צריכה את עזרתכם בנוגע למספרי מעקב ומשלוח שלא מגיע

lollipop161

New member
צריכה את עזרתכם בנוגע למספרי מעקב ומשלוח שלא מגיע

1. 80306425386 כבר עבר יותר מחודש. הסטטוס האחרון זה שזה נשלח אווירית מסין ומאז כלום. מה הולך איתו?? זה משהו ממש קטן.
2. 32599781238. נשלח לפני 4 ימים. אין מידע, שום אתר שניסיתי לא מוצא.
3. 33593548348. כנ"ל.

למה כולם במספרים ולא אותיות? (סקרנות)
כולם מסין דרך איביי. המון תודות לעוזרים!!!
 

trilliane

Well-known member
מנהל
משלוחים זולים (רגילים) מסין הם איטיים מאוד, גם עד חודשיים

זה אפשרי לחלוטין. מספרי המעקב לא תמיד אמיתיים, ולפעמים הם תקפים רק בתוך סין (כלומר לא יהיה מעקב מעבר לכך וזה לא יגיע כדואר רשום לישראל). אין סיבה לעקוב או להילחץ, פשוט לנשום עמוק ולהתאזר בסבלנות... (כמעט) הכול מגיע בסופו של דבר, ועל מה שלא הגיע פותחים מחלוקת ומקבלים החזר כספי (חשוב רק לוודא שלא עוברים את טווח הזמן שבו ניתן לעשות זאת – באיביי עד 30 יום מהתאריך האחרון המשוער להגעת המוצר, בפייפל יש 180 יום מתאריך הרכישה).
&nbsp
אגב, ממש עכשיו חזרתי מהדואר עם ספר שנשלח אליי מנוודה, ארה"ב(!) ב-22/10 והגיע לסניף רק לפני יומיים (29/11) כך שלא רק מסין צריך לפעמים נשימה עמוקה... חבילה נוספת שנשלחה אליי מארה"ב (אתר אחר) ב-16/10 עוד לא הגיעה (ולא מדובר במשהו גדול או יקר). זה די מעצבן אבל זה אתר שהזמנתי ממנו אין ספור פעמים בעבר, אז אמתין עוד שבועיים ורק אז אפנה אליהם. מקווה שיגיע וחסל.
 

אבי לב50

New member
אלה למעשה לא מספרי מעקב רגילים.

אני דווקא לא חושב שאלה מספרי מעקב לא אמיתיים, אבל אלה לא מספרי מעקב שנחשבים כמספרי מעקב.
אלה מספרי הברקוד שהמוכר מטביע על המשלוח, מנסיוני עד היום כולם היו אמיתיים, אך הם נשלחים בדואר איטי ולא מהיר, וחודשיים להגעת משלוח שכזה מסין הם זמן סביר בהחלט.
זה קורה כשמשלמים על "אקונומי" = חסכון פשוטו כמשמעו.
על מוצרים שחשוב לי לקבל מהר ובביטחון אני מוסיף לפעמים כסף למוכרים כדי שישלחו בדואר רשום אווירי עם מספר מעקב מוכר.
 

lollipop161

New member
באסה, יש לי עוד מה ללמוד בנושא כנראה

אני תמיד שמחה לראות שהמשלוח חינם, אבל אני בעיקר בוחרת לפי המוכר והפופולריות, כלומר כמה הוא כבר מכר ושהביקורות יהיו טובות... פעם הבאה אשים לב יותר לסוג המשלוח.... איך בכלל מוסיפים עוד כסף למשלוח בדואר רשום? איך זה מתנהל? כלומר אני קונה את המוצר ואז מה?
 

אבי לב50

New member
אני אישית שולח למוכר מסר

ומתעניין באפשרות להוסיף תשלום כדי שישלח את המשלוח עם מספר מעקב.
יש מוכרים שמסכימים ויש שלא מסכימים.
&nbsp
בסך הכל אם המוכר לא מסכים והמשלוח לא מגיע הבעייה היא שלו.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
את מקבלת את מה שאת משלמת עליו... זמן = כסף, השאלה מה יש יותר

לי יש יותר זמן מכסף, ואני מעדיפה לחסוך כסף ולחכות קצת יותר. אם זה דחוף אני פשוט לא מזמינה מחו"ל, ודאי שלא מסין. אגב, צריך לקחת בחשבון שלפעמים גם שדרוג המשלוח לא בהכרח יקצר את זמן ההגעה, אז בשביל מה? אני לא צריכה את המעקב, זה בשביל המוכר.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הגבתי לשואלת, אתה הגבת לי ורק אז הגבתי לך. בדוק את הזוויות.

לא עקצתי אותך. אתה באמת מיוחד, כי אתה במיעוט. זה לא נאמר כעקיצה או כביקורת, זו פשוט עובדה. זכותך המלאה להוסיף כסף עבור שירות שאתה מעוניין בו; איש לא טען אחרת ואני לא קובעת עבור אף אחד שום דבר. אבל אם אתה חושב שרוב הקונים כמוך – פונים למוכר ומבקשים להוסיף כסף עבור מספר מעקב – טעות בידיך. רוב הלקוחות משלמים את בררת המחדל וחסל.
&nbsp
שאל פה את המוכרים ויספרו לך שקונים אוהבים משלוח חינם. לא לחינם יש אפשרות (הן באיביי הן בעלי אקספרס) להציג תוצאות חיפוש של משלוחי חינם בלבד. כן, רוב הלקוחות לא אוהבים לשלם על משלוח אם הם לא חייבים (מפתיע אותך?). כמו כן לו רוב הקונים (או לכל הפחות כמות נכבדה מהם) היו פונים למוכרים בבקשה להוסיף מספר מעקב, רוב המוכרים היו מוסיפים אפשרות מובנית כזאת (זו לא בעיה, ולמה להם לעבוד ידנית מול כל לקוח בנפרד אם יש אוטומציה אפשרית שחוסכת מהם טרחה?).
&nbsp
אני באמת מנסה לעצור את הדיון הזה כי אין לי רצון בעוד שרשור ארוך שלא מוביל לשום מקום, אבל כשאתה מאשים אותי בדברים לא נכונים חשוב לי לתקן ולהבהיר את המצב. נראה לי ששנינו הבהרנו את הנקודה, בוא נעצור כאן וניפרד כידידים, מסכים?
 

אבי לב50

New member
תגובה נוספת לשואלת.

בעקבות מחיקת חלק מהתגובות ע''י הנהלת הפורום ובעקבות התגובה של trilliane אסביר שאולי מספר מעקב מיועד בעיקר לשולח כדי להגן עליו, אבל אותי לא מעניינת ההגנה שהוא מגן על עצמו.
מכיוון שיותר מהזמנה אחת שנשלחה אלי ללא מספר מעקב לא הגיעה, אני מוכן לשלם על מספר מעקב של משלוח בדואר רשום כי אני אוהב לעקוב אחרי המשלוחים שאני מזמין.
אני ממש לא אדם עשיר, ואני שוקל כל אגורה שאני מוציא, אבל אוותר על בילוי בקולנוע או על ארוחה במסעדה ואעדיף לשלם את השקלים הבודדים עבור משלוח רשום עם מספר מעקב.
כל אחד והתחביבים שלו... התחביב שלי זה לאסוף מספרי מעקב. מותר לי, נכון ?
 

lollipop161

New member
חח ברור, גם לי יש תחביב לעקוב

אפילו הורדתי אפליקציית מעקב. פשוט לא חשבתי שאפשר לבקש מספר מעקב מהמוכר, תמיד שמחתי כשיש והתבאסתי כשאין...
ובכלל, שאלתי את המוכרים למה המספרים לא עובדים והם לא ענו עדיין. הייתי רגילה שהם עונים תוך כמה שעות, מה נסגר. וההוא עדיין תקוע על sent to airline. אני מתפדחת להתלונן כי אני יודעת שדואר ישראל רחוק ממושלם אז אני מחכה. העיקר שיגיעו!
ותגידו, ems china יעיל יותר? שלחו לי דרכו 2 פיג'מות (onesie) והמשלוח עדיין נחשב כחינם. אולי כי החבילות גדולות?
בכל אופן תודה לכל העונים, אני לומדת מכולכם אחד אחד :)
 

אבי לב50

New member
מנסיוני בחודשים האחרונים

האחרונים שצריך להאשים אותם זה דואר ישראל.
הם השתפרו מאוד בחודשים האחרונים, וכל העיכובים שהיו במשלוחים שהזמנתי היו בסין ולא בדואר ישראל.
&nbsp
לשאלתך על ems china : גם אני הזמנתי כמה פריטים שנשלחו דרכם ללא תוספת תשלום (ואל תדאגי למוכרים, זה מגולם במחיר) ולקח כשבועיים עד שלושה עד שהמשלוחים האלה הגיעו אלי.
&nbsp
ועדיין יש משלוח אחד שהוזמן לפני קרוב לחודשיים ונשלח ללא מספר מעקב אמיתי (הופיע מספר שכלל רק ספרות ללא אותיות שזה לא מעקב אמיתי) והוא טרם הגיע.
אז שלחתי היום הודעה למוכר דרך המערכת של איביי, ואני מחכה לתשובה ממנו.
אם לא תגיע תשובה אבקש החזר.
ובכל מקרה אני לא מודאג כי הגנת הקונה של פייפאל יותר ארוכה.
 

lollipop161

New member
סבבוש. המון תודה. שמחה לשמוע

על דואר ישראל ו ems. נקווה לטוב
 

trilliane

Well-known member
מנהל
היום היה יום ראשון (יום המנוחה השבועי). תני להם זמן...


זה נחמד לעקוב אבל לדעתי חבל "להתמכר" לזה, כלומר להיות על קוצים ולבדוק כל הזמן... בפרט שמספרי המעקב הפשוטים של דואר סין מתעדכנים מעט מאוד ורובם לא תקפים בישראל (כי לכאן הם לא מגיעים כדואר רשום) אז אני לא רואה הרבה טעם, מניסיוני זה רק מכניס סתם לחץ או חששות. ברור שמעצבן לחכות, אבל מה עוד אפשר לעשות?
יגיע כשיגיע.
&nbsp
הדבר היחיד שאני עוקבת אחריו ומקפידה להיות עם יד על הדופק הוא שאני לא מפספסת ולא שוכחת הזמנות "באוויר", כלומר מוודאת שבאמת כל מה שהיה אמור להגיע אכן הגיע. בנקודה הזאת יש יתרון לעלי אקספרס – הם שולחים התרעות לדוא"ל ימים ספורים לפני שעובר התאריך האחרון שבו ניתן לפתוח תלונה.
&nbsp
מלבד זאת אני לא רואה טעם בתלונה או בפנייה למוכרים, הם הרי לא יכולים לזרז את הדואר... נראה לי מיותר להציק להם סתם. אני מחכה ממש עד שמתקרב המועד האחרון שבו אפשר לפתוח תלונה ורק אז פותחת. זה חוסך לי פניות מיותרות כי בד"כ עד השלב הזה (כמעט) הכול מגיע, ומה שלא בד"כ כבר לא יגיע.
 
למעלה