צעדיו של רוזוולט

ellach19

New member
צעדיו של רוזוולט

מעיון פה בפורום נתקלתי בשני מושגים שאיני יודעת עליהם דבר- טרסט מוחות ושיחות ליד האח... מהם שני המושגים האלו והאם צריך אותם לבגרות השנה? תודה!
 

ellach19

New member
ועוד שאלה..

במבחינת החלוקה של צעדי הניו דיל לשלוש קטגוריות- סעד שיקום ורפורמה... מה נכנס תחת רפורמה? האם עמק טנסי הוא תחת סעד או שיקום? תודה
 
תולדות ארה"ב - תשובות

עיון פה בפורום נתקלתי בשני מושגים שאיני יודעת עליהם דבר- טרסט מוחות ושיחות ליד האח... מהם שני המושגים האלו והאם צריך אותם לבגרות השנה? טרסט המוחות ושיחות ליד האח הם שני מושגים הקשורים לרוזוולט ולמדיניות הניו-דיל ויש להכיר אותם במסגרת זו. טרסט המוחות: מונח זה מתייס לצוות של יועצים אקדמאיים שרוזוולט גייס לקראת קמפיין הבחירות לנשיאות של 1932. קבוצה זו סייע לרוזוולט לגבש תכנית כלכלית שהפכה לעמוד השדרה של הניו-דיל ונגעה לעניין הפיקוח והרגולוציה של הבנקים ושוק המניות, מדיניות הרווחה ומערך של עבודות ציבוריות הן לאזורים החקלאיים והן לאזורים העירוניים. שיחות ליד האח - מדובר סדרת "שיחות" רדיו שניהל הנשיא רוזוולט עם הציבור האמריקני במהלך שנות כהונתו. בעזרת שיחות אלה, הצליח רוזוולט להטות את דעת הקהל הציבורית, דבר שסייע לו בהפעלת לחץ על בית המחוקקים (הקונגרס) כדי להעביר הצעות חוק. רוזוולט נהג לפנות באופן ידידותי לציבור תוך שהוא מעודד אותם לסמוך על הבנקים ועל מדיניות השלטון (הניו-דיל) בשעת המצוקה של שנות השפל הגדול. יש לזכור שבאותן שנים היה הרדיו אמצעי התקשורת המיידי המהיר וההמוני ביותר. לגבי מיון הצעדים השונים תחת הקטגוריות של שיקום, סעד ורפורמה - ברור שעשויים להיות צעדים המתאימים ליותר מקטגוריה אחת. למשל, רשות עמק טנסי נוגע גם לעניין של שיקום אזור טנסי אך גם העבודות הכרוכות בביצוע פרוייקט אדיר זה באמצעות יצירת מקומות תעסוקה מרובים נוגע גם לעניין של סעד (עבודות ציבוריות).
 
למעלה