צריכה עזרה !!

אהבתיה

New member
צריכה עזרה !!

שלם לכולם, יש לי שני דגי זהב וביומיים האחרונים אחד מהם נראה ממש לא טוב. הוא לא שוחה, לא אוכל והיום הוא פשוט נשכב בתחתית האקווריום על צד אחד ולא זז. זה נראה כאילו הוא בקושי נושם. כשהוא שוחה זה על צד אחד או בסיבובים סביב עצמו. אין עליו שום פצעים, נקודות לבנות או זיהום כלשהו...ניסיתי לשים קצת מלח (אמרו לי שזה עוזר). מה זה יכול להיות ומה יכול לעזור?
 

Hallucinate

New member
או הו הו...

לאחרונה התרבו השמועות כי במקום פילטרים חב' המים "מקורות" שמה במים כלור וכלורמין. לנו זה לא גורם לנזק מסויים, אך לדגים זה קטלני. משמע- הדגים שלך הורעלו. אני מציע לך ללכת בחופזה לחנות הדגים הקרובה לביתך ולקנות מנטרל כלור לאקווריום, ולהפסיק להחליף מים עד להודעה חדשה. מה גם אין צורך להחליף מים בכל שבוע. פעם בחודש תספיק לך- אבל שוב, כרגע לא להחליף מים.
 
איך אתה יודע?!

איך אתה יודע שהיא צריכה להחליף רק פעם בחודש? אם הדגי זהב נמצאים באקווריום ללא מדיה ביולוגית, או בצנצנת קטנה בלי ציוד בכלל? ויש לדאוג שהאנטי כלור יפרק גם כלורמין- ורצוי מאוד גם אמוניה (פירוק הכלורמין יוצר אמוניה).
 

duel

New member
שניכם צודקים

מקורות אכן הוסיפו כמות גדולה יותר של כלור (וכלורמין) ואכן ישנם אקווריומים ללא מצע בקטריאלי אשר דורשים ריענוני מים. לכן יש צורך לאגור מים למשך כמה ימים בכמות מספקת במיכל, רצוי עם אבן אוויר שיזרז את התפוגגות הכלור. את ריענוני המים יש לבצע מהמיכל המוכן.
 

A l a n i s

New member
תגובה..

קודם כל.. אסור לגדל דגי זהב בצנצנת בלי ציוד... לצנצנת דג קרב מתאים. דבר שני.. כלורמין לא מתפרק אני חושבת.. אז רצוי מאוד להוסיף אנטי כלור.. צריך להחליף מים כל שבוע, ואם אפשר יותר אז יותר.
 

Hallucinate

New member
אלאניס יקר...

שום דג לא מתאים לצנצנת. דג זה לא עוגייה. דג זו חיה. חיה צריכה מרחב, היא צריכה אפשרות לחיים נורמליים (אפילו שהיא בשבי) והיא צריכה כל מה שאקווריום מספק וצנצנת לא. דגי שימורים זה כבר משהו אחר;)
 

MaaYan B23

New member
לא נכון מה שאתה אומר..

צנצנת לא מוגדרת בגודלה. היא יכולה להיות 50 מ"ל, היא יכולה להיות אחד ליטר והיא יכולה להיות 10 ליטר. כמו כן, עם תחזוקה וציוד טוב, אפשר לגדל מספר מועט של דגים - אך עדיין אפשרי בהחלט. גם אם נעזוב רגע את עניין הדג קרב [שיסתדר יופי בצנצנות שנמכרות בחנויות דגים], חשבת פעם מה מגדלים בנאנו צמחייה, למעט צמחייה? אני אישית נתקלתי בנאנו של 9-10 ליטר - יצא מקסים והיו יופי של דגים.
 

A l a n i s

New member
קודם כל אני בת,

דבר שני צנצנת לא הגדרתי אותה.. אני גידלתי ב7 ליטר דג קרב וזה היה מצויין וטוב לו, דג קרב אפשר לגדל גם בתנאים כאלו וגם בטבע הוא ככה.. אז אל תדבר שטויות
 
והוא עוד מדבר שטויות?!

דגי קרב לא גדלים בתנאים כאלה בטבע.. אפילו לא בתנאים דומים לצנצנת מסכנה של כמה ליטרים.. כדי שתבדקי מה את כותבת...
 
דודי,

אתה עדיין לא משתמש באנטי כלור?! מקורות כמעט ולא הוסיפו כלור, הבעיה היא שהם הוסיפו ממש הרבה כלורמין (מסיבה פשוטה, הכלור מתנדף כידוע תוך פחות מ24 שעות, וזה לא מספיק טוב בשביל להרוג את כל החיידקים או כל מה שיש במי שתיה שלנו שמקורות מנסים להפטר ממנו.. לעומת הכלור לכלורמין לוקח הרבה זמן להתנדף.. אבל הוא לא מספיק חזק כדי לעשות את אותה הפעולה כממו הכלור.. אז פשוט שמו כמות ממש ממש גדולה).. הכלורמין לא מתדנף תוך כמה ימים, אלה רק מתחיל להתנדף תוך שבועיים... אני לא חושב שמישהו יחזיק מים בתוך כלי לשבועיים.. במיוחד אם הוא צריך לעשות החלפות מים כל יום (כמוני למשל). ואם אין פילטר בעל מצע בקטרייאלי שיפרק את האמוניה שנוצרת מפיוק הכלורמין אז חובה לקנות אנטי כלור שמפרק גם אמוניה!! (כמו אקווה סיף למשל)
 

duel

New member
כמובן שחובה להשתמש באנטי כלור

- לא ציינתי זאת. כלורמין לא מתנדף/מתפרק ע"י עירבול ואיוורור של מים לכן ראש כח או אבן אוויר בתוך מיכל מים יזרז את התהליך, תוסיפו לזה את האנטי כלור בעל תפקוד מוכח נגד כלורמין. אני לא משתמש כי האקוריום שלי נראה כמו הצרות שלי - הדגים באקווריום זמני כבר חודשיים.
 

duel

New member
סיפור ארוך...

עברתי דירה לפני חודשיים. וחשבתי לעצמי, הזדמנות טובה לעצב מחדש את האקווריום. אז הוספתי גזע מרשים ומיוחד (לטעמי), הכנסתי צמחיה רבה (סוגים רבים של אפונגוטונים שאף פעם לא היו לי) ונתתי לאקווריום לרוץ. בינתיים כל האקווריום הפך חום, הגזע התמלא פטריות עובש, תולעים לבנות הופיעו, צמחיה מתה, ירוקת חומה הופיעה כמובן וחלזונות הופיעו - הם התקווה היחידה שלי. הקיצר תוהו ובוהו. ביצעתי המון החלפות מים - לא עזר. השרתי את הגזע, ולכשהכנסתי אותו הוא כל הזמן צף. יש לי פילטר ביולוגי צידי שכל יומיים צעק הצילו והתחיל לצוף - כתוצאה מכך לא היו מים בצד של ראש הכח והוא התחיל להרעיש. מה אני אגיד לך דור, התחלתי גם ללמוד, סיימתי שני פרוייקטים גדולים בעבודה (מישהו שמע על "איפה הילד?" ו- WebCam? בפלאפון?) לא התפניתי לאקווריום. שלשום פתחתי את המכסה כדי להתחיל מחדש ויצא ריח מסריח (כמו ג'ורה) כך שויתרתי מהר מאוד, סגרתי ת'מכסה ומחכה ליום שבו אני אתלבש עליו. בעסה לא נורמלית. מעצבן בטירוף!
 
נראה לי שאני יודע מה הבעיה...

דשן נוזלי אתה שמתה אי פעם באק'? אם כן, אחרי הוספת הצמחים המשכתה לשים? בפד"ח אני מבין שאתה לא משתמש נכון?! מה יחס התאורה לכמות מים אצלך באק'? בנוסף להרבה מאוד צמחים מתים, היה גם מוות לא מובן של דגים?
 

duel

New member
שכחת שאני מאסכולת Low-Tech?

אף פעם לא השתמשתי בדשן נוזלי, גם בפד"ח לא למעט מספר פעמים שהוספתי סודה. יחס התאורה שלי הוא כ-1:1 . דגים עדיין לא הכנסתי. יש עדיין צמחיה חיה (אך בג'יפה). הבעיה פה היא ההתמדה בריענוני מים ומתן תשומת לב לקויה מפאת חוסר זמן. מה שאני מתכוון לעשות הוא לשטוף הכל ולהתחיל הכל מחדש. אילו רעיונות עוד יש לך?
 
רק רציתי להיות בטוח...

מתי פעם האחרונה שהוספתה סודה? אם אני לא טועה זה היה לפני הרבה זמן נכון?! כל הסימנים שיש לך באק': *מחסור בדשן *מחסור בפד"ח *עודף תאורה *צמחים מתים במהירות, כשאר יש עליהם הרבה ג'יפה חומה. מעידים על הופעת הציאנו...(אין לי מושג מה הקשר של הריח). אני במקומך במקום להקים מחדש. פשוט הייתי מתחיל לטפל בציאנו ומקווה שיעבור מהר, וממש ממש לא להסתמך על השבלולים שיעשו את העבודה, כי הם לא יצליחו וסתם יתרבו ממש ממש ממש הרבה באק'.. אם בכל זאת תרצה להקים מחדש, ותרצה עזרה... דבר איתי..
 

menys10

New member
בקשר לדג שלך

אני חושב שפשוט הוא גוסס ואולי את האכלת אותו מדי
 
למעלה