צריכה עצות מנסיון

תמRי

New member
צריכה עצות מנסיון

שלום לכולם, אני צריכה רעיונות כיצד להתמודד עם בתי בת 2.5, שהחלה להרטיב בלילה בעקבות הצטרפותה של אחות חדשה למשפחה. אני יודעת שזה צפוי, אבל לא ממש יודעת מה לעשות עם זה. רוצה לציין שלא כעסתי עליה כמובן, אני משתפת איתה פעולה במשחק שבו היא תינוקת קטנה, ולא אומרת לה "את גדולה", רק הצעתי לה עזרה שאם היא צריכה פיפי בלילה שתקרא לי ואני אבוא. כל זה כמובן לא עזר (עדיין...). נתתי לה גם לישון איתי במיטה, כי התינוקת איתנו בחדר , וזכיתי לכתם שתן משלי במיטה. (הפיפי שלה המיטה שלי
). עוד רוצה לציין שהיא גמלה את עצמה ביום ובלילה יחדיו לפני כ 8 חודשים .
 

irisgh

New member
חורף

בנוסף להצטרפות האחות, שמת לב שעכשיו זה חורף? הבן שלי, שגם הוא נגמל ביום ובלילה בבת אחת, התחיל לפספס בלילות, בשבועות האחרונים. אני זוכרת שגם אני ואחיי, חזרנו להרטיב בלילות בחורף, בשנים הראשונות. זה פעם אחת בלילה? אני פשוט מחליפה לו מצעים ובגדים, וחוזרים לישון. שימי שעוונית, והמיטה שלה תתקשט בפחות ניחוחות. אני גם מציעה לו לשתות פחות בלילה, וללכת לשירותים לפני השינה (מה שבעבר זכה להתנגדות) תוך שאני מזכירה שלילה קודם היה לו פיפי. בשני המקרים (גם אם זה קשור לאחות, מה שאני לא בטוחה דווקא כי זה בלילה ולא ביום, וגם אם זה רק בגלל החורף) זה יעבור תוך כמה חודשים. לא חושבת שיש הרבה מה לעשות בקשר לזה. היא ממש פעוטה, ונגמלה מוקדם.
 

לאה_מ

New member
../images/Emo45.gif מסכימה עם איריס

להקלת הפרוצדורה הלילית (ואולי גם להעברת האחריות לילדה) אפשר להציע את המיטה בשכבות - נילון-מגבת-סדין וחוזר חלילה, אפשר להכין פיג'מה נקיה ליד המיטה, ואז אם היא מרטיבה בלילה, אפשר פשוט להסיר את השכבה העליונה, להחליף פיג'מה ולהמשיך לישון. ילדים קצת יותר גדולים כבר יכולים לקחת על עצמם את האחריות לתהליך הזה. בנוסף, להקפיד לא לשתות כ-20 דקות לפני שעת השינה, ולעשות פיפי ממש לפני השינה.
 
גם אצלנו סיפור דומה

בני נגמל לפני כ- 8 חודשים ביום ובלילה (יחד). לפני מספר שבועות החל סיפור ההרטבה בלילות. לא בכל לילה אבל די כמעט...
אני חושבת שזה קשור לחורף וללילות הקרים. אנחנו מנסים להציע כמה שיותר לשתות במהלך היום אך למעט בשתיה לפני השינה. לפני השינה הוא הולך מספר פעמים להתרוקן בשירותים. קנינו 3 ריפודיות למיטה (מצד אחד שעוונית ומהצד השני בד כותנה נעים), 2 שמיכות פוך (סינטטי- כביס), והרבה מצעים כדי לא להיות באטרף של כביסות.
 

vered4

New member
גם אצלינו חזר להרטיב לפעמים בלילה

וזה חורף ראשון לאחר גמילה. הייתם שוקלים להציע לילד טיטול ללילה? הרי אם חושבים שזה רק לחורף, אפשר להציג את זה ככה- רק עד שיעבור החורף. מה עדיף- להרטיב כל לילה? הרי הם מודעים לזה שהם מרטיבים ואני לא בטוחה שעם ההרטבה הם מרגישים יותר טוב.
 

irisgh

New member
אם כבר

אני בטוחה שהוא בחיים לא היה מסכים לטיטול בלילה. מה הוא תינוק?! (הוא אגב, לא הסכים לזה מלכתחילה. ). בכל אופן, לא הייתי מציעה. אלא אם זה ממש בלתי אפשרי, זו סה"כ גם סוג של התנסות. תאמיני לי שאפילו אני, בלילות חורף, קורה שאני חולמת שעלי ללכת לשירותים, ומתעוררת בקושי רב. נכון, זה לא ממש נעים להם, אבל זה לא נראה לי נורא. (אלא לגבי ילד שממש נכנס למצוקה מזה. אז אולי כדאי לחשוב על זה). ליניבי זה לא נעים, אבל העיסוק בזה סטנדרטי. באותה מידה לא נעים לו אם בקבוק המים שלו נשפך במיטה וכד'. אני לא יודעת אם זה עוזר, אבל תגידו. גם בבתים שמחוממים עד מוות, הילדים מתקשים לקום לעשות פיפי?
 

תמRי

New member
אבל , אצלנו חורף כבר כמה שבועות,

והבית מחומם 24 שעות ביממה. אני חושבת שזה לא מקור. הייתן מציעות לה ללבוש חיתול בלילה, או לנסות ולראות אם זה נמשך עוד (כל הענין בן שבוע בערך. ומיובש תמידי היו בשבוע הזה כ 6 הרטבות
 

לאה_מ

New member
את יכולה להציע לה את החיתול

כאופציה. אני רואה שבורח לך הרבה פיפי בלילה - את מסתדרת ככה או שאת מעדיפה שנשים חיתול עד שתרגישי שאת יכולה להתאפק עד הבוקר?
 
למעלה