צריכה את עזרתכן - מחסור חמור בברזל

BillB

New member
צריכה את עזרתכן - מחסור חמור בברזל

אחרי שהתלוננתי קלות על עייפות ודפיקות לב וחולשה אצל הרופאה שלי, נשלחתי לבדיקות מקיפות, ומסתבר שזה לא סתם ההריון - אני אנמית (=המוגלובין של דג), הברזל שלי נמוך ברמה מסוכנת והגוף שלי לא מסוגל לייצר יותר ברזל בגלל זה, ולקינוח - יש לי איוושה בלב, שכנראה קשורה לשני הנ"ל. מה אני צריכה? ברזל. אז כדורים אני לוקחת, אבל רציתי רעיונות לאיך לקבל ברזל מאוכל ולא רק מכדורים, כי אני מעדיפה לאכול יותר נכון מאשר לבלוע כל ההריון. עזרה מישהי?
 

cookie1

New member
במקרה כה חמור המזונות לא יועילו

קודם כל את צריכה לאזן את הרמה, וזאת ניתן רק בעזרת כדורים. כמובן שבמקביל את יכולה לאכול מזונות עשירים בברזל : סלק, פלפל אדום, מסמרים
מה שחשוב הוא לשמור על כללי לקיחת הכדורים, שזה אומר לא לאכול מוצרי חלב בסמוך לנטילתם (נדמה לי שהטווח הוא שעתיים), וכדאי לשתות מיצי הדרים כי זה עוזר לספיגת הברזל בדם. תרגישי טוב
 

ילדונט

New member
קודם כל

קחי את הכדורים עם ויטמין סי (מיץ תפוזים טרי, למשל). זה עוזר לספיגה טובה של הברזל. בשר בקר, בשר הודו, כבד (לא להגזים, לא בריא בכמויות גדולות), עלים ירוקים (לא סתם פופאי אכל תרד) ונדמה לי שגם שקדים ואגוזים. תרגישי טוב.
 

אמאדובה

New member
שמעתי שגם כדאי לבשל בסיר ברזל

זה מכניס ברזל למזון. לא ברור לי עד כמה זה משמעותי.
 

טליאור

New member
דרך אגב מיץ תפוזים

במיצים בד"כ יש פחות ויטמין C - כי הריכוז הגבוה של הויטמין נמצא באזור הקליפה (ליד הלבן של התפוז)ובמיץ בד"כ האזור הזה לא נכנס. מה לעשות? או לאכול תפוז / קלמנטינה / כל פרי הדר אחר או קיווי (אני לא בטוחה אם הוא בעונה עכשיו) דרך אגב, אם המצב שלך ממש ממש חמור, אולי שווה לבדוק אפשרות של לקחת כדור ויטמין C בסמוך לכדור ברזל.
 

כרמיון

New member
לפי כתבה שקראתי באתר "דולה"

כדאי לאכול עוף, הודו, עדשים וביצים, כי הם עשירים בברזל, ופלפל אדום כי יש בו ויטמין סי שמשפר את ספיגת הברזל ממזונות אחרים. זה מה שכתוב באתר "דולה", בכל אופן (אין לי ידע ממקורות אחרים). דרך אגב, אצלי יש קטע מעניין שבשבוע האחרון יש לי חשק מיוחד לפלפל אדום. אז אולי זה באמת איזה איתות של הגוף... מקווה שעזרתי
 
תשובה לפי הרפואה הסינית:

אנמיה- חוסר ברזל מתורגם בסינית לחוסר דם- מחסור בכדוריות דם אדומות. כדאי לאכול כל מיני פירות אדומים כמו פטל, אוכמניות, וכו', כבד, חלב עיזים, ביצים , דגים ועוף. מומלץ גם אגוזים וגרעינים, פירות יבשים כהים, טחינה וכו'. הרעיון לפי הרפואה הסינית הוא לחזק איברים שתומכים בייצור הדם כמו הכליות (כן, כן) והטחול. אבל זה כבר סיפור ארוך ולא כ"כ מתאים לאינטרנט. תוכלי לשלוח לי מסר ואפרט יותר כדי לא לשמעם את כולן.
 

ו שתי

New member
שרון, אני מרשה לעצמי להיות "דוברת"

ולהגיד שזה ממש לא משעמם ואפילו נחוץ ליותר מאחת מאיתנו. (נגיד לי למשל, סתם בשביל הדוגמא).... אולי נארגן מפגש בנושא ברזל? הדרכה? משהו?
 

BillB

New member
מצטרפת לשאר - חשוב שיהיה מאמר

כזה ברשימת המאמרים של הפורום, הרי חלק מהמטרה בפורום כזה היא לשתף במידע, ובמקום שתעני כל פעם מחדש על שאלה בנושא ברזל את יכולה לכתוב תשובה אחת, שתיכנס כמאמר, וכולנו נוכל להנות ממנה.
 

BillB

New member
תודה רבה לכולכן ../images/Emo24.gif

עזרתן מאוד - לא ידעתי על העניין עם החלב בסמוך לברזל...הולכת למלא את המקרר בדברים הנכונים...
 

mishmish04

New member
על הברזלים

בילבי אם תסתכלי על הפורום של הריון אחרי טיפולים -יש שם שירשור ארוך מאתמול בנושא זה. מבין כדורי הברזל ה"ג'נטל איירון" של סולגאר נחשב כנספג הכי טוב (לא, אין לי מניות שם), אבל לא לכל אחת זה מתאים (לי למשל, לצערי). מבין המזונות - לא כ"כ ידוע, אבל בשר הכבש הוא העשיר ביותר בברזל (יותר מאשר בכבד ואין בו את הכולסטול הגבוה שיש בכבד, למשל), ומבין הצמחוניים - פטריות יער ועוד יותר -ארטישוקים ואספרגוס. לגבי תרד - נכון, יש בו הרבה ברזל, אבל יש בו גם סוג מסויים של חומצה שמנטרל את הברזל ומבחינת הגוף האנושי תרד=אפס ברזל (ואת זה אני אומרת כמומחית לפופאי, אהבתי השניה, אחרי בעלי). מאחלת לכולנו סוף שבוע רגוע
 

ImaAvaza

New member
מתוך ספר על תזונה....

ובנוסף לכל העצות הקודמות (ויטמין C ובלי חלב) אני מעתיקה מהטבלה כמה מהמאכלים וכמה מיליגרם ברזל יש במאה גרם מזון. מומלץ גם לאכול מעט הרבה פעמים ביום כי יש גבול ליכולת הקליטה שלנו. בנוסף אומרים שדווקא ברזל ממקור בשרי יותר קל לנו לעכל. ומה שאפשר לעשות זה לערבב קצת בשר עם מקור צמחי ואז נהנים מכל העולמות. (למשל גרגירי חומוס עם בשר בקר). אני גם עברתי לממתקים מפירות יבשים (תאנים) במקום שוקולד וכו מן הצומח תות שדה 1 (+ויטמין C) כרובית 1 (+ויטמין C) כרוב עלים 2 (+ויטמין C) גמבה 1.3 (+ויטמין C) חסה 3.1 בורגול 3.4 שקדים 4.4 טחינה 4.9 פטרוזיליה 5 חומוס 7 שומשום 9.5 פולי סויה 12 כוביזה 12.7 פירות מיובשים מישמיש מיובש 4.1 תאנים מיובשות 12 מן החי בשר בקר 3.6 חלמון ביצה 6.2 כבד 8.8
 
ברזל

כדאי מאוד להתייעץ עם הרופא/ה המטפלת לגביי קבלת זריקות ברזל שיעלו בהקדם את רמת הברזל בגוף ואת תרגישי טוב יותר ואח"כ להמשיך בכדורי ברזל שפשוט ישמרו על רמת ברזל תקינה בדם. כמו כן קחי בחשבון שיש כדורי ברזל טבעיים (למשל של חב' סולגאר) שרמת הספידה שלהם בגוף גבוהה יותר אז תתיעצי עם הרופא שלך גם לגביי זה. האם את לוקחת חומצה פולית? הבנתי שזה עוזר לספיגת הברזל אז תנסי לבדוק גם את זה והכי הכי חשוב לאכול הרבה ירוק שזה אומר פטרוזיליה, פלפל ירוק מתוק וכוסברה ובכמויות גדולות. בטח את יודעת אבל ליתר בטחון - כדורי ברזל לא לוקחים עם דברי חלב, הקפה והתה מורידים את רמת ספיגת הברזל אז תשדלי להמנע מהם, ואם את משתמשת בכדורי "טאמס" נגד צרבת אז לקחת ברזל לא ביחד איתם. תרגישי טוב, תנוחי ותאכלי הרבה בשר על האש ביום העצמאות.... אם את זקוקה לעוד עצות אשמח!!! (לצערי אני מאווווד מנוסה בכך!) ב ה צ ל ח ה
 

hagit2000

New member
מוכר...

אני גם הייתי עם המוגלובין מאד נמוך. השתדלתי לאכול מזונות עם ברזל, וגם לקחתי שני כדורים ביום, אבל ההמוגלובין לא רצה לעלות. מה שעזר לי זה מודעות לספיגת הברזל. זאת אומרת ליצור מצב שהברזל נספג בגוף בצורה אופטימלית. לא לקחת ברזל בסמוך למוצרי חלב או קפאין. לקחת ברזל עם ויטמין C (כשהיו לי תפוזים, הייתי שותה עם כוס מיץ. כיום אני לוקחת כדור של ויטמין C לפני הברזל). היום ההמוגלובין שלי בסדר, ואני לוקחת רק כדור ברזל אחד ביום. איזה כדורי ברזל את לוקחת? חשוב לראות שיש בהם מינון מספיק של ברזל. הכדורים של סולגאר (ברזל עדין), לדוגמה, מכילים פחות ברזל. לי הם לא היו מספיקים...
 

tultul58

New member
מצרפת לך טבלה של מזונות

המכילים ברזל והכמות שבכל אחד הטבלה מהאתר של טיפת חלב
 

tultul58

New member
דרך אגב

לגבי עניין החלב והברזל - אני לוקחת כדורי פריפול 3 שהבנתי שהם הכדורים היחידים שניתן לקחת אותם כן בסמיכות למוצרי חלב (לפחות לפי הרופא שלי) לאחר שהברזל אצלי ירד הרופא החליף לי את הברזל הטבעי לפריפול ואמר שהכדור הזה נספג טוב יותר בגוף וגם ניתן לקחת אותו בסמיכות למוצרי חלב
 

BillB

New member
אחלה טבלא, תודה אבל לא מצויין בה

מה יחידת המדידה - בכמה גרם כבד עוף יש 8.8 ברזל ? בעצם - גם יחידת המדידה של הברזל לא ברורה...
 
למעלה