צריכה עזרה עם החולדה חשוב...

pixy86

New member
צריכה עזרה עם החולדה חשוב...

קניתי חולדה זכר (איך קוראים לחולדה בזכר?) בן שלושה או ארבעה חודשים לפני שבוע וחצי בערך. שמתי אותו בנתיים בכלוב יחסית קטן כי הוא עוד יכול לצת בין סורגים של כלוב גדול יותר. ביום הראשון שלו הוא מצא קופסאת מתכת והוא ממש אהב אותה אז שמתי לו אותה בכלוב והוא עשה ממנה מאורה. חוץ ממנה הוא לא מתעניין בשום משחק שאני שמה לו בכלוב, תחשבו שאני משוגעת אבל זה אפילו נראה כאילו הוא מתעצבן עליי שאני שמה לו דברים בכלוב. ניסיתי, כדור של חתולים, סולם של תוכים, ערסל של חמוסים, מן עצים כאלה למכרסמים בצורה של ירקות ובטעמים ועוד איזה משהוא שניסיתי לבנות מגליל של נייר טואלט. אתמול סוף סוף סידרתי את החדר אז שחררתי אותו, הוא לא הסכים להשתחרר כשנמאס לו מזה שהוא חוזר אלי ואני שמה אותו במרכז החדר הוא פשוט נכנס לכיס שלי והתבצר שם. ועוד דבר יותר חשוב הוא לא מוכן לאכול כול דבר שאני נותנת לו,קניתי תערובת למכרסמים עם כול מני גרעינים וקטניות, אבל הוא לא אוכל את הכופתיות עצמן, הוא לא אוכל ירקות ופירות, והוא אוכל את האוכל של הכלבה שלי וקבנוס. בקיצור הוא בררן באוכל כמו אחי הקטן בערך (שזה אומר הרבה). רעיונות מה עושים? בבקשה תפרטו כמה שיותר כי אף פעם לא גידלתי חולדה וזה מתחיל להראות מסובך, כול מה שקראתי קודם התברר כלא נכון ואני צריכה את כול האינפורמציה האפשרית. נ.ב. אולי זה חשוב אני לא בטוחה קניתי אותו בחנות חיות, ובמקור הוא היה אמור להיות אוכל לנחש, אז הוא לא הוחזק בתנאים הכי טובים (למרות שזו חנות ממש טובה) מצטערת על החפירה אבל אני מתחילה להילחץ.
 

Camel Spotter

New member
אני הייתי נותנת לו עוד זמן

לחולדות שלי לקח שבועיים להסכים לצאת ממאחורי הכריות של הספה אל הספה עצמה, והן עדיין לא מוכנות לרדת לרצפה, למשל. לגבי משחקים- זה עניין אינדיבידואלי. החולדה (זכר) שלי אוהב לגלגל אגוזי מקדמיה, הנקבה מעדיפה משחק שבו היא נכנסת לי מהצווארון ויוצאת מקצה השרוול, ושניהם אוהבים שבונים מעליהם "אוהל" משמיכה או לנסות לתפוס את האצבע שלי כשאני מעבירה אותה מתחת לשמיכה שהם עליה. אבל גם לכל הדברים האלה לקח לנו לא מעט זמן להגיע. בקיצור, נסי להזכר מה אהבת לעשות כשהיית בת שש- זה מה שהחולדות (לפחות שלי) אוהבות
בכל מקרה, העצה העיקרית שלי היא באמת לתת לו עוד זמן, בעיקר אם הוא לא רגיל למגע אנושי מילדות. אני גם הייתי שוקלת בחיוב להוסיף עוד חולדה.
 

pixy86

New member
קודם כול תודה

בקשר ללהוסיף עוד חולדה, בהתחלה הבאתי רק אחד כי חשבתי שבכלל יהיו מבועתים בבית מהעובדה שהבאתי חולדה. עכשיו שרק חברה של אבא של מפחדת (וגם היא לפעמים מציצה עליו כשהיא חושבת שלא מסתכלים). אז אני מחכה שהוא יגדל ואני אוכל להביא כלוב גדול וגם שנעשה חברים קודם כול אני והוא את יודעת :). מה לגבי אוכל? מה את נותנת? מה הם הכי אוהבים? ובבקשה בלי הפניות לתפריטים באינטרנט כי הדברים האלה כ"כ מסובכים שאני לא מבינה בכלל מה רוצים ממני
 

Camel Spotter

New member
בשמחה רבה

חכי חכי, בסוף גם היא תתאהב בהן
אני נותנת להן מנה של ירק או פרי (כרוב, חסה, חתיכת פלפל אדום, תפו"ע, כאלה), כופתאות בלי הגבלה, וקצת צ'ופרים (ביצה קשה, לחם, בשר, פירה, אורז, מה שאוכלים באותו יום..) בכמות מוגבלת, כדי שלא ישמינו. הן אוהבות גם עלים של חוביזה, פרחי היביסקוס וכאלה. הן הכי אוהבות אוכל מבושל, ולמרבה הקלישאה- גבינה צהובה על כל סוגיה. אם את רוצה לצ'פר את החולדה שלך ולהעסיק אותו קצת את יכולה לתת לו אגוז פקאן (צריך לפתוח אותו קצת והוא ימשיך משם) או להחביא גבינה צהובה בין השיניים של איצטרובל או בתוך קליפה סגורה של אגוז מקדמיה. זה יתן לו תעסוקה לכמה זמן.
 

pixy86

New member
אפשר עוד קצת שאלות?

מצטערת על ההצקה... מה הגודל של מנה? איזה כופתאות נותנים, מה שאני נותנת זה בסדר? (עם כול הדברים בפנים גרעינים קטניות חתיכות של חרובים זה שקית אדומה כזאת) ו.... אם הוא ממשיך אם ההתנגדות הזאת לירקות (נשבעת לך שהוא קופי אחי הקטן גם לו אני צריכה לבשל אוכל מיוחד) זה יהיה סוף העולם? באמת החולדה שלך אוכלת פירה? איך? איזה חמודים הם, הא? אני לא בבית עכשיו ואני מתגעגעת אליו ממש, זה אף פעם לא קרה לי עם חיה שלא היתה כלב או תוכי.
 

Camel Spotter

New member
ברור שאפשר!

אני לא מכירה את הכופתאות שלך, אבל נשמע לי שאם זה ייעודי למכרסמים זה בסדר. שלי בצבע בז' בהיר ובלי חתיכות בפנים (זה אוכל שנותנים במעבדות לחולדות/עכברים), נראה לי ששלך יותר טעים
. גודל של מנה- אני לא יודעת לענות על זה.. "חתיכה" זה מעורפל קצת, הה? אני מנסה לתת חתיכה שנראית לי סבירה יחסית לגודל שלהן. אם שמתי להן יותר מדי אוכל הן פשוט מחביאות אותו בבית שלהן, ואם שמתי מעט מדי הן משלימות עם כופתאות שיש להן כל הזמן בכלוב, אז אני לא מקפידה על גדלים כל כך. מצטערת שאני לא יכולה לעזור לך פה. אבל שאלתי שאלה דומה לפני שבועיים-שלושה, את יכולה לנסות לחפש בפורום. נראה לי שאם תתני לו רק ירקות וכופתאות הוא יאכל מחוסר ברירה, לא? אפשרות אחרת היא לנסות ולגוון בירקות עד שתמצאי משהו שהוא אוהב. שלי מתים על חסה, אגוזים ופרחי היביסקוס, למשל, אבל לא אוכלים כרובית. בפעם הבאה שאת מבשלת משהו פחמימתי את יכולה לנסות לתת לחולדה קצת שאריות- טיפה פירה על קצה האצבע (זהירות מנשיכות), כמה גרגירי אורז, כאלה. אולי תגלי שיש לו העדפות קולינריות דומות לשלך. וואו, הם הכי חמודים בעולם. איזה כיף שהתאהבת בו כל כך מהר!
 

pixy86

New member
תודה...

כן זה יעודי למכרסמים, של וטיקאראפט, זה ממש טעים!! (ויש לזה גם ריח טוב) וגם לא כזה יקר, 18 שקל שקית בערך, הייתי מערבבת את זה פעם לדגו שלי עם אוכל של דגואים כי זה היה אוכל ממש משעממם ואיך שהייתי פותחת את השקית הוא היה מתחיל להשתולל. אפשר לערבב חצי חצי עם האוכל הפשוט. הבאסה? שקראתי שאסור להם תירס אז אני מפזרת את השקית על השולחן ומוציאה את כול התירס אחד אחד כמו נמלה (כשאחי עומד לידי וצוחק עלי) היום אני עושה אנטיפסטי מגוון ממלא ירקות לארוחת חג אז אני אשמור ויעשה עליו ניסויים מחר (זה כ"כ לא נשמע טוב...) אגוזים ופופקורן הוא דווקא אוהב השמן הקטן אבל מה זה נותן לי? אני רוצה שיוכל ירקות וגבינות וכאלה (אני כזאת פולניה...) וכן אני מאוהבת, אך אפשר לא? אני מתקרבת לכלוב והוא בא ונותן לי ראש שאני אלטף אותו, הוא כזה חמוד!!! ד"א עוד אין לו שם, בנתיים אני קוראת לו פיץ. ועוד שאלה בכלוב של החולדות שלך, אין צעצועים או חפצים שהם עושים בהם שימוש?
 

Camel Spotter

New member
פיץ! איזה שם מתוק!

כששלי עייפות הן נותנות לי ללטף להן את הראש עד שהן נרדמות. אין דבר חמוד מזה
הוא אכל את האנטיפסטי? שמתי להן בכלוב גליל ריק של נייר טואלט שהן פירקו, איצטרובל, בלוטים ואיזו בובת בד שכורסמה לחלוטין. אין להן ממש משחקים, יותר דברים לכרסום ופירוק.
 

pixy86

New member
הקפצתי לו

כבדים עם פלפל אדום ואספרגוס והוא אכל, את האספרגוס חלק מהפלפל אבל באופן מפתיע לא את הכבדים. בנתיים נתתי לו לאכל מהאנטיפסטי פלפל קלוי בטטה וזוקיני, מחר ננסה עוד. לאט לאט... חמוד פיץ? אולי אני אני אשמור לו... לי הוא עוד לא נותן ללטף עד כדי כך הוא עוד היפראקטיבי עלי נכנס לי בתוך החולצה ורץ מהבטן לשרוול ואני מתפוצצת מצחוק כי זה מדגדג בטירוף.
 
למעלה