צריכה ערתכם-סטודנטית

ilanaga

New member
שאלות למי שחברה גם בקומונה כלשהי...

בוקר טוב...
סליחה שוב על ההצקות אבל לא הבנתי כל כך האם יש הבדל בין שתי הקומונות ?
איך אתן מחליטות לאיזו להצטרף? האם יש פה גם כאלו שלא שייכות לאף קומונה?
המנהלות כאן מנהלות כל אחת גם קומונה, איך זה מסתדר? תודה שוב ומקווה שלא הצפתי אתכם בשאלות... ושיהיה לכן יום נהדר (בלי הרבה לימודים...אוי, בעצם זה האיחולים לעצמי. אז בלי הרבה צרות ועם הפתעות נעימות ויפות
)
 

ilanaga

New member
צריכה ערתכם-סטודנטית

הי. שמי אילנה, אני סטודנטית בבן גוריון במחלקה לחינוך ותקשורת. אני כותבת עבודת גמר על השימוש שהורים לילדי ADHD עושים באינטרנט. קראתי את ההודעות שלכם במשך כמה שבועות ואחרי האישור המאוד נדיב של "חיוך נצחי" בקומונה שלה, החלטתי לנסות לשאול כמה שאלות גם אתכם. אשמח מאוד אם תוכלו לשתף מה אתן חושבות/מרגישות על הפורום ומי שמשתתפת גם בקומונה- מה אתן חושבות עליה. מה החשיבות והמשמעות של מקומות אלו בחייכן, במה נעזרתם ובמה לא, מה החסרונות, היתרונות וכו'... אני מתכוונת לסיפור האישי, כי בעיני זה מה שבאמת חשוב. יש לי המון ההתלהבות וסקרנות להכיר איך הדברים באמת, מנקודת המבט שלכם...מקווה שזו לא טרחה אגב, כמובן שהכתיבה שלי אנונימית לחלוטין ולא חושפת פרטים אישיים. המון תודה אני חוזרת לכתוב, שיהיה לכולם יום נהדר!
 

אנרגטית

New member
אז ככה

פורום בתפוז - אפשר לפתוח רק עם רשות הנהלת תפוז. קומונה - כל אחד יכול לפתוח, כל אחד יכול לפתוח בכל נושא. חיוך נצחי וברבאימה פתחו כל אחת קומונה בנושא הפרעות הקשב. אם תריצי חיפוש בקומונות יש עוד קומונות בנושא הזה. הקומונה של חיוך - הם למבוגרים יותר (זו ההתרשמות שלי בכל אופן) הקומונה של ברבאימה - היא לאמהות בלבד. אך ורק לנשים, ואך ורק לאמהות לילדים עם הפרעות קשב. מאחר והפרעת קשב היא תורשתית, יש ביננו גם אמהות לילדים עם הפרעות קשב שלוקות בעצמן בהפרעת קשב. שתי הקומונות האלו סגורות ורק מי שמורשה יכול לקרוא ולהגיב. לגבי הקומונות האחרות אין לי מושג. כל אחד פונה לקומונה/פורום שמתאים לו. אם את רוצה עוד פרטים, את מוזמנת לפנות אלי במסר.
 

ilanaga

New member
באמת יפה

אני רואה שלכל אחד יש את הייחודיות שלו בין הקומונות/פורומים. תודה על הלינק אני מסיימת את כתיבת העבודה ומקווה לפרסם לןכם אותה כאן בקרוב כתודה על עזרתכם הרבה אילנה
 

zivadina

New member
מה אני חושבת

הנושא של תמיכה באינטרנט מאוד מעסיק אותי, וגם כתבתי על כך מספר מאמרים. מצרפת את המאמר הכי טרי שכתבתי.
 

ilanaga

New member
בנוסף למאמרים

הי. קראתי כבר את כל המאמרים שכתבת. המון תודה, המאמרים באמת מעניינים וממצים. מה שחשבתי שאוכל לשמוע זו ההתרשמות האישית של המשתתפות. כמובן, עד כמה שאתן מוכנות לשתף... תודה!
 

b a r b a i m a

New member
שלום אילנה

אשמח לשתף אותך בחוויות שלי כמנהלת קומונה ולאחרונה גם כמנהלת בפורום. ש: מה החשיבות והמשמעות של מקומות אלו בחייכן? ת: את הקומונה פתחתי לפני שנה כי הרגשתי שאני צריכה מקום בו יבינו אותי כאמא לילד עם הפרעות קשב וגם כדי שאוכל להבין אמהות אחרות היום, שנה לאחר הקמת הקומונה - זה הבית השני שלי! החברות הכי טובות שלי צמחו מתוך הקומונה, מתוך השיתוף וההבנה, מתוך האכפתיות והרצון להקשיב. עד שהקמתי את הקומונה לא היו לי חברות אמיתיות. חברות הילדות שלי עם השנים פנו כל אחת לדרכן. אלו שנשארו לא הבינו מה אני רוצה מהילד שלי או שבלב אמרו - איזה ילד מופרע. נשארתי לבד. בזכות הקומונה יש לי היום חברות אמיתיות!!!!! חברות שהן המשפחה שלי!!!! שאני לא יודעת איך הייתי בלעדיהן לפני שנה?!?!?! אני אפילו לא זוכרת מה זה בלעדיהן שאלת מה החסרונות ומה היתרונות החסרון היחידי הוא שאני לא רואה את החברות שלי ושומעת אותן בזמן "השיחה" הייתרונות - ללא סוף...
 

ilanaga

New member
תודה. כשאהיה אמא אקים פורום כלשהו..

וואו... תודה! אתן לא נפגשות מעבר לשיחות כאן? אין לכן מפגשים משותפים? כל החברות היא מתוך השיחות במסגרת הוירטואלית? זה נשמע לי מדהים מה שאת מספרת. יש בספרות ביקורת קשה כלפי זה שאנשים מסתמכים על תשובות "מקצועיות" לכאורה של אנשים לא מקצועיים בפורומים. מה את חושבת על זה?
 

b a r b a i m a

New member
אילנה בוקר טוב.

יש לנו מפגשים בקומונה מדהימים!! אנחנו משתדלות אחת לחודש להיפגש. כל פעם בבית של מישהי אחרת. היו מפגשים גם בבתי קפה בקניונים שונים, היה מפגש אחד בפארק - אחה"צ עם הילדים, והיה לנו סופ"ש בקיסריה - רק נשים היינו 17 אמהות - זו היתה "ה" חוויה. לגבי הביקורת שאנשים מסתמכים על תשובות "מקצועיות" בפורומים - זו אכן בעיה. ולכן - גם בפורום וגם בקומונה כשמישהי נותנן עצה מנסיון אישי או ידע אישי - אנחנו תמיד אוצרות - יש להתיעץ עם הרופא המטפל. אבל ללמוד מהנסיון של האחרים - אני בעד. בזכות הפורום למדתי כל כך הרבה שכשהגעתי לרופא שלנו עם הילד שלי - ידעתי מה לשאול.
 

mic295

New member
מה אני חושבת

קודם כל בפורום הספציפי הזה יש גם יעוץ מקצועי של מומחים. היעוץ מגיע בתדירות גבוהה ממומחים בכל מיני תחומים וזה נהדר. לגבי ההורים שנמצאים בפורום: אני למדתי המון רק מקריאה בפורום. ממישהי שהיתה יכולה להוביל קמפיין נגד ריטלין וחששה במשך שנים מהיום בו בנה יתבקש לקבל הפכתי לאוהדת מספר 1 שברגע שבנה הזדקק לתרופה - הוא קיבל אותה מיד. אני לומדת גם מעצות שאחרים מקבלים ואם קורה מדי פעם שאני יכולה לנדב תשובה מהנסיון המועט שיש לי זה עושה לי טוב לתת העובדה שמדובר בפורום כה פעיל היא דבר מדהים בפני עצמו - ההורה המתלבט מקבל מיד תגובות גם מהירות וגם אוהדות. זה עדיף בהרבה מאשר לבלות ימים שלמים בנסיונות לתפוס את איש המקצוע בטלפון, שלא לדבר על לחכות לתור. יש גם המלצות שלא צריך דווקא איש מקצוע אלא עדיף הורה עם נסיון, למשל לגבי חוגים, קופות החולים, תורים לרופאים וכו' בקיצור - אני בעד
 

mic295

New member
וזה בדיוק מה שהתכוונתי בקשר למהירות

התגובה...
 

אנרגטית

New member
האינטרנט ואני

בזכות האינטרנט - גיליתי את הפרעת הקשב שלי. (בת 38) נכנסתי לפה לבדוק משו לגבי הבת שלי ומצאתי את עצמי יושבת שעות ובוכה. שיחה מקרית עם לידיה נווה גרמה לי להבין שאני צריכה להבדק וכך היה. עם הזמן גיליתי שגם לבנותי יש. מקריאה פה למדתי שכדאי ורצוי להרשם לסדנה להדרכת הורים וכך עשיתי. רק פה, פה ובקומונה בעיקר מבינים אותי. מבינים את הקשיים שלי, מבינים את היומיום שלי. אף פעם לא הרימו גבה אם סיפרתי שלבת שלי היתה התפרצות זעם. במקום אחר היו אומרים לי שהילדה שלי לא מחונכת. פה אני יודעת שזה חלק מהלקות, וזה חלק ממנה ושאני צריכה לקבל את זה כחלק ממנה. אם בשיחה עם חברות אני אספר שהחדר של הבת שלי מבורדאק ואין לה מושג איך ומאיפה להתחיל לסדר אותו, סביר להניח שהחברות יציעו לי עונש כזה או אחר. פה למדתי שאני צריכה לפרק לה את המטלה, להסביר לה אותה, להנחות אותה. אם הייתי מגיעה לאבחנה של הפרעת הקשב רק בגלל הפרעה בבית ספר, אין ספק שהייתי בטוחה שזו הפרעה לימודית. בזכות המקום הזה למדתי שההפרעה הלימודית היא חלק מזערי מהלקות, והלקות מביאה איתה מכלול שלם ועצום של בעיות, אך גם דברים חיובים מאד.
 

zivadina

New member
היי, אנרגטית. התרגשתי

וגם לקחתי את זה כמחמאה לפורום שלנו, שהצליח למלא את התפקיד שלקח על עצמו.
 

ilanaga

New member
אני אומנם חדשה ולא ממש חלק אבל...

גם אני מאוד התרגשתי. אני מודה לכן על הכנות והפתיחות ומקווה שחייכן יתמלאו רק טוב...
 
למעלה