צפיה בקלטות טבע מדהימות

רותי ד

New member
צפיה בקלטות טבע מדהימות

- בהן בין היתר רואים נמר רץ אחרי צבי ותופס אותו, או תנין שתופס פרה בצוארה בשעה שהיא שותה במי האגם - נישמע לכן בעייתי/אלים לבן שנתיים ושלושה חודשים? (הוא אגב הביע עניין רב, אבל בכל זאת - זה מראות לא קלים )
 

Shukilida

New member
אנחנו גם צופים (בעיקר אנימל פלאנט)

ולא מסננים את הקטעים ה"קשים". אלה החיים...אני מסבירה ברקע מה רואים.
 

טאקאשי

New member
באותו ענין אבל יותר בעיתי

ביום שישי ראיתי את הסרט "היום שאחרי מחר" על אסונות טבע. זה סרט מתח עם מוסיקה מפחידה ואנשים שבורחים ובנינים נופלים וגשם ורוח... הייתי מרותקת והקטן (3) ישב לידי מרותק. העברתי לערוץ אחר בשאיפה שירדם כי פחדתי שיקבל חרדות מדברים כמו רוח וגשם ורעמים. ראיתי שהוא מרותק ובדיוק כמוני, מפחד ובכל זאת רוצה לראות. זה דבר אנושי וטיבעי להימשך למפחיד ולמזעזע כנראה כבר מגיל צעיר.לגבי חיות זה נראה לי פחות בעיתי כי זה לא משהו שמרכיב את הסביבה היומיומית כמו אנשים מפחידים למשל.
 

אפולינה

New member
אני דוגלת בחשיפה למציאות

קטעים של אלימות אנושית, סרטי אקשן עתירי דם וסקס אני מיד מעבירה. דברים מהטבע - אמנם קשים אבל המציאות גם היא קשה - אני מרשה להם לראות.
 

לאה_מ

New member
שני הבנים שלי מאד אוהבים סרטי טבע

מגיל מאד צעיר. אני לא הגבלתי בצפיה. הרגשתי שאם זה יהיה טעון מדי עבורם, הם יגבילו את עצמם. זה לא קרה, ולא היה בעייתי מבחינתם.
 

רותי ד

New member
קודם כל תודה לעונות ובכל זאת

אני מצרפת מחשבה של בעלי לענין: אם זה לא מלמד את הילד באיזה שהוא אופן אלימות? הרי אין לו בגיל הזה עדיין את ההבנה - שאצל חיות זה מנוטרל מרוע שלא כמו אצל בנ"א.
 

ממולדה

New member
נראה לי שלהיפך

לחיות אין ברירה אלא להרוג חיות אחרות, כי זה המזון שלהם. לבני אדם יש ברירה, וברוב המקרים הם צריכים להשתמש בה, להפעיל את השכל/רגש ולבחור להימנע מאלימות כלפי בני אדם אחרים. זה הבדל שנראה לי פשוט מאוד להסביר אותו, והוא מאוד נחרץ. זה גם מאפשר להסביר מדוע אנחנו הורגים בע"ח למטרות אכילה (אם אתם לא צמחונים).
 

florentin

New member
איך זה מסביר ממולדה?

בעיני זה דווקא מקשה על ההסבר למה בני אדם כן הורגים חיות למטרות אכילה, כי כאמור יש להם ברירה.
 

ממולדה

New member
ניסיתי להתייחס לזה

ואת צודקת כמובן מבחינה עקרונית - בני אדם יכולים להתקיים בלי שיהרגו חיות למטרות אכילה. אבל אני מניחה שאת ההסבר צריך להתאים למשפחה, ולכן כתבתי שאם הם לא צמחונים, ואם הילדים שואלים "אז למה אנחנו הורגים חיות?" אפשר לומר שגם בני אדם זקוקים לבשר (אני מניחה שאלה הנחות היסוד של משפחה לא צמחונית). במשפחה לא צמחונית עדיין אפשר לדבר על זה במסגרת המניעים ה"לגיטימיים" להריגה (להבדיל ממניעים שיש להם הרבה פחות לגיטימציה מוסרית, כמו להרוג לשם נקמה, להרוג כדי להשיג פרווה של בע"ח וכולי).
 

galizoe

New member
אני מנצלת כדי להסביר במה אנחנו

שונים מהחיות... אם הילדה מנסה לנשוך -
 

galizoe

New member
ברח לי ההמשך...

אם היא מנסה לנשוך - אני מסבירה לנו שאנחנו לא כמו התנין (במקרה שלנו זה תנין מסיפור ולא מהטבע...) היא גם שאלה אותי למה הכלבים (הפרטיים שלנו שהרסו לה את הספה הקטנה) חופרים עם הציפורניים והורסים, ואני מסבירה שאין להם אצבעות כמו לנו ושבטבע הזאבים חופרים מאורות... לדעתי, כל מראה קשה יכול להפוך חיובי עם תיווך נכון של מבוגרים.
 
למעלה