צריך עזרה,

beniNC

New member
צריך עזרה,

ככה ,שמי בני ואני לקוי למידה,ובעל הפרעות קשב וריכוז. (לא טופלתי ברטלין) הצלחתי יחסית יפה בציוני הבגרות , אזרחות 60 , ספרות 65 , היסטוריה 86, מתמטיקה 3 70, כלכלה וניהול 94, אנגלית 3 יח"ל 100,תנך 80, ולשון 70 כעת ,אני מתחיל לחשוב מה אני אלמד, עלי לציין,שיש לי פטור רפואי מצה"ל. בגדול אני מחפש מקצוע אשר לא יהיו לי איתו בעיות בקבלת עבודה,ויתפרנס ממנו בכבוד,ויהווה לי סיפוק והתעניינות. סימתי קורס הנהחלת חשבונות סוג 2, כעת אני חושב לפתח את זה לכיוון של תואר ראית חשבון או משפטים., אך אני חושש מהמקצועות הללו מפני שאני לא יעבור אותם. התענינתי בתחילה בהיסטוריה ומדעי המדינה, אך חוץ ממלמד היסטוריה ואזרחות ,הבנתי שאין מה לעשות עם זה . חוץ מלתלות על הקיר בתוך מסגרת שרשום לי תואר BA. לא יודע כבר מה לעשות, עזרו לי :( תודה!
 
יש משהו שנקרא "ייעוץ תעסוקתי"

מדובר בפסיכולוג שההתמחות שלו הוא לתת ייעוץ לאנשים שמתלבטים לגבי בחירת כיוון תעסוקתי ו/או לימודים. חפש כאלו. אני יודעת שאם אתה חותם בלשכת עבודה אז מגיע לך ייעוץ כזה חינם. אני עשיתי את זה .
 

beniNC

New member
זה עוזר?

ההיתי באוניברסיטת חיפה, בהכון תעסוקתי אמרו לי " נותנים לך כלים לבחירת מקצוע, אך את ההחלטה עליך לעשות בעצמך" זא אני רוצה לעשות אבחון בוא ינתנו לי מספר מקצועות שמתאימים לי ומתוך זה אני אבחר..
 
ייעוץ תעסוקתי זה 2-3 מפגשים

במפגש הראשון אתה מספר לפסיכולוג על עצמך,במפגש השני אתה עושה מבחן שדומה לפסיכומטרי,מבחן ציור,מבחן אסוציאציות מילים ועוד משהו נראה לי..זה קצת ארוך. זה כדי לראות מה הרמה שלך וכדי לתאם ציפיות אל מול הרמה שאיתה אתה הולך להתמודד.ככה גם הפסיכולוג רואה מה הנטיות שלך. ובמפגש השלישי הוא נותן לך כמה הצעות שהוא חשב עליהם בשבילך ולא מתבייש לומר לך בפנים שהוא לא חושב שתצליח בלימודים מסויימים,כי לפי המבחנים,נראה כי לא תעמוד בזה. אז כן,נראה לי שזה עוזר.
 

dida80

New member
אנוכי (שמעתי גם מעוד שניים)

עשתה אבחון כזה בברמן באוניברסיטה (על 200 ש"ח נדמה לי). אמרו לי - את יכולה ללמוד כל מה שאת רוצה. שאלתי - גם קולנוע? אמרו - גם קולנוע. חבל שלא אמרו לי לפני את המשפט עם הכלים... בקשר לשניים האחרים שגם הם נתנו כסף בתמורה לקביעה הגאונית הזו, אחד מהם לומד משפטים... אז כן, אפשר ללמוד מה שרוצים, השאלה לאן הבנאדם לוקח את זה וכמה הוא קורע את התחת... אבל בשביל זה אני לא צריכה לשלם עוד כסף. עשיתי גם את המבחנים דרך לשכת התעסוקה... בכלל... אם עוד פעם אני אראה את הילד עם הכינור אני אקרע את הציור הזה... ושלא יגידו שיש לי ראייה פסימית בגללו! העיניים שלו משדרות עצבות ולא משנה מי יסתכל על זה. יש לי אבל זה לא קשור:)
 
דווקא לי הוציאו את האוויר מהמפרשים.

אמרו לי לשכוח מרפואה כי אני חסרת סבלנות (עוד לא הייתי מאובחנת אז)ואני לא אעמוד ב7 שנים.אמרו לי לשכוח מפיזיותרפיה כי אני בטח איגעל לגעת בגוף של אנשים שייתכן שלא התקלחו וייתכן שהםם ממוצא אתני כזה שאוכל מאכלים מסריחים ומשאיר את זה בעור שלהם וייתכן מאוד גם שהם מזיעים או לא מתקלחים. good point! גם אמרו לי לשכוח מלמודי הנדסה וכאלו כי אין לי ראש מתמטי. המליצו לי להיות דיאטנית. וזה באמת מה שאני עושה עכשיו.אבל מה,הם טעו לגבי כמה דברים: דווקא בפסיכומטרי הוצאתי ציון די גבוה,בלי ללמוד,דבר שחזו לי בו שחורות בגלל הכמותי,ומסתבר שהם לא בדיוק בדקו את תוכנית הלימודים של תזונה..שזה די דומה בשנה הראשונה ללימודי הנדסה...
. אבל הנה-עברתי גם את זה. (למרות שבקלות רבה גם יכלתי לא לעבור.באמת שילמתי על זה בקריעת תחת ובתסכולים)
 
למעלה