צצצצצצ'טלבויות באויר.

צצצצצצ'טלבויות באויר.

מה גובה הטיסה המירבי המורשה לטרקטורונים המעופפים? הבוקר (בין 11:40 ל-11:50) ביצעתי "טיסת איורור" לצסנה שלי בשטח 8 (המגדל ידע שיהיה לי קשה לנווט לשטח אחר) עשיתי מספר תירגולים (התרגולים הרגילים, לופים וטיסה הפוכה) ולסיום, כדי להנות מעט מהירוק היפה, טסתי להנאתי ישרה ואופקית בגובה 1000 רגל QNH ולהפתעתי, מעל חוות רונית מצטרף לנחיתה טרקטורון מעופף בגובה לא שונה בהרבה מהגובה הטיסה שלי להערכתי, הגובה שלו היה כמעט כגובה הטיסה שלי, אולי פחות כ-50 רגל. לא היה שום דבר מסוכן, היה ביניו מרחק אופקי מספיק. אבל מעוניין לדעת מה מותר לטרקטורונים. ודרך אגב, אין להם שום אות קריאה על המצנח? הערה: (מיועדת לתמים שלעיתים מצטט אותי כעושה לופים בצסנה), אל תקח ברצינות, לא לופים ולא טיסה הפוכה.
 
ביום שישי נתקלתי בסיטואציה הפוכה

קיבלתי אישור המראה על 29 וכניסה ישירות ל 8 על המסילה 500 מע``פש. לאחר פניה לצולבת בעודי מטפס בעצלתיים ל 500 מע``פש אני מבחין בהליקופטר מסוג רובינסון 44 מתרגל נחיתה בשטח שבין קו הר הזבל להרצליה (ליד איזור ההקפה) לא חולפת שניה וקולו של המדריך הצעיר שבהליקופטר בוקע בקשר ``דלתא ג`ולייט, זה מההליקופטר שמתרגל באיזור 8`` ``אני מבקש שתקפיד על גבהי האיזור אתה נראה לי נמוך מ 500``. היה בא לי לענות לו בסיגנון מתלהם (חצוף שכמותך אתה מתרגל נחיתות בשטח, צמוד לאיזור ההקפה, ובקירבת אנשים על הקרקע ואתה מעיז להכפיש טיסים הטסים ע``פ ההוראות) אך הבלגתי ועניתי לו שהשעון אצלי מראה 600 ושהוא מוזמן לראות. דעתי האישית היא: כל עוד חריגתו של האחר אינה מסכנת את ביטחונך, שמור את הערותך עד לאחרי הטיסה, והאר עיני החורג ע``כ בפורום מצומצם .
 

רמי בר1

New member
פעם הבאה תנצל את העדיפות שיש לך

על הממ'ג ותפיל אותו.רק כך ילמדו הממגים לא להפריע לתעופה.
 
אתה מתכוון שאזדקר עליו, או לעשות לו

פווווו, עם הפרופלור? כפי הנראה לא רק אתה לא הבנת את מה שרציתי לומר. אם אני טס בגובה 1000 רגל וטרקטורון טס ב-900-950 רגל, יש בעיה בטיחותית. לא באתי, וגם לא התלוננתי על אף טרקטורון. מד גובה תקין, בגבהיים אלו, אסור לו לזייף מעל פלוס מינוס 20 רגל. אין שום מגדל איפל בגובה 80 מטר (או 250 רגל) סביב מנחת/חוות רונית למעט כמה עמודי חשמל בגובה 15 מטר. וזה הכלאז עם פני הקרקע שם דומים להרצליה, 100-120 רגל + 500, זה צריך להיות מקסימום 620 רגל ועוד טעות מד גובה, 20 רגל, סה"כ 640-540 רגל ולא 900 רגל פלוס.
 

רמי בר1

New member
הבנתי אותך מצוין,שכחתי להוסיף../images/Emo6.gif .

תפנים שאתה לא לבד בשמיים[נכון, אתה יודע] ותפתח עינים. הממג'ם לא תמיד בגובה המתאים,אבל גם הקלים והאזמים לעיתים בגובה הזה. רק לח'א יש שמיים פרטיים.
 
רמי, בפרוש איני מסכים שכלי טייס

המוגדרים לטיסה עד 500 מעפ"ש יסתובבו לי בגובה מעל 500 מעפ"ש. ואני לא מתכוון לטעויות שנובעות מרמה לקויה עד 100 רגל. כפי שהוסבר לי כאן בעבר, טייסי האז"מ הרבה יותר מטייסי התעופה הקלה..............!
 

רמי בר1

New member
זה טוב שאתה לא מסכים שיסתובבו

לך מעל 500 מעפ'ש.אז מה,לא יסתובבו? אני מניח שב4000 לא יסתובבו לך,אבל אין ברירה ,ב500 תפתח טוב עיניים.
 
ההפרש בין 1000 QNH לבין הקרקע?

אז"מ ושות (כולל הטרקטור) יכול/חייב/צריך לטוס 500 מעל העצם הגבוה ביותר בשטח ... אם הוא במקרה באזור של איזה אנטנה שגובהה המשוער הוא 250 רגל, והוא טס ב 550 רגל מעל, וגובה הקרקע 100 רגל מעל פני הים, הוא טס ב 900 QNH ... גם אם מתייחסים רק לדברים ה"נמוכים" באזור, זה לפחות 500 מעל עצם בגובה 100 מעל שטח בגובה 100 מעל היום, קרי מינימום 700 QNH. לכל אלו יש להוסיף את הטעות של מד הגובה בגלל הפרשי לחץ סטטי, היא יכולה להגיע עד 200 רגל בתנאים מסוימים (בז חריף למסלול ב 200 קשר אחרי איפוס מד גובה בהמראה, וכן, אני מדבר על מטוס מרושין FAA ופיטו עם מדידה סטטית רחוקה מהגוף) בקיצור, תנוח דעתך ... נ.ב. כמה זמן אתה מצליח לשמור טיסה הפוכה בססנה בלי לאבד גובה?
 
ז"א יש בעיה מסויימת בשטחי האימונים

טיסה הפוכה, אני מחזיק הרבה בשתי ידיים. לפי זה שאני חושב הרבה זמן על רוטאן ואיך אארח אותו. וגם על מי שיש לו אנגלית טובה פלוס.
 
וואו נהיה פה מעניין היום

אני ממש מרוצה מהטונים שהפורום מגיע אליו היום אבל מספיק ליום אחד אז הנה ההצעה שלי לייעול הדיונים בפורום: הטייס מאתמול יצרף תמונה של כנפי הטיסה שלו מקורס הטיס צביקה ליברמן יצרף את סיפור היחלצות מהמשקולת בנצי יספר מה באמת קרה מיקי יצרף שטר ערבות מהבנקאי+ את תע' הדר' מהאוניברסיטה אני אספר על הקנגרו בר"פ בזכותו זכיתי לאטזרחות כבוד מאוסטרליה יאיר גיל יראה תמונה של הבורג החדש בקוזי שזה עתה הבריג בעזרת המקדחה החשמלית ואוס קר יוסיף
לכל הודעה ככה נוכל לעבור שלב ולדבר על נושאים עניינים נחיתות בטוחות (באתרי עתיקות) לכולם
 
גובה מקס. למעופף=גובה מינ. למטוס

מגבלת הגובה המקסימלית לאז"מ/בקאי ושו"ת זהה למגבלת הגובה המינימלי של המטוס... אם הבקאי בגובה 900 QNH, המטוס לא יכול שם בפחות מזה. טוב יעשו שני הצדדים אם ישמרו 50 רגל מהמגבלה באיזורים משותפים. בכל מקרה לא הבנתי איך נקשר הפיטו למדידת הגובה??
 
פיטו ומדידת גובה

לא כל צינורות הפיטו נולדו שווים. אמנם, באופן טכני "פיטו" מודד לחץ דינמי בלבד, אבל באופן מעשי, כל צינור המדידה שיוצא מהכנף ומיועד למדידת לחצי אויר נקראת "פיטו" (כולל החימום וכו') במטוסים רבים, בפרט בכאלו שטסים בתחום מהירויות שונות ובהחלקה (קרי אוירובטי), אבל לא רק - מדידת לחץ האויר הסטטי מתבצעת בצינור הפיטו עצמו, עם חורים קטנים הפונים ב 90 מעלות לחור המרכזי (חורים מסביב לצינור). אפשר לראות דוגמא - על האקסטרה כמובן. זה מבטיח שלפחות המהירות תהיה קונסיסטנטית (שני הלחצים נמדדים באותה נקודה), וגם שהזרימה על הגוף תפריע פחות (לעומת מדידת הסטטי על פני הגוף) כמובן, גם הגובה נלקח על בסיס אותה מדידה סטטית בפיטו...
 
רק במעט מטוסים, הלחץ הסטטי נלקח

בצידי הפיטו. לרוב, במטוסי GA רגילים, הסטטי נלקח משני צידי הקוקפיט, ראה צסנה רגילה. לא היה לי אף מטוס אירובטי ולכן לא יודע איך זה שם (נקח את הסברו של המומחה לאירובטיקה כמוסכם מראש בענין ארובטיים.) כשאומרים פיטו באנגלית לפחות (PITOT) הכוונה ללחץ הדינמי בלבד! יש צינור פטו ויש פתחים סטטיים. ההבדלים במדידות בין צינור פיטו שמותקן קרוב לגוף המטוס, לעומת מדידות של צינור פיטו המורחק הרבה מקדמת המטוס, זעירים וזניחים.
 
למעלה