צמיחה וגדילה - התלבטות

צמיחה וגדילה - התלבטות

בוקר טוב אשמח לקבל את דעתכם בסוגיה שמטרידה אותי כבר זמן מה. אני בעלת עסק עצמאי מצליח קרוב לארבע שנים. עסק קטן שמרבית עבודתי/פרנסתי היא בהנחיית מסיבות בכלל ובחיי האישה בפרט. ברור לי היטב שכ"אהיה גדולה" העסק שלי יגדל ובסופו של דבר אפסיק לנדוד בין הבתים ואקים את המרכז הרוחני שלי - בית שבו אקיים את המסיבות שלי ומעבר לכך. אני ממש יודעת איפה ואיך ייראה הבית שלי ומה יהיו התכנים בו. בשנה האחרונה קיבלתי שתי הצעות שאם רק אומר כן אני יכולה לפתוח את הבית שלי, כאן ועכשיו .ההצעות הן כספיות כאשר אחת מהן היא של משקיע והשניה של שותפה. שניהם באים עם הכסף ואני באה עם הידע והחזון. שניהם מאוד מאמינים בי. מהמקום העצמאי שלי אני נוטה יותר להצעה של המשקיע אבל, האבל הגדול. אני לא יודעת אם זה הזמן הנכון בשבילי וזה מותיר אותי מבולבלת כהוגן. הנה הזדמנות פז להגשים את החלום שלי ולעשות ואני במקום לקחת את ההצעה בשתי ידיים מוצאת כל הזמן תירוצים למה לא. איך יודעים מתי הזמן הנכון לגדול ולצמוח ולהגשים?
 

beky1

New member
לדעתי

את התשובה רק את יכולה לספק. התשובה כלולה בשאלה , אם לא היו לך התלבטויות לגבי קפיצה לבריכה לא היית שואלת את עצמך אלא היית קופצת לבריכה עם השתוף המתאים ביותר , כיון שזה לא קורה ,הזמן כנראה עדיין לא הגיע, משהו אצלך עדיין לא בשל מספיק לפרוץ קדימה , הסיבות יכולות להיות רבות ומגוונות. החל מחשש מלקחת אחריות על אחרים או שותפים לעסק ועד תחושת בטן פנימית שזה לא הזמן. לסיכום , זה בידיים שלך , רק את יכולה להחליט.
 
../images/Emo39.gifלכי עם תחושת הבטן שלך....

נראה לי שהתשובה נמצאת בתאור המצב. "מהמקום העצמאי שלי"... הקמת עסק בשתי ידיים וכנראה שעשית את זה לגמרי לבד ואת רואה איך הוא גדל ומתפתח (כמו תינוק). ייתכן שזרזים חיצוניים יאיצו את קצב התפתחותו אבל אולי את מרגישה שזה לא טוב לו ואולי לא טוב בשבילך. הרי גם משקיע וגם שותפה זה אומר אנשים "זרים" שפתאום שותפים לגידול הזה. ולבעל המאה כידוע, יש גם דעה זה אומר שמן הסתם את לא תהיי שם יותר לבד בהחלטות. ויכול להיות שלמרות החלום שכפי שהוא מרגיש מהמילים שלך - גם יתממש, את מרגישה בצורך לעשות את זה לבד. בקצב שלך ובידיעה המוחלטת שזה 100% את. שיהיה בהצלחה בכל מקרה והמשך התפתחות וצמיחה.
 

ליאת +

New member
אם יש ספק...

אז כדאי לבדוק מאיפה הספק הזה בא. מציעה לך לבדוק מה יש בכל הצעה שמושך אותך ומה מפחיד או מרתיע אותך. שני מוקדים שהייתי מתיחסת אליהם- מה הם האפשרויות לצמיחה (שלך, של העסק) בכל אחת מהאפשרויות. מוקד שני- מה הם הסיכונים שאת לוקחת בכל אחת מההצעות. אולי זה יעזור לך להתכוונן מעט יותר. אולי תגיעי למסקנה שישנה אפשרות שלישית שהיא בכלל זו המתאימה לך (למשל לפתוח את המקום לבד, או לא לפתוח מקום כלל אלא להכנס למקום קיים ). ככל שתביני יותר את עצמך, את החששות שלך ואת נקודות הכוח שלך ההחלטות שלך יהיו טובות יותר וממוקדות יותר. את מוזמנת כמובן לשתף גם כאן כמובן.
 
אני בעד רשימות../images/Emo45.gif../images/Emo31.gif

כפי שליאת מציינת... לקחת את הזמן שלך ולהכניס לרשימות את כל הנקודות הרלונטיות- כן, גם כאלו שנראות לך קצת "טיפשיות".... מסתבר שאלו יכולות להכריע בסופו של עניין. התשובה כבר תגיע מעצמה תוך כדי התהליך!!! ובכלל אחרי 4 שנים מוצלחות יש לך פרספקטיבה והבנה של השוק- כך שההחלטה שתתקבל תהיה מבוססת על מכלול הרבה יותר שלם. בהצלחה!!!!
 
אני חושבת שאני פשוט מפחדת

אני יודעת שאני לא רוצה שותפה ולו בגלל שאני כל כך עצמאית ואני לא רואה את עצמי חולקת ממש את העסק שלי - מה גם שיש לי את ההזדמנות השניה אז בכלל. אבל מעבר לכל אני מפחדת נראה לי להעיז להגשים את החלום שלי. הנה יש לי הזדמנות. ולא אחת אלא שתיים (למעשה היו שלוש) וכאילו היקום מאותת לי הנה הזמן הנכון, תעשי את זה. קחי ואני לא לוקחת. מפחדת לאבד את הנוחות במה שיש לי היום מפחדת להסתכן ולפתוח משהו גדול מפחדת לסכן את מה שיש לי היום. וזה מתסכל נורא כי אני רוצה את זה כל כך.... זה ממש חלום שלי שיכול להתגשם ואני מונעת בעדו. תודה רבה על התגובות שלכם, אסנת.
 

drshy

New member
תמיד...

"פעל עכשיו. אין זמן אחר מלבד עכשיו, ולעולם לא יהיה זמן אחר מלבד עכשיו." (מתוך מדע ההתעשרות) "הדרך להתחיל לעשות היא להפסיק לדבר ולהתחיל לעשות." (וולט דיסני) "אם היינו מחכים לתזמון המושלם, כנראה שלא היינו מגיעים אליו לעולם." (יצחק אנג'ל, מנכ"ל ליפמן) זה מספיק או שאת צריכה עוד?
 
../images/Emo6.gif אפשר עוד??

זה בדיוק מה שמטריד אותי! תודה רבה רבה. זה לא אומר שאני אומרת כן כאן ועכשיו אבל בהחלט קיבלתי את הטלטול שאותו הייתי צריכה. תודה.
 
בשמחה עוד

אם תחכי מספיק זמן, זה יהיה בסוף מאוחר מדי (יוסי נתנזון- הוגה דעות)
 
גם אני רוצה עוד....חחחח

אין ספק. ההתקדמויות הכי משמעותיות שהיו לי בחיים קרו כשעשיתי דברים
וכשחשבתי יותר מידי........
 
למעלה