צעירים חסרי זהות: חופשת הקיץ העצובה של ילדי מבקשי המקלט

צעירים חסרי זהות: חופשת הקיץ העצובה של ילדי מבקשי המקלט
http://www.tapuz.co.il/communa/ViewmsgCommuna.asp?Communaid=36985&msgid=56803715

מעריב, יובל בגנו

ניבה, בת 16, מבלה את מחצית חייה בישראל. בגיל 8 נמלטה ביחד עם אמה מאריתריאה, אחת הדיקטטורות הרצחניות והנוקשות באפריקה, והצליחה לחצות את הגבול לישראל אחרי מסע מפרך דרך סודן ומצרים, כשמעט לפניהן הצליח אביה להימלט גם הוא הוא מאימת המשטר ולהגיע לישראל. מקרב מבקשי המקלט, מי שנמלט עם ילדיו מקבל אשרת שהייה זמנית שמאפשרת להם להזדהות בפני הרשויות ולנהל חיים בסיסיים, משום שהם זוכים להגנה קבוצתית, כשישראל אינה יכולה לגרשם לארצות מוצאם המסוכנות להם. אבל לילדיהם עד גיל 18 אין כל מעמד.

ניבה מספרת: "אני לומדת בבית ספר תיכון עם חברים ישראלים, אבל מרגישה כל כך שונה ולא בגלל צבע העור שלי וזה מתחיל בדברים הקטנים שהם כתוצאה מזה שאין שום מסמך המאשר מי אני ובת כמה אני. אני לא רשומה אפילו באשרות של ההורים שלי. כדי להוציא "רב קו" לתחבורה ציבורית אני צריכה להוציא כאנונימית ולא מגיעה לי הנחת נוער. ההורים שלי עובדים אבל לוקחים להם 20% מהמשכורת (על פי חוק הפיקדון החדש שחוקקה הכנסת וחל כבר שלושה חודשים - י.ב) ולכן כל שקל חשוב לנו. אם אני צריכה כסף לאוטובוס אני משלמת כמו מבוגר ולהורים אין תמיד לתת לי. וזה לא מגיע לי כי לא עשיתי שום דבר לאף אחד."

גם לעבוד בחופשת הקיץ ניבה וחבריה, ילדי מבקשי מקלט אחרים, אינם יכולים. "ניסיתי לחפש עבודה במשך כל החופש הגדול בחנויות בגדים, בחנויות אוכל. תמיד סורבתי כי אני יכולה לעבוד רק בשחור, אין לי אפשרות לפתוח חשבון בנק ובעבודות כאלה יש רק עבודות כפיים."

מיכל שנדר, רכזת תחום הנוער בא.ס.ף, ארגון סיוע לפליטים ומבקשי מקלט בישראל, מספרת כי אחת ההשלכות הקשות של חוסר המעמד ניכרת דווקא אצל הבנים, שנעצרים על ידי שוטרים חדשות לבקרים. בעיית ה"פרופיילינג" הידועה של המשטרה. רק שלנערים האריתראים והסודנים, שמיעוט זעום מתוכם שהידרדר לפשיעה מטיל עליהם צל כבד למרות שרובם נערים נורמטיביים, אין אפילו תעודה להזדהות עמה, כך שעיכובם גם לתשאול תמים על ידי שוטר סיור יכול להפוך לחוויה ממושכת ומשפילה.
 
האם זה אותם ה'ילדים' שצועקים ליהודי שכונות דרום תל הביב
'חבל שהנאצים לא שחטו אתכם'?
&nbsp
לא פלא שהערבו-איסלאמים שהמציאו את הסחר בעבדים שחורים עוד באלף ה-1 לספירה ושחטו מיליונים מהם באפריקה, 'אוהבים' את השחורים האלה שהסתננו אלינו.
 

סוהי69

New member
אלה לא "מבקשי מקלט" אלא מסתננים מסיגי גבול ועבריינים
אבל לנצח - הילדים לא אשמים.......ואת האחריות למצב יש להטיל בעיקר על ממשלת ישראל שהתרשלה ואיפשרה את ההסתננות המזיקה הזאת לארץ מצד אחד,ומורחת ומותחת ומושכת את הטיפול בפיתרון במשך יותר מ-10 שנים.........בכל מקרה,כשאני רואה ילד ושומע אותו מדבר עברית צברית ויודע שהוא נולד וגדל כאן - קשה לי מאוד לתמוך בגירושו מהארץ.
 

marabo

Well-known member
לא מחזיקים כאן אף אחד בכוח
מי ש"המקלט" שקיבל כאן לא מתאים לו שיחפש מקלט אחר על פני הגלובוס.
 
מרקל והמקרוני ישמחו לקבל אותם בזרועות פתוחות...
האיחוד היורובי זקוק לכוח עבודה חדש כי הבליטים הערבו-איסלאמים לא רוצים לעבוד.
 

קצה

New member
ככה זה מתחיל
בשלב הראשון אתם מיללים שהם פליטים עם סכנת חיים וצריך להכניס לכאן
בשלב השני צריך לממן להם טיפול רפואי ולתת כיסא במערכת החינוך
בשלב הבא תדרשו תת להם זכות הצבעה
איך יודעים כי ככה זה קרה באירופה
אי אפשר להיכס בדרך לא חוקית וגם לדרוש זכויות
 
למעלה