צריכה ייעוץ מנסיונכם

דודוUUU

New member
צריכה ייעוץ מנסיונכם ../images/Emo4.gif

בני בן שנה ו10 חודשיים עם חשד לפדד התחלנו תוכנית ביתית של ABA בנתיים 3 פעמיים הבנות הגיעו נכנסו עימו לחדר לא סגרו את הדלת בהתחלה הוא משתף פעולה 10 דקות וא הוא נכנס ל"טרוף " של בכי בלתי פוסק וקורע לב מה לדעתכם עלי לעשות אני לא נכנסת לחדר שהוא בוכה נראה לי לא נכון אם יצאתי לא להכנס שוב כמו כן נראה לי שבני מבין היטב את הסיטואציה אני חסרת אונים מתחשק לי לבטל הכל ! מה הייתם עושים במקומי אשמח לעצה תודה מראש!
 
סבלנות

כדאי להנחות את הצוות לתת לו יותר חיזוקים חיוביים (ממתקים ,משחקים ),כדי שהוא יקשר את העבודה למשהו חיובי להיות על הדופק ולבחון את ההמשך עוד חודש חודשיים ( לפי ההתקדמות ) אם אין קידום אין הצדקה להמשיך אז או לחליף צוות או לחליף גישה. בהצלחה
 

mayarel

New member
אולי בהדרגה?

אנחנו לא ABA אלא גרנשפן אבל אולי ניתן שבהתחלה תהי גם בחדר? לעשות את המעבר הדרגתי יותר?
 
מסכימה ומוסיפה

אני עשיתי אותו דבר במשך תקופה ארוכה, ונשארתי בחדר. זה שירת כמה מטרות - גם הרגיע את הילד ופינה אותו ללימוד, וגם לימד אותי על תרפיה התנהגותית בכלל והיכולות של הילד שלי בפרט. זה עוזר לאם להיות מעורבת מאוד בתוכנית ולעשות הכללה של הנלמד בחדר לחיים בחוץ, שזה תנאי חשוב להצלחתה של תוכנית התנהגותית. יש תרפיסטים התנהגותיים שלא אוהבים את המעורבות הזו (אף אחד לא אוהב שמפקחים עליו), אבל תוכנית מוצלחת מחייבת מעורבות ופיקוח מתמידים של ההורים גם לפי המחקרים. כשהייתי בחדר יכולתי גם להציע לפעמים פתרונות יצירתיים לקשיים מתוך הכרותי עם בני, שהתרפיסטיות לא חשבו עליהם. עם זאת אני מדגישה שנתתי לו וגם לתרפיסטיות להבין שנוכחותי בחדר לא נועדה לאפשר לו להתחמק ממילוי מטלות לא נעימות. אם הוא רצה חיבוק - הוא קיבל, ומייד אחרי זה כיוונתי אותו מחדש לשבת ולעבוד. עוד משהו בהמשך לקודמיי: עם הבכי נמשך כל השיעור ובמשך כמה שבועות - צריך לבדוק מה לא בסדר בתוכנית או בתרפיסטיות. ייתכן גם שאין "כימיה" בין הילד לתרפיסטיות, גם אם הן נפלאות ומנוסות ומלאות רצון טוב - גם זה עלול לקרות, ובמקרה כזה לא יהיה מנוס מלחפש תרפיסטיות אחרות. אנחנו ביקשנו מכל תרפיסטית חדשה שבשיעורים הראשונים היא רק תשחק עם הילד, תיצור איתו קשר טוב, ותלמד להכיר אותו. האמת היא שתרפיסטיות טובות באמת יזמו זאת בעצמן. כאשר הוא למד להכירן וחיבב אותן היה להן קל יותר להציב לו דרישות, והאינטנסיביות שלהן עלתה בהדרגה. לדעתי זה נכון לא רק מבחינת טובת הילד, אלא גם מבחינת היעילות של התרפיה. היו כמה תרפיסטיות שחשבו שתרפיה התנהגותית צריכה להיות קשוחה "כי צריך ללמד אותו לעשות דברים לא נעימים". מעבר לכך שהמשנה החינוכית שלי הפוכה לגמרי, זו לדעתי טעות טיפשית הפוגעת בלימוד. הניסיון שלי היה שכשעובדים עם הילד, משיגים הרבה יותר מאשר כשעובדים נגדו. מילת המפתח בתוכנית התנהגותית היא מוטיבציה ומציאת חיזוקים המתאימים לילד. כשהילד סובל, הוא מקבל חיזוק שלילי ללימוד. ואחרי כל זה, בהחלט ייתכן גם שלילד ספציפי לא מתאימה כרגע (דגש על "כרגע") תרפיה התנהגותית, אלא תרפיה מסוג אחר.
 

איריס56

New member
דודו

בני לא היה יכול לדרוך על כפות הרגליים עד גיל 3 (בגלל פגם ברגליים) ובכל פעם שהיה מגיע לטיפול בפיזיוטרפיה היה מתחיל בבכי בלתי פוסק כמו בנכם החמוד, נו ואת חושבת שוויתרתי לו? בטח שלא. זו הדרך שלו להפעיל אותך. הוא זקוק לטיפול כדי להגיע לאיכות חיים ולכן אסור לוותר לו, עם הזמן הוא יסתגל לטיפול וירגע. אל תשברי ואל תבטלי שום דבר - בביטול הטיםול את לא נותנת פרס לאף אחד אלא גורמת לקשיים לך ולבנך בעתיד. תחזיקי מעמד ותנסי לא להיות במקום לזמן מה על מנת לא לשמוע את הבכי. חג שמח, איריס
 

mayarel

New member
גישה התנהגותית

אם מאמינים בגישה ההתנהגותית אז ההגיון אומר שהילד צריך אומנם לעבוד קשה אבל לא לסבול שכן זה משרת את המטרה ההפוכה הרי החיזוקים צריכים להיות חיוביים וגם במטרה שהקשר עם המטפל עצמו והחיוך ממנו יהווה את החיזוק ועוד שלב בקשר אנושי. יש הרבה סוגים של טיפולים ומטפלים אבל יש המון חשיבות לאיכות הלמידה כתוצאה מהרצון וההנאה שבה, או התמורה, וקשה לי להבין איך זה יכול להתקיים בסיטואציה שלילית. לא שצריך להתייאש ולוותר מהר אבל להיות בכל מקרה עם היד על הדופק ולמשש מה מתאים ומי מתאים.
 

meyravbh1

New member
אצלנו זה היה ככה,ופשוט

ויתרנו על השיטה. עברנו לגישה הרגשית יותר. מסתבר שזה התאים לו הרבה יותר. בהצלחה רבה!
 

vered73

New member
כך היה אצלנו בתחילה. כשהייתי יושבת

בתצפיות בטיפול הילד היה בוכה נורא ומסתכל אלי לעזרה. התרפיסטית שהיא גם מנחה וותיקה בתחום, אמרה לי שאם אגש אליו אז הוא גם לא יתמודד עם הסיטואציה, ואני גם מחזקת התנהגות של בכי על פני עבודה. אני חושבת שטיפול של ABA זה לא מטפלת שסתם יושבת עם ילד בחדר או בגינה, זה טיפול בילד עם לקות חמורה. לקות שמחייבת עבודה לפי מסגרת. (זה הABA גם מספק ובאופן ברור וחד) אני יודעת שבדיעבד כמה שהיה לי קשה, השיטה עזרה לילד. וכתומכת בשיטה אני ממליצה להמתין בסבלנות.
 

דודוUUU

New member
חברים תודה לכולכם

נראה לי שאתן לנו פרק זמן מסויים לניסוי ותהייה אהיה בחדר בזמן העבודה כי זה באמת מה שבני צריך ונראה לאן הדברים יתפתחו מודה לכולכם באמת עזרתם לי מאד !
 

ריקי 04

New member
לקחת אויר, ולהישאר בחוץ

בתנאי כמובן שאת סומכת על המטפלת שהיא עושה בדיוק מה שצריך. אצלנו גם התקנו מצלמה במעגל סגור וצפינו מהסלון. גם למדנו וגם את רואה שלא עושים לו כלום... זה קשה, ושלי היה אז בן שנה ותשע. אבל זה שלב שחייבים לעבור. זו פעם ראשונה שמציבים להם דרישות, והם צריכים להסתגל. השורה התחתונה - לקדם את הילד, היא הקריטית, אז אי אפשר לוותר רק כי ההתחלה קשה. כמובן - את חייבת להיות בטוחה שהתרפיסטית יודעת מה היא עושה, ושהיא בן אדם רגיש ואוהב. שלנו היתה כזו (והיא עדיין). ואם קשה לך מאד לעמוד מהצד - לפעמים צריך לצאת מהבית. בהצלחה, וזה עובר... אחרי שלושה חודשים אפילו הפסקנו לעבוד בדלת סגורה, כולם הסתובבו מסביב וזה כבר בכלל לא הפריע.
 

ליייייי

New member
חיזוקים, חיזוקים,חיזוקים

מסכימה עם כל הנאמר ומאוד ממליצה על התקנת מצלמה, טלויזיה במעגל סגור, אני יודעת שלילד שלי מאוד הפריע לראות אותי בחדר. המנחה שלנו, לכל טראפיסטית שמתחלה נותנת תכנית לשבוע ראשון שהיא רק משחקים ורק כיף והנאה. אח"כ ממשיכים בהדרגה. מניסיונינו תמיד להתחיל בפעילות מהנה וגם לסיים שעור בפעילות מהנה שתתן חשק לעוד. וכמובן מילת המפתח היא חיזוקים למוטיבציה. ההנחה אומרת שתמורת חיזוק משמעותי הוא יהפוך את העולם. מה שכן, חייבים לבדוק מדוע הוא בוכה ואיך מטופל הבכי! שלא יקרה מצב שהוא ילמד אני בוכה אז מוותרים לי ואני עושה כיף, כי אז הוא כל היום יבכה וכל היום יעשה כיף ובכך הוא מחוזק שלילית! האם יש לך מנחה? מהם החיזוקים שבהם אתם משתמשים? אולי נוכל לעזור לך עם רעיונות. אל תתיאשי מהגישה ותהיי עם יד על הדופק לגבי המטפלת וצורת העבודה. אם תהיה לך מצלמה שמחוברת לוידאו תוכלו לצפות ולבדוק מה גרם לבכי. אגב, העבודה עם וידאו עוזרת גם למטפלות לבקר את עצמן.
 

אלוטף

New member
לדודו....

קודם כל, לדעתי זה נורמאלי לחלוטין שהילד בוכה ,ככה זה תמיד בהתחלה. אם לא מחזקים את הבכי,בסופו של דבר הילד כן מבין ונרגע , וכבר מתחיל לשבת למשך זמן ארוך יותר ולשתף פעולה. לכן זה טוב שאת לא נכנסת לחדר בזמן הבכי, צריכים בשביל זה כוחות כי זה באמת קשה לשמוע את הבכי מבחוץ...ובכל זאת לא להכנס - כי זה בעצם יכול להוות חיזוק לבכי-בטווח הקצר הילד אמנם אולי יפסיק לבכות באותו רגע, אולם לטווח הארוך מבינים שעדיף היה לא להכנס ובכך לא לחזק את ההתנהגות של הבי,אשר מפריעה להמשך הריכוז ולשיתוף הפעולה. אני מקווה שעזרתי קצת...שיהיה הרבה הרבה בהצלחה בהמשך הטיפול,ואין לך מה להתחרט על הצעד......
 
היה לנו גם קשה

היהנו בתוכנית הזאת כשנה ובהתחלה היה נורה קשה אך הציעו לנו להפרד מהילד בהדרגה הכוונה להיות בחדר יחסית קרוב לשולחן העבודה להרגיעה את הילד עם חיבוקים וכאלה ולאט לאט להתרחק עד שהסתובבתי בין החדרים ולא היתי בקירבתם אם הצוות לא מוכן פשוט להתעקש התוכנית הזאת מאוד קשה ומלאה גבולות בהתחלה ופשוט אי אפשר לזרוק את הילד למיים מאחלת בהצלחה והנאה מרובה
 
למעלה