צריכה את עזרתכן

nurittt

New member
צריכה את עזרתכן

לבני בן ה-5 חודשים, שהוא יונק מלא, היו ביומיים האחרונים 2 מקרים של טיפת דם בחיתול שהיה מעורב עם השתן. ממה זה יכול לנבוע? קצת מלחיץ אותי.
 
אין לי מושג. אבל מוכרחה לומר לך את

האמת, אולי אני היסטרית אבל אם זה היה קורה אצלי, לא הייתי מחכה יומיים ושואלת בפורום. כבר בפעם הראשונה הייתי אצל הרופא או לפחות מתקשרת לכללית call.
 

קרניבל

New member
גם אני../images/Emo4.gif

שירגיש טוב
 

nurittt

New member
הסיבה לכך שלא הלכתי לבדוק במרפאה

היא שזה לא היה בדיוק דם, אלא בשתן הופיעה נקודה רחבה בצבע ורדרד-צהבהב, ולא הייתי בטוחה. רק עכשיו זה קרה בפעם השנייה ולכן שאלתי פה, לפני שנכנסתי להיסטריה. מעבר לזה ביום ו' בערב ויום שבת בערב, אין מרפאות פתוחות, ולא נראה לי שזה מקרה למיון. מכללית call התאכזבתי כמה פעמים ולא ראיתי טעם לשאול.
 

ניקי ב

New member
בטח מלחיץ, אני הייתי הולכת לרופא

מיד, רק בשביל השקט הנפשי.
 

nurittt

New member
שאלתי גם בפורום הנקה

וענו לי שם שייתכן שזה לא דם אלא ריכוז מלחים שנובע מהתייבשות. ההתייבשות יכולה לנבוע מזה שאני לא שתיתי מספיק, או שבני לא שתה מספיק. מאוד הגיוני כי באמת אתמול והיום לא שתיתי כמעט. בכל מקרה אבדוק את זה. תודה לכן.
 

סאני22

New member
לנו היה את זה השבוע

והרופא עשה בידקת שתן ואישר שזה מהתיבשות(סוג של קריסטלים=מלחים)
 

nurittt

New member
ההתייבשות הזאת נבעה מכך

שאת לא שתית מספיק (כמובן השאלה רלוונטית רק למקרה שאת מניקה)? או שבנך/ביתך לא שתה מספיק? מה הפתרון שהרופא הציע? פשוט לתת יותר שתייה, או משהו יותר דרסטי כמו אינפוזיה?
 

סאני22

New member
אני לא מניקה .אני חושבת שהוא לא שתה

מספיק. בנוסף היה לו וירוס מלווה בשילשולים. קיבלנו כל יום אינפוזיה במשך כ6 שעות. בן כמה הילד שלך? אם הוא מעבר ל 4 חודשים אני חושבת שאת יכולה לתת לו מים. שלי לא כל כך אוהב מים אז הוא המליץ להמתיק את המשקה. העיקר שימשיך עם הנוזלים ואכן למחרת זה עבר לו.(הדם בשתן)
 
ראיתי את השאלה שלך בפורום הנקה

ואת לא צריכה להסתמך על אבחנה של בנות בפורום כזה או אחר. לא הייתי רצה למיון בשישי בערב, אבל בהחלט הולכת ביום ראשון לרופא.
 

hagaram

New member
וזה לא מספיק חשוב כדי לראות רופא?

את חוששת שהוא התייבש ומחכה למחר?
 

nurittt

New member
../images/Emo26.gifאיזה סימנים יש להתיבשות../images/Emo36.gif

אצל תינוקות חוץ מהתופעה של ריכוז מלחים בשתן?
 
סימנים להתייבשות אצל תינוקות:

(חלק מהסימנים יכולים להופיע מסיבות אחרות, חלק מהסימנים יכולים שלא להופיע, חלק מהסימנים צריכים להופיע בסמוך לסימנים אחרים על מנת לעורר דאגה): טיטולים יבשים לאורך כמה שעות, יציאות קשות ויבשות מאוד, בכי ללא דמעות, הזעה מוגברת, שפתיים יבשות, לשון יבשה, תינוק אפאטי, עייף מאוד, לא שקט, הקאות.
 

nurittt

New member
תודה,

הסימן היחיד שרלוונטי לגבינו הוא טיטול יבש לאורך כמה שעות. מחר בבוקר נלך למרפאה להבדק.
 
ראיתי פעם סימני דם בחיתול

זה נבע מיובש כזה בחיבור שבין הבולבול לגוף, פניתי לרופא עור והוא אמר שזה עלול לחזור כל עוד יש חיתול ונתן לי משחה.
 

nurittt

New member
../images/Emo41.gifעידכון

חזרנו מהרופאה והיא אישרה את ההשערה לגבי זה שהכתם הנ"ל נבע מחוסר נוזלים. היא שמחה לשמוע שכבר אתמול התחלתי לתת מים בנוסף להנקה וביקשה שאמשיך לתת מים בין ההנקות ופשוט להיות עירנית לכמות השתן. לא תמיד ההמלצה של הנקה בלבד עד גיל 6 חודשים נכונה ובימים חמים צריך להיות עירניים לכמות השתן בחיתולים.
 
למעלה