צריכה עזרה דחוף בנוגע לברכת החמה בבוקר

צריכה עזרה דחוף בנוגע לברכת החמה בבוקר

מי יודע באיזו שעה ואיפה? היו שמועות על משהו ביד לבנים תודה
 

גור 2

New member
מקווה ששרות 107 לא גלש למחוזות האלה

למרות שיש בזה משהו יפה
 

גור 2

New member
עושה לעצמך הקלות../images/Emo35.gif

אותך לרבי....
 
יהיה אשר יהיה - הוא כבר התייאש ממני ../images/Emo6.gif

אחד מרבני העיר אמר לי לאחרונה "העיקר שיש לך נשמה יהודית"
 

גור 2

New member
וזה באמת העיקר ../images/Emo45.gif

הנשמה הזאת שחסרה כל כך במחוזותינו ושהוחלפה בפולחנים זרים.
 
אגב, אכן יש בזה משהו יפה

ומעניין שכל הטקסים הסמליים המעניינים ביהדות לקוחים משני מקורות קדומים יותר - פגאניים (עבודת אלילים) ומטריארכאליים.
 

AvihayA

New member
חג שמח פצפונת וכל גולשי הפורום:

ברכת החמה: הבוקר, ערב פסח, יום רביעי הינו מאורע המתקיים פעם ב-28 שנים, יום בריאת המאורות. כלומר היום, עם זריחת החמה, השמש עמדה באותו מקום ובאותו יום כמו בבריאת העולם. זהו אירוע מרגש הן מבחינה רוחנית-מסורתית והן מבחינה היסטורית: מדובר באירוע היסטורי החוזר על עצמו פעם ב-28 שנים. ולציניקנים בינינו: מצאתם את עצמכם מתרגשים מאירוע אסטונומי המתרחש אחת לתקופה מסויימת ? אנא התעלו לרגע מעבר לרגשות המסורתיות שלכם ושערו בנפשכם שהיום לפני 28 שנים, לפני 56 שנים, לפני 84 שנים וכו' (טוב הבנתם בטח שאין לי בעיה עם סדרות חשבוניות), עמדו אבותינו ואבות אבותינו הביטו מזרחה לכיוון השמים וראו את אותה השמש, באותו המקום ובאותו היום וברכו את אותה הברכה.(בכפולות של 28 שנים עד בריאת העולם) מרגש, לא ? ואשר לברכה עצמה, עמדתי ב 6:20 באיזור התעשיה, הוקסמתי מהזריחה ומהשמש העולה וברכתי את ברכת החמה לבד, כשסיימתי מצאתי את עצמי עם קבוצת אנשים שחלקם בחרו לברך אף הם וחלקם פשוט המשיך להביט בזריחה ולהיות מוקסמים מיופיה. אין ספק, מעבר לפן המסורתי, מדובר בזריחה מדהימה תמיד באהבה
אביחי ארביב
 

AvihayA

New member
גם מחשבים זה מיסטיקה ../images/Emo8.gif

תשאלי כל איש מחשבים ...
 

אלפונזו

New member
../images/Emo32.gifומחשבים זה גם היסטוריה

אפשר לשאול אותי! אני איש מחשבים וה"מוזיאון" שלי (ברעננה) פתוח - ומה שיש בו זה מחשבים היסטוריים (במחשבים שנות ה-80 זה היסטוריה) http://www.microvax2.org חג שמח אלפונזו
 

אלי ו.

New member
לא מיסטיקה ולא הסטוריה, אסטרונומיה

של העולם העתיק, וברכה שמסמלת את התפעלות האדם ממורכבות הבריאה. מדובר בחישוב די מורכב שמחשב את מחזור מופע השמש מול קבוצות כוכבים אחרות.
 

גור 2

New member
לא רק ביהדות. גם בנצרות.

חנוכה וחג המולד. פסח ופסחא. אלה של החורף נחגגים עם אש, אור ופירוטכניקה ביום הקצר (והחשוך) של השנה. מגרשים את החושך. אלה של האביב חוגגים את סיום החורף, העונה ה"מתה" בטבע (שלכת, היברנציה, אדמה קפואה) וליבלוב החיים המתחדשים. קליסטמון פורח בגן דב (רח' הגדוד העברי) מלפני שעה. הוא היה יפה יותר במציאות.... חג שמח ופורח לכולם!
 

אלי ו.

New member
אם זה מענין אותך אז דוקא בנצרות

חג המולד הוא "ניצור" מכוון של חגיגות הסטורנליה הרומיות. בברית החדשה אין שום אזכור ליום הולדתו של ישו, ולרומאים היה קשה להפרד מהסטרונליה ולכן הכנסיה הנוצרית פשוט השאירה את החג והכניסה לתוכו תכנים חדשים, מנהג מאוד מקובל בכנסיה הרומית. לעומת זאת חג החנוכה הוא חג שהתארוך שלו מוזכר קרוב מאוד לאירוע, עוד בספר מקבים א שנכתב שנים לא רבות אחרי מרד החשמונאים. לאירוע אולי יש קשר עקיף מאוד לחג פגאני (המקדש נטמא בכ"ה בכסלו, כנראה בזמן של חג פגאני, ושוחרר בדיוק 3 שנים אח"כ) אבל קשה לתאר שהחשמונאים, הבדלנים הדתיים שנלחמו במתייונים יאמצו לעצמם חג פגאני. יותר מכך, הגמרא במסכת ע"ז מזכירה חגים פגאניים בתקופת היום הקצר ביותר בשנה ומזהירה את היהודים שלא להשתתף בהם אפילו בדרך עקיפה, אפילו לא לסחור עם הגויים לפני החג כדי שכספי המסחר לא יגיעו לחגיגות הפגאניות.
 

גור 2

New member
באמת מענין...../images/Emo199.gif

עד כמה שידוע מזיווג בין בתולה אחת לרוח הקוידש. החגים הנ"ל של שתי הדתות מקורם פגניים (מלפני היהדות). איך הגעת למי התחיל? אם הסנהדרין בזמנו היה יותר בטוח בעצמו יתכן והנצרות לא היתה "באה" כלל. ההוא שנצלב לא יסד ולא הטיף לדת אחרת. הוא קרא תיגר על הממסד הרבני ישר הדרך ונקי הכפיים. אחרי הצליבה הכל כבר היסטוריה. משמחת העובדה שהיושר, נקיון הכפיים והאמונה הטהורה של הממסד הדתי שרדו ומתקיימים עד ימינו.
 

אלי ו.

New member
על איזה סנהדרין כבודו מדבר?

והממסד בזמנו של ישו היה בעיקר צדוקי ולא רבני אבל למה לבלבל אותך עם העובדות?
 
למעלה