימה.
 

אמאורית

New member
קודם כל את אמא נהדרת../images/Emo39.gif

ויש אילוצים בחיים, שמונעים מאיתנו להיות איתם כל היום, וזה בסדר, כי את משאירה אותו בידיים טובות, וזה לא פחות חשוב מאחריותך כהורה שלו. ואין לך מה להרגיש רע אם זה שאת לוקחת אותו לסידורים, זה לפעמים לא פחות כיף להם מדברים אחרים. אני בכל זאת הייתי מנסה לתת לו סדר יום, ככה אני עושה, סדר יום קבוע, זה גם יכין אותו טוב יותר לעתיד לכיוון הגן, וגם יתן לו סדר מבחינתו כילד וזה מאוד חשוב לו. כך גם לא תרגישי רגשות אשם אם ישנתם יותר מדי... אם יש סדר יום, אז הוא ילך לישון בצהרים, ותעשי לו טקס מקלחת בערב ולאחריו השכבה ללילה, ולאט לאט תכנסו לתלם, ואולי זה יסדר לך יותר את הרגשות.
 

blumm1

New member
ומתי מתחילים עם הסדר הזה?

באיזה גיל בערך? לנו הדבר שהכי מסודר זה לישון ב- 22:00 והיום אני רוצה לנסות ולהקדים לו.....
 

אמאורית

New member
קשה לי להגיד לך מתי מתחילים סדר יום

אני חושבת שבמידה מסוימת אני התכווננתי לסדר יום מהיום שנולדו, בהתחלה רק מקלחת אפשרית בשעה קבועה, ולאט לאט ככל שהם גדלים ופותחים פערים של שינה ואכילות מעטות יותר, אפשר להכניס את שנת הצהרים, את ארוחת הערב ואת המקלחת וההשכבה. אז תתחילי לאט לאט, כל פעם תכניסי מרכיב נוסף לסדר היום וזה יתאפס בסופו של דבר. בהצלחה.
 
למעלה