קרואסונסקי
New member
צרות בגן עדן...
טוב, אז גם אלינו זה הגיע. עליית תעריפים של מאות (!) אחוזים לדמי הרישוי של האופנועים. תזכורת קטנה: הגבייה של דמי הרישוי (המקבילה לביטוח החובה) מבוצעת ע"י הביטוח הלאומי המקומי, ה- ACC. מסתבר שהנ"ל הופרט בשנות התשעים, אך הולאם חזרה אי שם בתחילת המאה הזאת כשמפלגת הלייבור עלתה לשלטון. לפני בערך שנה עלתה מפלגת ה NATIONAL לשלטון. המפלגה מנוהלת ע"י אנשי עסקים הדוגלים בסוג של קפיטליזם חזירי (כן, מהסוג המיושם בארץ בהצלחה מרובה) והפרטה היא ערך מרכזי בעיניהם. השר האחראי ל ACC, ניק סמית', הידוע גם בכינוי Nick the dick החליט לטפל בגרעונות של ה ACC כנראה ע"מ להכינו להפרטה, ולשם כך החל לפשפש בדוחו"ת הסטטיסטיים ונחשו מה הוא מצא? נכון, אופנועים. ועוד אופנועים. וכולם מככבים בסטטיסטיקות שלו בתור נפגעים. ה"גאון הפיננסי" סילף ועיוות את הדוחו"ת בהתאם לנוחותו והחליט שמנובמבר הבא (מה יש לכולם מהחודש הזה?!) התעריפים יועלו לפי סמ"ק של הכלי. העלייה העיקרית היא מ 250 דולר ל500 דולר (250 עד 600 סמ"ק) ול750 דולר (מעל 600 סמ"ק). טענתו המרכזית היא (תחזיקו טוב טוב): "נהגי המכוניות מסבסדים את רוכבי האופנועים, והתעריף הריאלי צריך להיות 3000-4000 דולר ניו זילנדי בגלל הסיכון שרכיבה על אופנוע טומנת בחובה". נשמע מוכר, לא? בניגוד לארץ הקודש, כאן לפחות ישנה גישה לדוחו"ת, ובנבירה קצרצרה נתגלה ע"י די הרבה עיניים בוחנות שהנתונים שגויים, אך הנ"ל, גם כשהעמידו אותו על טעותו – לא חזר בו. ...אז לא הייתה ברירה, מנומסים ככל שהיו, החליטו אופנועני נו"ז לעלות על הפרלמנט ולפקוק את הבירה וולינגטון ליום אחד. אתמול, ה 17 בנובמבר בסביבות 7000 אופנוענים עלו אל הבירה ונפגשו עם השר, מסרו לו עצומה ושוחחו עימו. אך הנ"ל כמובן לא נסוג מעמדתו... ההפגנה, שנחשבת לאחת הגדולות בתולדות בנו"ז, עברה בשקט מופתי, אבל כולם (כולל השלטונות) הבינו מה הפוטנציאל למהומות (שרוב הסיכויים שהמשטרה לא תוכל להשתלט עליהן)...ומאחר והשר האחראי לא ממש הבין, אז זה כנראה הכיוון... הנה לינק לפורום המקומי, לתת-הפורום העוסק במאבק בביטוח: http://www.kiwibiker.co.nz/forums/forumdisplay.php?f=108 בנוסף לתמיכה אילמת במאבק בארץ ותמיכה אקטיבית במאבק המקומי (קניית חולצה + רכיבה בהפגנות מקומיות) , המחשבות שלי בעקבות שני המאבקים הללו (וגם כתבתי זאת בעבר בפורום קטנועים) : אם המאבק יתרכז רק בנו, אף אחד לא ממש יתמוך בנו, כי לאף אחד לא ממש אכפת מאיתנו, אבל אם המאבק יהיה למען תעריף ביטוח אחיד לכל נהג/ רוכב באשר הוא (בדיוק כמו שעובד מס סוציאלי כמו ביטוח לאומי), יהיה לנו גם את הגב של כל הפחיונרים וזה כבר משהו שונה בכמה סדרי גודל. ומאחר ואנחנו כבר מוציאים את האנרגיה הזאת בכל מקרה (ארגון, אנשים, הפגנות, זמן, הקרבה) ומובילים את המאבק עדיף לנו גב כמה שיותר רחב. אבל, זו רק דעתי... יום טוב, קרו-אסון
טוב, אז גם אלינו זה הגיע. עליית תעריפים של מאות (!) אחוזים לדמי הרישוי של האופנועים. תזכורת קטנה: הגבייה של דמי הרישוי (המקבילה לביטוח החובה) מבוצעת ע"י הביטוח הלאומי המקומי, ה- ACC. מסתבר שהנ"ל הופרט בשנות התשעים, אך הולאם חזרה אי שם בתחילת המאה הזאת כשמפלגת הלייבור עלתה לשלטון. לפני בערך שנה עלתה מפלגת ה NATIONAL לשלטון. המפלגה מנוהלת ע"י אנשי עסקים הדוגלים בסוג של קפיטליזם חזירי (כן, מהסוג המיושם בארץ בהצלחה מרובה) והפרטה היא ערך מרכזי בעיניהם. השר האחראי ל ACC, ניק סמית', הידוע גם בכינוי Nick the dick החליט לטפל בגרעונות של ה ACC כנראה ע"מ להכינו להפרטה, ולשם כך החל לפשפש בדוחו"ת הסטטיסטיים ונחשו מה הוא מצא? נכון, אופנועים. ועוד אופנועים. וכולם מככבים בסטטיסטיקות שלו בתור נפגעים. ה"גאון הפיננסי" סילף ועיוות את הדוחו"ת בהתאם לנוחותו והחליט שמנובמבר הבא (מה יש לכולם מהחודש הזה?!) התעריפים יועלו לפי סמ"ק של הכלי. העלייה העיקרית היא מ 250 דולר ל500 דולר (250 עד 600 סמ"ק) ול750 דולר (מעל 600 סמ"ק). טענתו המרכזית היא (תחזיקו טוב טוב): "נהגי המכוניות מסבסדים את רוכבי האופנועים, והתעריף הריאלי צריך להיות 3000-4000 דולר ניו זילנדי בגלל הסיכון שרכיבה על אופנוע טומנת בחובה". נשמע מוכר, לא? בניגוד לארץ הקודש, כאן לפחות ישנה גישה לדוחו"ת, ובנבירה קצרצרה נתגלה ע"י די הרבה עיניים בוחנות שהנתונים שגויים, אך הנ"ל, גם כשהעמידו אותו על טעותו – לא חזר בו. ...אז לא הייתה ברירה, מנומסים ככל שהיו, החליטו אופנועני נו"ז לעלות על הפרלמנט ולפקוק את הבירה וולינגטון ליום אחד. אתמול, ה 17 בנובמבר בסביבות 7000 אופנוענים עלו אל הבירה ונפגשו עם השר, מסרו לו עצומה ושוחחו עימו. אך הנ"ל כמובן לא נסוג מעמדתו... ההפגנה, שנחשבת לאחת הגדולות בתולדות בנו"ז, עברה בשקט מופתי, אבל כולם (כולל השלטונות) הבינו מה הפוטנציאל למהומות (שרוב הסיכויים שהמשטרה לא תוכל להשתלט עליהן)...ומאחר והשר האחראי לא ממש הבין, אז זה כנראה הכיוון... הנה לינק לפורום המקומי, לתת-הפורום העוסק במאבק בביטוח: http://www.kiwibiker.co.nz/forums/forumdisplay.php?f=108 בנוסף לתמיכה אילמת במאבק בארץ ותמיכה אקטיבית במאבק המקומי (קניית חולצה + רכיבה בהפגנות מקומיות) , המחשבות שלי בעקבות שני המאבקים הללו (וגם כתבתי זאת בעבר בפורום קטנועים) : אם המאבק יתרכז רק בנו, אף אחד לא ממש יתמוך בנו, כי לאף אחד לא ממש אכפת מאיתנו, אבל אם המאבק יהיה למען תעריף ביטוח אחיד לכל נהג/ רוכב באשר הוא (בדיוק כמו שעובד מס סוציאלי כמו ביטוח לאומי), יהיה לנו גם את הגב של כל הפחיונרים וזה כבר משהו שונה בכמה סדרי גודל. ומאחר ואנחנו כבר מוציאים את האנרגיה הזאת בכל מקרה (ארגון, אנשים, הפגנות, זמן, הקרבה) ומובילים את המאבק עדיף לנו גב כמה שיותר רחב. אבל, זו רק דעתי... יום טוב, קרו-אסון