צריכה מתכון לעוגת יום הולדת

3טוטי

New member
צריכה מתכון לעוגת יום הולדת

לבן שלי יום הולדת ביום שישי הקרוב 11.2 (בן - 23 , ואצלינו מתייחסים לכל גיל..) אני לא כזו אלופה במתכונים מסובכים אבל הייתי שמחה לקבל מתכון מנצח, שיעשה לו טוב על הנשמה ושירגיש שהשקעתי. קראתי אצלכם שיש מעין דפי סוכר מקושטים שמניחים אותם על החלק העליון. האם הם במקום קישוט ? איפה קונים ? אני גרה בראשון לציון. (אם זה בכלל מתאים..) יש עוד רעיונות כדי שירגיש שהפעם נעשתה פה השקעה..??? (לאו דווקא עוגה.. משהו שיעשה לו מעניין ושמח..
 
היי טוטי

קודם כל מזל טוב. לגבי הקישוטים, ראיתי גם בסופר וגם בסופר פארם . אך אני חוששת שהקישוטים האלו לקטנטנים, כמו נסיכה ופילים ועוד כאלו. אולי מישהו מכיר קישוטים אחרים שמתאימים. יש כאן המון מתכוני עוגות אולי שווה לערוך חיפוש. יש עוגות מדהימות וטעימות ללא הרבה מאמץ. אני חושבת שארוחה משפחתית שכוללת וריאציות שונות של פוקצ'ה ומאפי גבינה, ועוד סלטים טריים,אנטי פסטי, עם כלים נאים, מהווה תשובה הולמת ליום הולדת ומראה שהשקעת. אני מעדיפה ארוחה שכזאת אינטימית מאשר להתיישב במסעדה. הנה מתכון ממגזין דרך האוכל/ סיגלית : גר' שוקולד 200 גר' חמאה 9 ביצים 50 גר' קקאו 250 גר' סוכר 3 כפות ליקר תפוזים גרד מקליפת חצי תפוז אופן ההכנה 1. להמיס את השוקולד והחמאה במיקרוגל. 2. להפריד את הביצים לחלבונים וחלמונים. 3. להוסיף לשוקולד המומס את החלמונים והקקאו ולערבב. 4. להקציף את החלבונים והסוכר לקצף יציב. 5. לקפל את בלילת השוקולד לקצף החלבונים. 6. להעביר לתבנית חצי מכמות הבלילה ולהכניס לתנור שחומם מראש ל 180 למשך 20 דק' או עד שהעוגה מוכנה. 7. לחצי הבלילה שנותרה להוסיף הליקר וגרד התפוז, לערבב ולהכניס למקרר. 8. לאחר שהעוגה התקררה להוסיף את הבלילה שבמקרר לתבנית, ליישר את העוגה ולהקפיא. 9. לאחר שהעוגה קפואה ניתן לצפות באבקת קקאו.
 

pirge

New member
עוגת קוקוס מוס קצפת שיהיה ב../images/Emo49.gif

בצק: 5 ביצים מופרדות 2 שמנת מתוקה כף גדושה חמאה אגוזי מלך מתוקים, קלויים לקישוט כ-50 גרם. 2 חבילות שוקולד מריר ס"ה 200 גרם ---"עלית" 2\1 כוס סוכר 100 גרם קוקוס תבנית קפיץ עגולה משומנת מספר 26 להקציף את החלבונים עם חצי כוס סוכר. לקצף קשה. לקפל את הקוקוס בקציפה. ליצוק לתבנית ולאפות בחום 175 מעלות כ-10 דקות. הבצק יקבל צבע זהוב חום . לבדוק שמוכן. לקרר את הבצק. להמיס בסיר קטן על להבה נמוכה---את החמאה עם 2 חבילות השוקולד רק להמיס ולא להרתיח. להוריד מהלהבה ולקרר מעט. להוסיף בבחישה את החלמונים. לערבב מהר מהר שלא יהיו גושים. להקציף שמנת מתוקה אחת ולאחד הכל ביחד. ליצוק על הבצק האפוי. להכניס למקרר לכמה שעות. או ללילה. להציף את השמנת מתוקה השניה אפשר להמתיק בכף סוכר ---לא חייבים. לשטח על העוגה. לזרות אגוזי מלך מתוקים, קלויים , שבורים. או לקשט כיד הדמיון.
 

pirge

New member
להציף=להקציף הכוונה לשמנת המ

המתוקה השניה.
 
למעלה