צריך עזרה

Boris24

New member
צריך עזרה

אני בדיכאון רציני.. מרגיש נורא לא מצליח לתפקד בכלל.. שותה בכמויות מפחידות מה שמגביר עוד יותר את הדיכאון.. מלא בחרדות ודי איבדתי את הקשר עם המציאות .. לא עובד כבר כחודשיים .מאז גיל 16 לא קיבלתי טיפול פסיכולוגי וגם אז לא ירדנו לשורש העניין.. מחשבות על מוות מציפות אותי בזמן האחרון אבל אני בעיקר מפחד לחיות ופחות רוצה למות.. חושב לאשפז את עצמי אבל מפחד שזה רק יחמיר את המצב.. לא יודע לאן לפנות אין לי כסף לטיפול פרטי .. לא מסוגל לספר למשפחה מה עובר עלי הם רק יודעים שאני תמיד כמעט שיכור.. לא יודע מה לעשות .. אולי מישהו יודע על טיפול שאני יכול לקבל בחינם לפחות לתקופה קצרה.. תודה מראש
 

putzik2

New member
היי בוריס

אני כל כך מבינה אותך את הקושי בלחיות והפחד מלחיות ועם זאת לא לראות במוות כאופציה המבוקשת למרות שלפעמים זה נראה כאילו שזה כל מה שנותר לעשות. גם אני נתקלתי לאחרונה בהדרדרות אל תהומות נפשיים שהם קשים מנשוא ותחושה שאין לי מה לעשות עם זה כי אין לי כסף לטיפול פסיכולוגי. אישפוז זה דבר מאוד מפחיד,והרבה פעמים,לפחות מבחינתי זה נחווה כ"סוף הדרך" ופרישה שלי מהעולם כליל. אני מצאתי את עצמי איפשהו באמצע,וכמו שכתבתי לשחר מקודם,אני עדיין לא יודעת לומר מה דעתי בנושא. כשאני אומרת אמצע,אני מתכוונת לאישפוז יום.שזה דבר פחות קיצוני מלהיכנס לאישפוז מלא שמנתק אותך מהסביבה המוכרת שלך (על כל מגרעותיה),מצד שני,יש שם מסגרת טיפולית,של טיפולים פסיכולוגיים,טיפול תרופתי אם יש צורך,וקבוצות תמיכה,ואתה מוצא את עצמך יכול לבטא את רגשותיך,מצוקותיך ופחדיך וקשיך עם עוד אנשים שמרגישים דומה ולא להרגיש חריג. אתה מגיע למקום הזה בבוקר ועוזב הביתה בצהריים,שזה עוזר לשמור על איזושהי שגרה.זה כמו ללכת לעבודה,אבל לא עם הלחצים והציפיות,ולמעשה אתה הולך לעבוד על עצמך ועל הבעיות שלך.לא אשקר,ואומר לך שיש שם גם מטופלים שאי אפשר לתקשר איתם והבעיות שלהם לא ממש חופפות את שלך,והקשיים שלהם שונים.אבל אפשר למצוא כמה שכן מתפתחת איתם שפה משותפת.והם הופכים להיות לך כמו אחים לקרב או למלחמה. אישפוז יום לא עולה כסף.ואתה יכול להפסיק ללכת לשם מתי שאתה רוצה.בד"כ הרופאים שם מעריכים את הזמן שתצטרך לשהות שם,זה יכול להיות שבועיים,חודש,אבל זה גג עד 3 חודשים.הבחירה היא בעצם בידיך אם להגיע לשם או לעזוב שם. אתה גם לא חייב להגיד למשפחה שלך שאתה הולך לשם,אתה יכול להגיד שאתה עובד,או שאתה בקורס לעבודה חדשה...לא חסרים תירוצים.אני לא יודעת איפה אתה מתגורר,אז אני לא יודעת להגיד לך לאיזה בי"ח אתה יכול לפנות.בד"כ זה נקבע ע"פ מקום המגורים בת"ז ובקופ"ח אליה אתה משתייך.אם תרצה לתת את הפרטים הללו,,ייתכן ואוכל לברר לך לאן ללכת כדי לקבל את העזרה הזאת.
 

Boris24

New member
תודה על התגובה

אני מראשון.. אני פשוט יכול לגשת לבית חולים או שאני צריך לפנות לרופא המשפחה? או ששתי האופציות אפשריות..?
 

putzik2

New member
בי"ח קפלן

יש שם מחלקת אישפוז יום פסיכיאטרי. נראה לי ששתי האופציות אפשריות,אבל אתה צריך להשתדל להגיע לשם בשעות הבוקר. לדעתי גם תצטרך לוותר על האלכוהול במידה ותחליט לבקש עזרה באישפוז יום כי זה מתנגש עם הגישה הטיפולית וממש לא בא טוב עם תרופות אנטי דכאוניות. אני יודעת שיש גם את בית החולים בבאר יעקוב,אבל אני לא סגורה על זה שיש להם מחלקה פתוחה. בנוסף יש את בית החולים בנס ציונה,אבל שם כבר אין מחלקה פתוחה אלא רק סגורה והם לרוב מפנים במילא למחלקה שבקפלן. זה צעד חשוב לקחת אחריות על המצב שלך ולבקש עזרה,וזה ממש לא שם אותך בעמדת נחיתות או משהו כזה,אלא בדיוק להיפך כי לברוח לאלכוהול כמו שאתה בעצמך אמרת...לא ממש עוזר לפתור את המצוקה באופן רציני.
 

מ146

New member
הי בוריס

הציעו לך פה הרבה דברים אפשריים.. יכול להיות שאתה מכור לאלכוהול?כי אם כן ותמשיך לשתות לא יעזור לך אישפוז יום,הם יוציאו אותך משם וכמו שאמרו לך,אלכוהול בשילוב עם תרופות יכולים להיות קטלניים.חשבת לנסות לפני הכל מסגרת של גמילה?נסה להתעניין כי במסגרות של גמילה יש גם טיפול נפשי ואתה נמצא שם 24 שעות ביממה לתקופת הגמילה.אח"כ תוכל לפנות לכוון של אישפוז יום,וגם ללכת לקבוצת תמיכה של נגמלי אלכוהול,ולנסות ולעשות סדר בחיים. ומובן שאתה יכול ואפילו מומלץ שתמשיך לכתוב פה ולקבל חיזוקים.לא במקום טיפול אלא בנוסף.
 

אופירA

New member
מנהל
שתי האופציות אפשריות

אתה יכול לגשת למיון בבי"ח, לדבר עם רופא המיון ולקבל החלטה - האם לאשפז אותך או האם לא לאשפז. אתה יכול לגשת קודם לרופא המשפחה, ולקבל החלטות שם. תשאל אותו מהן אופציות הטיפול שקופת החולים מציעה לך. כנראה שהוא יפנה אותך לפסיכיאטר של הקופה (לא ברור לי כמה צריך לחכות בתור), ואיתו תקבלו החלטות על אפשרויות טיפול. אם תראה שהאופציה הזו מתארכת יותר מידי זמן, ייתכן שכדאי לשקול את האופציה של לגשת למיון.
 

MetalSinagouge

New member
על אשפוז:

אשפוז הוא בשום פנים ואופן לא סוף הדרך, ואפילו הייתי אומר ההפך- הוא ההתחלה. ההיתרון באשפוז הוא שיש הסתכלות קבועה על איך המצב מתפתח וכן, גם אפשרות תמיכה במקרה של אובדנות... יצא לכל העניין הזה סטיגמה דפוקה, אבל זה לא נכון כלל. נאמר ככה- יצא לי להיות גם במחלקה רגילה וגם במחלקה ש"מהצד השני של הקיר", ולמרות שבשנייה באמת לא נעים להיות (האנשים יותר רעשניים ואי אפשר באמת לצאת מחוץ לגבולות המרפאה), אל הראשונה באים אנשים מכל קצוות החיים, מכל המעמדות, מכל סוגי ההשכלה ואם בעיות שונות: טראומה, דיכאון, ועוד ועוד. באשר למחיר, אני לא יודע אבל אני משוכנע שחייב להיות מימון כלשהי, חלקי או מלא במידה ומצב כלכלי לא מאפשר ולכן אייעץ לך לגשת אל רופא המשפחה כמו שהצעת ולבדוק מה קורה... בהצלחה!
 

מישוהית

New member
אשפוז יום זה באמת רעיון טוב

אבל למיטב ידיעתי לא מקבלים לאשפוז יום אלכוהולסטים
 

Boris24

New member
חבר'ה באמת תודה על היחס והעצות...

הצורך היחיד שלי לשתות זה בגלל המצב הנפשי.. זה המקום שממנו הכל מתחיל. אם אני אקבל עזרה יהיה לי קל להפסיק לשתות לגמרי (נכון להיום לא שתיתי שבוע).. אני לא רשום כאלכוהוליסט בשום מקום (אם יש דבר כזה בכלל).. ולפי מה הם קובעים אם אתה אלכוהוליסט ?? אם אתה מגיע לטיפול מסריח מאלכוהול?? ואם אתה שותה בסופי שבוע ? זה בסדר או שאסור לשתות בכלל? אני מבין שאסור לערבב את התרופות עם האלכוהול ואין סיכוי שאני אעשה את זה.. אני מרגיש שהדבר הנכון הוא לרדת לשורש הבעיה למה אני עושה את מה שאני עושה ולא ללכת ל AA כי כרגע לפחות אני מסוגל להישאר נקי ועם תיהיה לי את המוטיבציה של הטיפול אז זה יקל בהמון..
 

אופירA

New member
מנהל
גם לדעתי אינך אלכוהוליסט

בעייתך אינה התמכרות לאלכוהול, אלא הסבל הנפשי הקשה והמחשבות של רצון למות. בזה אתה צריך לטפל, לא בהתמכרות לאלכוהול, שאין לך בכלל.
 

מישוהית

New member
לא יודעת בדיוק

אני יודעת שלא מקבלים אנשים ``שמשתמשים באלכוהול וסמים``, אני גם לא הבנתי בדיוק למה הכוונה ``משתמש באלכוהול``, אבל אני מניחה שלא מדובר על מישהו ששותה פעם ב- ובכמות מתונה, אתה יכול לשאול על זה את המחלקה (אני גם עומדת להכנס לאשפוז יום ככל הנראה)
 

putzik2

New member
לא חושבת שאתה אלכוהוליסט

אני חושבת שאתה במצוקה וזקוק לפתרון מיידי. מנסיוני,לבקש מרופאת המשפחה להיפגש עם פסיכיאטר זה מאוד תלוי באיזה קופ"ח אתה יש כאלה ששולחים למרפאות חוץ של בתי חולים ואז לוקח כמה שבועות עד לפגישה מה גם שאין במהלך ההמתנה שום טיפול ובטח שלא פסיכולוגי. הבתחנה לבריאות הנפש זה פחות או יותר אותו הדבר,ואם תצליח לקבל פסיכולוג או פסיכיאטר פעם בחודש אתה בר מזל. לכן נראה לי שהאופציה שלך לטיפול מיידי,בחינם,עם דלת פתוחה לפסיכיאטר כל הזמן זה באישפוז יום. ואני מאמינה שהרצון שלך לרדת לשורש הבעיה ולטפל בה,גדול יותר מהצורך שלך באלכוהול.
 

MetalSinagouge

New member
היי,

אפשר לומר שאני מבין אותך... היה פעם סופר אמריקאי בשם צ'ארלס בוקובסקי שאמר שכשאתה שותה, העולם עדיין שם אבל הוא לפחות לא תופס אותך בגרון...
 

MetalSinagouge

New member
../images/Emo45.gif

הוא מעולה בישירות שלו, כמו המינגוואי רק פחות "ספרותי". גם אחרי שקוראים אותו, את היאוש, הסבל, השנאה, מתחילים להבין שהכל לא כזה גרוע:)
 
נסה להרגע קצת

נוח, עשה דברים שנעימים לך ושאתה אוהב, וחשוב רק מחשבות חיוביות ונעימות. אולי לאט תחזור למצב תקין.
 
בוריס שלום

לדעתי אתה צריך לפנות לקבוצת תמיכה לאלכוהוליסטים אנונימיים או משהו כזה, איזשהי קבוצת תמיכה בנוגע לשתייה שם אני חושבת שהם יורדים לעומק הבעיות אני חושבת ומה גרם לך מה גורם לך לשתות..משם מגיעים בעצם לשאר הדברים. אתה יכול להירשם במרפאות לבריאות הנפש ולנסות לקבל שם טיפול פסיכולוגי שלא עולה כסף ובנוסף במידה ותצטרך פסיכיאטרי, ירשמו לך כדורים נגד דיכאון או לבעייה שיש לך. אתה יכול גם לבקש מהרופא משפחה שלך שירשום לך כדורים נגד דיכאון. אתה יכול לנסות להיעזר בספרים, ספורט, כל תעסוקה בעצם יכולה לעזור אתה חושב הרבה על המוות גם אולי כי אתה לא עובד ויש לך הרבה מאוד זמן פנוי ואם תמלא לך את הזמן אז אולי הם יגיעו בתכיפות ירודה יותר, אני אומרת אולי כי אני לא יודעת מה עובר עלייך ומה הבעייה שלך באמת.. בכל אופן אני כן ממליצה לנסות להגיע לטיפול פסיכולוגי, ו או לקבוצת תמיכה של אלכוהול. בהצלחה
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
מפחד לחיות, לא רוצה למות...

בוריס יקר, בתוך כל הפחדים שלך, בתוך הבריחה לאלכוהול, שומעים את קול החיים שבך, חזק, ברור, מתלבט, מחפש דרך... שמעת הרבה רעיונות פה, מחברי הפורום, שאולי כדאי לשקול, לבדוק, לנסות... אתה מוזמן לשתף בהמשך הדרך...
 
בראשל"צ יש קבוצה לאלכוהוליסטים

מה שצריך לעשות זה לפנות לרופא המשפחה בקופה הוא יכתוב סיכום רפואי והפנייה לבריאות הנפש. שם יקראו את ההפנייה ויזמנו אותך לאינטייק התור בתחנה בראשל"צ משתנה מתקופה לתקופה ועומד בין חודש וחצי לחודשיים[ייתכן שכעת מהר יותר בגלל הוספת התקנים לרופאים]. במקביל עליך לפנות ליחידה לטיפול בהתמכרויות שבאגף לשילוב חברתי בעיריה, לשוחח עם העו"ס האחראית על התמכרויות ולהשתלב בקבוצה המתאימה. אם מצבך חמור , רופא המשפחה יפנה אותך למיון כללי או פסיכיאטרי או לרופא תורן במרפאת בריאות הנפש בבאר יעקב. לצערי במרפאה בראשל"צ עם היכרותי איתה לפני שנתיים לא היה שירות של רופא תורן ואחת הרופאות הבכירות שם מאוד לא אמפטית והייתה עושה סצינות כשהיה מקרה דחוף.... למען יראו וייראו... אך זה היה בתקופה בה המנהלת הותיקה של התחנה פרשה לגימלאות ולא הייתה לתחנה מנהל/ת וסגנית המנהל מילאה את מקומה בצורה לא מי יודע מה טובה. כיום יש שם רופא פסיכיאטר שמנהל את המרפאה והלוואי שהוא יצעיד את התחנה לימיה הטובים. כיום התחנה הטובה יותר היא ברחובות אך לצערי אינך יכול לקבל בה שירות כי אתה תושב ראשל"צ. תוכל לקבל שירות רק במרפאות החוץ של באר יעקב ונס ציונה וכמובן בתחנה לבריאות הנפש בראשל"צ.
 
למעלה